Aihe: on aika stratocaterin..
1
saturnzreturn
15.11.2003 17:07:50
jos olet harkinnut sijoittaa kunnon fenderin stratocasteriin niin nyt olisi sen aika..

kävelin tänä aamuna hieman krapulaisena soitinkauppaan, ärtyneenä ja hieltä haisevana. heti ovelta bongasin kauneimpia stratocastereita mitä olen nähnyt. kyyneleet valuivat silmistä ja syljen eritys oli runsasta..

kyse oli stratocaster malliston vintage sarjasta, joku limited edition systeemi. katsastin valmistusmaata ja siinähän luki että mexico, no asia hieman selkiintyi kun myyjä saapui paikalle. kaula on sorvattu jenkeissä ja puut ovat tietenkin samaa kauraa jenkkisisaruksien kanssa. kaikki osat olivat siis kuulemma valmistettu jenkeissä jonka jälkeen se on mexicossa laitettu kasaan ja lähetetty jällenmyyjille. kyse oli siis ymmärtääkseni täysin jenkkistratosta lukuunottamatta tuota kokoonpano maata. kyseinen kitara oli helmenvalkoinen ja pickguard oli ehkä hieman kullanvärinen ja hiottua terästä tai jotain sinne päin, mikkeinä toimi custom shopin texas specialit, otelauta vaahteraa (nam, tätä ei yleensä näe ellei tilaa, sillä jostain syystä kaikki liikkeet tilaavat aina ruusupuulla varustettuja), medium jumbo nauhat, v-mallin kaula.. ja niin edespäin. kuulosti todella hyvältä ja attackki oli kohdallaan.. oikea tappajastrato..

kyseistä mallistoa on käsittääkseni sekä 50's että 60's versiona. tämä strato oli 50's, enkä muita eroja saanut selville paitsi että 50'sissä oli tuo v-mallin kaula ja 60'sissä oli c-mallin.hintaa tällä pelillä oli joku päälle 1100 €.

jos joku tietää linkkiä tähän asiaan liittyen, niin pastettakoon ihmeessä sillä fender.comista en ainakaan mitään löytänyt. myös kaikki muut tiedot ovat tervetulleita näistä stratoista.

ja myöskin tuosta v-mallin kaulasta haluaisin tietoja. aluksi tuntui käteen oudolta, mutta varmaankin tottumiskysymys.. olikohan harhaa että kyseinen kaula olisi soinut ja "elänyt" hieman paremmin?
ei naiset käy paskalla
Moonchild1985
15.11.2003 19:24:20
jos olet harkinnut sijoittaa kunnon fenderin stratocasteriin niin nyt olisi sen aika..

Hassua kun sanoit, kaveri "pakotti" ostamaan Oulusta pari
päivää sitten Highway ykkösen...

... kiitos Aki! :)
Minä ja sähkökitarani... ... and nothing else matters
Tompsi
15.11.2003 19:37:09
Hassua kun sanoit, kaveri "pakotti" ostamaan Oulusta pari
päivää sitten Highway ykkösen...

... kiitos Aki! :)

Nuo Highwayt muuten ovat aivan saiiiiiiraan hyvää vastinetta rahalle, ainakin kaikki Highway-sarjan kitarat joita olen töissä testannut ovat poikkeuksetta soineet voimakkaammin ja kauniimmin kuin mitkään muut testaamani Fenkkumallit (Jenkki/Mexico/Japani). Liekkö syynä sitten se ohuempi lakka vai mikä, en tiedä.
bluestone
15.11.2003 19:42:43
Komeita keppejä ovat, Vintage Player -stratot. Kaikki eivät tosin ihan huippuyksilöitä, mitä nyt olen päässyt testaamaan. http://www.fender.de/service_und_in … desmonats/2001/vintage_player.html, tuolta löytyy speksejä ja varmaan muutakin infoa...
bluestone
15.11.2003 19:44:29
Itse laittaisin myös rahani mieluummin highway-osastoon, eteen on osunut sairaan hyviä yksilöitä. Mutta makuasioita tietenkin.
jari
15.11.2003 21:54:00
ostakaa Ruokangas V.S.O.P ennemin.
bluestone
15.11.2003 22:36:18
No Ruokangas olis varmaan älyttömän hyvää kamaa, mutta hintaluokka nousee samalla useamman pykälän... Ja kyllä halvoistakin kitaroista löytyy helmiä, pitää vaan malttaa testailla.
saturnzreturn
16.11.2003 14:49:25
Komeita keppejä ovat, Vintage Player -stratot. Kaikki eivät tosin ihan huippuyksilöitä, mitä nyt olen päässyt testaamaan. http://www.fender.de/service_und_in … desmonats/2001/vintage_player.html, tuolta löytyy speksejä ja varmaan muutakin infoa...

kiitoksia linkistä...se oli toi toisiks ylimmäinen kaveri jota eilen rämpyttelin. se ainakin kuulosti erittäin loistavalta... ja katsokaa mitä kaunottaria nuo ovat..
ei naiset käy paskalla
saturnzreturn
16.11.2003 15:04:23
Itse laittaisin myös rahani mieluummin highway-osastoon, eteen on osunut sairaan hyviä yksilöitä. Mutta makuasioita tietenkin.

no mutta mutta... ovat kyllä asiallisia ja hintansa väärtejä vehkeitä nuo highwayt... mutta paljon huonoja yksilöitä on eteen sattunut...olen myös päättänyt että seuraavassa stratossani on takuulla vaahteraotelauta, ja jos menet semmosena tilaamaan soitinkaupasta highway straton niin sitten pierettää kun se tulee ja sattuu olemaan se huonompi yksilö...

eikä toi paha hinta tosta kitarasta ole toi päälle tonni..(tonnillakin voii saada).. minä ainakin menetin sydämeni tuolle...ja onhan siinä spesuja mm. ne texas special mikit ja erikoisempi ulkoasu etc.
ei naiset käy paskalla
Dr. Muff
16.11.2003 22:52:43
no mutta mutta... ovat kyllä asiallisia ja hintansa väärtejä vehkeitä nuo highwayt... mutta paljon huonoja yksilöitä on eteen sattunut...olen myös päättänyt että seuraavassa stratossani on takuulla vaahteraotelauta, ja jos menet semmosena tilaamaan soitinkaupasta highway straton niin sitten pierettää kun se tulee ja sattuu olemaan se huonompi yksilö.

Tosi hyvältä tuntui puolen tunnin soittelun jälkeen noi HW 1set, vaikka säädöt oli aika hanurista. Mikit oli käämitty samaan suuntaan mikä on pienoinen miinus ja aika hyvin ottivat häiriötä.
saturnzreturn
17.11.2003 09:44:54
siis oon aika hukassa nyt kun on ollu välillä taukoo tossa soittelussa pitkäänkin...

eli mitä tommonen perus american standard strato maksaa nykypäivänä (kun on tämä euroaikakin) uutena kaupassa? siis sitä vaan että jos toi vintage strato on 1190 € (tinkattua saa) niin onko edullisempi kuin perus jenkkistrato? veikkaisin että samoissa hinnoissa¨...
ei naiset käy paskalla
saturnzreturn
17.11.2003 13:04:27
Noita Vintage Playereitä on ollut myynnissä jo varmaan pari vuotta. Spekseiltään kyllä parempia kuin HW1:set.

mjaa...myyjä sai myytyä kyllä limited edition raritiessia aivan kympillä
ei naiset käy paskalla
makoskela
17.11.2003 19:38:24 (muokattu 17.11.2003 19:38:56)
sekoilua...
Korjailen sähkökitaroita Tampereella. Uusia potilaita otetaan aina vastaan!
Junkers
12.12.2003 23:33:15
joop Kävin tuossa valkkaamassa itelleni just tänää joululahjaks tommosen 50's vintage playerin.
Tosiaan mullekki myyjä selitti jotain että niitä on valmistettu joitain satoja tai jotai..
Mut joka tapauksessa, kyll mää oon aika montaa stratocasteria tos ny testaillu ja tätä soitin 20 minuuttia ja se oli siinä. Kuulosti vaan niin pirun paljon paremmalta kuin noi muut, näytti hyvältä ja oli hyvä soittaa -siis miksi en olisi sitä valkannut :)
junkers is going to break off and attack a base where they think general vasilyevsky has his headquarters
Lord of the strings
12.12.2003 23:40:41 (muokattu 12.12.2003 23:41:04)
Kyse oli siis ymmärtääkseni täysin jenkkistratosta lukuunottamatta tuota kokoonpano maata.

Sama juttu mun '62 vintage JV Squierin kanssa
"Who are you? How did you get in"? "Well i'm the locksmith and... I'm the locksmith"
sterbo
13.12.2003 11:34:56
Sama juttu mun '62 vintage JV Squierin kanssa

paitsi, että squier on iha paska. halpista.
"Vittu me mitään Paranoidia soiteta"
Vilhelmus
13.12.2003 11:45:32

halpista.

Joo, toisin kuin meksikotele...
Ihan kuin Danny nuorena, paitsi ettet tarvi olkatoppauksia (-Steelin)
Burning Winter The Coveralls
Fortune
13.12.2003 11:46:36
paitsi, että squier on iha paska. halpista.

JV Squier on kyllä aivan toista maata esim. omistamasi mehikotelen kanssa:

http://www.jpstingray.com/guitars/12.htm
"Look behind you, a three-headed guitar!"
Sammakko
13.12.2003 11:48:19

Itelläni on japsi jossa leppä runko, jenkki mikit ja muut osat kans jenkit.
Oral-B – Suuhoitoa ammattilaisilta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)