Aihe: Nainen bändissä
1 2 3 4 5 6 7 8
Bassballs
17.11.2003 11:29:18

...Olen huomannut tulevani hyvin poikaporukassa juttuun, koska osaan olla äijämäinen, juoda kaljaa samaan tahtiin ym...

No sitten, tervetuloa meidän bändiin!!!

No joo..minun läheisistä kavereista valtaosa on tyttöjä/naisia, mutta yksikään heistä ei ole "prinsessamainen" tai muuten diivaileva, minkä takia tulenkin hyvin toimeen heidän kanssa.

No, ehkä tähän voisi jo ottaa mukaan yleisen biologian/psykan :) Freudilaisten teorioiden mukaan miehet soittavat (tai hankkivat jossain muussa asiassa kehittyneen taidon), koska näillä taidoilla saadaan vastakkaisen sukupuolen kiinnostus. Ja nimenomaan niin, että miehen pitää näyttää pätevyytensä ja monipuolisuutensa suvun jatkamiseksi, minkä takia sitten miespuoliset ihmiset takovat itselleen jonkin taidon. Musiikkipsykologian tutkimus väittää, että musiikkia taitavia ihmisiä pidetään yleisesti sosiaalisesti sekä verbaalisesti lahjakkaina, mikä vetoaa naisiin suvunjatkamisvietin kautta. Täytyyhän sitä nyt saada mahdollisimman hieno jälkeläinen! Hehheh.

Juuri näinhän se on! Ja eikös elämisessä lähes kaikessa loppujen lopuksi ole kyseessä suvun jatkaminen, tai miten se nykyään sanotaan, "rakkaus?"

En kyllä tiedä, miten nuo verbaalinen ja sosiaalinen lahjakkuus liittyvät muusikoihin millään tavalla.. Olen huomannut, että tavalliset talonmiesäijätkin(jos jätetään the Talkkari pois luvusta) voivat olla sosiaalisesti minua lahjakkaampia.
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
Tupuna
17.11.2003 16:13:13
En kyllä tiedä, miten nuo verbaalinen ja sosiaalinen lahjakkuus liittyvät muusikoihin millään tavalla.. Olen huomannut, että tavalliset talonmiesäijätkin(jos jätetään the Talkkari pois luvusta) voivat olla sosiaalisesti minua lahjakkaampia.

Nih. No kun mä lukaisin vaan musapsykan kurssin muistiinpanoistani ton sosiaalisen/verbaalisen lahjakkuuden. Ja en mä kyllä muista miten se nyt meni: joku on kai tutkinu, että koska musiikki on tavallaan niin yhteisöllinen harrastamisen muoto, täytyy siis musiikkia harrastavien olla keskimääräistä sosiaalisempia. Ja ehkä siinä on sekin, että jos mies soittaa bändissä ja tulee jätkäporukan kanssa toimeen, voi nainenkin tajuta siitä yhteydestä, että takuulla on hyvä tyyppi jos jätkäsakissakin hyväksytään. Ehkä siis tätä kautta?

Verbaalinen älykkyys muusikoilla ei välttämättä tarkoita mielestäni sitä, että osaa kirjoittaa hienoja tekstejä, mutta en osaa selittää asiaa sen kummemmin. Mutta ehkä musiikkikin voi itsessään olla jotenkin "verbaalista".. musiikin kautta voi välittää tunnetiloja (miettikääpä nyt, kuinka seksikkäänä naiset pitivät Jimi Hendrixiä, jolle kitara oli vähän niinku munanjatke... mitkä tunteet Jimin musiikista välittyivätkään :)).
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Stain
18.11.2003 00:04:40
joo mutta kyllä siinä pieniä kiristyneisyyksiä on havaittavissa kun lukee jotain haastattelua...eikä tarvi olla edes kauheen vanha haastattelu; koko ajan semmosta pikku vittuilua...

Eräällä keikalla biisin 1979 aikana d'arcy näyttää keskisormea jimmylle :)
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Caron
18.11.2003 01:07:53
"Itse olen hyvin kriittinen naisten tuottamaa musiikkia kohtaan, en pahemmin diggaile Alanis Morrisetteja enkä muitakaan kolmen soinnun paskasolisteja, olivatpa miten kovia naisasianaisia tahansa ja jättivätpä sitten vaikka kainalokarvansa ajelematta."

No hohhoijaa... Toivottavasti olet kriittinen myös "miesmusiikkia" kohtaan. Siltä saraltahan ei niitä kolmensoinnun paskasolisteja onneksi löydy. Musaa kun musaa, tarviiko sitä nyt naisen saada jotain erityishuomiota tai erityiskritiikkiä. Naisenko pitää tehdä mahtava vaikutus ennen kun se hyväksytään, mutta mies on uskottava heti syntyessään. Voiko tää olla mahdollista vielä 2000-luvulla? Yks naispuolinen muusikkoystäväni just harmitteli turhautuneena kun on sattunu naiseks syntymään kun sitä ei oteta todesta, vaik on niin pahuksen lahjakas. Puhu jopa jotain sukupuolenvaihtoleikkauksesta, toivottavasti leikillään.

Jos nyt jotain naisten puolustuksia vielä täytyy sanoa (mikä nyt tuntuu kyl ihan turhalta kuten toi erottelukin), niin esimerkiks musa ja tunne kulkee mulla ainakin käsikädessä, ja nyt kun yleistyksen makuun päästiin, niin naiset on hyvin tunteellisia. Eläytyvät täysillä ja se on musiikissa mun mielestä se tärkein juttu. Tunteetonta virtuoosiprogetilutusta voidaan ruotia sitten vaikka matemaattisessa mielessä, ja miksei naiset vois sitäkin tehdä.

No mutta ei jaksa enää jauhaa, ihmettelen vaan...
riimu
18.11.2003 01:21:03
Tulipa mieleen, että onko kellään kokemuksia kiertue-elämästä nainen plus äijälauma porukalla?

Muistan kun taannoin jossain oli juttua aiheesta ja tytöt myönsi, että tien päällä kaipaa ainakin muiden naisten juttuseuraa pidemmällä keikkaputkella. Pääsyynä taisi olla se, että pelkät äijäjutut rupesivat välillä ketuttamaan urakalla.
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
Tupuna
18.11.2003 09:14:50 (muokattu 18.11.2003 09:20:39)
"Itse olen hyvin kriittinen naisten tuottamaa musiikkia kohtaan, en pahemmin diggaile Alanis Morrisetteja enkä muitakaan kolmen soinnun paskasolisteja, olivatpa miten kovia naisasianaisia tahansa ja jättivätpä sitten vaikka kainalokarvansa ajelematta."

No hohhoijaa... Toivottavasti olet kriittinen myös "miesmusiikkia" kohtaan. Siltä saraltahan ei niitä kolmensoinnun paskasolisteja onneksi löydy. Musaa kun musaa, tarviiko sitä nyt naisen saada jotain erityishuomiota tai erityiskritiikkiä. Naisenko pitää tehdä mahtava vaikutus ennen kun se hyväksytään, mutta mies on uskottava heti syntyessään. Voiko tää olla mahdollista vielä 2000-luvulla? Yks naispuolinen muusikkoystäväni just harmitteli turhautuneena kun on sattunu naiseks syntymään kun sitä ei oteta todesta, vaik on niin pahuksen lahjakas. Puhu jopa jotain sukupuolenvaihtoleikkauksesta, toivottavasti leikillään.

Jos nyt jotain naisten puolustuksia vielä täytyy sanoa (mikä nyt tuntuu kyl ihan turhalta kuten toi erottelukin), niin esimerkiks musa ja tunne kulkee mulla ainakin käsikädessä, ja nyt kun yleistyksen makuun päästiin, niin naiset on hyvin tunteellisia. Eläytyvät täysillä ja se on musiikissa mun mielestä se tärkein juttu. Tunteetonta virtuoosiprogetilutusta voidaan ruotia sitten vaikka matemaattisessa mielessä, ja miksei naiset vois sitäkin tehdä.

No mutta ei jaksa enää jauhaa, ihmettelen vaan...

Jumalaisen hieno kirjoitus, Caron! Pelastit päiväni. Naisenergiaa... pidetään yllä. Nyt on taas mukava lähteä liikkeelle, kun aamulla luki jotain näin fiksua :)

Tulipa mieleen, että onko kellään kokemuksia kiertue-elämästä nainen plus äijälauma porukalla?

Muistan kun taannoin jossain oli juttua aiheesta ja tytöt myönsi, että tien päällä kaipaa ainakin muiden naisten juttuseuraa pidemmällä keikkaputkella. Pääsyynä taisi olla se, että pelkät äijäjutut rupesivat välillä ketuttamaan urakalla.

No mulla ei kauheesti ole kokemusta, paitsi olen joitakin kertoja heittänyt akustisia keikkoja laulusolistina miesporukan kanssa. Yleisesti voin sanoa, että tiedän, millaisessa äijäporukassa viihdyn ja millaisessa en. Tässä porukassa en yksinkertaisesti viihdy. Olen ilmeisen kusipää, mutta pidän enemmän "pitkätukkahomomuusikoista", kuin tällaisista tavan machomiehistä, joiden mielestä "miehen kyllä armeija käydä pitää" ja "kyllä nyt miehellä lyhyt tukka olla pitää". Juuri tollaisia nuo mun akustisen keikan kaverit olivat. Stressaavaa. Nämä samat kaverit eivät kaiken muun pahan lisäksi fiilistele musaa ollenkaan... se on vaan se tekninen suoritus, kato kun "eihän mies voi tunteilla kun soittaa. tai elehtiä. Homojen hommaa se sellanen". Jaahans. Minä en ymmärrä. Pidän tavallisista pitkätukkahomomuusikoista sitten, jotka pieree ja äijäilee, mutta pitävät minua tasa-arvoisena, ns. äijänä, eivätkä vaan naisena jolla on hame ja nätti ääni (ja nainen on tietysti vaan mukana näiden machomiesten mielestä, koska saa miehet kuuntelemaan, muuten nainen on alempiarvoinen kuin mies, tiskivuorien kuningatar!)

Että tällasta.
lucifer666
18.11.2003 10:35:25
Ja herran nimimerkki (lucifer666) kertoo hänestä vielä enemmän kuin sinänsä rakentava kommenttinsa... Ellei kyseessä ole sitten ovela kaveri, joka yrittää vain saada muusikoiden netin naiset provosoitua ääneen?!

no tuo nimimerkki on lähinnä pelkkä vitsi.piti humaluspäissään keksiä joku mahdollisimman huono nimimerkki,ei siihen paljoa tarvittu.harmittaa näin jälkeenpäin hieman,ihmiset kun eivät sitä yleensä huumorilla osaa ottaa(eihän kukaan tosissaan tuollaista nimimerkkiä ottaisi,paitsi ehkä vanha kunnon turbo.).mutta tuo viestini oli "hieman" provo, myönnetään.
Bassballs
18.11.2003 11:53:10

...Olen ilmeisen kusipää, mutta pidän enemmän "pitkätukkahomomuusikoista", kuin tällaisista tavan machomiehistä, joiden mielestä "miehen kyllä armeija käydä pitää" ja "kyllä nyt miehellä lyhyt tukka olla
pitää"...

Älä viitsi..tämän mukaan monet minun hyvät kaverit/ystävät olisivat myös kusipäitä. Minulla kun on pitkä tukka ja olen muusikko.. homoksikin on usein tituleerattu.

...Pidän tavallisista pitkätukkahomomuusikoista sitten, jotka pieree ja äijäilee, mutta pitävät minua tasa-arvoisena, ns. äijänä, eivätkä vaan naisena jolla on hame ja nätti ääni (ja nainen on tietysti vaan mukana näiden machomiesten mielestä, koska saa miehet kuuntelemaan, muuten nainen on alempiarvoinen kuin mies, tiskivuorien kuningatar!)

Näin (omana)yhteenvetona voisin sanoa, että miehistä ja naisista ei voi löytää mitään merkittäviä eroja(muusikkona) tutustumatta henkilöihin ensin. Kaikki on tapauskohtaista.

Tietenkin onhan naisen ääni erilainen kuin miehen, eikä sille mitään voi, mutta sehän on vain äänimaailman rikkautta...
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
18is9
18.11.2003 12:24:18 (muokattu 19.11.2003 08:58:45)

Tietenkin onhan naisen ääni erilainen

On jos on, esimerkkeinä vaikka Geddy Lee ja Jon Anderson. Hoho.

EDIT: Niin ja vuosia luulin että Battle of Evermoressa laulaa vain Robert Plant.
"Snoochie boochies, or whatever the fuck we use to say" - Jay
saturnzreturn
19.11.2003 07:21:01

ymmärrän ton kyllä helkkarin hyvin...että meinaan kaipaa naisjuttuseuraa...kyllähän siinä miehenä tulis aivan sama tilanne jos soittais jossain bändissä jossa ois vaikka neljä naista ja yksi mies...

sitten vaan tuolla aikaisemmin todettiin ja todettiin mutta ei saatu sitä sanottua elikkä toi antautuminen musiikille...kyllähän se niin on että jotkut hullaantuvat musiikkiin aivan täysin ja saattavat syödä nuudelikeittoja kuukausia että saavat vaikka esim. uuden kitaran. minun ystäväpiirissäni on paljon musiikkimiehiä jotka eivät koskaan ostaneet mopoa, eivät koskaan ostaneet kevaria, eivät koskaan ajaneet ajokorttia eikä ostaneet autoa, asuvat aivan tarkoituksella murjuissa lähiöseudulla,tai asuvat edelleen kotona, eivät käy baareissa viikonloppuisin...kaikki tämä säästö laitetaan sitten musiikkivempeleisiin..miehiä ovat nämä minun tutut kaikki, enkä yhtään naista tunne, mutta ei se sitä sano etteikö näitä naisia voisi olla...
ei naiset käy paskalla
Tupuna
19.11.2003 10:55:05
sitten vaan tuolla aikaisemmin todettiin ja todettiin mutta ei saatu sitä sanottua elikkä toi antautuminen musiikille...kyllähän se niin on että jotkut hullaantuvat musiikkiin aivan täysin ja saattavat syödä nuudelikeittoja kuukausia että saavat vaikka esim. uuden kitaran. minun ystäväpiirissäni on paljon musiikkimiehiä jotka eivät koskaan ostaneet mopoa, eivät koskaan ostaneet kevaria, eivät koskaan ajaneet ajokorttia eikä ostaneet autoa, asuvat aivan tarkoituksella murjuissa lähiöseudulla,tai asuvat edelleen kotona, eivät käy baareissa viikonloppuisin...kaikki tämä säästö laitetaan sitten musiikkivempeleisiin..miehiä ovat nämä minun tutut kaikki, enkä yhtään naista tunne, mutta ei se sitä sano etteikö näitä naisia voisi olla...

Nii-in. Naisillahan menee sitten siihen energiaa, että täytyy saada näiden miesten suosio, mikä vaatii oman panostuksensa meikeistä vaatteisiin. Näin se vaan menee - kulttuurinen totuus.
mr_b
19.11.2003 11:06:52

Nii-in. Naisillahan menee sitten siihen energiaa, että täytyy saada näiden miesten suosio, mikä vaatii oman panostuksensa meikeistä vaatteisiin. Näin se vaan menee - kulttuurinen totuus.

Missä ihmeessä nainen muka voisi tavata näitä miehiä, kun eivät ne käy missään ja jos haluaisivatkin käydä niin eivät pääse kun ei ole liikkumisvälineitä? Ah, musiikkikaupassa tietenkin palkkapäivän aikaan...
boing boom tschak! peng!
Tupuna
19.11.2003 17:53:59
Missä ihmeessä nainen muka voisi tavata näitä miehiä, kun eivät ne käy missään ja jos haluaisivatkin käydä niin eivät pääse kun ei ole liikkumisvälineitä? Ah, musiikkikaupassa tietenkin palkkapäivän aikaan...

Yleisesti tarkoitin miehiä :) Mutta jos musamiehiin tutustua haluaa, niin rokkibaari tai keikat lienevät hyviä vaihtoehtoja.
Danny s
19.11.2003 19:13:48
Michael Monroe heitti aiheeseen liittyvän vitsin.: Mitä naislaulaja sanoo herätessään aamulla? -Oletteks te keikki pojat samasta bändistä?"

Cherry Bombz aikoinaan hajoili juuri tuon asian vuoksi, Andy kävi polkemassa laulajatypyä
romy
20.11.2003 21:37:00
Heh, minäkin joskus hiekkalinnaa tehdessä tuumailin että tytöt on ihan tyhmiä.

Tulinpa pitkästä aikaa lukemaan mitä muusikoilla on sanottavanaan ja tämä sai hymyilemään... :)
Sebastian
21.11.2003 23:52:41
Erään puolitutun kaverin bändi hajosi tällaiseen kolmiodraama-juttuun. Loppujen lopuksi kuitenkin typerä syy lopettaa hyvä bändi.

Liekköhän ollut meidän bändi. Bändin lisäksi lopahti kokonaan kiinnostus uuden bändin kasaamiseen ja bändi toimintaan muutenkin. Eikä todellakaan ole mikään typerä syy hajottaa bändiä. Aika vaikea saada mitään aikaseksi jos ei pysty yhtään luottamaan suurimpaan osaan bändin jäsenistä ja tuntee vaan äärimmäistä vitutusta muita bändin jäseniä kohtaan.

En suosittele ottamaan tyttöystävää bändiin. Ennen olin ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa ottaa mutta kokemuksesta viisastuneena neuvoisin välttämään. Sitten kun napsahtaa niin menee samalla kertaa tyttöystävä,bändi ja kaveripiiri. Jos jättää tyttöystävän bändin ulkopuolelle niin jää elämään ainakin jotain tukiverkkoja silloin kun paskaa alkaa kunnolla satamaan niskaan.
Paperilyhty
22.11.2003 22:08:53
On jos on, esimerkkeinä vaikka Geddy Lee ja Jon Anderson. Hoho.

EDIT: Niin ja vuosia luulin että Battle of Evermoressa laulaa vain Robert Plant.

Eipä sitten ole tullut levynkansitekstejä pahemmin luettua ;)

Tähän itse keskustelunaiheeseen voisin sanoa sen verran, että miksi naismuusikoihin pitää aina jotenkin erityisesti "suhtautua"? Eikö voi vain antaa olla, tyyliin "Ai jaha." Ihmiset tuntuvat aina ottavan asiakseen reagoida jotenkin, vaikkei jutussa sinänsä ole mitään ihmeellistä. Ihminen vain soittaa soitinta, so fucking what? Onko siinä sukupuolella sitten niin merkitystä?

Ja tytöillä ei myöskään taida olla sellaista "musiikkikulttuuria" kuin pojilla. Niillä on muita juttuja, vaikka jotain tanssia tai vastaavaa. Ehkä. Joku taisi jo tähän suuntaan viitatakin täällä. Pojat kuuntelee heviä ja muuta jo ala-asteelta lähtien ja perustavat keskenään orkestereita, kun taas tytöt saattavat kuunnella listakamaa. Eivät tietenkään kaikki, mutta kovin monet. Ei joku poikabändi välttämättä innosta tarttumaan kitaraan. (Pyydän, älkäätte turhaan provosoituko.) Eikä tyttöjä välttämättä edes kiinnosta kuunnella juttuja muinaisista kuninkaista ja maailmansodan taisteluista. Joitakin kyllä.
Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan.
Huevos
22.11.2003 22:12:53

naiset...
KTR
22.11.2003 22:34:44
naiset...

Tämän viestin jälkeen on turha jatkaa keskustelua. Ei ole enää mitään sanottavaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)