kimurantti1 25.09.2006 16:07:31 | |
---|
Suurkaupunkilaisen ajattelutapa näköjään. Eikun ihan mikä tahansa. En mä tarkoita testihuoneella välttämättä mitään kalliilla akustiikkalevyilla vuorattua studiokoppia jossa on parikymmentä monen tonni nuppia kytkettyinä looppisysteemin avulla yhteen. Esim. Levytukussa on n. 1,5mx2m "iso" huone, jonka seinät ja ovi on vaahtomuovilla vuorattu. Ei ole häävi, mutta ajaa asiansa varsin mallikkaasti. On olemassa näet myös pienempiä liikkeitä, joihin ei millään mahdu testihuonetta. Toki, eikä sitä voida kaikilta edellyttääkään, kunhan vaan totesin miten asia mun mielestä on. Eikä testihuoneella ole mitään tekemistä sen kanssa, saako tetsailla rauhassa. Ainakin Salon Kitarataivaassa olen jamitellut yhteensä tunteja Viton hengittelemättä niskaan. Häh? Ai ei vai? Se riippuu varmaan ihan ihmisestä, mutta ei mulla ainakaan ole kanttia luukuttaa sitä 100w putkinuppia musaliikkeessä vaikka myyjä kuinka sanoisi, että laita vaan volaa lisää. :-) Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Nacher 26.09.2006 17:58:31 | |
---|
kertokaa mulle minkä hi-gain nupin ostan itselleni joululahjaksi, pitäisi saada norm. musiikinkuuntelu volalla rouheeta saundia ja 1000€ max hinta. 5150stä ei kuulemma irtoo muutaku luukuttamalla, joten sellanen pitäisi saada mitä ei tartte luukuttaa. pitäis irtoo: maiden, vai, halen ja kaikki muut. Clean saundit on aika sama ku mulla on jo hyvä clean vahvistin Kyllä se Fireballikin volumea vähän kaipaa. Ihan ok sointi toki hiljaisemmallakin, mutta hitusen ohut/heikko. Ei nyt mitään bändivolumea tarvitse käyttää soundin tukevoitumiseen, mutta sellaisia kuitenkin, ettei ihan kiva olla samassa huoneessa pidemmän päälle. Tai no, onhan se tavallaan hyvinkin hauskaa, mutta seuraavan viikon sanavarasto voi rajoittua sanaan "Häh?". En kuitenkaan tajua, miksi nyt jotain Microcubea lähdetään ehdottelemaan siksi, että soittelee pääasiallisesti kotona. Olkoonkin Microcube satasen pikkupurkiksi ihan hyväsoundinen ja monipuolinen, niin siitä huolimatta se kuulostaa satasen pikkupurkilta. Kyllä kotivolumeillakin kohtuu putkivahvari pesee sen mennen tullen. Niin ja jos Fireballin hommaat, niin älä hitto ainakaan kotisoittelussa käytä sen kanssa Vintage 30:sillä varustettua kaappia. Se soundi vasta riipivä onkin. PodXT:t ym ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja, jos pelkästään kotisoitteluun geari menossa. |
Nacher 26.09.2006 18:02:36 | |
---|
Kyllä se Fireballikin volumea vähän kaipaa. Ihan ok sointi toki hiljaisemmallakin, mutta hitusen ohut/heikko. Ei nyt mitään bändivolumea tarvitse käyttää soundin tukevoitumiseen, mutta sellaisia kuitenkin, ettei ihan kiva olla samassa huoneessa pidemmän päälle. Tai no, onhan se tavallaan hyvinkin hauskaa, mutta seuraavan viikon sanavarasto voi rajoittua sanaan "Häh?". En kuitenkaan tajua, miksi nyt jotain Microcubea lähdetään ehdottelemaan siksi, että soittelee pääasiallisesti kotona. Olkoonkin Microcube satasen pikkupurkiksi ihan hyväsoundinen ja monipuolinen, niin siitä huolimatta se kuulostaa satasen pikkupurkilta. Kyllä kotivolumeillakin kohtuu putkivahvari pesee sen mennen tullen. Niin ja jos Fireballin hommaat, niin älä hitto ainakaan kotisoittelussa käytä sen kanssa Vintage 30:sillä varustettua kaappia. Se soundi vasta riipivä onkin. PodXT:t ym ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja, jos pelkästään kotisoitteluun geari menossa. Edit : Ashdown Fallen Angelihan ei tainnut combona olla kuin jotain 700e luokkaa, ja mitä sitä kuullut, niin yllättävänkin hyvä soundi metalliräimeeseen ihan kotivolumellakin. Suosittelen kokeilemaan. |
maggot 26.09.2006 19:02:20 | |
---|
En kuitenkaan tajua, miksi nyt jotain Microcubea lähdetään ehdottelemaan siksi, että soittelee pääasiallisesti kotona. Olkoonkin Microcube satasen pikkupurkiksi ihan hyväsoundinen ja monipuolinen, niin siitä huolimatta se kuulostaa satasen pikkupurkilta. Kyllä kotivolumeillakin kohtuu putkivahvari pesee sen mennen tullen. Sama juttu, jos 1000€ on budjetti ja kaikki aikoo vahvistimeen pistää niin miksi ei suoraan ostaisi kunnon putkivahvistinta. Siinä on vahvistinta jo pidemmäksi aikaa ja jos bändinkin kanssa tulevaisuudessa ehkä soittelee niin eipähän tarvitse ostaa ns. isompaa vahvistinta sitä varten. Ja kyllä 6505:sella kotonakin soittelee, itse vetelen Peavey:n 6505 nupilla rivitalossa ja toistaiseksi ei oo naapurit valitellu mitään. "reality is a very fragile thing after all..." |
masterhat 26.09.2006 21:29:08 | |
---|
Lanikka ja siihen joku mukava säröpurkki. gh50l ei varmaan kauheesti kustanna käytettynä. tosin vain yksi kanava Tehotyttö95 |
cruel_destiny 26.09.2006 22:35:58 | |
---|
Lanikka ja siihen joku mukava säröpurkki. gh50l ei varmaan kauheesti kustanna käytettynä. tosin vain yksi kanava hei parhaat kitaristit on aina vetäny yksi kanavaisella... siinä pitää vaan opetella käyttämään kitaraa... ;) I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
masterhat 26.09.2006 23:00:31 | |
---|
hei parhaat kitaristit on aina vetäny yksi kanavaisella... siinä pitää vaan opetella käyttämään kitaraa... ;) tiedän olevani paras:) Tehotyttö95 |
saastara 26.09.2006 23:03:10 | |
---|
tiedän olevani paras:) Sittenhän ongelmia ei pitäisi muodostua.. "Me emme tee virheitä musiikissa, emmekä elämässä." :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
tiedän olevani paras:) no sulla on niin paljon nuita speduja, että et voi oikeen sanoa soittelevas yksi kanavaisesti... :P I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
Pallo-Kala 18.11.2007 19:14:19 | |
---|
Mun mielestä on nyt tarpeetonta ajaa keskustelua tähän taas. Josko keskityttäisiin ratkomaan aloittajan ongelmaa, eikä ruodittaisi taas tätä? Half stack on hyvä lähtökohta, mutta aloittaja ei ole välttämättä kauhean kokenut laitteiden kanssa: ei ole ihan täydellistä ymmärrystä siitä, mikä ero kalliiden ja edullisimpien laitteiden välillä on, koska ne edullisimmat näyttävät lähes samalta ja ovat jopa saman merkkisiä. Kyllähän monet sanoo, että Mesa on jee, mutta ei se mene aloittelevan tyypin kalloon sitten ollenkaan, koska ei olla vielä itse koettu, havaittu ja kehitytty havaitsemaan sitä eroa. Ihminen haluaa luonnostaan mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, siksi monet kyselevät näitä samoja juttuja päivästä toiseen. Imago on sinänsä ihan hyvä syy mun mielestä: rockiin ja heviin kuuluu iso show ja isot puitteet. Vaakakupissa painaa enemmänkin se, että mitä aloittaja kokoonpanoltaan haluaa: imagoa, soundia, luotettavuutta vai kaikkea? Imagoa saa edullisesti, hyvää soundia saa käytettynä edullisesti, mutta laatu ja noi muut yhdessä maksaa huomattavasti enemmän. Kannattaa miettiä tuota. EDIT: Jottei totuus unohtuisi, kamarunkkareiden käsitykset edullisista laitteista saattaa vähän poiketa asiaan perehtymättömien ajatusmallista. Mulle alle 1000€ putkinuppi on kohtuuhintainen uutena, joskus ehkä edullinenkin. Kysykää joltain keski-ikäiseltä äidiltä: "ostaisitko pojallesi kitaravahvistimeksi kohtuullisen vehkeen, mä myyn sen 1300€?" Saattaa tulla vähän hölmistyneitä katseita ja ymmärtämättömyyttä palkkioksi. Miten tämä liittyy taas nuppeihin ja kaappeihin, en tiedä... Tossa taas puhuttiin asiaa. Plussaa minäkin täälä naputtelen :) |
WinterMad 18.11.2007 19:52:12 | |
---|
Ja piti vain tuon ilmoituksen takia nostaa? Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave? |
Antti1 18.11.2007 20:29:55 | |
---|
Ja piti vain tuon ilmoituksen takia nostaa? Hei! Jos joku haluaa mulle plussan antaa, niin toki sen täytyy saada se tehdä ja tyylikkäästi koko kansalle tiedottaen. ;) Jessus sentään mitä paatosta mä oon joskus taas suustani laukonut... "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |