hemmo 21.09.2006 13:15:34 | |
---|
Kun vehkeet on valmiiksi esillä, on helppo ja nopea alkaa riplailuhommiin. Munasillaan. "Nielin siinä kyyneleitä, vie vittu muijakin vielä, stnan kikolo." - sirdickyj |
ahdistuska 21.09.2006 18:07:27 (muokattu 21.09.2006 18:08:02) | |
---|
Mistä se menee? |
Prowleri 23.09.2006 17:30:07 | |
---|
Lattiaständissä tai nurkassa pystyssä. Tommoinen 5 skeban rockständi olisi kyllä toimiva ostos - GAS-pelkoisille huomautan että niitä löytyy myös kolmen kepin versioina ja sen ylimääräisen slotin voi täyttää vaikka Squier '51-skittaralla joka on oikein toimiva halpa peruskitara.. Niin, nythän Squjulla on noita 70's vintage custom -jatsareita niin ehkä sellaisella myöskin. Däigä! |
Murgo 23.09.2006 18:37:27 | |
---|
Mulla "tyttöystävät"(basso ja kitara) Istuu tällä hetkellä nojatuolissa. Helppo otta käteen mutta ei tietysti mikään ideaalivaihtoehto. Seinätelineet olis siistejä kun sais aikaan hommata/tehdä. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
Ylläri 23.09.2006 20:07:13 | |
---|
Itse pidän soittimia "saatavilla". Käytännössä seinällä ja lattiaständissä. Olen huomannut, että jos soittopelit on laukuissa jossain sohvan alla tms., niin kynnys soittimen esilleottamiseen on niin iso että ei tule soiteltua. Sama meininki. Stadin neliöhinnoilla seinätelineet ovat must ja sitä paitsi soittimet näyttävät hienoilta seinällä. Sandberg on kuitenkin yleensä käden ulottuvilla lattiatelineessä ja akustinen kitara taas lojuu milloin missäkin äkillisen inpsiraation jäljiltä. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Wolfie 28.09.2006 08:28:36 | |
---|
Jeps. kiitoksia vain vastauksista. Pitää ruveta miettimään erilaisia vaihtoehtoja. Ja ei täällä kyllä kipsilevyä tai betonia mistään löydy. Runkoparruun on tällä hetkellä naula lyötynä ja siitä hihnan varassa roikuskelee. Naula kyllä pitää ja pysyy, mutta tuo hihna tosiaan vähän mietityttää. Toisaalta roikutetaanhan bassoa soitettaessa hihnasta pitkiäkin aikoja, mutta säilytyksessä se ei taida paras vaihtoehto olla. Toisaalta edellä mainittu rockstand saattaisi olla hyvä vaihtoehto, mutta toistaalta seinätelinekin ajaisi omaa asiaansa. Pitää ruveta mietiskelemään. Tosin ei tuo Yammu kallis basso ole, mutta saattaa keskellä yötä mahdollisesti tipahtaessaan aiheuttaa lievämuotoisia ongelmia sydämen lyöntitiheyden suhteen... Mitään allekirjoituksia tarvita... |
Nieby 28.09.2006 11:28:49 | |
---|
eikös se juttu niin ollut, notta ei beissi paljoa tykkää tosta seinällä roikuttamisesta? mulla Iba roikkuu seinällä ja passo on tukevasti maan pinnalla lattiaständissä.. |
eikös se juttu niin ollut, notta ei beissi paljoa tykkää tosta seinällä roikuttamisesta? Mikäs siinä mättää? Musakaupoissakin roikkuu suurin osa bassoista seinällä. Nekin, joita ei heti osteta pois. Miten seinällä roikutus voi tehdä bassolle huonoa? Kaula kärsii? Roikkuuhan se soitettaessakin, hihnoista tosin. Diiba daaba |
Nieby 01.10.2006 12:22:47 | |
---|
Mikäs siinä mättää? Musakaupoissakin roikkuu suurin osa bassoista seinällä. Nekin, joita ei heti osteta pois. Miten seinällä roikutus voi tehdä bassolle huonoa? Kaula kärsii? Roikkuuhan se soitettaessakin, hihnoista tosin. muistan joskus kuulleeni juttua, notta vääntyis/kärsis kaula tai jotain. tuntuu ihan järkevältä väitteeltä. soittoaika on niin paljon pienempi määrä aikaa kun vertaa seinällä yöt roikuttamiseen. |
Antti K. 01.10.2006 12:54:02 | |
---|
muistan joskus kuulleeni juttua, notta vääntyis/kärsis kaula tai jotain. tuntuu ihan järkevältä väitteeltä. soittoaika on niin paljon pienempi määrä aikaa kun vertaa seinällä yöt roikuttamiseen. Mulla on StingRay roikkunut takkahuoneen seinällä jo 5-6 vuotta, mitä nyt välillä vähän oon soitellut sitä/käyttänyt keikoilla. Kyllähän se painava body saattaa aiheuttaa vääntöjä kaulaan, mutta en oo ite huomannu. Enempi huolettaa nämä ilmankosteuksien vaihtelut / saunasta huokuva lämpö / ulko-ovesta tuleva viima. Niin, ja nämä minun nuoret muusikonalut aina välillä jammailee, siinäkin saattaa kaula kärsiä äkkiä metamorfoosiksen. :D Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa! |
Vasenniplaaja 18.10.2006 12:39:46 | |
---|
Ainakin itselläni on seinällä roikkumassa itse tehdyillä telineillä. Tarvikkeina oli 30x5 lattarautaa, 6" nauloja ja bensaletkua, noista tarvikkeista maailman parhaat seinä telineet kun omistaa hitsilaitteen. Näinpä juuri. Skeba roikkuu hankaimesta tehdyssä telineessä, bassolle tehdään isäukon kanssa kohta samanlainen. "Lasten tappaminen ei ole tyylikästä." - H. Göring |
poppamies 18.10.2006 15:50:20 | |
---|
Kaksi on laittaitelineissä ja kolmas seinätelineessä. Oikeastaan kätevin ja nopein on kyllä tuo seinäteline. Jos itse pättäisin kaikesta sisustukseen liittyvästä laittaisin kaikki seinälle ja heittäisin Van Gogh'it ja Schjerfbeck'it hevon vittuun. |