Aihe: "Lainaisko" joku Yölinnun Mä putoan -lappuja?
1 2
Teemu Tee
24.09.2006 20:38:21
Mitä on ura ja saavuttaminen?? Onko se sitä että kaikki mitataan kuuluisuuden ja mammonan ja kirkuvien fanien mukaan ? Vai onko se sitä että on jaksanut tehdä vuosikaudet töitä välillä hyvinkin vaikeuden olosuhteiden kanssa. Silti on tehnyt työnsä hyvin ja antanut kuulijoillekin nautinnon hetkiä vaikka levyt eivät loista listojen ( niitä ei edes ole) kärjessä ja on tehnyt pyyteetöntä työtä ilman kuuluisuutta.
Kaikki kunnia kyseiselle bändille, mutta täälläkin on lukuisa joukko kolleegoita jotka ovat "vääntäneet" humppaa kymmeniäkin vuosia saamatta silti kiitosta työstänsä, vaikka ovat tehneet työnsä hyvin ja hyvällä ammattitaidolla.
6 tuntia humppaa illassa vuosien ajan on aikamoinen "loistava ura" jos näin voidaan sanoa. Jossain vaiheessa tulee tilanne että alkaa hieman keittää kun on soittanut kymmeniä vuosia ja sitten tulee tyhjästä ( tai ehkä suuren mainonnan tuloksena) joku solisti tai bändi joka vetää pari settiä illassa ja kerää mammonan.
Älkää ymmärtäkö väärin tätä. Siinä tilanteessa tulee joskus päästettyä suustansa katkeria sanoja kuitenkaan tarkoittamatta sitä itse kohteelle vaan kohde on kokonaisuus ja ja se tilanne.
Perusajatukseni on se että liian vähän annetaan kunniaa perusduunin tekijöille, solistin bändille , säestäjälle tms.
Eilen oli kunnia nähdä kavereita ( ammattitaitoisia ) samassa tilaisuudessa jossa olin itse. Mäckki , Riffi , Backwood , Jylppy ja keitä muita mukana olikaan. Kaverit veti hyvin ammattitaidolla ja huumori mukana. Oli kiva muistella menneitä ja naureskella juttuja. Nämä olivat niitä pitkän tien kulkijoita joita harvoin muistetaan. Joku muu ( solisti....) yleensä ottaa kunnian siitä työstä jonka nämä taustalla olevat "hiljaiset" tekevät ja pohjustavat.
Mutta kaikille meille on paikkamme täällä. Joskus vain tulee sanottua ääneen se mikä mieltä kalvaa.

Nii-i, maailma on epäoikeudenmukainen!

Samaa tapahtuu kaikilla aloilla, päivittäin, ympäri maailmaa. Alaiset innovoivat, johtoporras kuorii kermat ja kehut.

Menestystä voidaan mitata monella mittarilla, mutta bändin/artistien kohdalla levymyynti, yleisön kerääminen keikkapaikoille ja soittomäärät radiossa ovat melko aukoton mittari. Eivät kylläkään mittari hyvästä urasta, mutta ainakin lyhyellä tähtäimellä mittari menestyksestä.
Tyhjän saa pyytämättäkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)