Antti1 24.09.2006 19:19:59 (muokattu 24.09.2006 20:44:38) | |
---|
Ja äänimies oli tosissaan. Mä oon ottanut myös näissä pilipalihommissa saman asenteen: homma joko vedetään, tai ei vedetä. Jos kuuden minuutin biisi on yhdestä kämmistä kiinni, voidaan se korjata. En enää vain jaksa joka hiton paskabändin paskakitaristin paskasoundisesta paskavahvarista tulleen paskasoiton paskanmarjoista kiillottaa paskakonvehteja. Ärsyttävää hommaa ja loppupeleissä se ei maksa itseään millään muotoa takaisin. Aivan eri asia on, jos tehdään jotain lopullista, eikä harjoitusnauhaa tms. Niissä sitten pyritään venymään, mutten suostu niissäkään ottamaan liiaksi vaivaa itselleni. Harrastelijankin aika on rajallinen, koska mä satun omistamaan elämän. Tästä hiukan aiheeseen takaisin lipsahdellen: ei ole tullut vastaan vielä yhtä ainutta laulajaa, joka järkevien perustelujen takia ei olisi suostunut luurikuunteluun. Monet ovat sen jopa vaatineet. Enhän mä toki niille mitään nappikuulokkeita ja Peltoreita lykkää päähän, mutta semivaimentavat kupit kuitenkin ja äänestä yläpäät ronskisti pois. Jos joku ei vain pysty laulamaan luureilla (vähän sama, kuin klikki joillain rumpaleilla), niin sitten pyritään parhaaseen mahdolliseen purkkaviritykseen. Saa nähdä, koska tohon tilanteeseen ajaudutaan. EDIT: Avautujat ottakoot myös huomion sen, että mä painin aika pienessä sarjassa toistaiseksi ainakin. Jos Madonna haluaa nauhoittaa mun pajallani, niin mä tarjoudun vaikka limusiinikuskiksi siinä vaiheessa. :) Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
blueroom 24.09.2006 22:38:58 | |
---|
koska mä satun omistamaan elämän. miten ihmeessä olet näistä hommista sitten kiinnostunut? ;) "Now there's John, Paul and George and then there's the new kid. Don' remember his name though..." -säkällähän näitä tehdään- |
Mikael 25.09.2006 21:18:06 (muokattu 25.09.2006 22:19:09) | |
---|
Aika paljon yleistystä ja kärjistystä kehissä aiheessa, joka on kohtuullisen moniulotteinen hommeli. Mun mielestä kaiutinkuuntelun rakentelu ei ole kovinkaan vaivalloista. Tietty jos ollaan jossain kotipajassa ja ainoat mahdolliset kajarit on suht kiinteesti asennettuna siihen äänityöpisteeseen, niin saattaa tuntua työläältä ruveta irrottelemaan ja asettelemaan. Studiossa mulla ainakin on ihan ylimääräisiä aktiivipömpeleitä joista nopsaan rakentelee kaiutinkuuntelun mihin tahansa. Aika perushommaa ja -asiakaspalvelua, eikä todellakaan mitään kovan luokan artistisekoilua. Juurikin äänitin tässä levyä bändille, jonka laulajan tinnitus estää luurien käyttämisen ja tämän laulut haluttiin tallentaa livenä. Laulaja siis omaan koppiinsa, NTK nokan eteen ja toiselle puolelle puolen metrin päähän Genelec 2029A mikkiständin nokkaan - ei ongelmia vuodon kanssa. Siitä mistä aita on matalin... |
Timo JM 25.09.2006 21:23:04 | |
---|
Juurikin äänitin tässä levyä bändille, jonka laulajan tinnitus estää luurien käyttämisen ja tämän laulut haluttiin tallentaa livenä. Hmm, mielenkiintoinen syy. Olisi kiva tietää minkälainen tinnitus estää kuulokkeiden käytön. Siis tää kiinnostaa ihan oikeasti. Mulla on itsellä tasainen vinku koko päässä, eikä se ainakaan ole mikään este. ...siis mun mielestä. |
Mikael 25.09.2006 22:17:21 (muokattu 25.09.2006 22:59:12) | |
---|
Hmm, mielenkiintoinen syy. Olisi kiva tietää minkälainen tinnitus estää kuulokkeiden käytön. Siis tää kiinnostaa ihan oikeasti. Mulla on itsellä tasainen vinku koko päässä, eikä se ainakaan ole mikään este. Kaverilla toi tinnitushomma on sen verran paha, että jatkuvan piipityksen lisäksi jotkut äänet (varsinkin äkäiset transientit) saattavat tuottaa ihan fyysisiä kiputiloja ja pelko siitä, että se vois mennä vielä pahempaan suuntaan on erittäin aiheellinen. Vaivasta johtuen loppui musan tekeminen yli kymmeneksi vuodeksi ja nyt se on tietyissä olosuhteissa jotenkin mahdollista. Kuulokekuuntelussa homma karkaa helposti käsistä ja ihan hiljaisella volalla on ko. laulajan vaikea löytää hyvää balanssia - kaiuttimella homma onnistuu sitten taas aika helposti. Siitä mistä aita on matalin... |
loosah 25.09.2006 22:47:02 | |
---|
Mua edelleenkin vähän kiiinnostaa, miksi hommaa ei hoideta kaiutinkuuntelun kanssa jollain järkevällä dynaamisella? Onko ny kyse miksaajan täydellisyydentavoittelusta ja friikkailusta saundin suhteen vai mistä? Ei se vuoto oo kuitenkaan oikeesti oo niin paha ongelma tossa tilanteessa? Miksi tehdä asiasta niin vaikea?!? GIGO |
Aki 26.09.2006 00:30:05 | |
---|
Aivan kuin ihminen ei kykenisi toistamaan jotain juttua minkä se osaa ja minkä eteen on tehnyt töitä. Vähän yllättävää. Ootko koskaan miettinyt, miksi edes Schumi ei aina voittanut? Liian vähän harjoitusta? "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
Vähän yllättävää. Ootko koskaan miettinyt, miksi edes Schumi ei aina voittanut? Liian vähän harjoitusta? Erittäin huono vertaus. ...siis mun mielestä. |
Roberto 26.09.2006 11:08:53 | |
---|
Mua edelleenkin vähän kiiinnostaa, miksi hommaa ei hoideta kaiutinkuuntelun kanssa jollain järkevällä dynaamisella? Koska se toimii konkallakin. Eikä se asia ole muutenkaan mitenkään vaikea. |
Aki 26.09.2006 11:59:48 | |
---|
Erittäin huono vertaus. Olkoonkin, kyllähän sen nyt tajuaa kuka tahansa, ettei ihminen toistaessa kykene tismalleen samanlaiseen suoritukseen yhtään missään asiassa. "Every being in the universe knows right from wrong, Mark."
-Prot, 2001 |
kivi 26.09.2006 12:10:12 (muokattu 26.09.2006 12:13:37) | |
---|
Mua edelleenkin vähän kiiinnostaa, miksi hommaa ei hoideta kaiutinkuuntelun kanssa jollain järkevällä dynaamisella? Koska MD441 ei oo paikalla? Ylipäätään mua ihmetyttää tää että kaikki laulut on pakko vetää konkkamikillä, nyt kun niitä kerran halvalla saa. Onhan maailmassa hienoja dynaamisia mikkejä laululle, MD441, SM7, D12 ja Unisphere I nyt tulee ekana mieleen jos ei haeta lo-fi -estetiikkaa; jos taas haluaa säröt rullalle, niin 57, 58, 421 ja vaikka Green Bullet saattavat olla se juttu. Transienteistahan se on kiinni. Konkkamikki on rakenteeltaan erilainen ja syttyy nopeammin. Mutta ei 441 jää paljoa jälkeen. Edit: älkää käsittäkö väärin, Neumannin, Bluen, AKG:n ja AT:n mallistosta löytyy ne munkin laulumikkivalinnat yleensä. Mutta se ei ole mikään syy pitäytyä niissä. |
Timo JM 26.09.2006 12:57:43 | |
---|
Olkoonkin, kyllähän sen nyt tajuaa kuka tahansa, ettei ihminen toistaessa kykene tismalleen samanlaiseen suoritukseen yhtään missään asiassa. Pöh, ei tietenkään tismalleen samanlaiseen mutta yhtä hyvään. ...siis mun mielestä. |
Lennu 26.09.2006 13:41:59 | |
---|
Pöh, ei tietenkään tismalleen samanlaiseen mutta yhtä hyvään. Olis kyllä aika mielenkiintoista lähteä vaikka keikalle, eikä aamulla tietäis ollenkaan, onko tänään niitä päiviä kun ei osaa soittaa. *piu* "Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on."
"Mä käsitän,mut mä en tiedä sitä että saatko sä niihin ammattitaitoista apua?" |
Mikael 26.09.2006 14:33:59 | |
---|
Olis kyllä aika mielenkiintoista lähteä vaikka keikalle, eikä aamulla tietäis ollenkaan, onko tänään niitä päiviä kun ei osaa soittaa. *piu* ihan tuttua hommaa... : ) Siitä mistä aita on matalin... |
kivi 26.09.2006 14:35:36 | |
---|
Olis kyllä aika mielenkiintoista lähteä vaikka keikalle, eikä aamulla tietäis ollenkaan, onko tänään niitä päiviä kun ei osaa soittaa. *piu* Täh? Toihan on riski joka on aina olemassa. Toisinaan skulaa, ja toisinaan sitten taas ei. |
Lennu 26.09.2006 14:51:43 | |
---|
ihan tuttua hommaa... : ) "helvetti, mitenhän päin mä tätä kitaraa pidinkään?" "Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on."
"Mä käsitän,mut mä en tiedä sitä että saatko sä niihin ammattitaitoista apua?" |
CryptoFib 26.09.2006 15:28:41 (muokattu 26.09.2006 17:39:40) | |
---|
Olkoonkin, kyllähän sen nyt tajuaa kuka tahansa, ettei ihminen toistaessa kykene tismalleen samanlaiseen suoritukseen yhtään missään asiassa. Niin, että salama ei iske samaan paikkaan kahdesti, vähän niinku basistikaan? ...Mutta vuosittain empire state building'iin iskee n. 11 salamaa. Surullista, jos jonku ansioituneen laulajan laulusuoritukset menee nappiin samalla todennäköisyydellä, kuin jäisit junan alle kilpisjärvellä. Freejazzissä melkein ymmärrän tilanteiden ainutkertasuuden, mutta että joku perus rokkiveto? Edit: mulla pitää kyllä päästä eroon liiallisesta kärjistämisestä: Anteeksi. =) Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
Lennu 26.09.2006 15:32:21 | |
---|
Niin, että salama ei iske samaan paikkaan kahdesti, vähän niinku basistikaan? ...Mutta vuosittain empire state building'iin iskee n. 11 salamaa. Hehee, täällä on tsekattu CSI:tä. Iha samaa mieltä. Tai joku kusinen humpparalli. Ai niin, eihän niillä muutenkaan oo niin väliä. "Ei, sä et näköjään ollenkaan käsitä missä suunnassa ongelmat on."
Mikael 26.09.2006 17:14:37 | |
---|
Joo. General Midiä vaan kehiin - ihan samahan se kuitenkin on. Siitä mistä aita on matalin... |