migreeni 26.09.2006 13:46:01 | |
---|
Treenaa ylöspäin pickausta. Kuulostaa hullulta, mutta se nopeuttaa downpickausta, koska downpickauksessa hitainta on plektran vetäminen takaisin ylös! Tää olikin mielenkiintoinen juttu. Pitää kokeilla. |
emuva 26.09.2006 17:02:55 (muokattu 26.09.2006 17:45:07) | |
---|
Soitetaanko esim Ozzyn Crazy trainin riffin E:t downilla, vai voiko ne vetää alternatella, miten alternatella saa vastaavan saundin toimimaan? Entäpä Metallican Orionin riffit, voiko nekin vedellä surutta alternatella? PS: downstroken nopeus ei riitä vetämään kuudestoistaosia 134-temmolla, mutta alternate voisi olla mahdollinen vielä jotenkin vielä vetää kunnon temmolla. EDIT:Siinähän soitettiin a-kieltä, sori. |
Metallikitaristi 26.09.2006 17:05:56 | |
---|
Soitetaanko esim Ozzyn Crazy trainin riffin E:t downilla, vai voiko ne vetää alternatella, mä ainaki soitan muuten kokonansa alternatella paitsi ne kaks ekaa Fissää downilla |
Roitto 26.09.2006 20:54:56 | |
---|
Soitetaanko esim Ozzyn Crazy trainin riffin E:t downilla, vai voiko ne vetää alternatella, miten alternatella saa vastaavan saundin toimimaan? Entäpä Metallican Orionin riffit, voiko nekin vedellä surutta alternatella? PS: downstroken nopeus ei riitä vetämään kuudestoistaosia 134-temmolla, mutta alternate voisi olla mahdollinen vielä jotenkin vielä vetää kunnon temmolla. EDIT:Siinähän soitettiin a-kieltä, sori. Veikkaan että niitä ei hirveämmin soitella alaspäin pikkaamalla, muistakaa nyt ihmiskehon rajat. Ketään ei varmastikaan soita vaikkapa Slayerin Angel of deathin introa alaspäin pikkaamalla, mutta eipä ketään nosta tuhatta kiloa rautaa ilmaan. Näin kärjistettynä. Yhden miehen Fight Club |
client 27.09.2006 10:24:44 | |
---|
väärin, ihminen voi nostaa yli 1000kg rautaa jalkaprässissä..... |
morb 27.09.2006 12:02:54 | |
---|
väärin, ihminen voi nostaa yli 1000kg rautaa jalkaprässissä..... Mutta se ei käytännössä oo ilmaan nostamista, vaan se kulkee sitä kelkan rataa jollon ei tarvii keskittyä muuhunkun siihen puskemiseen, ei tasapainoon jne. Mutta täydellinen off-topic, joten antaapi olla tän aiheen. "The truth will always get the best of you inside or out ." |
Chemo 27.09.2006 12:38:19 (muokattu 27.09.2006 12:39:42) | |
---|
Sain päähäni kysyä kysyä tällaista. En ole aikoihin kuunnellut heviä enkä tiedä millaisia alaspäinpikkaajia siellä on nykyään, joten.. Onko dempattu pikkaus tässä punkmusanäytteessä (siinä mikä pyörähtää käyntiin kun avaatte sivun, venatkaa hetki että alkuriffi ehtii mennä ja sitten pikkaus alkaa) mielestänne nopeaa: http://www.myspace.com/70luvunvihanneksetPäätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
hanipai 27.09.2006 19:24:31 (muokattu 27.09.2006 19:25:18) | |
---|
Sain päähäni kysyä kysyä tällaista. En ole aikoihin kuunnellut heviä enkä tiedä millaisia alaspäinpikkaajia siellä on nykyään, joten.. Onko dempattu pikkaus tässä punkmusanäytteessä (siinä mikä pyörähtää käyntiin kun avaatte sivun, venatkaa hetki että alkuriffi ehtii mennä ja sitten pikkaus alkaa) mielestänne nopeaa: http://www.myspace.com/70luvunvihannekset Ei mielestäni. Peruskamaa. "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
kid ego 27.09.2006 19:24:53 | |
---|
Istuen on mun mielestä paljon vaikeampi soittaa downstrokeja. Kannattaa seistä ja säätää kitara sopivalle korkeudelle. |
Shredder 27.09.2006 19:42:18 | |
---|
On vähän offtopic mut kokeilkaa soittaa sillai vaikka nopeesti 0-2-2 komppia että plektra osoittaa jossain 45 asteen kulmassa ylöspäin ja pitää sitä plekua koko ajan samassa asennossa niin upstrokella se kuulostaa aika siisitilta kun se pleku on tavallaan väärinpäin. (Sori aika epäselvästi kirjotettu) |
THE RIPPER 27.09.2006 21:08:22 | |
---|
45 asteen kulmassa ylöspäin upstrokella se kuulostaa aika siisitilta kun se pleku on tavallaan väärinpäin. (Sori aika epäselvästi kirjotettu) scratch picking? :---D ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Shredder 28.09.2006 12:47:54 | |
---|
scratch picking? :---D No niin varmaan sitten en ennen tiennyt et silläkin on oma nimensä vaikka nykyään onkin aikaa vaikketa keksiä jotain mitä ei olis jo keksitty. =) |
Chemo 28.09.2006 21:16:30 | |
---|
Ei mielestäni. Peruskamaa. Kiitokset, tää vastaa myös mun käsitystäni asiasta. Mikä tai kuka edustaisi ääripäätä tässä asiassa; eli siis: dempattua, _vain_ alaspäin pikattua (vitossointua). Mua kiinnostaa tietää tää, vaikka hyvinkin todennäköisesti bändi ja musalaji josta tää löytyy, ei mua muuten innosta. Mutta, kertokaa. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
hanipai 28.09.2006 23:35:32 (muokattu 28.09.2006 23:46:12) | |
---|
Kiitokset, tää vastaa myös mun käsitystäni asiasta. Mikä tai kuka edustaisi ääripäätä tässä asiassa; eli siis: dempattua, _vain_ alaspäin pikattua (vitossointua). Mua kiinnostaa tietää tää, vaikka hyvinkin todennäköisesti bändi ja musalaji josta tää löytyy, ei mua muuten innosta. Mutta, kertokaa. Eikös Hetfield downpickaa melko tiuhaan. Monet punkkitaristit vaikka Johnny Ramone, Ramoneksesta. "Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa".
n1tro |
THE RIPPER 29.09.2006 12:01:21 | |
---|
No niin varmaan sitten en ennen tiennyt et silläkin on oma nimensä vaikka nykyään onkin aikaa vaikketa keksiä jotain mitä ei olis jo keksitty. =) eiku ihan ite keksin ton termin :D mun mielest se sopii tohon sun soitto tyylliin ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi |
Chemo 29.09.2006 12:41:31 | |
---|
Eikös Hetfield downpickaa melko tiuhaan. Monet punkkitaristit vaikka Johnny Ramone, Ramoneksesta. Johnnyn soitto on toki vankkana pohjana sille miten mäkin (punkkia) soitan. Kuitenkin, omituista kyllä, tää ei oo ihan sitä mitä mä mietin: eli äärinopeaa (dempattua!) 8-osaa. Hetfieldillä kait tuommoista olisi. Metallica on toki tuttu, mutta ei oo herraties miten pitkään aikaan tullut kuunneltua. Mikä olisi hyvä referenssibiisi? Kartoitan tässä vaan ääripäätä tälle komppityylille, koska käytän sitä, ja kiinnostaa tietää missä rajat suunnilleen menee. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Hetfieldillä kait tuommoista olisi. Metallica on toki tuttu, mutta ei oo herraties miten pitkään aikaan tullut kuunneltua. Mikä olisi hyvä referenssibiisi? Jos musiikkioppilaitoksissa olisi downstroke-kursseja, loppukokeessa soitettaisiin master of puppets. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Karipiirto 29.09.2006 19:50:34 | |
---|
Kuka opettaja opettaa kunnon nopeeta downpikkingiä ? Sielä vedetää vaa ukko-nooaa ja jotai tylsiä blueskaavoja !1 Ei kaikki opettajat ole niitä opiston maistereita. Joe Satriani oli 15 kun se alko opettaan Steve Vaita. On niitäkin opettajia jokka kysyy oppilaalta että mitä tämä haluaa osata. NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!! |
Tasapaino 29.09.2006 19:55:33 | |
---|
Ei kaikki opettajat ole niitä opiston maistereita. Joe Satriani oli 15 kun se alko opettaan Steve Vaita. On niitäkin opettajia jokka kysyy oppilaalta että mitä tämä haluaa osata. Uskotko, kun sanon, että Joe opetti Vaille ihan perusasioita? Syytä olisi uskoa, sillä se on fakta. Ensin perusasiat - ne ukkonooat - kuntoon ja vasta sitten soittamaan sitä, mitä haluaa. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
moottorisaha 29.09.2006 20:06:42 | |
---|
Jos alternaten osaa hyvin, se kuulostaa samalta kuin downpikkaus. Ts ylös- ja alaslyönnit kuulostavat samalta. No eipä kyllä helvetissä kuulosta läheskään kaikissa riffeissä, esim. sellaisissa joissa tulee sekaisin powersointuja ja yksittäisiä säveliä (eli todella isossa osassa heviriffejä). Sama kun sanoisi että rumpuja soitettaessa kahella kädellä ja yhdellä kädellä soitettu virvelipäristys kuulostaisi samalta. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |