Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 543 44 45 46 4768 69 70 71 72
Werihukka
24.09.2006 21:10:34

Kyllä...vähän pistää hymyilyttään kaikenmaailman ihme bindingit ja otelautaköynnökset. Ja kultaa pitää olla enemmän kun mustalaisen ranteessa. Ei tarvi kyllä ihmetellä, miksi kestää...nooh...jokainen tyylillään. Mä diggailen kanssa enemmän ihan tollasesta perusmeiningistä.

Juu, ei se näkö vaan ominaisuudet.

Meikäläinenkin rupes kuolaamaan kun kuulin Ranin hinnoista, mutta täytyy nyt kattoo minkälainen vastaus sieltä tulee omalle setille. Ei ollu minkäänlaisia bindauksia eikä kultaosia tai muuta.

Custom body, 7-kielinen floikkaskeba, jossa 2 humpparia: Duncan Invader 7-kieliselle ja DiMarzion paf7 kaulassa. Mahonkia runko ja kaula ja otelauta eebeniä. Muuten "Inlayton", mutta 12. välissä custom. Jotain tommosta, en nyt muista ihan tarkalleen.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Invader
24.09.2006 21:16:23
Kyllä...vähän pistää hymyilyttään kaikenmaailman ihme bindingit ja otelautaköynnökset. Ja kultaa pitää olla enemmän kun mustalaisen ranteessa. Ei tarvi kyllä ihmetellä, miksi kestää...nooh...jokainen tyylillään. Mä diggailen kanssa enemmän ihan tollasesta perusmeiningistä.

Niinno, no niin. Kun kerran ikiomaa customia speksataan niin ei siinä mun mielestä kannata alkaa tinkimään mikäli rahasta ei ole kiinni.

Vähän hirvittää että omankin hevisuunnikkaani valmistuminen venyy. Toisaalta nopeasti tämä 4kk on mennyt tilauksesta. Ei tuottane tuskia odotella vaikka toiset 4kk. Onneksi en tilannut Jacksonia, puolentoista vuoden odottelu ei välttämättä meniskään niin sukkelasti.
Tai sitten ei..
Ze Kink
24.09.2006 21:27:48
Niinno, no niin. Kun kerran ikiomaa customia speksataan niin ei siinä mun mielestä kannata alkaa tinkimään mikäli rahasta ei ole kiinni.

Joillekin karu on kaunista. Mulla on sikäli hyvä tilanne, että tykkään just karsituista kitaroista. Ehkä ainoa poikkeus linjassa on Jemin tree of life -upotus, muuten tommoset ylilyödyt upotukset yms. ei iske. Kammoksun myös Ltd Deluxe -sarjan tyylisiä abalonebindauksia.

Veikkaisin että kitarasi menee siihen 1600e -hintaluokkaan vähän puista riippuen. Tommonen 12. nauhan customupotus maksaa sellanen 70e, tai maksoi silloin kun kyselin joskus. Tai se oli kyllä sellanen iso, että olisi ollut 11-13 nauhojen kokoinen. Esim. pelkkä blokki 12. nauhalla jossa on joku teksti maksoi 40e. En ehkä laittaisi kyllä sitä Invaderia kylläkään, menee kuulemma vähän turhan mössöksi seiskalla. Paf 7, Evo 7, Dsonic 7 tai X2N:n 7-kielisen versio, riippuen kuinka kuuman mikin haluaa. Noita suosittelisin.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Ze Kink
24.09.2006 21:31:51
Tuossa varmaan nuo (hinnan kannalta) olennaisimmat speksit. Tuo hintahan on ihan ok, mutta silti rakennan luultavasti itse. 1500€ olisin voinut maksaa hyvinkin.
Ite pääsen vasta n. 8kk päästä rakentamaan, ja joudun tekemään vielä laukunkin + ostamaan työkaluja + vähentämään soittamista rakentamisen ajaksi. Sarjatuotantokitaroista yksikään ei vastaa tarpeitani, joten vaihtoehdot ovat aika vähissä, ellei jollakin olisi heittää ehdotuksia mahdollisista rakentajista tuohon hintaan; joku mnettiläinen harrastelijakin kävisi ihan hyvin, sopivaan hintaan.

Edit. Tuohon hintaan carved top, ja flattop 150€ halvemmalla. Menee silti yli budjetin.

Tuo flightcase nostaa muuten hintaa sellaiset 200-300e muistaakseni. Kyllä se varmaan normi hardcasessakin perille tulee.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Fin_Rocker
24.09.2006 23:00:14 (muokattu 24.09.2006 23:14:23)
Kai porukka tilaa sitä mitä haluavat. Sitä mikä omaa silmää miellyttää. Miksi tilata "postilaatikko" strato. Mitä sillä sitten tarkoitatkaan. Eikö kaupat ole niitä pullollaan?

edelleen se floikka :-) ja se että silmät tykkää eniten stratoista

Itselle syy customiin oli vasurikitaroiden vähäisyys. Itselle on tulossa suht simppeli cruiser-malli, mutta tuossa hintaluokassa ja tuon tyyliselle kepille ei paljon vasurimalleja oikeasti löydy!

erittäin hyvä syy

Edelleen. Jokainen tyylillään... Ei kait tässä nyt ongelmaa ole?

ei ole, miksi olisi

Vaikka sieltä tilaisi mitä tahansa, ei kait se nyt paljoa ainakaan toimitusajoissa tunnu?

jos jotain on vaikea saada, siis materiaalia tj?

E: toi postilaatikko nimitys tulee tosta kun joku tässä keskustelussa sanoi että straton kaulaliitos on postilaatikko :-)
Invader
24.09.2006 23:17:59 (muokattu 24.09.2006 23:18:07)
ootteko selviä siitä että paljon Ranilta tilattaessa tulee posti ym kuluja?

30e Suomeen ainakin mulla.
Tai sitten ei..
Fin_Rocker
24.09.2006 23:19:29 (muokattu 24.09.2006 23:20:27)
30e Suomeen ainakin mulla.

hoho!!! näytti tuo shamray ilmoittavan joku tyyliin 150€, mutta lentorahtina?. tuliko sinulle sitten ei lentäen.

Rekguitars pystyisi valmistamaan 2kk kepin.
Werihukka
24.09.2006 23:21:10 (muokattu 24.09.2006 23:22:34)

Voi perkele 1520 euroo tuli hintaa.

Scale length : 25.5

Body shape Jackson Warrior

Construction : neck thru body Construction
Body material : mahogany Body

Finish : metallic Finish other : black
Headstock shape : other Headstock

Neck material : mahogany 3P

Neck finish : clear satin Neck finish

Fingerboard material : ebony
Number of frets : 24
Fret size : Dunlop 6105

Inlay at 12th fret (MOP) other : Thor's Hammer

Fingerboard side inlays : aluminium dots
Nut : locking Nut other : Width : 1 7/8(48mm), 7-string Hardware
color : black Bridge system : Schaller 7-Str Floyd Rose Tremolo Bridge system
Tuning machines : Schaller M6 Tuning machines
Straplocks : Schaller Pickups
Neck : Duncan Invader 7-string version
Bridge : DiMarzio Paf7
Pickup rings : plastic (black)
Control knobs : 2 x volume
Pickup selector : 3-way toggle
Flight case : no
Additional instructions : Thin neck, "U"-profile.
saastara
24.09.2006 23:25:58 (muokattu 24.09.2006 23:26:13)
Inlay at 12th fret (MOP) other : Thor's Hammer

Ei tätä, jooko..? :(

Mitä tahansa muuta..

E: No ei.. Siitä vain. Kukin tyylillään.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
aptoriar
24.09.2006 23:45:28 (muokattu 24.09.2006 23:48:55)
Ei tätä, jooko..? :(

Mitä tahansa muuta..

E: No ei.. Siitä vain. Kukin tyylillään.

Siis oikeasti. Antaa nyt kaverin pistää kun kerta haluaa. Sitäpaitsi se on hieno ja sopii ko. bändin imagoonkin :)

Edit. Suomalaisena pistäisin ehkä mielummin tuon symbolin suomalaisen variantin.
"There's something out there waiting for us, and it ain't no man. We're all gonna die."
saastara
24.09.2006 23:52:07 (muokattu 24.09.2006 23:52:28)
Siis oikeasti. Antaa nyt kaverin pistää kun kerta haluaa. Sitäpaitsi se on hieno ja sopii ko. bändin imagoonkin :)

Juujuu.. Kunhan vain huumorimielellä kiusin. Ko. bändin imagosta ymv voidaankin sitten puhua jossakin muualla.

Edit. Suomalaisena pistäisin ehkä mielummin tuon symbolin suomalaisen variantin.

Tätä minä kenties hieman tarkoitin.. Näitä "me halutaan olla viikinkejä"-juttuja kun tuppaa tulemaan nykyään joka nurkasta ulos. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään..

E: minä taas itse jättäisin kaiken maailman vasarat ymv hilavitkuttimet kitaroistani pois. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Werihukka
25.09.2006 00:41:56 (muokattu 25.09.2006 00:50:16)

Juujuu.. Kunhan vain huumorimielellä kiusin. Ko. bändin imagosta ymv voidaankin sitten puhua jossakin muualla.

Tätä minä kenties hieman tarkoitin.. Näitä "me halutaan olla viikinkejä"-juttuja kun tuppaa tulemaan nykyään joka nurkasta ulos. Mutta kuten sanoin, kukin tyylillään..

E: minä taas itse jättäisin kaiken maailman vasarat ymv hilavitkuttimet kitaroistani pois. :)

Juu en ole mitään tilaamassa. En nyt muutakaan customia keksinyt tähän hätään. Tiesin, että olis pitäny kirjottaa tänne vaan custom, ettei ala saastara kettuilemaan. :)

Juu enkä minä mikään viikinki halua olla tai muuta. Luonnon arvostuksen myötä pidän tuota symboolia kuvaavana. Miksiköhän tämäkin pitää näin vakavasti ottaa? Mielummin kuitenkin ukonkirves kuin risti, josta en sitten välitä pätkääkään.

E: Ja ulkomaalaiselle kirjoitin Thor's Hammer Ukonkirveen sijaan ihan kielisyistä. Suomalainen versio onkin hienompi, vaikka samaa tavallaan tarkoittaakin.
ps3t
25.09.2006 08:31:42 (muokattu 25.09.2006 08:32:23)

Näin on. Onhan ne kullatut virittimet ja muut vitkuttimet ihan kivoja, mutta kuinka kauan niitä sitten jaksaa katsella. Itelle tulee mattamusta warlock-malli tune-o-maticilla. 1volume, 1 tone ja kaks emg mikkiä. Se riittää.
Teknisyys on perseestä.
Jake.e
25.09.2006 09:48:39
Itteäkin aina jotenkin kammostuttaa nuo kampikitarat 24 nauhalla ja blingbling bindauksilla. Rujoja työkaluja ne on. Paskaksi ne josus menee kuitenkin.
Jerk.
P2
25.09.2006 10:03:32
Ei kyllä enää yhtään ihmetytä, miksi Ranin kitaroiden teko kestää, kaikki lähettelevät kyselyjä, vaikkei ole pienintäkään aikomusta ostaa kitaraa. Dariusz-raukka painaa pitkää päivää ja vastailee m.netin jäsenten hintakyselyihin, kitaranrakennusta ei ehdi harkitakaan.
Werihukka
25.09.2006 10:50:35

Ei kyllä enää yhtään ihmetytä, miksi Ranin kitaroiden teko kestää, kaikki lähettelevät kyselyjä, vaikkei ole pienintäkään aikomusta ostaa kitaraa. Dariusz-raukka painaa pitkää päivää ja vastailee m.netin jäsenten hintakyselyihin, kitaranrakennusta ei ehdi harkitakaan.

Muusikoiden.netin hintakyselyt on luultavasti pienimpiä pulmia. Mutta kun tilauksia kerran tulee paljon ja hinta nousee, niin voisin tokaista, että aika on rahaa.
HeBeHu
25.09.2006 13:13:19

Noh, kyllä niistä tietty osuus aina konkretisoituu ihan tilaukseksi asti :) Mutta Dariusz on kyllä aivan uskomattoman kärsivällinen ja auttavainen kaveri kitara-asioiden suhteen. Monet "tyhmät" kysymykset yhdestä sun toisesta asiastakin tuli kyseltyä tuon rakennusprosessin tiimoilta. Ja plussaa, kun englantikin taipuu niin voi jopa luottaa, että kutakuinkin samasta asiasta puhutaan.

Esimerkiksi REK-guitarsin kaverilla oli meleko haparoivaa rallye-englantia. Alkoi heti ahdistamaan.
Super-Jari
25.09.2006 16:16:07

En ole kaupan.
PLing
26.09.2006 09:48:35
Varmaan kysytty jo useaan kertaan, mutta sitoutuuko tuossa ostamaan mitään jos tuon quoten lähettää vai tuleeko takaisin vain arvio kustannuksista? Kyllähän minä sen tekstin sen custom-lomakkeen alta luin mutta jäi vielä vähän epäselväksi.
Doh, nakki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)