Aihe: Ampeg SVT-3Pro vs. SVT-4Pro vs. SVP-Pro+pääte
1 2
Jesus Muerte
26.09.2006 20:45:52
No niin, tässä on rahatilanne viimeistä silausta vaille sillä mallilla, että pääsee uusimaan tuota vahvistinkalustoa. Otsikossa mainitut vaihtoehdot ovat tällä hetkellä ne varteenotettavimmat.

Näitä olen tässä vähän jaotellut ominaisuuksiensa mukaan.

SVT-3Pro:

+Kevyt
+Pirusti putkia etusessa, jospa siitä sitä lämpöä irtoaisi
-Kuuleman (=Talkbass ja tämän foorumin vanhat ketjut) mukaan nuo watit ovat vähän yläkanttiin lähtevään meteliin nähden

SVT-4Pro:

+Tarpeeksi tehoa
+Tehot jaettavissa ylä- ja alakaapille erikseen
+Kompura
-Vähän vähemmän putkia etuasteessa
-Budjetin ylärajat tulevat jo kivuliaasti vastaan
-Ei niin kevyt

SVP-Pro + erillinen pääte

+Monipuolinen etuaste ja paljon putkia
+Tehot ainoastaan päätteestä kiinni, mahdollisuus lisätä watteja jos tarvis tulee
-Ei mahdollisuutta jakaa ylä- ja alataajuuksia erikseen
+/- Lopullinen hinta ja paino lähinnä päätteestä kiinni

Tarkoitus näillä on siis 95 prosenttisesti soittaa alaviremättöä 5-kielisellä bassolla. Kaappeina on Warwickin 4*10" ja 1*15, jonka takia tuo ylä- ja alataajuksien jako omiin kaappeihinsa olisi ihan kiva ominaisuus, vaikka ilmankin varmasti pärjään. Myös paino on tässä kamaruljanssissa kohtalaisen korkealla tärkeysjärjestyksessä, kun tuota keikkaa nykyään alkaa bändillä jo olemaan, ja kaikkihan rakastavat roudausta näääääääiiiiin paljon.

Niin ja budjetti on tosiaan tuossa tonnin paikkeilla, pari-kolmesataa tuohon ehkä pystyy venymään vielä päälle.

Ajatuksia, kommentteja, ehdotuksia, kokemuksia, MuTua?
absqua
26.09.2006 21:10:26
3PRO:n mä skippaisin noista ensimmäisenä juurikin ton alitehoisuuden takia. Mulla oli sellainen pari vuotta sitten ja hönkä rupesi loppumaan jo ihan perus laivakeikoilla - alaviremätöstä puhumattakaan. Soundi sinänsä on kyllä hyvä.

Melkein liputtaisin ton 4PROn puolesta. Olen kuullut paljon hyvää siitä vehkeestä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Ylläri
26.09.2006 21:36:22 (muokattu 26.09.2006 21:37:28)
Kaappeina on Warwickin 4*10" ja 1*15, jonka takia tuo ylä- ja alataajuksien jako omiin kaappeihinsa olisi ihan kiva ominaisuus, vaikka ilmankin varmasti pärjään.

Jos tosissaan haluat kokeilla biamppaamista, niin ainahan räkkisysteemiinkin voi tunkea jonkun jakosuotimen. Mutta aika varmasti pärjäät ilmankin, kuten itse sanoit. Kummatkin Warret ovat kuitenkin kokoaluekaappeja eli aika paljon menee potentiaalia hukkaan, jos niistä ajaa rajoitettua kaistaa ulos. 4x10 on pelkäksi yläkaapiksi aivan turhan järeä ja 15-tuumaisella taas tulevat riskirajat aika nopeasti vastaan, jos sinne yrittää jotain subbassoa tunkea. Veikkaisin että pusket paremmin läpi kun otat molemmista kaapeista kaiken irti ja panostat vanhaan kunnon alamiddlepuukkoon...

Itse kysymykseen minulla ei valitettavasti ole juurikaan kokemuspohjaista sanottavaa, mutta speksien, hinnan ja painon perusteella päätyisin ehkä samaan ratkaisuun kuin Absqua.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Jesus Muerte
26.09.2006 22:07:01 (muokattu 26.09.2006 22:07:38)
Absqua:
3PRO:n mä skippaisin noista ensimmäisenä juurikin ton alitehoisuuden takia. Mulla oli sellainen pari vuotta sitten ja hönkä rupesi loppumaan jo ihan perus laivakeikoilla - alaviremätöstä puhumattakaan. Soundi sinänsä on kyllä hyvä.

Melkein liputtaisin ton 4PROn puolesta. Olen kuullut paljon hyvää siitä vehkeestä.

Itsekin olen alkanyt vähän tähän suuntaan kallistua nettikeskusteluja seurattuani. Viimeinen virhe minkä nyt haluaisin tehdä on ostaa alitehoinen vahvistin. Pitää vaan ilmeisesti poistaa vähän noita vanhoja kamoja, että saa rahat riittämään tuohon 4Prohon. Et haluais ostaa vanhaa Traceasi takaisin? :)

Ylläri:
Jos tosissaan haluat kokeilla biamppaamista, niin ainahan räkkisysteemiinkin voi tunkea jonkun jakosuotimen. Mutta aika varmasti pärjäät ilmankin, kuten itse sanoit. Kummatkin Warret ovat kuitenkin kokoaluekaappeja eli aika paljon menee potentiaalia hukkaan, jos niistä ajaa rajoitettua kaistaa ulos. 4x10 on pelkäksi yläkaapiksi aivan turhan järeä ja 15-tuumaisella taas tulevat riskirajat aika nopeasti vastaan, jos sinne yrittää jotain subbassoa tunkea. Veikkaisin että pusket paremmin läpi kun otat molemmista kaapeista kaiken irti ja panostat vanhaan kunnon alamiddlepuukkoon...

Itseasiassahan minulla on nykyinenkin järjestelmä biampattuna. En ole kokenut kaappien ominaisuuksien olevan tässä mitenkään puutteelliset. Ja läpi ne kyllä puskevat tällä hetkellä oikeinkin mukavasti. 250 wattia per kanava ja kummankin volat ovat puolessa välissä, jos sitäkään.

Kiitoksia vaan kommenteista molemmille.
balzary
26.09.2006 22:11:11 (muokattu 26.09.2006 22:12:11)

Torillahan on esim tällainen pääte:

TICO D2 päätevahvistin.

-class D power amplifier
-2x650W 8ohm
-2x1100W 4ohm
-2x2000W 2ohm
-1x4000W 4ohm bridged
-482mm x 478mm x 44mm (1 unit)
-weight 8,5 kg
-combo inputs (xlr/jack)
-speakon outputs

Tuo ja etunen voisi olla myös passeli ratkaisu. SVP sullahan oli jo?
Soundi lähtee oliiviöljystä.
Ylläri
26.09.2006 22:27:50
Itseasiassahan minulla on nykyinenkin järjestelmä biampattuna. En ole kokenut kaappien ominaisuuksien olevan tässä mitenkään puutteelliset. Ja läpi ne kyllä puskevat tällä hetkellä oikeinkin mukavasti. 250 wattia per kanava ja kummankin volat ovat puolessa välissä, jos sitäkään.

No se on hyvä jos homma toimii! Kyllähän biamppauksessa on etunsa, nykyisin se vaan ei ole niin hirveästi muodissa bassolla. Mutta muotihan onkin perseestä.

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin että mikä jakotaajuutta käytät?
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
Jesus Muerte
26.09.2006 22:33:55
Tuo ja etunen voisi olla myös passeli ratkaisu. SVP sullahan oli jo?

Tuohan näyttäisi ihan passelilta ratkaisulta sinänsä. SVP:tä ei ole vielä, tässä näitä vaihtoehtoja juuri kartoittelen. Tällä hetkellä tosin olisi vähän tarkoituksena ostaa kaikki uutena, vaikkei siinä nyt noinniinkuin rahallisesti mitään järkeä olekaan. Tekee vaan mieli kerrankin ostaa vahvistin, jossa on jopa takuu voimassa. :)
Jesus Muerte
26.09.2006 22:34:24
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin että mikä jakotaajuutta käytät?

Ei mitään hajua, etusessani ei ole merkittynä taajuuksia siihen säätöruuviin. :)
Wilkeson
27.09.2006 00:14:29 (muokattu 27.09.2006 00:25:12)
aja sisään viel SVT Classic.

siitäki pitäs irtoo ja irtooki!!!

se on erittäin varteenotettava!

mutta...joutus piruvie laittaa muutamat satkut lisää viel.

SVT Classic on pirun simppeli laite loppujen lopux.simppelimpi ku noi otsikois olevat. ja siitähän mä ja moni muuki diggaa!

ei liikaa namiskoja ja tehoo on ja biassit voi säätää itte jne...

eipä tää nyt paljoo liittyny kysymykseen mut anyway.kunhan heitin ja ehdotin!

mut noista vaihtoehdoista lähtis SVT - 4 pro välittömästi!!

ei oo tosiaan kuullu mitää negatiivista siitä! eli pakko olla hyvä ellei tosihyvä!
Jesus Muerte
27.09.2006 01:17:05 (muokattu 27.09.2006 01:17:57)
Boondoc:

SVT

Okabass:

SVT

Juu, kiitoksia vaan ideoista. Nuo täysputkivehkeet ovat ihan totaalinen nou-nou, jo pelkästään painonsa takia. Myöskään säännöllisten putkiremppojen vaatimat rahat eivät innosta, sitä kun ei tällaisella persaukisella opiskelijalla koskaan ole tarpeeksi. Lisäksi ne pirut ovat niin älyttömän kalliita muutenkin.

Soundihan noissa on kyllä hieno, juuri viime viikonloppuna soittelin V4BH:n ja jonkin Marshallin, jonka malli ei jäänyt mieleen, kautta. Täysputkivehkeitä kummatkin ja olihan se soundi ihan puhdasta parhautta.

Mutta trankkupäätteellä mennään omassa tapauksessani.
Wilkeson
27.09.2006 01:21:59
Boondoc:

Okabass:

Juu, kiitoksia vaan ideoista. Nuo täysputkivehkeet ovat ihan totaalinen nou-nou, jo pelkästään painonsa takia. Myöskään säännöllisten putkiremppojen vaatimat rahat eivät innosta, sitä kun ei tällaisella persaukisella opiskelijalla koskaan ole tarpeeksi. Lisäksi ne pirut ovat niin älyttömän kalliita muutenkin.

Soundihan noissa on kyllä hieno, juuri viime viikonloppuna soittelin V4BH:n ja jonkin Marshallin, jonka malli ei jäänyt mieleen, kautta. Täysputkivehkeitä kummatkin ja olihan se soundi ihan puhdasta parhautta.

mix ne on nou nou. voi shit!

ei ne ny niin kamalii oo roudata ja tottuuhan siihen!

SVT nyt vaan on hyvä mut jos ei ni ei!

eihä täs tyrkyttää lähetä vaa ehdottamaan!

ei muutaku mikä parhaalt tuntuu ni sit se vaan!
Wilkeson
27.09.2006 01:24:02
MOI

Voin puhua vain omista kokemuksista. (olipas fiksua) Suosittelen täyslamppu SVT:tä. Näin 31 soittovuoden jälkeen minulle on SVT-klooni kuin uskonnollinen herätys. Tosin -luojan kiitos- ilman niitä satuhahmoja pyörimässä jaloissa, mistä jotkut uksikset pullistelevat. Mieti vielä.

mitkä satuhahmot pyörii jaloissa? uskikset pullistelee?? what!

mut se sun klooni oli aika rouhee! nostan hattua aika lailla!
okabass
27.09.2006 01:55:15
mitkä satuhahmot pyörii jaloissa? uskikset pullistelee?? what!

mut se sun klooni oli aika rouhee! nostan hattua aika lailla!

MOI

Kiitos!

Sanotaan, että fakiiri yllättyi tempustaan, Se Okafunken on ihan vilpittömästi sanottuna hyvä peli.

Mulle tarjoaa aina ennen taidepläjäystä lepraa ja kossua (vaikka kuinka oon yrittänyt selittää, että juon konjakkia) selainen polven korkuinen, jyrki hämäläisen näköinen kääpiö, ja däni tuo mulle lämmitetyt sukat kun keikka on loppu. Sitä saatanan booakärmestä en vaan oikein sulata.
okabass
27.09.2006 02:22:24 (muokattu 27.09.2006 02:22:58)
Boondoc:

Okabass:

MOI
Paino ? Siis 30kg on liikaa? Mitä marjanpoimijoita te olette? ;) Sementtisäkki on 40 kg, ja kyllähän niitä jossain mökkitalkoissa keppanan tai kossun potkimana joka mies kantelee jonkun puoli päivää ilman mitään yskimisiä.

Mulla on ollut huollossa sellaisia putkikoneita, joita ei ole huollettu kertaakaan, kun ne ovat lähteneet tehtaalta 70-luvun puolivälissä. Eli ne ovat pelittäneet kolmisenkymmentä vuotta. Sitten kun niihin tehdään 150-200 € remontti ,ne pelittää taas vuosikausia.
J.Hollström
27.09.2006 09:36:05
Myöskään säännöllisten putkiremppojen vaatimat rahat eivät innosta, sitä kun ei tällaisella persaukisella opiskelijalla koskaan ole tarpeeksi.

Jos et vuositolkulla meinaa roikkua opiskelijana, niin ei niitä putkia nyt ylettömän usein opiskeluaikana tartte vaihtaa. Alla lainaus Uraltonen sivuilta.

"Kuinka usein putket pitää vaihtaa?

Etuasteputet, kuten ECC83, kestävät vuosikausia normaalissa käytössä. Tyypit E83CC ja ECC803S ovat vieläkin kestävämpiä tyyppejä, näille luvataan jopa yli 10000 käyttöaika. Pääteputket kuluvat nopeammin. Nos putket ja Svetlanan putket kestävät parhaiten ; nopeiten kuluvat kiinalaiset ja sovtekit. Myös venäläiset armeijan käyttöön suunnitellut ja tehdyt NOS putket , kuten 6P3C-E (ei siis 6P3C) kestävät yllättävän kovaa käyttöä. Oikein biasoidut laatuputket saattavat kestää jopa 2000-3000 tunnin käytön, kun taas sovtekit voivat kulua loppuun todella paljon nopeammin. Kun soundi alkaa muuttumaan, häiriöt lisääntyvät jne. saattaisi olla aika vaihtaa pääteputket uusiksi."

Eli jos soittelet vaikka tunnin päivässä joka päivä, niin oikein säädetyt putket kestää parhaimmillaan yli 8 vuotta. Kyllä siinä ajassa pitää opinnot saada pulkkaan.

Itse tykkään putkipeleistä bassolla(kin) enemmän. Vaikka etunen + pääte on monipuolinen säätö- ja kikkailumahdollisuuksineen, niin enemmän painoarvoa laitan perussoundille joka putkilaitteissa on auttamatta parempi. Eikä se painokysymys nyt voi olla valintakritteeri silloin jos hyvää soundia metsästää. "Joo, tässä on kyllä ihan paska soundi, mutta onpahan kevyt roudata." Vaikka onhan noi tota MarkBassia kehuneet niin saundin kuin painonsakin puolesta...
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Karlsson
27.09.2006 09:44:19
Itse tykkään putkipeleistä bassolla(kin) enemmän. Vaikka etunen + pääte on monipuolinen säätö- ja kikkailumahdollisuuksineen, niin enemmän painoarvoa laitan pierusoundille joka putkilaitteissa on auttamatta parempi. Eikä se painokysymys nyt voi olla valintakritteeri silloin jos hyvää soundia metsästää. "Joo, tässä on kyllä ihan paska soundi, mutta onpahan kevyt roudata." Vaikka onhan noi tota MarkBassia kehuneet niin saundin kuin painonsakin puolesta...

SVT:lle pojot täältäkin, kyllä sitä kanniskelee.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
doaf
27.09.2006 09:59:05
Jos löydät jostain SVT-6 proon, niin kokeileppa sitä. Ite ainaki oon helkkarin tyytyväinen. Kolmosen isoveli.
doaf
27.09.2006 09:59:05 (muokattu 27.09.2006 09:59:19)
Tuplaa pukkaa.
Wilkeson
27.09.2006 11:04:57
myös JJ:n putkille luvataan todella pitkää käyttöikää.

ja yleensäkki et ne on pirun kestävii ja hyväsoundisii.
itehän laitoin JJ:t etuseen ja päättäreix. ei taida olla halvimmasta päästä nuo JJ:t

ei ees hinta kirpassu mut ei tartte miettii uusimista iha just vähään aikaan.
vaik täys putkiremppa maksaa muutaman satkun esim.noin parin vuoden välein ni ei tuu kyyneleet silmään.

putkiremppa on pikkujuttu hintatasoltaan tommosel vuosijuoksul ku rupee miettii et pitäs ostaa uudet kielet...ja taas uudet kielet ja mitä kaikkee muuta.eli 2-3 vuodes esim menee rahaa aika paljon muuhun ku et ajatellaan et ompa putket kallis vaihdetttava.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)