Säätäjä 29.09.2006 14:05:40 (muokattu 29.09.2006 14:06:07) | |
---|
Oon päivittämässä kalustoa lähitulevaisuudessa, ja tarvitsisin ainakin seuraavanlaisia vempaimia (plugeja): - joku kunnon lyttääjä tyyliin L2 - joku channel strip -tyylinen ratkaisu - hyvä kompura - hyvä eq - joku R-Bass -tyylinen bassobuusteri (mitä vastaavia löytyy muilta valmistajilta?) - joku harmonizer -tyylinen ratkaisu, jolle voi maustaa vokaaleja Alusta: PC ja Pro Tools Le 7.1 Wavesin Renesansseista löytyy 002:den mukana tulleet R-verb, R-EQ ja R-comp, mut uusimmista päivityksistä pitää maksaa 400€ (tosin siinä tulee R-Bass ja muuta mukana lisäksi). Koko paketti uutena ostettuna kympin kalliimpi. Kiitti letuista Waves. Eli aika perus työkalut hakusessa. Demot ajattelin eri valmistajilta hakea, olis lisäks siistii kuulla ihmisten kokemuksia. Siistiä olis, jos myös pystyis vertailemaan eri valmistajien samankaltaisia plugeja, ja missä ne toimivat erityisen hyvin. Dänks. niinq. |
Mikael 29.09.2006 14:21:38 (muokattu 29.09.2006 14:22:12) | |
---|
Siitä mistä aita on matalin... |
milcoin 29.09.2006 14:26:16 (muokattu 29.09.2006 14:26:33) | |
---|
- joku kunnon lyttääjä tyyliin L2 Masseyn limitteri - joku channel strip -tyylinen ratkaisu Hmm. - hyvä kompura Masseyn kompura, digin dyn III - hyvä eq Digin EQ III on hyvä, URSeja lisäks? - joku R-Bass -tyylinen bassobuusteri (mitä vastaavia löytyy muilta valmistajilta?) En tiedä muuta kuin aphexin bigbottomin, rbass on kyl hyvä. Digin mukana tulee joku rectifi tai scifi jota voi käyttää ainakin bassossa kerrannaisten luomiseen. Sarvanteen Arttu näytti kerran. joku harmonizer -tyylinen ratkaisu, jolla voi maustaa vokaaleja Pitchblender on kai aika lähellä eventideä. Noin niinkuin halpaosastoa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
dewil 29.09.2006 14:32:12 | |
---|
UAD:n plugarit soundaa erinomaisen hyvältä ja iitä löytyy moneen lähtöön retrosta hifismiin. Sen kortinhan se vaatii, mutta tuleepahan samalla lisää tehoja reserviin. Ja wavesithan on harvinaisen käyttökelpoisia kanssa. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Danko 29.09.2006 14:37:30 (muokattu 29.09.2006 14:38:16) | |
---|
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
Aki 29.09.2006 15:11:06 (muokattu 29.09.2006 15:11:57) | |
---|
Huhhuh mitä hintoja. Muistanko ihan väärin, vai onko uusimmissa Toolseissa jopa VST-yhteensopivuus? Jos on, tai jos on fiksuja konverttereita, täyttäisin plugaritarpeet seuraavast: - joku kunnon lyttääjä tyyliin L2 tbtAudio Pocket Limiter ja George Yohng's W1 Limiter (betabugsaudio.de) - hyvä kompura Digitalfishphones Blockfish ja Dominion, sekä Kjaerhus Classic Compressor - hyvä eq Electri-Q Posihfopit ja Magnuksen Nyquist EQ - joku R-Bass -tyylinen bassobuusteri Ruizcan Baxxpander ja X-cita, ja Otium Basslane Eivät ole kalliita, mutta käytän itse noita kaikkia ja olen todennut ne erittäin laadukkaiksi. Käytän noita paljon mieluummin kuin esim kokeilemiani vastaavia Waves-tuotteita. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
Riku Rotten 29.09.2006 15:20:28 | |
---|
Muistanko ihan väärin, vai onko uusimmissa Toolseissa jopa VST-yhteensopivuus? Muistat väärin. Mutta kyseiseen hommaan saa ohjelman edukkaasti FXpansionilta. http://www.kvraudio.com/get/831.html |
Mikael 29.09.2006 15:22:24 (muokattu 29.09.2006 15:23:08) | |
---|
Ton toolkitin mukana tuleva Smak-kompura on kans oiva peli. Masseyt kandee kyllä tsekata jo ihan hintansakin vuoksi... Siitä mistä aita on matalin... |
Danko 29.09.2006 15:35:50 | |
---|
Muistat väärin. Mutta kyseiseen hommaan saa ohjelman edukkaasti FXpansionilta. http://www.kvraudio.com/get/831.html Kafruni käyttää PTLE:n kans tota wrapperia ja kertoi, että jotkin ilmais-vst-plugeista kaataa softan. Rajallisilla käyttäjäoikeuksilla en duunipaikan koneelle päässyt vielä asentamaan noita Nomadin demoja, mutta täytyy testailla kotona. Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
Riku Rotten 29.09.2006 16:05:34 (muokattu 29.09.2006 16:07:47) | |
---|
Kafruni käyttää PTLE:n kans tota wrapperia ja kertoi, että jotkin ilmais-vst-plugeista kaataa softan. Sama kokemus täälä, eihän kääntäjä voi korjata paskasti koodattua blugia. E: Silti tuo on paras ostamani palikka PT:iin. Suosittelen. |
SBII 29.09.2006 17:18:27 | |
---|
Wavesin Renesansseista löytyy 002:den mukana tulleet R-verb, R-EQ ja R-comp, mut uusimmista päivityksistä pitää maksaa 400€ (tosin siinä tulee R-Bass ja muuta mukana lisäksi). Koko paketti uutena ostettuna kympin kalliimpi. Kiitti letuista Waves.
Mitä? Onko 002:n mukana tullut joskus r-verbit sun muut mukana? Mulle kans.. :) |
Almost famous 29.09.2006 18:25:02 | |
---|
|
Säätäjä 29.09.2006 22:41:08 | |
---|
Music Production Toolkit on ainakin harkinnan arvoinen laajennus tossa PTLE-ympäristössä. http://www.digidesign.com/index.cfm … d=71&langid=151&itemid=4865 Joo, itseasiassa unohdin mainita, et toi löytyy jo, tosin pääsin vasta tänään sitä varsinaisesti testaamaan. On kyl tervetullut paketti kertakaikkiaan. Toi TL:n kaiku on varmaan koodattu ihan puhtaasti vittuilumielessä, yks helvetin kaiku saa koko koneen jumiin, järjetön tehosyöppö. Rupes koko sessio tökkimään kun avas ton kanavaan. Ihme homma. Tosin konekin pitäis päivittää, mut einyt luulis koko prossutehoa imevän 2.4GHz P4:sta. EQ/comp III vaikuttivat oikein käyttökelpoisilta vekottimilta. niinq. |
En tiedä muuta kuin aphexin bigbottomin, rbass on kyl hyvä. Digin mukana tulee joku rectifi tai scifi jota voi käyttää ainakin bassossa kerrannaisten luomiseen. Sarvanteen Arttu näytti kerran. Voi olla et kyl joutuu vitutuksesta huolimatta hommaamaan ton Renesanssipäivityksen. Kaikki keskeneräiset hommat on täynnä Renesanssin EQ:ta ja compuraa. Samallahan siin tulis mukaan R-channel ja toi R-bass. Tolle R-bassille mul olis kyl käyttöä, ainakin sen perusteella mitä oon päässy testimään. niinq. |
Mikael 29.09.2006 22:47:55 (muokattu 29.09.2006 22:49:58) | |
---|
yks helvetin kaiku saa koko koneen jumiin, järjetön tehosyöppö. aijaa... ei mun mäkillä oo ollut useammankan kanssa mitään ongelmia.. : ) Itseasiaas ne TL-Spacen huonetilat on oikeen hyviä - niitä vois vaan olla muutama lisää. Siitä mistä aita on matalin... |
Säätäjä 29.09.2006 22:48:59 | |
---|
UAD:n plugarit soundaa erinomaisen hyvältä ja iitä löytyy moneen lähtöön retrosta hifismiin. Sen kortinhan se vaatii, mutta tuleepahan samalla lisää tehoja reserviin. Ja wavesithan on harvinaisen käyttökelpoisia kanssa. UADia en aatellut hommata ihan vain sen takia, että oon kohta päivittämässä konetta, ja samaan rahaan saa ihan järjettömästi potkua koneeseen verrattuna mitä UADi jaksaa pyöritellä. Ajattelin panostaa UADin hinnan pelkkiin plugareihin. Sinänsä toi UADi kiinnostaa, tajuaisivat nostaa tehonsa 2000-luvulle :P niinq. |
Mikael 29.09.2006 22:50:34 | |
---|
Mitenhän olis Focusriten Liquid Mix? Siitä mistä aita on matalin... |
Säätäjä 29.09.2006 22:51:25 | |
---|
aijaa... mun ei mäkin kanssa oo ollut useammankan kanssa mitään ongelmia.. : ) Itseasiaas ne TL-Spacen huonetilat on oikeen hyviä - niitä vois vaan olla muutama lisää. Joo ei nois sinänsä soundi oo mitenkään suolesta, jostain syystä mun PuuCee hyytyy sen kanssa, samaa lueskelin just Digidesignin foorumiltakin et jengillä oli ollut ongelmia PC:n ja ton kaiun kanssa. niinq. |
Säätäjä 29.09.2006 22:53:35 | |
---|
Mitenhän olis Focusriten Liquid Mix? Toi olis kyl kiva saada testiin, konkreettista lisäpotkua. Kiinnostaa vaan noiden mallinnusten laatu, ei usko ennenkuin näkee :P T: Epäilevä Tuomas :) niinq. |
Säätäjä 29.09.2006 22:56:24 | |
---|
Mitä? Onko 002:n mukana tullut joskus r-verbit sun muut mukana? Mulle kans.. :) On :) On :) niinq. |