Aihe: Saksalainen Thoman?
1 2 3 4
Torniojaws
16.11.2003 15:29:20

Hyvin on tullu toimitukset, ilman ongelmia.
Ja niitä tavaroita on tullut tässä 3v aikana tilattuakin sitten "pari".
Nopea toimitus, joskin melko kalliit postikulut (25 euroa), tosin kimppatilauksena lähes kaikki on ollu, niin ei aivan täysi PK.
Viimeisin hankinta oli Digitech Main Squeeze -pedaali, ja ihan vertailun vuoksi hinta paikallisessa liikkeessä oli 155 euroa ja Thomannilla 104 euroa. Postikulujenkin kanssa aivan selvästi halvempi...
Invader
16.11.2003 23:00:17 (muokattu 16.11.2003 23:01:23)
Kerran on tullut Thomannilta tilattua. Kaikenlaista sälää; pedaali, kitara, kitaran ja basson kieliä, kitaratelineitä, pari videota, piuhoja... Kaikki tuli kerralla, joka oli kyllä suuri yllätys verrattuna niihin kauhujuttuihin mitä täältä on tullut luettua. Toimituksessa tosin kesti vajaa kolme viikkoa, mutta paketin kuljetukseen lähdön jälkeen tuli nopeasti perille.
Ylläri
16.11.2003 23:35:00
Netti on osto-oppaana aika jännä otus. Oli asia mikä tahansa, mielipiteet vaihtelevat aivan äärilaidasta äärilaitaan. Se mikä on toiselle parasta mitä koskaan on kokenut on toiselle elämän pahin pettymys, oli kyseessä sitten kitara, tietokoneen emolevy, auton talvirengassarja tai musiikkiliikkeen palvelu.. Jokaista kauhutarinaa kohti löytyy monta erittäin tyytyväistä asiakasta. Ja joskus taas päinvastoin. Aika usein kysyjä on vastausten jälkeen entistä enemmän ymmällään.

Ja T-kaupasta. Itse olen sieltä suht ongelmattomasti saanut kaiken tilaamani. Joitain lipsahduksia on tullut, mutta ne on hoidettu ihan hyvin. Toisaalta nykyisin monet suomalaiset musiikkiliikkeet ovat laskeneet hintojaan kilpailukykyiselle tasolle, joten aina Saksasta tilaaminen ei ole järkevin vaihtoehto; vapaa kilpailu on tehnyt tehtävänsä ja kuluttaja voittaa. Itse tilaan Thomannilta lähinnä tavaraa, jota Suomesta ei löydy ollenkaan.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Super-Jari
17.11.2003 06:39:29
Toisaalta nykyisin monet suomalaiset musiikkiliikkeet ovat laskeneet hintojaan kilpailukykyiselle tasolle, joten aina Saksasta tilaaminen ei ole järkevin vaihtoehto; vapaa kilpailu on tehnyt tehtävänsä ja kuluttaja voittaa. .

En ole ihan samaa mieltä.
Oulussa Peaveyn Bandit maksaa 499€ kun t-kauppa antaa sen hintaan 379€. Siis yli satasen ero joka on aika perkeleesti rahaa.
Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine. http://www.netn.fi/294/netn_294_kupi.html
Baroquean
17.11.2003 07:29:56 (muokattu 17.11.2003 07:32:37)
Itse tilaan Thomannilta lähinnä tavaraa, jota Suomesta ei löydy ollenkaan.

Kyllä ne aika erikoisia tavaraa saa olla, mitä Suomesta ei löydy. Tietysti tilaamalla aina saa. Hinnat vaan tahtoo kiivetä aika ylös. Kyllä soittimien hinnoissa onkin ilmaa, ja paljon.

Olen vertaillut jonkin verran lyömäsoittimien hintoja Thomannin hintoihin (lähinnä peltien hintoja) ja olen huomannut, että esim. useat Paisteen "parempien sarjojen" pelleistä ovat täkäläisissä soitinliikkeissä halvempia. Lisäksi ulkomailta tilatessa tulee vielä ne rahtimaksut. Ei oikein innosta ainakaan peltejä tilailla sieltä. :/
Arbeit macht frei.
Invader
17.11.2003 13:35:07
Kyllä ne aika erikoisia tavaraa saa olla, mitä Suomesta ei löydy. Tietysti tilaamalla aina saa.

Joitain kitaramalleja esimerkiksi ei suomesta saa lainkaan. Itse kuolailen noitten paremman luokan Deanien perään ja maahantuojan vastaus on että ei tuoda maahan. Samoin aikaisemmin erään PRS:n mallin kanssa, Saksasta olisi ollut tilattava.
Jabe
17.11.2003 13:52:09

Tekeekös Musamaailma nykyään samaa? Hinnat ainakin BOSS:in pedaaleissa olivat lähellä T-hintaa ja kun kysyin käteishintaa, vastaus oli: "se joka lapussa lukee".

Nuo BOSSin spedut halpeni reippaasti joku aika sitten, ja kaikki helsinkiläiset musiikkiliikeet myyvät niitä nettohinnoin (siis ei tinkimävaraa). Se, että näin kävi johtunee osin Thomannista. Tai on osin Thomannin ansiota, paremminkin.
Ylläri
17.11.2003 16:08:40
Kyllä ne aika erikoisia tavaraa saa olla, mitä Suomesta ei löydy. Tietysti tilaamalla aina saa. Hinnat vaan tahtoo kiivetä aika ylös. Kyllä soittimien hinnoissa onkin ilmaa, ja paljon.

Niin no. Soitinvalikoimaa löytyy Suomestakin, mutta esim. kotistudiovehkeitten kanssa on selkeästi nihkeämpää: mikit, mikkietuasteet, kompurat etc. Tuntuu että kauppiaat ja maahantuojat eivät ole vielä Suomessa heränneet kotistudiobuumiin.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Super-Jari
17.11.2003 16:59:06
Tästä nimenomaisesta onkin kuulunut juttua. Ne Bandit ja Studio Pro -mallit Thomannilla oli sitä Peaveyn vanhempaa sarjaa, ja suomessa myytävät (selvästi kalliimmat) oli sitä uudempaa sarjaa. Äänenlaatu niissä uudemmissa on huomattavasti parempi.

Sama vekotin näyttäisi olevan molemmissa myytävänä.
Tätä taustaa vasten ymmärrän esimerkiksi vasaran funktion ja tiedän mikä vasara on. (Vasara on yksi Heideggerin lempiesimerkeistä.) Vasara sinänsä on täysin käsittämätön esine. http://www.netn.fi/294/netn_294_kupi.html
Eddy
17.11.2003 18:49:07
On saattanut lähetykset tulla muutamassa osassa, tyyliin basso ensin ja vahvistin seuraavana päivänä

Ja pianoa tilatessa:Ensin tuli pari alinta oktaavia ja sen jälkeen satunnaisia pätkiä satunnaisin väliajoin...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Closure
19.11.2003 11:32:40

Kaveri pisti pari päivää mun jälkeen ja kyseli onko näitä (en muista mitä mikkejä) ja eminencen 12" kaiutin elementtäjä

No tuosta tilauksesta vielä... Tuli tavarat, MUTTA nuo mikit puuttuivat paketista kokonaan...

Hyi Thomann!
Puuro sanoo plup, jos kiehuu. Ei Ynkkä sano plup. -fortune
Jako
08.05.2004 02:59:33
Voisko joku kuka on tilannut tuolta kitaran tai jonkun vastaavan kokosen härvelin, että paljon tuli postimaksuja?
hessurf
08.05.2004 10:46:59
Thomann on minun tietääkseni halvin ja paras musiikkikauppa. Kaikki lähetykset on tullu 2 viikon sisällä, info pelaa ja kaikki muukin. Ei voi sanoa muuta kuin mahtava kauppa!!! :)
hessurf
08.05.2004 10:49:37
Alle 200€ hintainen tilaus, tulee postimaksuja 17€. Jos tilaus on yli 200€ on postimaksut 23€. Aina samat postimaksut.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_faq_2321.html
Billsner
08.05.2004 11:04:36
Tästä nimenomaisesta onkin kuulunut juttua. Ne Bandit ja Studio Pro -mallit Thomannilla oli sitä Peaveyn vanhempaa sarjaa, ja suomessa myytävät (selvästi kalliimmat) oli sitä uudempaa sarjaa. Äänenlaatu niissä uudemmissa on huomattavasti parempi.

Tismalleen samoja vehkeitä ovat suomessa & saksassa. Tosin power-soundissa näky olevan banditteja hintaan 390€ joka on lähes thomannin hinta.

Kerran kaverin kanssa tilattiin thomannilta tavaraa. Hän tilasi kitaran ja vahvistimen. Minä tilasin uuden kitarahihnan ja lukot. Kaikki taisi tulla perille ja jopa ihan kohtuullisessa ajassa (noin pari viikkoa).
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
superfly
08.05.2004 17:51:05
Thomann sentään toimii oikein ilmoittaessaan hintalapussa oikean hinnan. Suomalaiset liikkeet eivät jostain syystä osaa tätä vielä. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa....
Harppu on alaston piano
Billsner
08.05.2004 20:00:45
Thomann sentään toimii oikein ilmoittaessaan hintalapussa oikean hinnan. Suomalaiset liikkeet eivät jostain syystä osaa tätä vielä. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa....

Niinpä. Ihme etteivät ole vielä ottaneet käyttöön käännettävät hintalaput. Aina kun vakioasiakas astuu sisään, niin lapuissa on oikeat hinnat ja kun joku räkänokka astuu sisään, niin hintalaput käännetään joissa sitten on korkeammat hinnat.

Hiukka off-topic. Sori.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Aapo
08.05.2004 21:50:37

Tästä olen täysin samaa mieltä. Ylihinnoittelulla saa tietysti joskus vedätettyä mummoa joka on ostamassa lapsenlapselleen soitinta joululahjaksi, mutta veikkaisin että jokaista mummoa kohti on menetetty asiakas jonka tuo ylihinta on ohjannut viemään rahansa muualle.

Voihan sitä tinkiä, mutta miksi nähdä vaivaa kun muualla ei tarvitse tinkiä? Yleensä myyjä sanoo että "jos olet tosiaan vakavissasi ostamassa tätä niin sitten voidaan jutella todellisesta hinnasta...", luoden painetta ikäänkuin olisin jo luvannut ostaa juuri tämän tuotteen juuri täältä, vaikka vasta vertailen vaihtoehtoja.

Yleensäkin se että tietoa tuotteesta tai hinnoittelusta pitää jotenkin väkisin lypsää, luo vaikutelman epärehellisestä yrittäjästä. Sen verran kieron oloista on molempien kotikaupunkini pienten musiikkiliikkeiden toiminta, että itku paikallisten yrittäjien vaikeuksista kansainvälisen kilpailun kanssa ei minulta sympatiaa saa. Sehän on lähinnä valitusta siitä, että kuluttajalla on liikaa tietoa ja valinnavaraa nykyään. Pitäisi siis antaa rahoille todellista vastinetta, voi raukkoja.
Antti1
08.05.2004 22:17:00
Voisko joku kuka on tilannut tuolta kitaran tai jonkun vastaavan kokosen härvelin, että paljon tuli postimaksuja?

Mä tilasin just rumpusetin, bassonupin ja -kaapin, kitaraefektejä yms. ja postikulut oli 23€. Paino 100kg ja tilavuus 1,6m3. Kotiovelle tuotuna, alle viikossa.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)