Aihe: Tekiskö joku putkien vaihdon ja biasoinnin?
1 2 3
Wilkeson
26.09.2006 12:51:02 (muokattu 26.09.2006 13:02:27)
Saatko Boondoc jotaki alennuksia mainostamisesta?

Hirveetä hehkutusta :D
ei sit millään pahalla, huvitti vaan...

jospa vaik saanki..

siel on tullu asioitua minä ja bändin jätkät ja lukuisat muut frendit ja suuremmatki starat ku se tiedetään et se on hyvä ja sil on aikaa yleensä aika nopeesti tehä noita putkivaihtoja ja biasointeja jne...ja diggasin siitä et sil on pitkä kokemus asioista ja silt saa tosi paljon faktoja ja muuta infoo jos on mieles joku epäselvyys!

en mainostais missään tapaukses jos epäilisin et se ei välttämät oo hyvä.

jotkut ketkä hehkuttaa et putkihommat ja biasoinnit jne...ni ylläri niit ei saa kii mut kiviojan kans on toiminu aina hyvin ja nopeesti.six suosittelen sitä!

ja noita ton alan hemmoja ei moniakaan oo tuola pitkin poikin.
Wilkeson
26.09.2006 12:59:43
Ajattelin aivan samaa, ainakin rauhoittua voisi. Näyttäs poika napanneen muutaman kupin liikaa kahvia extrasokerilla kun on noin paljon virtaa.

kun täälä kerran kysytään tuosta aiheesta ni laitoin sitten mielestäni toimivimman vaihtoehdon!

ettikää sitten joku muu ku esim kivioja ja ehdottakaa.

sori vaan hehkutukset ja kahvi+sokeri överit mut näin vaa on!

lähinnä yritin jeesaa hemmoi ketkä kysy aiheesta ja sit aletaa tyylii "vittuilee" !

laittakaa ihmees noita putkienvaihto ja biasointi mestoja tänne jos niit on ni on vaihtoehtoja.

rauhottuu vois...joo tai olla laittamatta mitään koko palstalle ni jäis ainaki 1 hyvä vaihtoehto pois.

eikö tänne juuri pidäkkin kirjottaa ja auttaa ongelmassa.

älkää nyt hermostuko. eihä täs mitää pahaa oo koko kirjotukses.
StJerky
26.09.2006 13:16:53
Kivioja on hyvä. Olin sen asiakas aikoinaan 100 vuotta sitten kun se vielä asui Kuopiossa (ja minäkin siellä päin).

Uraltonen Mikko on hyvä myös, mutta jos ei ota vastaan niin se on pois suljettu.
Wilkeson
26.09.2006 13:21:42
Kivioja on hyvä. Olin sen asiakas aikoinaan 100 vuotta sitten kun se vielä asui Kuopiossa (ja minäkin siellä päin).

Uraltonen Mikko on hyvä myös, mutta jos ei ota vastaan niin se on pois suljettu.

joo. tos uraltones on ollu kauheesti vaikeuksii saada laitetta sisään ja et ei kerkee ja mitäkaikkee. onhan se hyvä ja pätevä ja tieto-taito hyvin handus mutta...kuten jo todettiin aikasemmil lööpeil!

putket saattaa saada himaan postis iha ok aikataulul mut loppu onki sit omis käsis.

kyl mä mielummin annan ammattilaisen hoitaa koko hela hoidon. iha varmuuden vuox!
Hotlicks
26.09.2006 19:42:15 (muokattu 27.09.2006 11:01:30)
Eikös Kitarapaja teetä styrkkarihuollot just Kiviojalla? Ainakin oli joskus siellä asioidessa sellasta puhetta. Voin toki olla väärässä. Toinen ihan asiallinen kaveri (myöskin Krunikassa) on Olli Kaske. Tekee huollot F-Musiikille ja ainakin osan Custom Shopin huolloista. Myöskin pätevä, mukava ja kohtuuhinainen kaveri. Numeroa ei valitettavasti ole, mutta luultavasti löytyy F-Musiikin kautta.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
oiva tumpeloinen
26.09.2006 19:46:46
En nyt koko ketjua selannut läpi, mutta eikö 6505:een saa hommattua putkia samaan tapaan kuin Mesoihin. Siis että niiden arvot on mitattu valmiiksi, jottei biasointia periaatteessa tarvita.
rajamd
26.09.2006 22:47:47
En nyt koko ketjua selannut läpi, mutta eikö 6505:een saa hommattua putkia samaan tapaan kuin Mesoihin. Siis että niiden arvot on mitattu valmiiksi, jottei biasointia periaatteessa tarvita.

Ei mitään havaintoa, ei ainakaan oo mun korviin moista kantautunu.
oiva tumpeloinen
26.09.2006 23:03:39
Ei mitään havaintoa, ei ainakaan oo mun korviin moista kantautunu.

Oliskohan se ollut ao. linkki. Näin mä muistelisin, mutta en ole varma enkä jaksa sitä kaikkea nyt lukea. Lue läpi, josko tärppäisi.

http://www.eurotubes.com/euro-k.htm
Wilkeson
27.09.2006 00:06:50
Eikös Kitarapaja teetä styrkkarihuollot just Kiviojalla? Ainakin oli joskus siellä asioidessa sellasta puhetta. Voin toki olla väärässä. Toinen ihan asiallinen kaveri (myöskin Krunikassa) on Olli Kaske. Tekee huollot F-Musiikille ja ainakin osan Custom Shopin huoloista. Myöskin pätevä, mukava ja kohtuuhinainen kaveri. Numeroa ei valitettavasti ole, mutta luultavasti löytyy F-Musiikin kautta.

oikees oot.

naapureita kun ovat! ne tekee aika paljon yhteistyötä kyllä! kivioja ja kitarapaja.

noista muista mä en oikee osaa sanoo mitää.ei oo tullu asioituu mut hyvä et lisäsit maholliset vaihtoehdot lisää tänne!
Mikko Kankaanpää
27.09.2006 08:12:54

Eikös Kitarapaja teetä styrkkarihuollot just Kiviojalla?

Käsittääkseni niillä on muutama eri tekijä. Kiviojahan ei kai piirilevylaitteita ota vastaan joten nämä menee ainakin muualle. Näin olen ymmärtänyt mutta kannattaa aina tietysti varmistaa puhelimella. Yksi vaihtoehto edellä esitettyjen lisäksi on Tubeshots / MH project eli Harri Raudaskoski ja Miika Helle. Heillä on mm Peaveyn takuuhuolto ja mukavia kavereita ovat molemmat. En ole kuullut negatiivisia kommentteja heidän huolloistaan tai toiminnastaan.

Aika vähän noita soitinlaitehuoltoja Helsingissäkään on mistä johtuu useimpien paikkojen jonot. Ja koska huollettavia laitteita riittää enemmän kuin aikaa valitsevat monet ne mieleisimmät eivätkä ota vastaan esim. piirilevylaitteita, trankkulaitteita tms. lainkaan.

Eli ei kun tervetuloa alalle, hyvälle tekijälle riittää töitä varmasti!

Mikko
http://www.uraltone.com
PL
27.09.2006 09:04:10
valitsevat monet ne mieleisimmät eivätkä ota vastaan esim. piirilevylaitteita, trankkulaitteita tms. lainkaan.

Eli ei kun tervetuloa alalle, hyvälle tekijälle riittää töitä varmasti!

Mikko

Pitäisköhän palata astialle ja valita nuo muiden hyljeksimät roippeet.

Töitä varmaan riittäisi mutta leivästä en olisi niinkään varma kun kukaan ei kuitenkaan maksaisi todella kuluneiden tuntien mukaan. Tunti purkua toinen kasausta, vähintään, ennen kuin vikaa pääsisi edes etsimään.

En taida kuitenkaan.
Mikko Kankaanpää
27.09.2006 09:47:35

Pitäisköhän palata astialle ja valita nuo muiden hyljeksimät roippeet.

Töitä varmaan riittäisi mutta leivästä en olisi niinkään varma kun kukaan ei kuitenkaan maksaisi todella kuluneiden tuntien mukaan. Tunti purkua toinen kasausta, vähintään, ennen kuin vikaa pääsisi edes etsimään.

En taida kuitenkaan.

Ehdottomasti! Ja ei taatusti tarvi pelkkiä trankkulaitteita katella.-) Yleensähän korjaajat ottavat noin 50€ / h korjaamisesta. Vian etsintä on sitten eri asia koska jos et löydä vikaa oman kokemattomuutesi takia (ennestään tuntematon laite tms) niin eihän tuosta voi täyttä tuntiliksaa veloittaa. Tärkeintä tässä on että sovitaan asiakkaan kanssa millä periatteella veloitus tehdään niin että asia on etukäteen molempien tiedossa. Jos asiakas ei halua maksaa työstäsi hänen ei ole pakko tuoda laitetta sinulle. Kokemukseni mukaan asiallisesta toiminnasta ollaan valmiita maksamaan molemmin puolin reilu korvaus. Eli ei kun putiikki pystyyn!
http://www.uraltone.com
kojones
27.09.2006 10:54:55 (muokattu 27.09.2006 11:17:11)
Eli ei kun putiikki pystyyn!

Tää on semmoinen asia joka allekirjoittanutta kiinnostaa kovasti. Pitääkö olla sähkömiehen paperit että nuita korjauksia/huoltoja saa toiminimellä tehdä?

Opiskella ja tehdä toki täytyis lisää, ehkä sitten joskus tulevaisuudessa on tarvittava tietotaito kasassa.
Chemo
27.09.2006 11:15:35 (muokattu 27.09.2006 11:21:52)

kyl mä mielummin annan ammattilaisen hoitaa koko hela hoidon. iha varmuuden vuox!

Tähän toinen näkökulma:

Mä opettelin biasoimaan itse Marshallini. Se on semmoinen hauska pieni "lauantaiaamupäivä-projekti". Musta on kiva päästä vähän sisälle laitteen "pellin alle". Ohjeet biasoimiseen printtasin Uraltonen sivuilta, ja putket ostin sieltä myös. Seuraavatkin putket tulevat sieltä, kunhan tulee tarpeita.

Itse biasoidessa säästää rahaa, ja aikaakin kun ei tartte sompailla mihinkään viemään ja sitten uudestaan hakemaan vahvistinta. Jos osaa itse, saa styrkkarin myös tarvittaessa pikaisesti toimintakuntoon jos tilanne pärähtää päälle pahalla hetkellä, kunhan vaan pitää himassa varaputkia.

Kysyjän laite on mulle vieras joten valitettavasti musta ei ole apua tässä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
rajamd
27.09.2006 12:27:49
Sepä se oliskin kun osais tehdä itse ja olis siihen tarvittavat laitteet. Mutta, peukalo on kuin onkin napsahtanu tohon kämmenen keskelle enkä halua että viimeiset sanani ovat "näin se varmaan oli" ennen vahvarin ja miehen muuttumista mustaksi hiileksi. Täytyy siis luottaa ammattilaisiin, harmittavaa vain on nuo pitkät toimitusajat. MH-Projectilla uumoiltiin n. kahta viikkoa toimitusajaksi ja koska en omista kakkosvahvaria on se liian pitkä aika olla erossa vaimos öö siis vahvistimesta ;)
kalleboy
27.09.2006 13:32:39
Keravan intro music vaihto mulle piiviin classiicciin alta 40€:n putket ja kaiuttimen+ sääti biassin kuntoon. Merkkihuollossa ei ois alle satasen päässy...putket ja kaiuttimen olin tietty hommannu ite
"You're the way, the truth and the life"
oiva tumpeloinen
27.09.2006 13:57:29
Kauanko muuten olet soittanut alkuperäisillä putkilla? Itselläni ilmeisesti sama homma olisi käsillä lähiaikoina ainakin jonkun etuaste putken kanssa ja mulla on sama ongelma, eli olen epävarma noista vaihtamishommista ja mielelläni katsoisin sivusta miten se tehdään tai tekisin itse ja joku ammattilainen olisi siinä sitten takapiruna.

Jos sä meinaat pelkästään etuasteputkia vaihtaa, niin ei sitä varten kannata vahvaria minnekään kiikuttaa. Niiden vaihtaminen ei tarvitse mitään biasointia tai vastaavaa. Vanha putki yksinkertaisesti napataan pois ja uusi laitetaan tilalle. Simple as that....

Keravan intro music vaihto mulle piiviin classiicciin alta 40€:n putket ja kaiuttimen+ sääti biassin kuntoon. Merkkihuollossa ei ois alle satasen päässy...putket ja kaiuttimen olin tietty hommannu ite

Mielenkiintoiset hinnat sulla noissa hommissa. Melkein kaikissa puljuissa on suunnilleen samanlainen tuntiveloitus, niin on aika mielenkiintoista, että saat noinkin suuria eroja hintoihin. Mä teetin putkirempan päätteeseen Uraltonella bout vuosi sitten. Tuli rempalle kyll toistasataa euroa hintaa, mutta kyllä siihen kuului putket samaan kauppaan. Taisi stereopäätteen (molemmille kanaville omat säädöt) biasoinnille tulla hintaa 15-20 euroa. Jos tuohon hintaan saa biasoinnin, niin aika kallista tuntuu olevan elementin vaihto.
rajamd
27.09.2006 15:44:41
Kauanko muuten olet soittanut alkuperäisillä putkilla? Itselläni ilmeisesti sama homma olisi käsillä lähiaikoina ainakin jonkun etuaste putken kanssa ja mulla on sama ongelma, eli olen epävarma noista vaihtamishommista ja mielelläni katsoisin sivusta miten se tehdään tai tekisin itse ja joku ammattilainen olisi siinä sitten takapiruna.

Eipä noilla oo soiteltu ku alle puoli vuotta, uutena ostettu styge kyseessä. Eikä mikään kaupassa seissyt yksilö vaan ite hain maahantuojalta, eli pitäis olla tuoreet putket. No, takuu putkilla kuulemma vain 3kk eli ei näitä enää sen piikkiinkään saa.
Spasi
27.09.2006 15:55:14

Kai tämän tähänkin otsikkoon voi laittaa.
Eilen kävin vahvarihuollossa vaihdattamassa pääteputket, Svetlanan SED 6L6GC. Vahvarin bias säätövara loppui kesken ja virta on nyt n.25% korkeampi kuin max arvo, mutta mutta hän meinasi ettei haittaa.
En ole vielä ehtinyt kokeilla miltä kuulostaa, mutta mitä mieltä te muut olette tästä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)