Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 59 10 11 12 1351 52 53 54 55
Kagrenac
07.08.2006 23:47:12 (muokattu 15.12.2006 15:42:22)
edit.
Once you're in hell, only the devil can help you out.
keyboardplayer
08.08.2006 00:00:04

Okei, elikkäs laitan tähän tällaisen pienen kysymyksen, kun luulisin tämän olevan oikea paikka sille:

Pitäisi hankkia uusi syna treeni- ja ehkä keikkakäyttöön. Hintaa saisi olla alle 1500 euroa, ja enimmäkseen metallia sillä tulisin soittelemaan. Elikkäs pitäisi löytyä kunnon string-, synth-, piano-, ja leadsoundit; orgaaneilla ja kitarasoundeilla yms. ei niin väliä.

Kasselin tuossa KORGin isoa Tritonia. Miten se soveltuisi tämänkaltaiseen käyttöön?

Ja en ole oikein kunnolla selvillä näistä masterkeyboardeista ja kontrollereista. Nehän tarvivat synamodulin tuottaakseen ääntä? Minkälaisia moduleita niitä sitten on tyrkyllä nykyään? Ajattelin tuota Rolzun AX-7 -roikkusynaa; minkämallinen moduli siihen soveltuu? Ja missä hintaluokassa ne liikkuvat? Jos saan pyytää, niin joku asioista perillä oleva voisi tehdä vähän selkoa tästä asiasta minulle, kiitos!

Tritonipa tuohon soveltuu vallan mainosti. Suosittelen. Ja tuon AX-7:n voit liittää myös mihin tahansa "tavalliseen" kiippariin, mikäli siitä midi in löytyy ja sehän löytyy nykyään kaikista vähänkin paremmista.
Kagrenac
08.08.2006 00:14:10 (muokattu 15.12.2006 15:42:47)
edit.
Once you're in hell, only the devil can help you out.
ekikoo
11.08.2006 18:47:52
Olen tässä pohtinut tuota pulmaa mikä aloittelijoilla on, että pitäisi rahat riittää painotettuihin koskettimiin. Mikä on se rahasumma, minkä saa vähintään maksaa uudesta pelistä? Kätetttyjähän voi kai saada halvemmalla, mutta hinnat vaihtelevat eli uusien soittimien hinta antaisi vähän osviittaa. Millaisia vaihtoehtoja on olemassa akustisen ja sähköpianon lisäksi? Joku midi-koskettitmisto joka kiinni johonkin toiseen synaan/moduliin/tietokoneeseen?
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Fuzzy Boner
12.08.2006 01:42:49
Olen tässä pohtinut tuota pulmaa mikä aloittelijoilla on, että pitäisi rahat riittää painotettuihin koskettimiin. Mikä on se rahasumma, minkä saa vähintään maksaa uudesta pelistä? Kätetttyjähän voi kai saada halvemmalla, mutta hinnat vaihtelevat eli uusien soittimien hinta antaisi vähän osviittaa. Millaisia vaihtoehtoja on olemassa akustisen ja sähköpianon lisäksi? Joku midi-koskettitmisto joka kiinni johonkin toiseen synaan/moduliin/tietokoneeseen?

Mä lupaan jätkät yrittää pitää soittajan kannalta workshopin erilaisista kiippareista missä jokainen kysyy jotain mitä huvittaa. Lupaan yrittää omalta kantilani selittää. Vedetään vaik drinkkii samalla. Hoidetaan paikka, jengiä ja viinaa. oikeesti. En ole kiippari guru mutta voin vastailla omien tarkoitusperieni kautta. Ehdottakaa jos kiinnostaa. (ja en millekään jalustalle nosta itseäni koska jalustallakin olen teitä päätä pienempi). Yhteykseiä jos kiinnostaa
MÖLLISTY
zeik
24.08.2006 12:21:30
(postasin tämän tekstin epähuomiossa väärään topiciin aiemmin, sry)

Minulla olisi myös kysyttävää hieman.. Olen soitellut pari vuotta ja olen harkinnut ostavani uutta soitinta. edellinen soitin Casio wk-3000 tuntuu hieman kumiselta varsinkin piano soundeiltaan että olisi tarvetta vaihtaa parempaan. ongelma on, että en tiedä näistä hienommista soittimista juuri mitään. harkinnassa olisi m-audio prokeys 88 http://www.thomann.de/thoiw3_maudio_prokeys_88_prodinfo.html

eli onko näissä vehkeissä lainkaan omia soundeja vai onko moduulin hankinta täysin pakollinen jos näistä haluaa ääntä ulos vai käykö koneen kautta homma jos ostaa esim. jonku softan hoitamaan homman? ilmeisesti myös jonkulainen vahvistin+ kaiuttimet ovat pakkohankintoja tässä tapauksessa.
AZa
24.08.2006 20:30:59 (muokattu 24.08.2006 20:33:02)

eli onko näissä vehkeissä lainkaan omia soundeja vai onko moduulin hankinta täysin pakollinen jos näistä haluaa ääntä ulos vai käykö koneen kautta homma jos ostaa esim. jonku softan hoitamaan homman? ilmeisesti myös jonkulainen vahvistin+ kaiuttimet ovat pakkohankintoja tässä tapauksessa.

T-kaupan sivulta:
"64MB Preset Sounds with professional Samples from14 Instruments"

Eli kyllä siinä näyttäisi jotain ääniä olevan, mutta en sitten tiedä minkä tasoisia. Varmaan ihan ok tasoa ainakin. Sivuilla varmaan mainittaisiin, jos se olisi pelkkä kontrolleri.

Vahvistimen osto on itsellänikin edessä, ei noista stereon kaiuttimista viitsi kovin kovaa soittaa, vaikka ihan hyvät ovatkin. Softaa en haluaisi jo ihan siitä syystä, ettei huvittaisi aina käynnistää konetta kun haluaa soittaa.
Janus
26.08.2006 15:59:24
Minulla olisi myös kysyttävää hieman.. Olen soitellut pari vuotta ja olen harkinnut ostavani uutta soitinta. edellinen soitin Casio wk-3000 tuntuu hieman kumiselta varsinkin piano soundeiltaan että olisi tarvetta vaihtaa parempaan. ongelma on, että en tiedä näistä hienommista soittimista juuri mitään. harkinnassa olisi m-audio prokeys 88 http://www.thomann.de/thoiw3_maudio_prokeys_88_prodinfo.html

Voin sanoa sen verran, että ainakaan kokeilematta tota pianoa ei todellakaan kannata tilata Thomannilta. Oon kerennyt soittamaan muutamia 88-koskettimisia pianoja ja syntikoita ja ton M-Audion tatsi on oikeasti ehkä hirvein lonksu kaikista.
retutern
31.08.2006 16:28:47 (muokattu 31.08.2006 16:30:10)
No niin, uskaltaudunpa kirjoittamaan tänne viimein.

Tarkoitus olisi ostaa koskettimet. Tilanne on se, että kokemusta soittamisesta on erittäin vähän, yli kymmenen vuotta vanhoilla uruilla on joskus tullut leikittyä. Halua soiton oppimiseen kuitenkin on kovasti ja jossain vaiheessa olisi mukava kokeilla säveltämistäkin. Musiikkimakuni kallistuu melodisen hevin puolelle eli jos esim. näitä Nightwish-soundeja koneesta löytyy niin hyvä juttu. Millaista soitinta suosittelisistte tällaiselle ns. keltanokalle jolla ei ole musiikin teoria hyvin hallussa eikä kokemusta soittamisesta juuri lainkaan? Hintakattoa ei periaatteessa ole, mutta arveluttaa vain että jos homma ei alakaan innostaa enempää niin tulee jälkeenpäin harmiteltua että piti tuohonkin mennä tuhlaamaan. Olen kuitenkin melko köyhä opiskelija.

Ai niin, käytettyä en osta. Vaikka sanoisitte mitä. ;)
TanoshiiMoominIkka
02.09.2006 17:56:25
Kumpi on parempi kotikäytössä? KORG SP-250 vai ROLAND HP-101e?
Kuinka paljon koskettimia tuossa Korgissa on?
Kummassa on enemmän soittimia?
Kummassa soittimet kuulostavat aidommalta?

Offtopic minkä maalainen on Casio?
Katajama
04.09.2006 14:24:42

Mitäs kiipparia suosittelisitte seuraavaan tapaukseen..

Nykyinen soitin: Technics SX-KN800
jossa soundit ovat auttamattomasti vajavaiset

Tarve on seuraava.. Soittelen suomirock/pop cover bändissä. mm. Eput, Popeda, Dingo yms 80-90-luvun bändit kuuluu ohjelmistoon.

Hakusessa soitin uusi tai käytetty hintaluokassa 500-700€. (oletetaan että jonkinmoisen hyvityksen voi liikkeestä saada kun vie tuon vanhan ja huippukuntoisen soittimen vaihdossa)
Herra Melankolia
04.09.2006 23:19:50
http://www.thomann.de/yamaha_dgx_205_keyboard_prodinfo.html?iwid=3

Eikö kellään ole tosiaan tästä mitään sanottavaa?
Itse olen hankkimassa myös samaa syntikkaa. Olen täysin vastaalkaja tällä saralla.
Ja tuota olen itsekkin tsekkeillut ja miettinyt, sopisi budjettiini. Ja haluisin kuulla kommentteja
jos jollain vain olisi tuosta jotain sanottavaa.
Huominen on peruutettu kiinnostuksen puutteen johdosta.
Katajama
05.09.2006 12:41:30

Mitäs kiipparia suosittelisitte seuraavaan tapaukseen..

Nykyinen soitin: Technics SX-KN800
jossa soundit ovat auttamattomasti vajavaiset

Tarve on seuraava.. Soittelen suomirock/pop cover bändissä. mm. Eput, Popeda, Dingo yms 80-90-luvun bändit kuuluu ohjelmistoon.

Hakusessa soitin uusi tai käytetty hintaluokassa 500-700€. (oletetaan että jonkinmoisen hyvityksen voi liikkeestä saada kun vie tuon vanhan ja huippukuntoisen soittimen vaihdossa)

Eikö kukaan osaa auttaa?
Omatoimisella metsästyksellä löytyi Roland Juno-D... mitä mieltä? Sopisiko tarkoitukseen? Ainakin hintaluokka sopiva.
awa
08.09.2006 13:39:46

Itse olen hankkimassa myös samaa syntikkaa. Olen täysin vastaalkaja tällä saralla.
Ja tuota olen itsekkin tsekkeillut ja miettinyt, sopisi budjettiini. Ja haluisin kuulla kommentteja

Tosi hienot koskettimet tossa kuvassa! Itse olen hankkimassa Yamahan merkkisiä koskettimia... :D
Be Aware!
Leikari
12.09.2006 18:40:21
Mä lupaan jätkät yrittää pitää soittajan kannalta workshopin erilaisista kiippareista missä jokainen kysyy jotain mitä huvittaa. Lupaan yrittää omalta kantilani selittää. Vedetään vaik drinkkii samalla. Hoidetaan paikka, jengiä ja viinaa. oikeesti. En ole kiippari guru mutta voin vastailla omien tarkoitusperieni kautta. Ehdottakaa jos kiinnostaa. (ja en millekään jalustalle nosta itseäni koska jalustallakin olen teitä päätä pienempi). Yhteykseiä jos kiinnostaa

Fuzzyn Kiippariklinikka!!
Soitetaan jamia!
Fuzzy Boner
14.09.2006 12:05:33
Fuzzyn Kiippariklinikka!!

Hoho: oon ollu näköjään aika hyvissä.. En tienny tollasta ees kirjoittaneeni.
Midge T
Janus
29.09.2006 19:47:13
No joku tollanen vois olla silti paikallaan. Vaikka enemmältikkin jengiä esittelemässä systeemejään... .. ja drinksujaan, yeah!

Jep. Hoho, pari Kovasta kiertämään kämpät ja treenikset että saadaan kamat ja jätkät kyytiin ja Alkon kautta sopiville fasiliteeteille klinikoimaan.
Cloudys
01.11.2006 19:24:35

No siis, tollasta minäkin olin joskus hankkimassa, luulisin että ajaa vasta alkajan tarkoitukset hienosti, mutta pelko on, että joudut vaihtamaan pelin mahdollisesti piakkoin jos esim. keikkailu alkaa kiinnostaa.
Itse Korgeilla soitelleena en osaa sen enempää kyseisestä tuotteesta sanoa, mutta kyllä luulisin vehkeen olevan testaamisen arvoinen.
Martsuliini
11.11.2006 22:09:16
Terveppä terve, onko kokemuksia Yamaha MO6 soittimesta? Mitä hyvää, mitä huonoa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)