Aihe: Mozilla Firefox 2.0 RC1
1 2
Torniojaws
27.09.2006 21:22:08

Noniin, nyt on näköjään julkaistu ensimmäinen julkaisuehdokas uudesta Firefoxista.

http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox/2.0/releasenotes/

Mitä tässä nyt olen vartin käyttänyt, niin ensimmäisenä pistää silmään tuo uusi tab-valikko, joka on selkeästi isompi ja hiukan irtonaisen tuntoinen verrattuna aiempaan. Lisäksi osoitekentän perään on lisätty Go to -nappi, jota ei pysty poistamaan. Noita lukuunottamatta tuntuu hyvin samanlaiselta kuin Firefox 1.5.0.7, tosin miksipä muuttaa toimivaa. Toisaalta 2.0 tuntuu hiukan turhalta hypyltä kun aivan hyvin tämä olisi voinut olla esim. Firefox 1.6, vähistä muutoksista johtuen.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
zuppermuhle
27.09.2006 22:17:26 (muokattu 27.09.2006 22:18:24)
Opera on edelleenkin parempi. Firefoxia käytän koulun koneilla ja sekin on hyvä. En vain jaksa hakea noita firefoxin vaatimia lisäkirjastoja Linuxiin kun yritän pärjätä minimaalisella.
M.A.C.H.O #18 "AI LAID!"
MaD PiAnIsT
29.09.2006 15:36:41

Saako tuota suomenkielisenä?
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
Torniojaws
29.09.2006 22:26:36

Saako tuota suomenkielisenä?

Sitten kun virallinen versio julkaistaan eli luultavasti tässä parin viikon sisään.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
MaD PiAnIsT
30.09.2006 11:48:46

Sitten kun virallinen versio julkaistaan eli luultavasti tässä parin viikon sisään.

Täytyypä sitten latailla kun se ilmestyy. Jos tuosta uudesta versiosta on mitään hyötyä. Kun tälläkin versiolla pärjäilee.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
SirElwood
30.09.2006 12:35:38 (muokattu 30.09.2006 12:36:04)
Jokohan tämä saisi minut siirtymään operasta tulikettuun... Ärsyttää nimittäin, että opera ei oikein pelaa m.netin kanssa. Eli kirjautumisongelmia on kosolti.

Oliskohan tässä operan linux versiossa joku bugi noissa evästeissä tai niiden käsittelyssä. Ei nimittäin win puolella moisia onkelmia ollut koskaan.
Torniojaws
30.09.2006 16:45:47

Ärsyttää nimittäin, että opera ei oikein pelaa m.netin kanssa. Eli kirjautumisongelmia on kosolti.

Tuota ongelmaa on ollut viime aikoina kaikilla selaimilla jostain syystä. En tiedä mikä M.netissä on muuttunut, koska vaikka se korjaantuu kirjautumalla ulos ja poistamalla M.netin evästeet ja uudelleenkirjautumalla, niin se ei muuta sitä tosiasiaa, että tuota ei ole tapahtunut koskaan aiemmin M.netissä millään selaimella.
kk80
01.10.2006 09:05:16
Jokohan tämä saisi minut siirtymään operasta tulikettuun... Ärsyttää nimittäin, että opera ei oikein pelaa m.netin kanssa. Eli kirjautumisongelmia on kosolti.

Oliskohan tässä operan linux versiossa joku bugi noissa evästeissä tai niiden käsittelyssä. Ei nimittäin win puolella moisia onkelmia ollut koskaan.

Ongelma ei esiinny pelkästään Linux versiossa. Itse olen onnistunut rikkomaan kirjautumisen myös Windowsissa. Myös Firefoxilla on ollut samoja ongelmia. Veikkaisin että bugi löytyy enemmänkin muusikoiden netistä kuin itse selaimesta. Muistaakseni Wand -toimintoa ei kannata kirjautumisessa kokeilla...
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
SirElwood
01.10.2006 11:20:26
Ongelma ei esiinny pelkästään Linux versiossa. Itse olen onnistunut rikkomaan kirjautumisen myös Windowsissa. Myös Firefoxilla on ollut samoja ongelmia. Veikkaisin että bugi löytyy enemmänkin muusikoiden netistä kuin itse selaimesta. Muistaakseni Wand -toimintoa ei kannata kirjautumisessa kokeilla...

Jahas... Ilmeisesti mulla sitten osui windoussista siirtyminen vaan sopivaan väliin, kun en muista siellä kärsineeni tästä. Noh. Kassellaan ny sit... :/
hanu767
25.10.2006 11:37:13 (muokattu 25.10.2006 11:41:06)
Eilen näytti ilmestyvän virallinen versio. Kukaan kerennyt kokeilla?
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

EDIT: Miksi ihmeessä tämä muuten on Media ja viihde -alueella.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
Torniojaws
25.10.2006 12:22:51 (muokattu 25.10.2006 12:24:15)

Itse asiassa sen sai jo 23. päivän loppuillasta, jolloin päivitin RC3:sta lopulliseen FF 2.0:aan. Sama on edelleen, mikään ei ole muuttunut RC1/RC2/RC3:sta lopulliseen. Eli toimii kuten pitää ;)

EDIT: Miksi ihmeessä tämä muuten on Media ja viihde -alueella.

Media ja viihde
Musiikkivideot, elokuvat, TV, radio, internet, lehdet, kirjallisuus, sarjakuvat ja pelit.
kk80
25.10.2006 13:24:23
http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/

Asensin aamulla. Nopea koekäyttö ei ole paljastanut mitään järisyttävää. Oikoluku taitaa olla ainoa uusi ominaisuus, joka pistää silmään. Ihan kiva, tosin englannin kielinen selain ei suomea ymmärrä, toivottavasti lokalisoidut versiot auttavat myös äidinkielemme kirjoittelussa. Suurimmat parannukset lienevät vakaudessa, joten aika näyttää onko radikaalia muutosta aikaisemman- ja tämän uuden version kesken tapahtunut. Jokatapauksesa kivemmalta vaikuttaa kuin IE7.

Opera pysyy suosikkiselaimena. Paneelit (esim. F4 painamalla näkee lataukset, sivun linkit, historian), hiirieleet ja tabien helpompi hallittavuus ovat asioita jotka itseäni miellyttävät. Firefoxin logiikka on liian IE -mäinen. Operassa esim. Javascriptin voi ottaa pois päältä F12 takaa ilmestyvästä lisävalikosta. Firefoxissa joutuu kahlaamaan valikoita: Tools -> Options -> Advanced tai jotain...
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
hanu767
25.10.2006 13:46:25
Täytyypä pistää testiin illalla itsekin jahka pääsen kotiin.

Media ja viihde
Musiikkivideot, elokuvat, TV, radio, internet, lehdet, kirjallisuus, sarjakuvat ja pelit.

No juu, totta. Jotenkin olen mieltänyt kaiken tietokoneita koskevan tuonne Tietokoneet ja musiikkiohjelmat -osastolle.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
Jag
25.10.2006 13:52:04 (muokattu 25.10.2006 14:02:55)

Minä en saa jostain syystä kirjainmerkkejä toimimaan tässä uudessa versiossa...

e. lisäksi uudet välilehdet eivät avaudu.
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Jag
25.10.2006 14:33:12

Noniin nyt toimii... Piti poistaa ohjelma ja sen jälkeen vielä manuaalisesti Mozilla kansio. Sitten uudelleen asennus ja zädäm
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Mechanizm
25.10.2006 17:43:37 (muokattu 25.10.2006 17:44:03)
Mitäs add-oneja suositte?

Itselläni on käytössä
Download Statusbar
https://addons.mozilla.org/firefox/26/

FoxyTunes
https://addons.mozilla.org/firefox/219/
Naked but still stripping
juuso a
25.10.2006 18:17:47

Adblock on pakollinen, mutta sen kylkiäisenä yleensä testailen noita eri addejä ja jos ei miellytä niin otan pois. Nyt ei ole kun toi Downthemall tossa lisukkeena.

Adblock:
https://addons.mozilla.org/firefox/10/

Downthemall:
https://addons.mozilla.org/firefox/201/
"Eiku lisää paskaa housuun."
Torniojaws
26.10.2006 13:07:34 (muokattu 26.10.2006 13:09:05)

Adblock Plus
ChromEdit Plus
DownThemAll!
Flashblock
IEView Lite
VideoDownloader

ChromEditillä voi muokata nopeasti omaa user.js-tiedostoa, Flashblock taas vakiona blokkaa kaikki Flash-härpäkkeet kunnes painat Play-nappia ja silloin näkyy se minkä haluat - erittäin kätevä. IEView aukaisee sivun IE:ssä (prrrrrrrr-PSIH!), jota itse käytän pikatsekkaamiseen silloin kun teen omia webbisivuja. VideoDownloaderilla voi ladata Youtube/Google Video/vastaavilta Flash-videota käyttäviltä sivuilta pyörivän videon suoraan koneelle ilman cache-kikkailuita tai koodin läpikäymistä.
Bilharzia
28.10.2006 23:55:17
Tämä olikin hyvä parannus vanhaan. Lataa sivut helvetin nopeeta vaikka läjä addoneita päällä, melkeinpä samat kun edellisessä.

Kuis hyvin 2.0 turvallisuus-seikat on hoidettu?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)