Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 544 45 46 47 4868 69 70 71 72
PLing
26.09.2006 10:08:13
Saat hinnan kitaralle (et arviota). Et sitoudu ostamaan mitään.

Jees, menenkin räpläilemään sen lomakkeen kanssa, kiitos tiedosta. ;)
Doh, nakki.
saastara
26.09.2006 12:54:14
En ole kaupan.

Kaikilla on hintansa. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
-Prokitaristi-
26.09.2006 14:42:20 (muokattu 26.09.2006 14:42:38)
Typeriä kysymyksiä:

Mitähän truss rod cover, abalone jewel ja P ovat, siis esim. maple/mahogany 5P?
ballfish
26.09.2006 14:43:31
Mitähän truss rod cover,
Kaularauta kun pilkistää lavassa niin se suoja sen päällä

ja P meinaa, siis esim. maple/mahogany 5P?

Piece.
oiva tumpeloinen
26.09.2006 14:47:02 (muokattu 26.09.2006 14:47:40)
Typeriä kysymyksiä:

Mitähän truss rod cover, abalone jewel ja P ovat, siis esim. maple/mahogany 5P?

Truss rod cover = Lavassa oleva suoja/koristeläppä kaularaudan päällä

5P = 5 pieces = 5 palasta tehty (ilmeisesti kaulasta puhe)

Abalone jewel = Jonkin tietyn muotoinen kuvio tehtynä abalone-simpukasta? Abalone siis viittaa tuohon simpukkaan, mutta tuosta Jewelistä en tässä kohdassa ole täysin varma. Jotain otelautainlayta kuitenkin veikkaisin.

E: ja vielä loputtoman hidas.....
Laupias Tuoni
26.09.2006 17:28:24 (muokattu 26.09.2006 17:34:00)

Abalone jewel = Jonkin tietyn muotoinen kuvio tehtynä abalone-simpukasta? Abalone siis viittaa tuohon simpukkaan, mutta tuosta Jewelistä en tässä kohdassa ole täysin varma. Jotain otelautainlayta kuitenkin veikkaisin.

Abalone on yleensä reunalistojen (binding) materiaali. Optiona runkoon, otelautaan ja lapaan myös Ranin custom quote -sivulla.

Esim. joissain ESP-LTD:n deluxe-malleissa on abalone bindingit:
http://www.espguitars.com/guitars_deluxe.html
oiva tumpeloinen
26.09.2006 17:38:23 (muokattu 26.09.2006 17:44:26)
Abalone on yleensä reunalistojen (binding) materiaali. Optiona runkoon, otelautaan ja lapaan myös Ranin custom quote -sivulla.

Esim. joissain ESP-LTD:n deluxe-malleissa on abalone bindingit:
http://www.espguitars.com/guitars_deluxe.html

Kyllä abalonesta bindingejä tehdään, mutta myös otelautaan erilaisia kuvioita. Mä vain johdattelin tuosta jewelistä, että se olisi jokin tietty kuvio? Siitä taas pääsin arvaukseen, että olisi kyseessä jokin inlay.

E:
http://prsguitars.com/showcase/current/custom.html

Tuolta löytyy seuraavanlainen (tämä siis esimerkkinä, että niitä käytetään myös muuallakin kuin bindingeissä):

Option: Abalone bird inlays

Noita otelautamerkkejä näyttää olevan tehty tuosta abalonesta myös noihin ESP:n malleihin....
KUNU
26.09.2006 19:12:52
Itse tuossa kysäisin hintaa Dimebagin kopio mallia olevasta kitarasta, ja hinta kyllä yllätti.

"The Dime guitar in your specification will cost 2480 euros."
Best regards
Dariusz Kuczynski

Kitaraan olin ottanu seuraavanlaista:
Runko lehmusta, otelauta ruusupuuta, SD:n passiivimiki, muovi bindaukset, Schaller Floyd Rose Tremolo ja Schallerin virittimet. Sitten hieman erikoisempana koverrettu otelauta Yngwien tyyliin.
Suunilleen tuota mallia: http://ranguitars.floriandecher.de/DimeTri/IMG_1754.jpg

Mutta ei tuota kyllä halvaksi voi sanoa, se on tosi.
PLing
26.09.2006 19:36:54
GAS on liian kova, taidan pistää tuossa joulun alla tilaukseen tuollaisen Ken Lawrence tyyppisen Explon kun ovat noin "halpoja". Suostuiskohan faija sponssaamaan vähäsen että saa sen ekan 50% maksettua... ;)
Doh, nakki.
Lilli
26.09.2006 19:37:56
Itse tuossa kysäisin hintaa Dimebagin kopio mallia olevasta kitarasta, ja hinta kyllä yllätti.

Best regards
Dariusz Kuczynski

Runko lehmusta, otelauta ruusupuuta, SD:n passiivimiki, muovi bindaukset, Schaller Floyd Rose Tremolo ja Schallerin virittimet. Sitten hieman erikoisempana koverrettu otelauta Yngwien tyyliin.
Suunilleen tuota mallia: http://ranguitars.floriandecher.de/DimeTri/IMG_1754.jpg

Mikä lie tekee eron Ranien hinnoissa? Ite pyysin arviota Gibson SG '61-kloonista erotuksella että kaulaan Phat Cat, tallaan Burstbucker (alike) ja tallamikki hieman kaulaan päin sijoitettuna. Muutoin aidon kaltainen laukkuineen ja lähetyskuluineen. Hinnaksi tuli yhteensä 1480 ekee, toiselta puolalaiselta, Rekguitarsilta tarjous oli 1370.
'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN
HeBeHu
26.09.2006 19:51:30 (muokattu 26.09.2006 19:58:55)

Best regards
Dariusz Kuczynski

Ihan ekana tuli kyllä mieleen, että Dariusz olisi typonnut ykkösen kakkoseksi sillä ei tuossa nyt mitään NOIN kallista pitäisi olla. Tiedä sitten. Quilted top (Vai onko tuo nyt flaming?) taisi lisätä hintaa sen reilun satkun esim. Ehkäpä tuo vänkä DEAN/RAN-logo kustantaa sitten sen useamman satkun!

Mikä lie tekee eron Ranien hinnoissa? Hinnaksi tuli yhteensä 1480 ekee, toiselta puolalaiselta, Rekguitarsilta tarjous oli 1370.

Eri yritykset hinnoittelevat luonnollisesti palvelunsa ja tuotteensa hiukan eritavalla.
-Prokitaristi-
26.09.2006 21:12:38
Mitähän se palojen määrä ratkaisee tuossa kaulassa? Ja antaako esim maple/mahogany sitten jonkun verran tummempaa saundia, kuin esim. pelkkä maple-kaula?
Hiku
26.09.2006 21:40:58
Mitähän se palojen määrä ratkaisee tuossa kaulassa? Ja antaako esim maple/mahogany sitten jonkun verran tummempaa saundia, kuin esim. pelkkä maple-kaula?

Tokihan se sitä tummentaa hiukan.
Minu pea on nûrimeelne ja sin pea on vihmauss.
oiva tumpeloinen
26.09.2006 21:43:26

Mä oon antanut itseni ymmärtää, että sillä saadaan enemmän kestävyyttä ja vähemmän kieroutuneita kauloja. Soundieroista en mitään sano, kun mulla ei ole kahta samanlaista kitaraa erilaisilla kauloilla.
Werihukka
26.09.2006 21:45:12

Enemmän taitaa kuitenkin vaikuttaa otelauta- ja runkomateriaali, eikö totta? Jotenkin tuntuu, että mahonkirunko (tumma soundi) ja eebenotelauta (kirkas soundi?) sopii hyvin toisilleen. Mahonkikitaroissa käytetään aika paljon eebenotelautaa, mitä olen huomioinut.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
N33m0
26.09.2006 22:53:37

Kun kattoo noita hintoja mitä muut ovat saaneet vastaukseksi viime aikoina ni lämmittää ajatus että pistin oman tilaukseen reilu kuukausi sitten. Nousussa ovat selkeesti...
slow music for slow people
DZN
26.09.2006 23:15:02

Best regards
Dariusz Kuczynski

Tulikohan tuossa Dariuszille väärin käsitys. Tuossa Dimessä, josta tuo kuva on, on hopeasta tehty logo ja ne "siivet" ja muuta boonusta. Luultavasti oletti sinun haluavan tuollaista mutta muutamalla muutoksella. Se ainakin selittäisi hinnan.
Aka. Dino and 6077dino
Invader
27.09.2006 00:01:58

Aika ihme juttu, Harmony Centralista löytyy tuon kyseisen tribuutti-ML:n käyttäjäarvio eikä siinä hinta ole ilmoitettu kyllä likellekään tuota saamaasi hintaa.

http://reviews.harmony-central.com/ … ct/Ran+Guitars/Dime+Tribute+ML/10/1
Tai sitten ei..
HeBeHu
27.09.2006 09:26:19

Aika ihme juttu, Harmony Centralista löytyy tuon kyseisen tribuutti-ML:n käyttäjäarvio eikä siinä hinta ole ilmoitettu kyllä likellekään tuota saamaasi hintaa.

Eli kyseessä siis voisi OIKEASTI olla kyseessä typo ja onhan tuon hinta noussut jonkinverran tuossa. Alkuperäisen kyselijän kannattaisi melkeinpä kysellä hintaerittely tai jotain niin selviäisi tämäkin mysteeri.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)