Aihe: Bändin äänittämisen ajankäyttö
1
_mane
25.09.2006 17:24:21

Suurin ajankäyttö äänityksissä pitää käyttää treenikämpällä! Ja sitten biisi ykkösellä purkkiin. ;-)

No joo, itse olen huomannut sen, että mitä useampi otto, sitä heikommaksi alkaa jälki mennä ja korvat turtuvat soittajalla ja äänittäjällä. Mahdollisimman aikaisessa vaiheessa otto purkkiin.
Tempo on vain nopeuden muoto.
Torniojaws
25.09.2006 22:03:00

Suurin ajankäyttö äänityksissä pitää käyttää treenikämpällä! Ja sitten biisi ykkösellä purkkiin. ;-)

Tämä on homman nimi meillä :)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Anonymous-jazz
26.09.2006 09:00:45

Mikähän on lopputulos jos ykkösellä sisään ja arrit on tehty Ed Wood meiningillä HOHO.
Mitä eroa on basistilla ja kellolla? Kello pysyy tahdissa.
milcoin
26.09.2006 09:52:55
Olen huomannut sellaisen asian että kummasti tuppaa menemään aikaa ihan jopa musiikin ammatillisen koulutuksen opiskelijoiden bändien äänittämiseen. Rumpuraitaa joutuu äänittäjä hieromaan jopa 5-tuntia pelkkään yhteen biisiin kun joku kovan hinnan freelancer tulisi vain studioon ja purkittaisi narulle parilla otolla.

Kuitenkin kun studiossa on harrastelijoiden bändi niin taso on aina se mikä se on.. Eli päällekkäisiä ottoja joudutaan vänkkäämään yömyöhään. Tästähän se ns. ylituottaminen alkaa näkyä että bändi ei saa studiossa raitojaan äänitettyä 10-otolla vaan sitä täytyy satojen uudelleenottojen jälkeen toistella narulle kunnes kliinisistä pro-tools äänityksellä tehdyistä palasista oleva raitaäänitys on valmis.

Ihannelähtökohta musiikin äänittämiselle on sellainen että muusikot ovat kaikki oman instrumenttinsa tuntevia ja tulevat studioon soittamaan oman osansa ja jättävät ne omat egonsa nurkkaan. Bändeistä puhumattakaan huomaa helposti että miksi tuottajalla on aina niin suuri rooli bändien tekemissä levyissä.. Se piilee juuri kokonaisuuden hahmottamisessa.

Mikähän tässä oli se suuri oivallus?
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)