Safga 28.09.2006 21:48:59 | |
---|
Itse kyllä kallistuisin Pearlin EX / ELX / EXR sarjoihin. Niissä on todellakin hinta/laatu suhde kohdallaan ja vähän enemmänkin kuin kohdallaan. Todella loistava rummut ja toimivat pitkään sekä kaikalla että studiossa jos haluaa. Hyvä paikka josta kannattaa ostaa on Turun ''Superostis''. Siellä palvelu pelaa ja hinnat ovat aina kohdillaan... www.superostis.netPearl & Stagg... Play with the best (medina)
Pastilli? |
ramzuz 28.09.2006 21:50:50 | |
---|
Itse kyllä kallistuisin Pearlin EX / ELX / EXR sarjoihin. Niissä on todellakin hinta/laatu suhde kohdallaan ja vähän enemmänkin kuin kohdallaan. Todella loistava rummut ja toimivat pitkään sekä kaikalla että studiossa jos haluaa. Hyvä paikka josta kannattaa ostaa on Turun ''Superostis''. Siellä palvelu pelaa ja hinnat ovat aina kohdillaan... www.superostis.netKomppaan täysillä! Omaan elxsään olen enemmän kuin tyytyväinen toimii sitten ihan missä vaan! Hei haloo ihmiset Pearl:Helmi!:D I`m from P.H.U. |
sharoles 29.09.2006 00:13:06 | |
---|
PDP tomanilta FX tai Musamaailmasta vaikka CX FX 100% koivua CX 100% vaahteraa, miksi ostaa jotku sekotekannut kun voi ostaa kunnon pannut :D |
gulfstream650 29.09.2006 08:16:34 | |
---|
Heitetään nyt vielä yks lusikka soppaan lisää, elikkästenköhän Yamaha Stage Custom. Tähän kallistuisin minäkin. Hinta/laatu on kuosissa ja saa F-musiikista for example... Kokemusta kyseisestä setistä on. Siirtyvät aktiivikeikkakäyttöön asap... Svengaa kuin saksanhirvi. |
Jeltz 29.09.2006 09:30:43 | |
---|
PDP tomanilta FX tai Musamaailmasta vaikka CX FX 100% koivua CX 100% vaahteraa, miksi ostaa jotku sekotekannut kun voi ostaa kunnon pannut :D Ja tuolla puulajilla ei ole tässä hintaluokassa mitään väliä. Puun laatu on kuitenkin varsin kyseenalainen. Itse suosittelisin oman kokemukseni perusteella Taman Superstareja, mutta veikkaan myös että nuo Sonorit voisivat olla varsin mainiot. |
passe 29.09.2006 09:39:21 (muokattu 29.09.2006 09:47:26) | |
---|
Ei ole hirveästi kokemusta tämän hintaluokan seteistä. Koululla oli aikanaan 5kpl Yammun Stage Custom settejä ja ne olivat kyllä melko tasaista ja hyvää laatua, ständitkin varsin jämerän tuntuisia. Viritys skaalakin oli noissa ihan mukava, koko setti toimii hyvin niin kalvot pinkeällä kuin löysälläkin. Snaret olivat puuta ja mielestäni hyvät all-arounderit. Virityslugit tuppasivat vähän löystymään omia aikojaan, mutta toisaalta, rumpuja soitti n.10 eri rumpalia, eli ne olivat käytössä melkein koko ajan... Noiden Yammujen lisäksi olen soittanut Taman Rock star:lla, 3-4:llä eri setillä. Vaikea valita kumpi näistä nyt sitten parempi olisi, molempi hyvempi. "Good is in the details..." |
hollmi-5 29.09.2006 10:21:09 (muokattu 29.09.2006 13:33:41) | |
---|
PDP tomanilta FX tai Musamaailmasta vaikka CX FX 100% koivua CX 100% vaahteraa, miksi ostaa jotku sekotekannut kun voi ostaa kunnon pannut :D Joo-oh. Noita sekotekannuja on tehty ihan rummunrakennuksen alkumetreiltä, kun laminointia alettiin käyttää. Kolmikerrosrakenne oli hyvin yleinen. Mahonki-poppeli-mahonki tai vaahtera-poppeli-vaahtera. Sitten vielä se wrappi päälle. Kyllä eniten vaikuttaa sen puun laatu (tiheäsyinen ja pitkään kasvanut puu...) ja työnlaatu (toteutus) rummun soundiin. Tuossa noin tonnin hintaluokassa on hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan, joten jos uusia hakee, niin ihan oman mieltymyksen mukaan kannattaa mennä. Edelleenkin käytetyt olisi mainio vaihtoehto. Torilla on nytkin Pearlin MLX-setti 850. Oikeasti hyvät rummut ja vaahtera sekä metalliosat ovat laadukkaampia, kuin tuossa hintaluokassa uusien osalta. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Youni 29.09.2006 11:59:15 | |
---|
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
LaKu 29.09.2006 12:30:01 | |
---|
Edelleenkin käytetyt olisi mainio vaihtoehto. Torilla on nytkin Pearlin MLX-setti 850. Oikeasti hyvät rummut ja vaahtera sekä metalliosat ovat laadukkaampia, kuin tuossa hintaluokassa uusien osalta. Samaa mieltä Hollmin kanssa. Nuo MLX:ät ovat hyviä rumpuja. Ostaisin pois jos olisi paikkaa missä pitää settiä. Tai pistä vähän rahaa lisää ja osta Negativen rumpalin vanhaa settiä, tulee Hardcaset mukaan! Katso tori. |
HeavyMachinery 29.09.2006 12:38:05 | |
---|
Ja tuolla puulajilla ei ole tässä hintaluokassa mitään väliä. Puun laatu on kuitenkin varsin kyseenalainen. Tämä nyt on aika raju väite. Että oppeli ja vaahtera olisivat saman tasoisia puita kun mennään halpaan hinta luokkaan. Itse suosittelisin oman kokemukseni perusteella Taman Superstareja, mutta veikkaan myös että nuo Sonorit voisivat olla varsin mainiot. En suosittelisi kennellekkaan superstareja sori vaan. Sonorit kyllä ennemmin kuin superstarit. Vanhahkot rockstarit on kanssa hyvä vaihtoehto jos pudjetti on tiukka. Nytkin torilla oli jotkut myynnissä. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Sa(n)kari 29.09.2006 13:12:09 | |
---|
En suosittelisi kennellekkaan superstareja sori vaan. Sonorit kyllä ennemmin kuin superstarit. Kerro lisää, miksi ei Superstareja? Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Jouni Antero 29.09.2006 13:20:46 | |
---|
Kerro lisää, miksi ei Superstareja? Muakin kiinnostaa - ja ymmärsinkö oikein, että Rockstarit on paremmat kuin Superstarit? Itse käyttäisin valintakriteerinä aikalailla telineitten laatua tuossa hintaluokassa ja Tamalla ne tunnetusti on hyvät (kuin myös Yamahalla). |
HeavyMachinery 29.09.2006 13:26:19 (muokattu 29.09.2006 13:27:10) | |
---|
Muakin kiinnostaa - ja ymmärsinkö oikein, että Rockstarit on paremmat kuin Superstarit? Itse käyttäisin valintakriteerinä aikalailla telineitten laatua tuossa hintaluokassa ja Tamalla ne tunnetusti on hyvät (kuin myös Yamahalla). Perustuu kahteen syyhyn joka ise asiassa aika sama. 1. Valuvanteet 2. valuvanteet :) Perustelut. 1.valetut vanteet on toki hyvät mutta raskaat valuvanteet joista tapahtuu ripustus samalla syö sointia aika julmasti. 2. Superstarin rungot ei ole ihan suorat ( työn jälki on ailahtelevaa niinkuin kaikissa halvoissa rummuissa) Virittäminen valuvanteen kanssa on tuskaista jos runko ei ole aivan suora. Mukana tuleva ständi osasto on kyllä ihan parasta hinta luokassaan. Se mitä olen toitottanut monasti ja monelle että pdp:n shellpack ja siihen taman Ständi setti niin hintakaan ei ole paljoa superstareja pahempi. Edit: Ottakaa huomioon että nyt puhutan pöntöistä ei oheis hardwaresta eli ständeist jne jne... Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Sa(n)kari 29.09.2006 14:58:11 | |
---|
2. Superstarin rungot ei ole ihan suorat ( työn jälki on ailahtelevaa niinkuin kaikissa halvoissa rummuissa) Niin. Niinkuin kaikissa halvoissa rummuissa. Joten ei tuon hintaluokan rummuissa voi oikein kilpailla kuin tosiaan hardwaren välillä. En ole itse ainakaan huomannut virityksessä mitään ongelmallista, ei sillä että olisinkaan mikään huippuvirittäjä. Minun mielestäni varsin helpot viritettävät. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
HeavyMachinery 29.09.2006 15:38:00 | |
---|
Niin. Niinkuin kaikissa halvoissa rummuissa. Joten ei tuon hintaluokan rummuissa voi oikein kilpailla kuin tosiaan hardwaren välillä. En ole itse ainakaan huomannut virityksessä mitään ongelmallista, ei sillä että olisinkaan mikään huippuvirittäjä. Minun mielestäni varsin helpot viritettävät. Valuvanteilla helpompi virittää "sinnepäin" koska se vanne ei anna periksi joka lugin kohdalta. Taasen prässivaan eantaa joten sillä saa kieronrungon helpommin vireeseen.... Ja taman valuvanteille ison miinuksen annan myös reunojen korkeudelle. Joutuu pienissä tomeissa lyömään ikäkuin sisään. Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa.... |
Strumbali 29.09.2006 15:55:13 (muokattu 29.09.2006 16:01:13) | |
---|
Ja taman valuvanteille ison miinuksen annan myös reunojen korkeudelle. Joutuu pienissä tomeissa lyömään ikäkuin sisään. Tottumiskysymys. Alkuun olin itsekin tuon kanssa vähän ihmeissäni. Tosin kasituumaista mulla ei ole, ainakaan vielä. Tuosta soinnista sen verran, että sekin menee tietyssä vaiheessa makukysymykseksi. Minulle riittää 1-2 sekuntia sointia iskun jälkeen. Atakki pienissä ja botne suurissa tom-tomeissa on sitten se mikä enemminkin lämmittää mieltä(ei setin humina). (vaikka taisitkin tarkoittaa, että soundi on erilainen prässivanteilla. Enemmän sitä puun soundia... mutisee itsensä harjoittelutiloihin.) ettäjotta |
Tindrum 29.09.2006 16:11:52 | |
---|
Heavy puhuu asiaa. Olen omistanut sekä uudet Superstarit että uudet 3005:set vuoden aikana. Superit meni vaihtoon heti, juuri kierojen pönttöjen - ja siitä johtuvien surkeiden reunaviisteiden takia. Reunaviisteet oli toisella puolella runkoa 1mm - toisella 3mm (siis viisteen harja ulkokehältä mitattuna). Mahdotonta saada vireeseen, juurikin valuvanteiden kanssa. Sonorit on pyöreät ja viisteet kunnossa. Aivan eri meininki. Rauta painaa mutta on tukevaa. Laulavat kyllä ne Superstarit suohon ekalla tahdilla. Kahta luokkaa paremmat. Piste. m©
Sovitaan sitten niin... |
Veksi 29.09.2006 20:32:43 | |
---|
Osta Premierit |
Miten/miksi Superstarat ovat kieroja? Yamahalle annna äänen tässä hintaluokassa. Ainoa setti, jota olen kokeillut jonkun verran näistä. Settini humisee ihan riittävästi (Samoilla kannattimilla). Päätetään tääkin, se on lyöjästä kiinni loppupeleissä. Ei muutako reeniä ja setti alle (hmm.. tai toisinpäin). ettäjotta |
joravuo 30.09.2006 17:17:20 | |
---|
Vielä yksi ehdotus, Premier Cabria. Saa kohtuuhintaan ihan Suomesta http://www.soitinlaine.fi mikälaatuset on nää premier artistit? Oikea Muusikko taputtaa aina kakkosella ja nelosella |