haggi goira 24.09.2006 21:33:07 | |
---|
bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
haggi goira 24.09.2006 21:38:18 | |
---|
nii ja sitte voitte ehotella jotain toisia tähän hintaan(max 600e bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
Antti1 24.09.2006 21:45:01 | |
---|
No sä listasitkin ne kaikki, joita täällä pääsääntöisesti halveksutaan Behrinkelien lisäksi. :) Katsele käytettyjä tohon hintaan. Randall, ENGL jne. Combot on oikeasti hyvä vaihtoehto tossa hintaluokassa, niihin saa sitten myöhemmin lisäkaappeja. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
haggi goira 24.09.2006 21:46:42 | |
---|
kiitos:)!!! bändi ilman kitaraa ja rumpua on... ...en osaa oikein kuvailla sitä.. se ei ole mitään |
Jööhannes 24.09.2006 21:49:42 | |
---|
Tuohon hintaluokkaan Randallin RH100 / G3 nuppi ja Behringer 412S kaappi olisi ainakin oiva yhdistelmä. Itsellä on kyseinen Randallin nuppi, tosin eri kaapilla. Kaverilla sattuu olemaan tuo Behringerin kaappi, ja minun nuppini käy siihen täydellisesti. Demomme kitarasoundit soitimme juurikin sillä yhdistelmällä, joten niistä voit kuunnella ääninäytettä. Tosin biisit tulevat vasta loppuviikosta nettiin, joten älkää edes vaivautuko kuuntelemaan vanhoja biisejä :)). http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_bg412s_ultrastack_prodinfo.html Tuossa on tuo kaappi, mutta nuppi on tainnut hävitä Thomannin listoilta. Tuossa kuiteknin jonkinlaista juttua siitä nupista: http://www.musiciansfriend.com/prod … mp-Head?sku=481193&src=3SOSWXXA |
Super-Jari 24.09.2006 21:50:11 | |
---|
Jos budjetti on 600 euroa niin kannattanee unohtaa stäkit ja katsella jotain hyvää comboa, kuten Antti tuossa jo sanoikin. |
Jööhannes 24.09.2006 21:53:18 (muokattu 24.09.2006 21:53:36) | |
---|
Jos budjetti on 600 euroa niin kannattanee unohtaa stäkit ja katsella jotain hyvää comboa, kuten Antti tuossa jo sanoikin. Totta kylläkin. Äsken mainitsemastani nupista on olemassa myös combo -versio, ja meteliä kyllä siitäkin lähtee. Rolandin Cubet ovat myös oivia pelejä. Det här. http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-190599.html |
Miksi pitää väkisin saada se nuppi + kaappi jos ei pätäkkää löydy tarpeeksi? Imago syistä luulisin... |
Jööhannes 24.09.2006 22:00:39 (muokattu 24.09.2006 22:11:31) | |
---|
Miksi pitää väkisin saada se nuppi + kaappi jos ei pätäkkää löydy tarpeeksi? Imago syistä luulisin... Itsellä meni omaan stäkkiin juurikin se 600e, tosin kaapin sain käytettynä tutulta pilkkahintaan. Edit: Niin, ja unohdin sanoa, tyytyväinen itse olen soundeihin mitä noista saa :) |
Novac 24.09.2006 22:04:39 | |
---|
Miksi pitää väkisin saada se nuppi + kaappi jos ei pätäkkää löydy tarpeeksi? Imago syistä luulisin... Näyttää paremmalta lavalla. Taisin viime keväänä jäädä vähän toiseksi keikalla, kun silloisen bändini ykköskitaristilla oli uusi Laneyn uusi putkinuppi ja 4x12 -kaappi. Itselläni oli lainassa 40w combo:D mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Antti1 24.09.2006 22:08:36 (muokattu 24.09.2006 22:12:14) | |
---|
Miksi pitää väkisin saada se nuppi + kaappi jos ei pätäkkää löydy tarpeeksi? Imago syistä luulisin... Mun mielestä on nyt tarpeetonta ajaa keskustelua tähän taas. Josko keskityttäisiin ratkomaan aloittajan ongelmaa, eikä ruodittaisi taas tätä? Half stack on hyvä lähtökohta, mutta aloittaja ei ole välttämättä kauhean kokenut laitteiden kanssa: ei ole ihan täydellistä ymmärrystä siitä, mikä ero kalliiden ja edullisimpien laitteiden välillä on, koska ne edullisimmat näyttävät lähes samalta ja ovat jopa saman merkkisiä. Kyllähän monet sanoo, että Mesa on jee, mutta ei se mene aloittelevan tyypin kalloon sitten ollenkaan, koska ei olla vielä itse koettu, havaittu ja kehitytty havaitsemaan sitä eroa. Ihminen haluaa luonnostaan mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, siksi monet kyselevät näitä samoja juttuja päivästä toiseen. Imago on sinänsä ihan hyvä syy mun mielestä: rockiin ja heviin kuuluu iso show ja isot puitteet. Vaakakupissa painaa enemmänkin se, että mitä aloittaja kokoonpanoltaan haluaa: imagoa, soundia, luotettavuutta vai kaikkea? Imagoa saa edullisesti, hyvää soundia saa käytettynä edullisesti, mutta laatu ja noi muut yhdessä maksaa huomattavasti enemmän. Kannattaa miettiä tuota. EDIT: Jottei totuus unohtuisi, kamarunkkareiden käsitykset edullisista laitteista saattaa vähän poiketa asiaan perehtymättömien ajatusmallista. Mulle alle 1000€ putkinuppi on kohtuuhintainen uutena, joskus ehkä edullinenkin. Kysykää joltain keski-ikäiseltä äidiltä: "ostaisitko pojallesi kitaravahvistimeksi kohtuullisen vehkeen, mä myyn sen 1300€?" Saattaa tulla vähän hölmistyneitä katseita ja ymmärtämättömyyttä palkkioksi. Miten tämä liittyy taas nuppeihin ja kaappeihin, en tiedä... Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
Jaba 24.09.2006 23:30:25 | |
---|
Mun mielestä on nyt tarpeetonta ajaa keskustelua tähän taas. Josko keskityttäisiin ratkomaan aloittajan ongelmaa, eikä ruodittaisi taas tätä? Half stack on hyvä lähtökohta, mutta aloittaja ei ole välttämättä kauhean kokenut laitteiden kanssa: ei ole ihan täydellistä ymmärrystä siitä, mikä ero kalliiden ja edullisimpien laitteiden välillä on, koska ne edullisimmat näyttävät lähes samalta ja ovat jopa saman merkkisiä. Kyllähän monet sanoo, että Mesa on jee, mutta ei se mene aloittelevan tyypin kalloon sitten ollenkaan, koska ei olla vielä itse koettu, havaittu ja kehitytty havaitsemaan sitä eroa. Ihminen haluaa luonnostaan mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, siksi monet kyselevät näitä samoja juttuja päivästä toiseen. Imago on sinänsä ihan hyvä syy mun mielestä: rockiin ja heviin kuuluu iso show ja isot puitteet. Vaakakupissa painaa enemmänkin se, että mitä aloittaja kokoonpanoltaan haluaa: imagoa, soundia, luotettavuutta vai kaikkea? Imagoa saa edullisesti, hyvää soundia saa käytettynä edullisesti, mutta laatu ja noi muut yhdessä maksaa huomattavasti enemmän. Kannattaa miettiä tuota. EDIT: Jottei totuus unohtuisi, kamarunkkareiden käsitykset edullisista laitteista saattaa vähän poiketa asiaan perehtymättömien ajatusmallista. Mulle alle 1000€ putkinuppi on kohtuuhintainen uutena, joskus ehkä edullinenkin. Kysykää joltain keski-ikäiseltä äidiltä: "ostaisitko pojallesi kitaravahvistimeksi kohtuullisen vehkeen, mä myyn sen 1300€?" Saattaa tulla vähän hölmistyneitä katseita ja ymmärtämättömyyttä palkkioksi. Miten tämä liittyy taas nuppeihin ja kaappeihin, en tiedä... Nappaa plussa. |
Fin_Rocker 24.09.2006 23:52:30 | |
---|
kertokaa mulle minkä hi-gain nupin ostan itselleni joululahjaksi, pitäisi saada norm. musiikinkuuntelu volalla rouheeta saundia ja 1000€ max hinta. 5150stä ei kuulemma irtoo muutaku luukuttamalla, joten sellanen pitäisi saada mitä ei tartte luukuttaa. pitäis irtoo: maiden, vai, halen ja kaikki muut. Clean saundit on aika sama ku mulla on jo hyvä clean vahvistin |
saastara 24.09.2006 23:53:55 (muokattu 25.09.2006 00:02:11) | |
---|
kertokaa mulle minkä hi-gain nupin ostan itselleni joululahjaksi, pitäisi saada norm. musiikinkuuntelu volalla rouheeta saundia ja 1000€ max hinta. 5150stä ei kuulemma irtoo muutaku luukuttamalla, joten sellanen pitäisi saada mitä ei tartte luukuttaa. pitäis irtoo: maiden, vai, halen ja kaikki muut. Clean saundit on aika sama ku mulla on jo hyvä clean vahvistin Minä sanon, että osta siihen sinun hyvään vahvariin etuseksi Marsun JMP-1:n. Sillä pitäisi kyllä irrota jo vaikka mitä. E. Katsos.. Kotisoittovolilla pitäisi siis. Jos bändissä ei tarkoitus ole veivata, sanon, että Pod Xt / Pod Xt Live. Ja kyllähän noitakin livenä käyttää toki voi. Jää rahaa sitten muihinkin lahjoihin.. Jos vaikka GAS iskisi. :D Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
käsi 24.09.2006 23:54:37 | |
---|
Turhaa sitä kiirehtii kun on paskat jo housuissa |
Torniojaws 24.09.2006 23:55:22 | |
---|
kertokaa mulle minkä hi-gain nupin ostan itselleni joululahjaksi, pitäisi saada norm. musiikinkuuntelu volalla rouheeta saundia ja 1000€ max hinta. 5150stä ei kuulemma irtoo muutaku luukuttamalla, joten sellanen pitäisi saada mitä ei tartte luukuttaa. Menee varmaan tuonne Englin suuntaan. Kokeileppas Fireballia. |
Sampo-Ukko 24.09.2006 23:57:22 | |
---|
kertokaa mulle minkä hi-gain nupin ostan itselleni joululahjaksi, pitäisi saada norm. musiikinkuuntelu volalla rouheeta saundia ja 1000€ max hinta. 5150stä ei kuulemma irtoo muutaku luukuttamalla, joten sellanen pitäisi saada mitä ei tartte luukuttaa. pitäis irtoo: maiden, vai, halen ja kaikki muut. Clean saundit on aika sama ku mulla on jo hyvä clean vahvistin minusta tuntuu, että jos koti-luukutteluun rojut tulee, tonni on jo aika reilu budjetti... Itse tilasin rolandin micro-cuben siihen käyttöön. Voisit katsella esim line6 pod xt-vehkeitä tai behringerin v-ampeja, jotka tempaset stereoihin kiinni ja soitat sillä volalla, millä musiikkia kuuntelet.. |
Fin_Rocker 25.09.2006 00:02:41 (muokattu 25.09.2006 00:04:33) | |
---|
minusta tuntuu, että jos koti-luukutteluun rojut tulee, tonni on jo aika reilu budjetti... Itse tilasin rolandin micro-cuben siihen käyttöön. Voisit katsella esim line6 pod xt-vehkeitä tai behringerin v-ampeja, jotka tempaset stereoihin kiinni ja soitat sillä volalla, millä musiikkia kuuntelet.. hoho...oikein katu-uskottava setti, pelkkään omakotikäyttöön tulisi. nykyinen on ihan jees mutta jostain syystä särösaundit on aika huonot ei oikein avaudu juuri tuolla desibeli tasolla. E: missäs on sellainen paikka jossa noita esim englejä ja muita isoja nuppeja pystyisi testaamaan ilman että myyjä hengittää niskaan? |
kimurantti1 25.09.2006 00:10:09 | |
---|
E: missäs on sellainen paikka jossa noita esim englejä ja muita isoja nuppeja pystyisi testaamaan ilman että myyjä hengittää niskaan? Mikä tahansa musaliike missä on eristetty testihuone. Tampereella sellainen on ainoastaan Tampereen Musiikissa. Helsingissä ainakin Musamaailmalla ja Levytukulla on. muiden kaupunkien kaupoista ei ole mitään hajua. Testihuone olisi kyllä syytä löytyä jokaisesta liikkeestä, se on ehkä parasta palvelua mitä voi potentiaalisella vahvistimen ostajalle antaa. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Tasapaino 25.09.2006 01:05:26 | |
---|
Testihuone olisi kyllä syytä löytyä jokaisesta liikkeestä, se on ehkä parasta palvelua mitä voi potentiaalisella vahvistimen ostajalle antaa. Suurkaupunkilaisen ajattelutapa näköjään. On olemassa näet myös pienempiä liikkeitä, joihin ei millään mahdu testihuonetta. Eikä testihuoneella ole mitään tekemistä sen kanssa, saako tetsailla rauhassa. Ainakin Salon Kitarataivaassa olen jamitellut yhteensä tunteja Viton hengittelemättä niskaan. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |