zorro 25.09.2006 20:07:25 | |
---|
Mistä näitä saa siihen muutaman sadan euron hintaan? onko nämä käyttökelposia jatsihommissa? miten toimii jousen kanssa? thomannilla halvimmat 1047€ |
Karlsson 25.09.2006 21:12:10 | |
---|
Ai parilla sadalla? Ei mistään, ellei itse tee. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Ylläri 26.09.2006 14:45:06 (muokattu 26.09.2006 14:46:29) | |
---|
Halvin "lankkukontra" lienee Dean Pace, joka lähtee Musik-Produktivista 766 erkillä: http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0015143/sid/!06082002/quelle/listen En ole kokeillut, mutta "oikeat" kontransoittajat pitävät tuota käsittääkseni aika leluna. Skaala on kuulemma aivan liian lyhyt (35" muistaakseni) kunnollisen kontrasoundin saamiseksi ja otelaudan radius on liian lättänä, mikä tekee jousisoittamisen käytännössä mahdottomaksi. Enemmänkin Pace lienee tarkoitettu Pertti Perusbassokitaristille, joka haluaa haluaa saada vähän "kontrafiilistä" johonkin unplugged-proggikseen tai vastaavaan. Tällaisessa tapauksessahan bassokitaramainen skaala ja tatsi on vain eduksi ja soundikin on varmaan tarpeeksi sinne päin. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Typhus 27.09.2006 00:24:57 | |
---|
Torilla on oikee kontra 250e...aika huokea hinta tai kirjotusvirhe... Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva |
Ylläri 27.09.2006 03:00:22 | |
---|
Torilla on oikee kontra 250e...aika huokea hinta tai kirjotusvirhe... On kyllä pakko olla moka, yksi numero puuttuu tai jtn. Tuskin on kuumaa kamaa sentään, nimimerkillä on kuitenkin ihan kunnon profiili ja kirjoitushistoriaa, eikä puhelinnumerokaan viittaa mihinkään prepaid-liittymään. "Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon"
-Jari Porttila |
Basismi 27.09.2006 12:20:19 | |
---|
Tampereella oli ainakin viikko sitten yhden liikkeen ikkunassa käytetty Kirsikka-Ahon EUB muistaakseni puolellatoista tonnilla. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Tampereella oli ainakin viikko sitten yhden liikkeen ikkunassa käytetty Kirsikka-Ahon EUB muistaakseni puolellatoista tonnilla. Oho, se on semmosiakin tehnyt? Vinkkiä mikä liike oli, jos vaikka löytyisi kuva nettisivuilta? "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Basismi 02.10.2006 14:44:12 | |
---|
Oho, se on semmosiakin tehnyt? Vinkkiä mikä liike oli, jos vaikka löytyisi kuva nettisivuilta? http://www.tampereenmusiikki.fi/ Ei näyttänyt kyllä muuten jumalaisen hienoilta nettisivuilta tuosta kuvaa löytyvän. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Karlsson 02.10.2006 14:46:53 | |
---|
http://www.tampereenmusiikki.fi/ Ei näyttänyt kyllä muuten jumalaisen hienoilta nettisivuilta tuosta kuvaa löytyvän. Noissa kyllä silmä lepää! Ei harmita enää yhtään vaikkei basson kuvaa löytynytkään. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Tana 02.10.2006 14:57:42 | |
---|
Noissa kyllä silmä lepää! Ei harmita enää yhtään vaikkei basson kuvaa löytynytkään. Ja jos bändikamoja tsekkailee, niin MH-marketingin kotisivuilla on mukava tunnari joka ei ärsytä. Diiba daaba |
Kieppi 06.03.2008 10:58:35 | |
---|
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
hemmo 06.03.2008 11:07:34 | |
---|
Nostanpa vanhaa aihetta. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? http://www.thomann.de/fi/stagg_edb_3_4_bk.htm Nauhaton polttelis, ja tuollaisella vois saada vähän "kontrafiilistäkin". Hinta ei ainakaan ole paha... No eipä ole hinnalla pilattu. Varmaa ihan hirveä ritsa. Tonhan vois ostaa ihan muuten vaan. Itselläni on ihan jees tilanne, molemmissa aktiivisesti soittavistani pumpuista on oikein jees ja hyvällä asenteella vetävä rumpali. Ja joo, toinen niistä on Hemmo. |
Kieppi 06.03.2008 11:08:53 | |
---|
No eipä ole hinnalla pilattu. Varmaa ihan hirveä ritsa. Tonhan vois ostaa ihan muuten vaan. Näin mäkin vähän kelailin :) Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
balzary 06.03.2008 11:13:38 | |
---|
|
N_Bates 06.03.2008 13:45:24 | |
---|
Nostanpa vanhaa aihetta. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? http://www.thomann.de/fi/stagg_edb_3_4_bk.htm Nauhaton polttelis, ja tuollaisella vois saada vähän "kontrafiilistäkin". Hinta ei ainakaan ole paha... Ei voi olla huono kontrabasso jos siinä on CD/MP3 input! |
muhva 06.03.2008 22:01:29 | |
---|
Hei, mulla on jonkin verran noista lankkukontrista kokemusta kun oon tehny niitä parikymmentä kipaletta. Ensiksikin on mainittava Atlantin takainen sivu, jolla on yli 900 linkkiä kontriin, sähkökontriin, lankkukontraprojekteihin jne. Sieltä voi myös tilata kaikenlaista hauskaa. http://www.gollihurmusic.com/links.cfmKeskustelualueella on näköjään tekstejä jo parin vuoden takaa, mutta joihinkin voisi kommentoida. Suhtautuisin aika varauksella 300-700 euron laitteisiin, koska pelkät hyvät Thomastikin spirocore näppäilykielet maksaa 150 euroa, Schallerin virityskoneisto 50-70, Otelauta 50-200 euroa, ja kaupalliset mikit alkaa 100 eurosta, tanskalainen Wilson on jo noin 500. Silloin jää sitten kysyttäväksi, mikä on työn ja käytetyn puulaadun osuus, sekä sisällä olevan elektroniikan laatu. Aivan kuin kitarabassoissa, niin näissäkin pätee se, että jos soitin soi hyvin ilman vahvistusta, niin silloin se soi vahvistaenkin hyvin. Pizzicatosoundi on aika helppo saada aikaan ja riippuu sitten soittajasta, kuinka saa kontrafiiliksen aikaan. Jousisoittoääni on sitten enemmän hakusessa. Vaikuttaa siltä että hyvin resonoivat ja korkeatallaiset soivat paremmin kuin matalatallaiset. Runkoon sijoitetut pietzot toimivat myös aika hyvin. Ongelmahan on se, että kieli resonoin useampaan suuntaan, ja jotta vahvistus olisi tasainen, olisi mikin, - kela, pietzo tmv- oltava sopivasti liikkeen kanssa kohtisuorassa. Ehkä parhaita kaupallisia laitteita on mm Tony Levinin käyttämä NS (taisi tulla sanoista Ned Steinberger), jotka aiemmin maksoivat 5000 euroa, mutta valmistus siirtynyt tsekkiin ja hinta on tippunut. Niissä on hyvät custom made mikit. Rob Wasserman taas soittaa Trios levyllään Clevingerin bassoilla ja niissäkin on hyvä jousi ja pizzicatosoundi. Jos ei ole kiire ja on sopivia tiloja käytössä, niin kannattaa tietenkin rakentaa itse, pari ensimmäistä on aina kokeilukappaleita, mutta pikkuhiljaa tulee aina vakavammin ja vakavammin otettavia versioita. On hyvä jos on käytössä aito kontra, josta voi ottaa sopivia mittoja. Mikitkin voi tehdä itse. Ainoa mitä tarvitsee, on aikaa, vanhaa puuta ja hyvä puuseppä, jolta löytyy koneet. Kontrabasso on paradoksi - sillä on naisen ruumis ja miehen ääni |
_teemu_ 05.08.2008 21:01:43 | |
---|
mm vanha ketju mutta sanompa asiani silti. eli mulla on nyt ollu kai maaliskuusta asti toi Yamaha SLB-200 ja oon ollu tyytyväinen siihen, hintaa thomaannilla 2000e. jazzissa toiminu hyvin, jousisoitosta ei paljon kokemusta, koska se ei oikee onnistu multa |