Aihe: Onko vika äänikortissa, asetuksissa, stereoissa liitännöissä?
1
T.J
21.09.2006 10:50:18
Terve!

Olen jonkun aikaa sitten tilannut Thomannilta mikrofonin, mikserin ja äänikortin. Ihan ensimmäiseksi pitäisi saada uusi äänikortti toimimaan. Olen pistänyt mikrofonin ja mikserin kaappiin vähäksi aikaa tämän vuoksi. Äänikortti on varmaan kaikkien tuntema M-Delta AudioPhile 2496. Asensin äänikortin vapaaseen PCI -paikkaan. Sitten asensin ajurit. Sitten vedin RCA -piuhat äänikortin ulostulosta omien stereoiden edessä olevaan sisääntuloon. Ei kuulu kuin suhinaa stereoista. Sitten kun pistän biisin soimaan niin kumminkin äänikortin asetusvalikossa mittarit heiluvat, mutta muuten ei kuulu mitään muuta kuin suhinaa. Minulla on ennestään integroitu äänikortti koneessa ja olen sen poistanut käytöstä ja pistänyt uuden käyttöön.
ilmarihh
21.09.2006 11:06:19 (muokattu 21.09.2006 11:07:39)
Ootko kokeillut vahvarin takana oleviin liitäntöihin? Piuhat kunnossa? H/W settings kunnossa?

Entäs vielä, ootko kokeillut asentaa johonkin toiseen PCI-paikkaan korttia? Sitten vielä voi kokeilla vaikka kaverin koneella että toimiiko...

e: niin tuli vielä mieleen että onko siinä vahvarissa jotain asetuksia itsessään? voiko jostain valita että mitä signaalia siihen etupaneeliin voi tökkiä?
T.J
21.09.2006 17:24:52 (muokattu 21.09.2006 17:25:30)
Ootko kokeillut vahvarin takana oleviin liitäntöihin? Piuhat kunnossa? H/W settings kunnossa?

Entäs vielä, ootko kokeillut asentaa johonkin toiseen PCI-paikkaan korttia? Sitten vielä voi kokeilla vaikka kaverin koneella että toimiiko...

e: niin tuli vielä mieleen että onko siinä vahvarissa jotain asetuksia itsessään? voiko jostain valita että mitä signaalia siihen etupaneeliin voi tökkiä?

Alunperin koko tietokone ei edes tunnistanut uutta äänikorttia. Se ongelma korjaantui kun vaihdoin kortin toiseen PCI-paikkaan. Kaverin koneella en ole kokeillut.

Niin ja omistan tällaiset stereot.

http://ec1.images-amazon.com/images … 03._SS500_SCLZZZZZZZ_V57144079_.jpg

Stereoissani on audioliitäntä edessä, vaikka tuo kuva ei vastaa ihan samanlaista versiota. Vanhemman integroidun äänikortin kanssa olen käyttänyt näitä stereoita ja se on toiminut. Jouduin ostamaan erilaisen piuhan nyt uuden äänikortin ja stereoiden välille kun tarvitsen rca päiset piuhat mitkä lähtevät äänikortista.
T.J
25.09.2006 12:52:41
Niin osaisiko kukaan neuvoa? Apua kaivataan.
Noisy
25.09.2006 14:50:22
Vika löytyy rajaamalla:

- Ensin tarkistat tuleeko äänikortista mitään ulos. Toisella vahvistimella, aktiivikaiuttimilla, kuulokkeilla tms.
- Seuraavaksi kokeilet toimiiko vahvistimen sisääntulo toisella äänilähteellä, kuten CD-soittimella.
- Tietysti tarkistat myös että kaikki johdot ovat kunnossa jne.
T.J
26.09.2006 18:16:32
Noniin. Äänikortti pelaa. Vika oli asetuksissa. Kokeilin vain noita vaihtoehtoja lävitse ja nyt kuuluu musiikki. Nyt kun yksi askel on toteutettu, niin kysyisin mikseristä ja mikistä.

Olen nyt liittänyt mikserin Main Outista piuhat äänikortin inputtiin. Mikki menee mikseriin oikeaan paikkaan. Millä tavalla nuo asetukset pitäisi asettaa, jotta äänitys toimisi? Cool Edit Prolla olen yrittänyt äänittää, mutta mitään ei kuulu. Ja millä tavalla saa oman äänen kuulumaan kajareista samaan aikaan kun äänittää? Tällä hetkellä äänentoistossa käytetään M-Audio Delta Multia. Samoin äänityksessä. Miten nuo pitäisi olla?

Itsellä on autotallissa äänitysmesta valmiiksi rakennettu. Nyt vain pitää saada kamat toimimaan.
ilmarihh
28.09.2006 11:53:19
Olen nyt liittänyt mikserin Main Outista piuhat äänikortin inputtiin. Mikki menee mikseriin oikeaan paikkaan. Millä tavalla nuo asetukset pitäisi asettaa, jotta äänitys toimisi? Cool Edit Prolla olen yrittänyt äänittää, mutta mitään ei kuulu. Ja millä tavalla saa oman äänen kuulumaan kajareista samaan aikaan kun äänittää? Tällä hetkellä äänentoistossa käytetään M-Audio Delta Multia. Samoin äänityksessä. Miten nuo pitäisi olla?

Oletkos lukentu äänikortin manuaalia? Entä mikserin? Yleensä noissa on varsin kattavat ohjeet noiden perusjuttujen laittamiseksi. Vasta sitten kun oot tehny kaiken kuten ohjeissa on kerrottu kannattaa kysellä lisää.

http://www.m-audio.com/index.php?do … ID=adf95efc30b88aba043fa8b83343bfb8
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)