krautio 20.09.2006 18:52:37 | |
---|
Päivää. Sellaista kyselen, että onko otsikon mukaisesta yhtälöstä porukalla kokemuksia. Löytyi kyllä kovasti ketjuja koskien kyseisiä tuotteita, mutta en löytänyt käyttäjien kokemuksia noista vermeistä. Itsellä nyt Emu 1820 ja Cubase SX, mutta tarvisin tulevaa projektia varten 8 raitaa lisää. Nykyisellä pc:llä nauhoitettaessa kahdeksaa raitaa ei ole ollut ongelmia. Koneen tehot ovat 1,9Ghz ja muistia 1Gt, joten mahtaako tämä riittää 15-16 raidan yhtäaikaiseen nauhoittamiseen? t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
mhelin 20.09.2006 19:13:03 | |
---|
Joo ei pitäisi tulla ongelmia isompien raitamäärien kanssa. Jos tulee niin ASIO:sta vaan suuremmaksi puskurin kokoa. |
Halsu 21.09.2006 16:31:21 | |
---|
Mulla on kämpällä suunnilleen vastaava kone - 16 raitaa tallentuu/toistuu oikein hyvin kerralla. Miksata sillä ei oikein voi, hyytyy jos panee vähänkään hienompia käkättimiä käyttöön... Onko käytössä erillinen kovalevy äänelle?? C:/ -levylle nauhoitettaessa saattaa ehkä tulla ongelmia. CU
--
Eki |
Werihukka 21.09.2006 22:29:49 | |
---|
Meikäläisellä toimii tuo äänikortti kun unelma. Ei kyykkää miksatessa ja varsinkaan jos käyttää niitä hardware efektejä. Software masterointia sun muutakin on tullut tehtyä ja varsin mainiolta kuulostaa. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Halsu 22.09.2006 17:26:48 (muokattu 22.09.2006 17:27:25) | |
---|
Meikäläisellä toimii tuo äänikortti kun unelma. Ei kyykkää miksatessa ja varsinkaan jos käyttää niitä hardware efektejä. Software masterointia sun muutakin on tullut tehtyä ja varsin mainiolta kuulostaa. Juu siis mulla on treeniksellä vastaava tietokone, mutta eri rauta. Kaikki efektit on mulla softapohjaisia. Kone jaksaa pyörittää noin pariakymmentä raitaa joissa on EQ ja kompura, plus jotain kevyttä kaikua tuohon päälle. Vaan ei enempää... kun pistää esmes jonkin konvoluutiokaiun tms. hifikäkättimen tuohon lisäksi niin masiina/prossu kyykkää. Rautaefekteillä pyörisi varmasti ilman ongelmia. Mun kotikone jaksaa kyllä porskuttaa softallakin - en oo saanu vielä kunnolla seljälleen sitä ;-) CU
--
Eki |
Werihukka 22.09.2006 20:10:38 (muokattu 22.09.2006 20:14:11) | |
---|
Siis pelkästään jo ottamalla kaiut ja kompurat rautapuolelta, säästää kummasti konetta. Edit: Saanko kysästä että mihin tarvii 16 raitaa yhtäaikaa? Big Bandiakö nauhotat? :) Mutta kyllähän niitä raitoja saa ollakin... eipähän niistä haittaakaan ole ylimääräisistä. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
superfly 22.09.2006 20:16:49 | |
---|
Siis pelkästään jo ottamalla kaiut ja kompurat rautapuolelta, säästää kummasti konetta. Edit: Saanko kysästä että mihin tarvii 16 raitaa yhtäaikaa? Big Bandiakö nauhotat? :) Mutta kyllähän niitä raitoja saa ollakin... eipähän niistä haittaakaan ole. Ainakin tuossa Emun 1212m-kortissa ne rautaefektit ovat todella karmean kuuloisia. Jäävät käyttämättä ainakin mulla joka kerta koska ilmaisia ja hyviä softaplugareita on pilvin pimein olemassa. En ole ihan varma oliko ne efektit samat 1820:ssa, mutta muistelisin että näin oli. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Werihukka 23.09.2006 01:03:14 | |
---|
Ainakin tuossa Emun 1212m-kortissa ne rautaefektit ovat todella karmean kuuloisia. Jäävät käyttämättä ainakin mulla joka kerta koska ilmaisia ja hyviä softaplugareita on pilvin pimein olemassa. En ole ihan varma oliko ne efektit samat 1820:ssa, mutta muistelisin että näin oli. Eipä niitä oo itekkään tullu käytettyä ku softilla on pärjänny ja kone jaksaa vääntää. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
krautio 24.09.2006 20:51:46 | |
---|
Jos vedetään ihan livenä biisit purkkiin niin rumpuihin menee jotain 8 raitaa ja kitaroihin ja bassoon 4-5. t. Köpe
Siis pelkästään jo ottamalla kaiut ja kompurat rautapuolelta, säästää kummasti konetta. Edit: Saanko kysästä että mihin tarvii 16 raitaa yhtäaikaa? Big Bandiakö nauhotat? :) Mutta kyllähän niitä raitoja saa ollakin... eipähän niistä haittaakaan ole ylimääräisistä. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Saanko kysästä että mihin tarvii 16 raitaa yhtäaikaa? Big Bandiakö nauhotat? :) Eihän 16 raitaa ole mitään, on mullakin se 18 raitaa mahdollisena ja ihan harrastelija olen. Rumpuihin uppoaa helposti: -basariin yksi tai kaksi mikkiä -virppaan kaksi mikkiä -tomeihin kolme mikkiä -haikkaan yksi mikki -ridelle kellomikki -kaksi overheadia -kaksi ambienssimikkiä Tossa oli... 13? Taisi olla. Tuohan on vielä aika pieni kattaus sen rinnalla, että pistettäisiin kaikille pelleille omansa, olisi enemmän tomeja, toinen basari jne. Mitäs se Tolkki tökkikään niihin rumpuihin? 32? Mun perussetti on 8 mikkiä rumpuihin ja sitten tarvittaessa lisää. Riippuen tosin kannuista ja kannuttajasta, noi basari- ja tomimikit korvataan triggereillä. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |