Aihe: Puuvanteita sahaamalla vanerista?
1 2 3 4
rm_wispila
20.09.2006 08:00:30
http://muusikoiden.net/dyn/users/8401.jpg

No niin nyt sain vasta aikaiseksi kuvan laittaa...

Eli tuollaiset duunasin ja meni 4 tuntia... PItää yrittää duunata siistimmät kun nyt koe ajon jälkeen totesin että ne toimivat.

Aika pienelle säteelle nuo sunkin reiät menivät, vai onko tuo kalvon upotusura väljä? Mulla ei korkannut kuin yksi reiän kylki tuohon uraan...

Onko alempi maalattua vaneria, kun näyttää niin valkoiselta ?

Noi "kotiharrastajan" jyrsinsatsit muuten maksavat 30€ teränipun kanssa, se ei ainakaan ole hinnasta kiinni. Hyvin jaksaa tuollainen halpis-jyrsin viedä 25mm vaneria, ei tehnyt vielä tiukkaakaan.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Niq
20.09.2006 08:33:19

Eli tuollaiset duunasin ja meni 4 tuntia... PItää yrittää duunata siistimmät kun nyt koe ajon jälkeen totesin että ne toimivat.

Mätitkö lujaakin? Kestääkö kunnon kanttipaukutusta? Jos näin niin voisit mullekin sahailla tollaset ja laitat highwood-rungon mukana tulemaan.. ;)
"I have a cunning plan" -Baldrick
HeavyMachinery
20.09.2006 10:56:17

Aika pienelle säteelle nuo sunkin reiät menivät, vai onko tuo kalvon upotusura väljä? Mulla ei korkannut kuin yksi reiän kylki tuohon uraan...

Toi kalvo ura on ihan sika väljä. Ei ollut sopiaa terää.. Pitää käydä ostamassa jyrsin harppi että saa suunattua tarkemmin....

Onko alempi maalattua vaneria, kun näyttää niin valkoiselta ?

Se on filmiä kun muuta ei ollut :D

Noi "kotiharrastajan" jyrsinsatsit muuten maksavat 30€ teränipun kanssa, se ei ainakaan ole hinnasta kiinni. Hyvin jaksaa tuollainen halpis-jyrsin viedä 25mm vaneria, ei tehnyt vielä tiukkaakaan.

Varmaan parilla ajolla menee ihan hyvin.

Mätitkö lujaakin? Kestääkö kunnon kanttipaukutusta? Jos näin niin voisit mullekin sahailla tollaset ja laitat highwood-rungon mukana tulemaan.. ;)

Juu, jos vin sopivaa vaneria saan tuosta lähi kaupasta....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
VeeKoo
12.02.2007 13:12:23

Itse olen nyt saanut staverunkoni melkein valmiiksi ja ajattelin samaan syssyyn tehdä puuvanteet. Mieleeni tuli, toimisikohan jos tekisi ekaksi koivuliimalevyn ja siitä tekisi vanteet! Voisi olla paremmat ja kauniimmat kun vanerista tehdyt..?
rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia..
hosen
12.02.2007 19:06:04
Mieleeni tuli, toimisikohan jos tekisi ekaksi koivuliimalevyn ja siitä tekisi vanteet! Voisi olla paremmat ja kauniimmat kun vanerista tehdyt..?

Tee mielummin vähintään neljä ohuempaa koivuliimalevyä ja liimaa
ne päällekkäin ristiin, niin sitten voi onnistua. Liimalevystä valmistettu vanne
ei tule kestämään halkeamatta.
VeeKoo
12.02.2007 21:06:07 (muokattu 12.02.2007 21:06:18)

Tee mielummin vähintään neljä ohuempaa koivuliimalevyä ja liimaa
ne päällekkäin ristiin, niin sitten voi onnistua. Liimalevystä valmistettu vanne
ei tule kestämään halkeamatta.

Jaa. Luulin että olisi vahvempi kun vaneri, mut ei kai sit..
rokkijere: Eisssss reenikämppä täyteen paskapaperia..
HeavyMachinery
13.02.2007 11:22:34

Jaa. Luulin että olisi vahvempi kun vaneri, mut ei kai sit..

Vaneri on vahvinta puuta. Siis koivuvaneri.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
rm_wispila
13.02.2007 14:40:45
Itse olen nyt saanut staverunkoni melkein valmiiksi ja ajattelin samaan syssyyn tehdä puuvanteet. Mieleeni tuli, toimisikohan jos tekisi ekaksi koivuliimalevyn ja siitä tekisi vanteet! Voisi olla paremmat ja kauniimmat kun vanerista tehdyt..?

Tarkoitatko siis palikoista liimaamalla tehtyä aihiota?
Mikähän tuon "palikka-aihion" nimi on? Samalla tyylillähän voi tehdä myös stave-shellejä... piru kun nämä nimet on aina englanniksi.

Vaneria ei kannata itse tehdä, on se senverta hyvää ja edukasta tehdastyönä tehtynä ;)

Tuosta sahatusta vanteesta, etenkin jos sen petsaa tummaksi, ei nuo vanerin viilut kyllä paljon paista ulospäin. Siinämielessä ainakin tummana toimii hyvin ja suht' helppo tehdä.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Matjardo
13.02.2007 16:12:28 (muokattu 13.02.2007 16:14:50)
Jos itte lähtisin tuosta saumalevystä tekemään vanteita, niin tekisin yhden ison levyn, höyläisin sen melko ohueksi, sahaisin pienemmiksi levyiksi ja liimaisin/puristaisin prässillä kaikki päällekkäin, ristiin, kuten vaneri konsanaan.

Mutta aika turhaa kikkailua se tulisi olemaan, tee ihan suosiolla vanerista. Se on kestävää, siitä ei tartte huolia.

Taidanpa itse tehdä myös vanerivanteet, kunhan työkomennukselta pääsen takaisin kouluun. Tosin, olen kermaperse, ja heitän vanerin cnc jyrsimeen ja näppäilen tietokoneelle numeroita, menen kahville, jonka jälkeen ihastelen jo miltein valmiita vanteita :).
Two beers or not two beers?
miän vain
13.02.2007 21:34:43

Ameriikan palstoilla on näkynyt stavetyyliin tehtyjä vanteita. Sormiliitokset niissä kyllä oli, että sikäli.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)