Aihe: Uusi soitin pianistityyppiselle soittajalle
1 2 3
Fuzzy Boner
20.09.2006 21:32:15
Mulla kulkee S90ES myös kainalossa ilman casea, 22 kg. 'Kunnon' casen kanssa paketti olisi liian painava.

Jep. Mulla sama logiikka.
Midge T
yuci
20.09.2006 21:37:48
Ei oo sama näppis.

CP300: Graded-Hammer Effect Keyboard

S90 ES: Balanced Hammer Effect Keyboard

Jos nyt oikein ymmärsin, S90 ES:ssä on painotettu näppis kauttaaltaan samanlaiseksi, CP300:ssa on aavistuksen painotetumpi alarekisteri joka liukuvasti kevenee klaviatuurin ylärekisteriä kohden.

Mä en kyllä huomannut mitään.

Tosi kovia koneita S90 ES ja CP300 ovat molemmat. Kyllä Yamaha on harpannut aimo askeleen Rolandin edelle näissä sähköpianojutuissa. Soitin just peräjälkeen S90 ES:ää ja RD-700SX:ää ja täytyy myöntää, et niin hyvä peli kuin RD-700SX onkin, kyllä se S90 ES:än soittamisen jälkeen kuulostaa aika synteettiseltä.

Totta kai aito piano on aito, ja esim. oma hiukan epävireinen pianoni (konserttipiano vuodelta 1902) kuulostaa aina vaan paremmalta kuin mikään sähköpiano.

Kuitenkin S90 ES:llä ja CP300:lla Turun F-Musiikissa aikani leikittyäni multa tuli ihastuksensekainen nauru ja heräsi kysymys, että voiko sähköpianosta enää parempaa saada. Kyllä nekin vaan tänä päivänä tosi hyvältä kuulostaa, ei voi mitään.

Näinhän se on: aitoa pianoa ei voita mikään sähköinen soitin...

Mutta kuten sinunkin - minunkin olisi noiden kahden väliltä vaikea valita. Ehkä se kallistuu S90 ES:n puolelle noista kahdesta, kun siinä on kuitenkin hyvien pianosoundien ja hyvän kosketuksen lisäksi ne syntikkaominaisuudet.

Tosin CP300:ta soittaesssa hieman voimakkaammalla resonoi koko soitin mukavasti myös.. :)

Mut noi termit... Hammer Effect... Eli eikö niissä kummassakaan ole aitoja vasaroita... kun puhuvat efektistä...?
Fuzzy Boner
21.09.2006 09:19:41
Näinhän se on: aitoa pianoa ei voita mikään sähköinen soitin...

Mutta kuten sinunkin - minunkin olisi noiden kahden väliltä vaikea valita. Ehkä se kallistuu S90 ES:n puolelle noista kahdesta, kun siinä on kuitenkin hyvien pianosoundien ja hyvän kosketuksen lisäksi ne syntikkaominaisuudet.

Tosin CP300:ta soittaesssa hieman voimakkaammalla resonoi koko soitin mukavasti myös.. :)

Mut noi termit... Hammer Effect... Eli eikö niissä kummassakaan ole aitoja vasaroita... kun puhuvat efektistä...?

Kyllä nuo ajavat asiansa eli ovat hyviä sähköpianoja. Kannattaa ite kokeilla niin tietää mistä diggaa.
Midge T
yuci
22.09.2006 13:52:58
Kyllä nuo ajavat asiansa eli ovat hyviä sähköpianoja. Kannattaa ite kokeilla niin tietää mistä diggaa.

Tykkäsin molemmista. Siinähän se onkin.
Nyt vaikuttaa siltä, että nykyinen P-120 -pianoni koskettimisto korjataan takuuna, koska todennäköisesti syynä on materiaalivirhe. Harkintaa peliin...
Mikko T.
22.09.2006 14:01:30

Mulla kulkee S90ES myös kainalossa ilman casea, 22 kg. 'Kunnon' casen kanssa paketti olisi liian painava.

Menkää pojat punttisalille.

Mä kannoin kerran RD-600:n ja Yamaha EX5:n caseineen päivineen sekä tarvikecasen kuudenteen kerrokseen portaita, kun tuurauskeikalta aamuviideltä tullessani hissi oli paskana.
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
A100
22.09.2006 14:22:47

Mä kannoin kerran RD-600:n ja Yamaha EX5:n caseineen päivineen sekä tarvikecasen kuudenteen kerrokseen portaita, kun tuurauskeikalta aamuviideltä tullessani hissi oli paskana.

hohoo,

kierreportaat viidenteen kerrokseen ja Hammond A-100. Kahdestaan.
Kuka haluaa nokittaa :D
Mikko T.
22.09.2006 21:49:18

hohoo,

Ei tuota kyllä oikein pysty nokittaa...
U.Honey
22.09.2006 23:29:58

Auts.

Joskus on tullut roudattua koko humppaorkesterin kalusto Cinderellan autokannelta kuudenteen kerrokseen kapeita kierreportaita pitkin kun hissi oli epäkunnossa.
My name is Baron, U.Honey Baron.
yuci
28.09.2006 15:06:28
Ilmeisesti P120 pianoni korjataan takuuna, vaikka on yli 4 vuotta vanha. Koskettimiston materiaalivirhe - ja koskettimisto menee kokonaan uusiksi.

Mutta kieltämättä mietityttää tilanne - vaihtaako vai ei? (Jos tarjotaan riittävästi, niin tietysti voisi vaihtaakin)

Ja jos vaihtaa, niin kumpaan: Yamaha S90 ES vai Yamaha CP 300? Rolandin RD 700 -pianoakin ehdotettiin täällä - mutta siitä minulla ei ole kokemusta.
Mikko T.
20.10.2006 21:09:49

Ilmeisesti P120 pianoni korjataan takuuna, vaikka on yli 4 vuotta vanha. Koskettimiston materiaalivirhe - ja koskettimisto menee kokonaan uusiksi.

Mutta kieltämättä mietityttää tilanne - vaihtaako vai ei? (Jos tarjotaan riittävästi, niin tietysti voisi vaihtaakin)

Ja jos vaihtaa, niin kumpaan: Yamaha S90 ES vai Yamaha CP 300? Rolandin RD 700 -pianoakin ehdotettiin täällä - mutta siitä minulla ei ole kokemusta.

Pakko nostaa vanha topic esiin, sain omani vihdoin tällä viikolla!

Siis CP300 vs. S90 ES

Aiotko roudailla sähköpianoasi paljon? Ja tarvitsetko siihen omia kaiuttimia?
M.i.k.key
20.10.2006 22:43:19

Toi on nykyään mulle arkipäivää, neljäs kerros ei hissiä.
Pitäis lähettyviltä hoitaa työhuone/varasto...
Töölöläisille vinkkinä! :)
möllisty
yuci
20.10.2006 23:41:17
Pakko nostaa vanha topic esiin, sain omani vihdoin tällä viikolla!

Siis CP300 vs. S90 ES

Aiotko roudailla sähköpianoasi paljon? Ja tarvitsetko siihen omia kaiuttimia?

Tällä hetkellä ei ole kauheasti roudaamista, mutta tulevaisuudessa todennäköisesti kylläkin.

Enimmäkseen kuuntelen kuulokkeilla. Tai sitten soitan tuota aitoa pianoa, jos tarvii kuulla ilman kuulokkeita.

Tällä hetkellä noista kahdesta valinta kohdistuisi S 90 ES:ään, mutta mietityttää tilanne. Toisaalta on Yamahan P120 ja Rolandin JD-800, mutta ei tuota syntikkaa juuri tule soitettua eikä ohjelmoitua. S 90 ES ehkä voisi korvata molemmat... Kaiken lisäksi nurkissa pyörii Yamahan CP20, joka on hyvin vanha sähköinen soitin... Sitäkään ei tule soitettua.
maza
20.10.2006 23:51:45

hohoo,

Toi on jo kova. Rumia sanoja tuli jo kun kannettiin T-200 pari kerrosväliä alaspäin kahteen pekkaan kitaristin kanssa. Oletteko kenties jotain ammattimuuttajia? :P
Mikko T.
23.10.2006 23:23:31

Tällä hetkellä ei ole kauheasti roudaamista, mutta tulevaisuudessa todennäköisesti kylläkin.

Enimmäkseen kuuntelen kuulokkeilla. Tai sitten soitan tuota aitoa pianoa, jos tarvii kuulla ilman kuulokkeita.

Tällä hetkellä noista kahdesta valinta kohdistuisi S 90 ES:ään, mutta mietityttää tilanne. Toisaalta on Yamahan P120 ja Rolandin JD-800, mutta ei tuota syntikkaa juuri tule soitettua eikä ohjelmoitua. S 90 ES ehkä voisi korvata molemmat... Kaiken lisäksi nurkissa pyörii Yamahan CP20, joka on hyvin vanha sähköinen soitin... Sitäkään ei tule soitettua.

Mä olen rakastunut tuohon S90 ES:ään. Osta samanlainen, ansaitset sen...!
yuci
24.10.2006 12:42:37
Mä olen rakastunut tuohon S90 ES:ään. Osta samanlainen, ansaitset sen...!

No jos joku ostaa kohtuullisella hinnalla nuo nyt olevat vermeet (Roland JD-800, Yamaha P120, Yamaha CP 20), niin ehkäpä sitten voi ajatella asiaa. Onhan se S 90 ES aika hintava laite...
Bronks
11.11.2006 16:16:30

No jos joku ostaa kohtuullisella hinnalla nuo nyt olevat vermeet (Roland JD-800, Yamaha P120, Yamaha CP 20), niin ehkäpä sitten voi ajatella asiaa. Onhan se S 90 ES aika hintava laite...

Kävin myös soittelemassa liikkeessä S 90 ES:ää, ja täytyy sanoa, että vakuutti sekä saundillisesti että tatsinsa puolesta. Muapa kiinnostais erityisesti päästä vertailemaan sitä Rolandin RD 700 sx:n kanssa. Taitaa vaan olla niin, ettei niitä ainakaan saman katon alla pääse näpelöimään. Ylipäätäänkin Turun seudun liikkeissä ei tällä hetkellä taida tuota Rollen kuningaspianoa olla esillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)