Aihe: Monipuolisia mikkejä haen.
1 2
iljanen
03.09.2006 10:19:16
Elikkä moi! Olen nyt vaihtamassa kitaraan molemmat humpparit parempiin. Haen mahdollisimman monipuolista mikki yhdistelmää. Kitarana on mahonkinen Les Paul-kopio. Itse ajattelin Duncanin JB ja Jazz yhdistelmää.

Eli oisko tuo yhdistelmä hyvä ja oisko teillä neuvoo jotain parempaa yhdistelmää?

Kiitos.
benny
03.09.2006 10:32:15

Eipä tolla valinnalla vikaan voi mennä, mutta kohta ymmärrät miksi ihmiset ostavat erilaisia kitaroita ;)
shitfuck inc.
Dr. Muff
03.09.2006 10:46:55
Itselle ei pudonnut täysin JB/Jazz-yhdistelmä. Jazzista puuttuu se hieno aavistuksen nuhainen keskialue jonka takia PAF-tyylinen mikki on niin päällikkö. Se on selkeä, hyvä jos semmosesta tykkää. JB on taasen mulle liian kireä ja tukkoinen. Parempana pidän esimerkiksi tallaan '59 tai jos läskimpää halajaa niin SH-5 Custom ja kaulaan sitten '59 tai Alnico II Pro. Myös Dimarzion Air Classic ajaa asiansa hyvänä paf-tyylisenä kaulamikkinä muttei välttämättä istu '59 tallamakin kanssa, olustuloja ei saa oikein kohdalleen niin että molemmat mikit olisivat sweet spotissaan. Edellämainituista lähtee moneen eri tyyliin (eli molempiin, sekä countryyn että westerniin) sopivaa soundia.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Werihukka
03.09.2006 12:15:23

Mää sanoisin, että duncanilta invaderit menee kaikessa tyylissä. Se on semmonen jokapaikan höylä, imo. Tallamikki metalliin, keskellä loistava soolosoundi, keskellä ja tallamikin vola kokonaan pois niin blues ja jazz ja sitten pelkkä kaulamikki pure jazz.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Räbbänä
03.09.2006 12:26:54
Oisko hyvä setti tuo Duncanin SH-5 Custom ja 59 vähän kaikenlaiseen menoon? Eli Customi tallaan ja 59 kaulaan. Kitarana on kokomahonkinen Viper.
"Hattu pois päästä!"
McNulty
03.09.2006 12:30:58
DiMarzio Evolution tallaan ja DiMarzio PAF Pro kaulaan. Kummallekin puolitukset tuon lisäksi. Voin sanoa että ON MONIPUOLINEN.
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
saamaton123
28.09.2006 23:58:28
DiMarzio Evolution tallaan

Mä en tykännyt oikein tosta. Hommasin Ibanezin 1527:n ja siihen Evo7:n tallaan ja petyin hieman. Soundi oli melkoisen tunkkainen. Tunkkaisuus korostui matalemmalta soitettaessa vaikka virekin oli "perus" HEADGhe. Tarkoitus oli hommata EMG-707, mutta huomasin nettisivuilta, että sehän on liian iso. (38x89mm). Onko ehdotuksia näin aihetta sivuten?
Saddamize!
McNulty
29.09.2006 00:02:32
Mä en tykännyt oikein tosta. Hommasin Ibanezin 1527:n ja siihen Evo7:n tallaan ja petyin hieman. Soundi oli melkoisen tunkkainen. Tunkkaisuus korostui matalemmalta soitettaessa vaikka virekin oli "perus" HEADGhe. Tarkoitus oli hommata EMG-707, mutta huomasin nettisivuilta, että sehän on liian iso. (38x89mm). Onko ehdotuksia näin aihetta sivuten?

Oletko varma ettei ongelma johtune kitarasta? Monesti noissa tavan seiskoissa on löysä tatsi perusvireessäkin alemmilta säveliltä ja se korostaa sitä munatonta mutaisuutta. En tiedä onko Evo7 edes täysin samoin toimiva kuin normi Evolution. Kokeile jotain treblekästä ja etenkin middle-voittoista mikkiä sinne tallaan. Sen pitäisi selkeyttää soundia. Monesti myös tuolla osastolla "miedommat" mikit toimivat paremmin. High output-mikit tuppaavat menemään tukkoon, etenkin jos tuuttaat vielä vaffarin etusesta reilusti gainia.

Miten olisi DiMarzion PAF 7? Eikös Kornin jampatkin käyttäneet tuota, vai muistanko ihan väärin?
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
-K-
29.09.2006 00:04:27

Miten olisi DiMarzion PAF 7? Eikös Kornin jampatkin käyttäneet tuota, vai muistanko ihan väärin?

Tuo on vaan aika keskiäänivajaa, samoin kun blazet. Dimarziosta melkein kirkkain seiskamikki tuo evo kyllä on. 707 ja 81-7 yhtään sen kirkkaampia.

Näitä nyt on tullut uusia, x2n seiskaversio ja oliko dropsonic, ne kokeilematta.

Ehkäpä duncanin JB voisi toimia ?
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
oiva tumpeloinen
29.09.2006 01:20:17 (muokattu 29.09.2006 01:21:08)
Dubbel....
oiva tumpeloinen
29.09.2006 01:20:18 (muokattu 29.09.2006 01:20:35)
En tiedä onko Evo7 edes täysin samoin toimiva kuin normi Evolution.

DiMarzion sivuilta:

Tech Talk: Making a 7-string version of a pre-existing 6-string pickup is not a simple matter of copying specs. Particularly with a high-output pickup, it's important that the low B string doesn't get muddy-sounding. We made the Evolution 7™'s coils brighter-sounding than the 6-string version to make sure this doesn't happen. We then used some of the same technology that went into the Virtual Vintage_ design to warm up the sound of the high strings without affecting the low B. The bass strings have a lot of clean power and the high strings cut through without sounding thin.

Eli ei ole samanlainen, eikä siten vertailukelpoinen.

Itse tuohon mikkivalintaan, mä ottaisin kanssa tallaan Evon, kaulamikkiä miettisin vähän tarpeen mukaan. Evo tallassa toimii mulla mukavasti kaikessa, mutta kaulamikin kohdalla mulla tuppaa mieli vähän vaihtelemaan. JB tallassa on mun mielestä liian kireä, tosin todettakoon, että mä en sitä lespassa ole kokeillut. Moni sitä kehuu siten.
Jucciz
29.09.2006 03:14:36
Lindy Fralinin PAF:it.

Ei JB:n yläkireyttä eikä DiMarzion muovisuutta. Hinta on ehkä vähän suolaisempi, mutta uskon ettet kadu jos näihin päädyt.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
-K-
29.09.2006 10:06:54
Nyt kuulostaa vähän siltä, ettet ole koskaan edes kajonnut kyseisiin mikkeihin. :) Ne ovat todella kirkkaat (varsinkin 81-7) ja vielä rankemmin keskiäänikorosteiset. 707 on hieman kasiykköstä tummempi, mutta kirkkaudessa se rökittää silti kaikenmaailman passiiviseiskamikit ihan satanolla. :) Soittelin vahvistimella samoilla asetuksilla ensin 6-kielisellä Evolutionilla ja sen jälkeen nappasin tuon Hellraiser-monsterin niin, vaikka soittelin Schecterillä B:stä niin ääni oli silti melkeinpä yhtä kirkas ja selkeä kuin Evolla.

707 kaulapaikassa menee kyllä suht tukkoon, mutta kaipa sekin on ihan ok. Kirkkaudesta sillä ei todellakaan ole kliinien kanssa pulaa. Lähtee melkeinpä SRV:n tasoista kuulasta ja heleää puhdasta, jos on oikea mylly alla. Ikävästi vain nuo passiivit sillä järjettömän suurella ulostulolla särkevät sitä puhdasta herkästi.

Nyt kuulostaa siltä että sinulla ei ole korvia, tai sitten ne ovat hyvin erilaiset kuin minulla. 707 on tosiaan tummempi kuin 81-7. Aika rapean kuuloisia kumpikin, mutta eivät kyllä kirkkaampia. Ei nyt millään pahalla mutta veikkaan että olen muutaman vuoden enemmän 7-kielisillä soitellut ja mikkejä on kiertänyt monia, viimeisin keppi joka meni kiertoon oli juuri LTD 607B jossa oli nuo 81-7:t, venäläinen radio oli ainoa plussa niistä mikeistä tuli pihalle.

Ei noista EMG:istä sitä kirkkautta puutu todellakaan, mutta eivät ne ole yhtään kirkkaampia kuin vaikka evo ja JBkään. Niiden soundi on hieman rapeampi ja steriilimpi. Passiivit antavat kitaran omaa soundia läpi enemmän.
saamaton123
29.09.2006 10:32:09
Oletko varma ettei ongelma johtune kitarasta?

En tiedä, olisiko se siitä. Aluksi epäilin, että onko mikki paskana, koska se kuulosti niin kuralta. Tarkistin juotokset ja johdot ja kaikki oli ok. Totesin, että tää nyt on vaan sitte paska mikki. Sanotaan nyt esimerkkinä, että jos soitan ihan E:stä, niin soundi on ihan siedettävä..(ei silti mikään loistava), mutta jos joskus käy alempana, niin kuulostaa aika pahalta.

Monesti myös tuolla osastolla "miedommat" mikit toimivat paremmin.

Tätä mäkin mietin, että olisko siinä kuitenkin liian kova se ulostulo, koska tossa PAF7:ssakin on melkein puolet vähemmän. Silti yhdellä puolitutulla oli ollut sama kitara ja sama mikki ja vahvarina 5150 ja ihan kehui toimivaksi. En itse kyllä kuullut. Itse sain tietenkin jonkun sunnuntaiversion sieltä dimarziolta.

Lindy Fralinin PAF:it.

Kiinostaisi kyllä pirusti kokeilla. Veikkaan, että on aika laadukkaat. En ole ikinä kuullut livenä, puhetta ja hehkutusta on ollut täälläkin. Mäkin luulin, että ne on ihan puhtaasti vintage-henkisiä, mutta näköjään löytyy muutakin. Tosin seitsemästä kielestä ei puhuttu mitään.
Saddamize!
saamaton123
29.09.2006 10:48:44
Ei noista EMG:istä sitä kirkkautta puutu todellakaan, mutta eivät ne ole yhtään kirkkaampia kuin vaikka evo ja JBkään. Niiden soundi on hieman rapeampi ja steriilimpi. Passiivit antavat kitaran omaa soundia läpi enemmän.

Joo totta, itse en ole edes noita 7-versioita kokeillu, vertaillu lähinnä tohon perus 85:seen eri kitaralla.

Mites toi 81-7, onko se ihan normaalin kokoinen vai onko se tota 707:n 3.50" kokoa myös? Emg:n sivuilla ei ollu mitään tietoa tosta.
Saddamize!
-K-
29.09.2006 10:51:34
Joo totta, itse en ole edes noita 7-versioita kokeillu, vertaillu lähinnä tohon perus 85:seen eri kitaralla.

Mites toi 81-7, onko se ihan normaalin kokoinen vai onko se tota 707:n 3.50" kokoa myös? Emg:n sivuilla ei ollu mitään tietoa tosta.

Samaan bassonmikkikuoreen laitettu
saamaton123
29.09.2006 11:56:55 (muokattu 29.09.2006 11:57:26)
Samaan bassonmikkikuoreen laitettu

Jaaha, no se ei sitten sovi. Taytyy katsoa uskaltaisko sitä jotain sitte kokeilla sokkona jotain..Joku jämäkkä tarvis keksiä.

Sen verran tosta seiskan löysästä tatsista yleensä, että mäkin vaihdoin paksummat kielet ja pistin jäykempää jousta, niin sai itselle ihan mukavan soittotuntuman siihen. Muutenkin yritän pitää aina vähän vähemmän säröä ja jämäkämpää soittoa. Vahvistimena toiminut nyt dual rectalfier, johon päätteeseen vaihdettu Svetlanan EL34 SED:t, jotta pääsis turhasta alapäästä eroon ja saisi puuttuvan middlen. Toimii muuten mainiosti, muttä tämä mikki ongelma nyt tuli vastaan..

Toisaalta rupeaa olemaan niin kurkkuaan myöten täynnä alavireisiä kitaroita. Mielestäni ne ei vaan nykyään enää kuulosta tippaakaan raskailta, mut pakko tosta seiskasta on jotain irti saada ennenkuin siitä luopuu.
Saddamize!
-K-
29.09.2006 12:33:18
Jaaha, no se ei sitten sovi. Taytyy katsoa uskaltaisko sitä jotain sitte kokeilla sokkona jotain..Joku jämäkkä tarvis keksiä.

Sen verran tosta seiskan löysästä tatsista yleensä, että mäkin vaihdoin paksummat kielet ja pistin jäykempää jousta, niin sai itselle ihan mukavan soittotuntuman siihen. Muutenkin yritän pitää aina vähän vähemmän säröä ja jämäkämpää soittoa. Vahvistimena toiminut nyt dual rectalfier, johon päätteeseen vaihdettu Svetlanan EL34 SED:t, jotta pääsis turhasta alapäästä eroon ja saisi puuttuvan middlen. Toimii muuten mainiosti, muttä tämä mikki ongelma nyt tuli vastaan..

Toisaalta rupeaa olemaan niin kurkkuaan myöten täynnä alavireisiä kitaroita. Mielestäni ne ei vaan nykyään enää kuulosta tippaakaan raskailta, mut pakko tosta seiskasta on jotain irti saada ennenkuin siitä luopuu.

Koita laittaa OD-pedaalia eteen ja tiukkuus on jälleen läsnä. Auttaa mukavasti juuri tuohon liian basson leikkaamiseen.
saamaton123
29.09.2006 12:50:53 (muokattu 29.09.2006 12:51:20)
Koita laittaa OD-pedaalia eteen ja tiukkuus on jälleen läsnä. Auttaa mukavasti juuri tuohon liian basson leikkaamiseen.

Joo mulla on overdrive siinä, eikä se mesan löysyys enää ton putkivaihdon jälkeen ole häirinnyt yhtään. Muilla kitaroilla se kuulostaakin tiukalta ja jämäkältä, mutta mä epäilen, että tossa mikissä on jotain häikkää, koska se ei ole pelkästään tunkkainen vaan menee suoraan sanottuna plörinäksi.
Saddamize!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)