Aihe: Vaikuttavaa tuo TikTakin livesetti..
1 2 3
Anarkiapurilainen
17.11.2003 12:42:30

Mutta soitto oli tiukkaa, kateeksi käy ja ymmärrän 15-vuotiaiden poikalasten angstin, kun tytöt näyttävät kaapin paikan rokinsoitossakin :)

Hmm, kyllähän se tietenkin vituttaa, mutta sitä kaapin paikan näyttämistä tapahtuu ehkä enemmän vaikkapa Thee Ultra Bimbosin soittoa seuratessa. TikTak on läpikaupallinen tuote, täyttä musiikkiteollisuuden huttua, mutta jostain syystä se on päässyt joka paikassa myös muuten aina tätä mainittua huttua kritisoivien piirien suosioon. Minun teoriani aiheesta on, että kaikki TikTak-fanit ovat pervoja vanhoja setiä.

Suomessa on paljon oikeasti hyviä ja mielenkiintoisia (tai ainakin mielenkiintoisia) "tyttö"bändejä, joihin kannattaa tutustua kun alkaa Kolehmainen-Munck-linjan radiopop puuduttaa. .

Thee Ultra Bimbos, http://www.sjoki.uta.fi/~latvis/yhtyeet/TheeUltraBimboos/

Punk Lurex OK, http://www.hiljaiset.sci.fi/bands/plok_e.htm

Haarakiila, http://www.cc.jyu.fi/~elvartia/haarakiila.htm

Girl Germs, http://www.grrlgerms.net
jussiohman
17.11.2003 12:46:55
Tuli tuo katottua. Rumpali veti varmoin ottein ja kovaa. Se basisti (Mimmu?) on kyllä hirmu nätti.
"Jorma tiesi tekevänsä vainajaa, kun nappas lapiolla takaraivon halaki!"
Maisteri
17.11.2003 17:21:30
Jäi valitettavasti näkemättä. Toivottavasti kaveri sai sen talteen...

Onhan ne vakuuttavia livenä nykyään. Viimeistään 2002 Ilosaaren keikka nosti TikTak-arvostukseni todella korkealle. Soitanta ja laulanta toimii kokonaisuutena todella mainiosti ja Mimmu on luultavasti viehättävin basisti, jota maa päällään kantaa. Jotkut biisit ovat myös todella kovia rokkistygejä.

Taustanauhoja on jonkinverran käytössä, mutta lähinnä vain stemmalauluja sisältävät. Oltiin tossa elokuun alussa lämppäämässä tyttöjä, joten tuli oltua lähikontaktissa tekniikkapuolensa kanssa. ;)
Toveri
17.11.2003 18:59:27

Oltiin tossa elokuun alussa lämppäämässä tyttöjä, joten tuli oltua lähikontaktissa tekniikkapuolensa kanssa. ;)

Noniin, ensin lämpätään tyttöjä ja sitten toimitaan tekniikan hikisten äijien kanssa. Mä olisin ainakin lähestynyt rumpalia ja basistia...

No äh, menköön. Kaikkia.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Basismi
17.11.2003 21:26:11
Tiktakin rumpalin kyllä soittaa sitten jäykän näköisesti. Varmaan suomen "heavyin" rumpali, ei paljon kikkailulla brassailtu, mikä on kokonaisuus huomioon ottaen ihan hyvä. Hyvin kyllä vetivät, siinä jää kaikki ultrapimpot kauas.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
JulGubbe
18.11.2003 13:42:36
Kai minun on sitten myönnettävä... omistan tyttöjen edelliset levyt ja osan sinkuistakin... ja uusin levy on hankintalistalla...
*aah... sainpas sanottua, nyt voin taas hegittää...* :)

Ei se mitään. Olet oikeassa paikassa. Täällä me ymmärrämme sinua. Minullakin on Tiktakin debyytti. TikTak on ehdottomasti suomen mielenkiintoisin bändi tällä hetkellä.
Kyllä pukki tietää!
jussiohman
18.11.2003 14:01:19
-Meillä on täällä tänää uusi jäsen. Kuka olet ja miksi olet täällä?
-Moi, olen Jari ja olen.. olen... Tiktak-fani!!*nyyh..niisk*
-MOI JARI!!
Jos luoja on, mitä vittua se meinas/homo sapiens, niin reilu ja reipas.
mathias
18.11.2003 14:13:37
Valitettavasti joudun esittämään eriävän mielipiteen. Siis kyllähän soitto kulki suhteellisen sujuvasti, mutta biisit vain yksinkertaisesti ovat huonoja. Kaikki samanlaisia, yksinkertaisen tylsiä. Ei niitä saa kuulostamaan hyviltä, soitti niitä sitten Jimmy Page tai alakerran Erkki.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Shaft
18.11.2003 14:57:08
TikTak on ehdottomasti suomen mielenkiintoisin bändi tällä hetkellä.

Johan alkaa tulla mielenkiintoisia kommentteja.. Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseensä.

Omasta mielestäni TikTakin mielenkiintoisuus alkaa hiipua. Soittotaidon kehittymistä lukuunottamatta homma on menossa alaspäin. Uudet biisit eivät yksinkertaisesti toimi ja uutuudenviehätyskin on kadonnut.
Lux
18.11.2003 15:42:13

Uudet biisit eivät yksinkertaisesti toimi ja uutuudenviehätyskin on kadonnut.

Mutta viehätys ei... ;)

Ei, vaan tosissaan, mun mielestä uudella levyllä on muutama erittäin mainio biisi. Siis biisejä jotka olis mainioita, oli ne levyttänyt sitten Jimmy Page tai alakerran Erkki.

Kertaakaan en ole poistunut Tiktak-keikalta hymyilemättä. Siinä on aika iso krediitti bändille kuin bändille. David Lee Roth sen aikoinaan sanoi jotenkin, että "kun täysi salillinen ihmisiä poistuu hymy kasvoillaan, tietää tekevänsä jotain oikein."

Tän "soittaako va eikö soita ite" -aiheen vois jo pikkuhiljaa haudata. Paremmin neidit soittaa kuin moni samanikäisten poikien rokkipumppu.
How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle)
Shaft
18.11.2003 16:11:54
Mulla ei ole sinällään mitään bändiä vastaan. Varmaankin kivoja tyttöjä ja soittokin kulkee OK. Toimii varmaan parhaiten juuri livenä (en ole tosin nähnyt).

Kun nyt ei vaan liikaa lähdetä korostamaan tämän bändin erinomaisuutta. Suomessa on paljon hyviä, tuntemattomia bändejä, joiden soisi saavan edes vähän enemmän huomiota. Kun nämä kestosuosikit saavat radiosoittoa ja myyvät platinaa joka albumilla, moni bändi ei pääse edes näyttämään osaamistaan.
Ossi
18.11.2003 16:29:40 (muokattu 18.11.2003 22:25:25)

Tän "soittaako va eikö soita ite" -aiheen vois jo pikkuhiljaa haudata. Paremmin neidit soittaa kuin moni samanikäisten poikien rokkipumppu.

Tosiaankin, voi sitä energian määrää mikä tuonkin arvoituksen pähkäilyyn on monelta kulunut :) Onhan se ehkä jollekin paha paikka, "..ttu jos ne vetääkin ihan oikeesti ite".

Muistaakseni kolmisen vuotta tms. sitten mainitsin täälläkin, kun joulunalusasioilla poikkesin Stockalla tyttäreni kanssa ja tämä provosoi odottelemaan varttitunnin verran, jolloin mulle täysin tuntemattoman Tiktakin oli määrä esiintyä siinä musiikkiosaston käytävällä. Mimmit veti siinä livenä jo silloin yllättävän kypsänoloisesti.

Esim. pelkästään joidenkin telkkarikonserttien yms. perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä soittotaidosta. Niissä vetää playbackina yks' ja toinenkin, milloin mistäkin syystä. Parasta mennä katsomaan keikkaa; kyllä sen kuulee ja näkee onko toiminta "tosiaikaista" ja miltä osin sellaista. Jos havaintokyky ei riitä moiseen, lienee parasta hakeutua jonkun muun harrastuksen pariin: postimerkkeily, perhostenkeräily jne.

Joo... uutuudenviehätys on ehkä hiipumassa mutta muu viehätys vastaavasti kasvaa :)

Dirty old man.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Bee-äf
18.11.2003 16:34:37
Tavallisen perusrokkibändin tyyppien treenaaminen jää usein juuri niihin treeneihin. Loppuaika siitä 8 h työpäivästä, minkä aikana TikTakin mimmit kehittää tekniikkaa ja yhteissoittoa, äijät menevät kaljalle, pelaavat bilistä, pleikkaria tms. älykästä.

Mää kyllä ihmettelen, jos soitosta leipänsä hankkii, niin miksei sitten opettele hyväksi - on sitten mahdollista elättää itseään sen jälkeenkin kun bändi on hajonnut...
Toveri
18.11.2003 18:01:55

Kun nyt ei vaan liikaa lähdetä korostamaan tämän bändin erinomaisuutta. Suomessa on paljon hyviä, tuntemattomia bändejä, joiden soisi saavan edes vähän enemmän huomiota. Kun nämä kestosuosikit saavat radiosoittoa ja myyvät platinaa joka albumilla, moni bändi ei pääse edes näyttämään osaamistaan.

Tästäkin on kai joskus mainittu jotain tyyliin, "ison bändin menestys tuo rahaa levy-yhtiöille ja avaavat samalla ovia tuntemattomille."
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
sikanaama
18.11.2003 19:26:35
Tuli tuo katottua. Rumpali veti varmoin ottein ja kovaa. Se basisti (Mimmu?) on kyllä hirmu nätti.

Mimmu on nätti. Nätimpi kuin minä. Neakin on nätti ja Tuuli myös. Hyvä live pändi, kaksi kertaa olen ollut keikkaa katsomassa ja napakkata soittoa on.
Aveikkapatahelluvanoois!
jussiohman
18.11.2003 20:17:03
Joo mut älä käsitä väärin, musiikistaan en pidä. Tässä kohtaa sun kuuluu suuttua mulle.
Jos luoja on, mitä vittua se meinas/homo sapiens, niin reilu ja reipas.
sikanaama
18.11.2003 20:34:22
Joo mut älä käsitä väärin, musiikistaan en pidä. Tässä kohtaa sun kuuluu suuttua mulle.

Joo, voit sitten unohtaa sen lauantain. Jää vaan kotias pelaamaan pleikkaria kuunteleen skeittipunkkia.
Aveikkapatahelluvanoois!
Fortune
19.11.2003 09:40:43
Tästäkin on kai joskus mainittu jotain tyyliin, "ison bändin menestys tuo rahaa levy-yhtiöille ja avaavat samalla ovia tuntemattomille."

Näinhän se on. Jokainen Tiktakin tuoma pennonen levy-yhtiön kirstuun rahoittaa sen uuden, maailmaa 5 vuoden päästä mullistavan Keltainen Jaffa -orkesterin levyntekoa ja promotointia.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
larinparaske
19.11.2003 10:08:09

"ison bändin menestys tuo rahaa levy-yhtiöille ja avaavat samalla ovia tuntemattomille."

-Tähän väitteeseen aina välillä törmää, ja mä en kyllä muista ikinä törmänneeni Suomessa, jossa markkinat ovat hyvin rajalliset, tapaukseen jossa iso levy-yhtiö olisi sijoittanut voittojaan johonkin riskaabeliin ja mielenkiintoiseen. Yleensä ne rahat menee siihen kun epätoivoisesti haetaan lafkaan samanlaista aktia joka viereisessä lafkassa myy hyvin.

Uskoisin näiden mielenkiintoisten tuntemattomien nimien nousevan esille juuri pienten levylafkojen kautta, ja kun ne alkavat olla idioottivarmoja sijoituksia, ne ostetaan isolle yhtiölle.

En tiedä, ihan mutuahan tämä on...
I want to be the king and queen of cheese
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)