Aihe: Ran Guitars
1 2 3 4 542 43 44 45 4668 69 70 71 72
Swan
24.09.2006 10:27:37
Niin, mutta jos jossain kaupassa on Kahlerilla varustettu Kasarihirmu-Charvel, niin sitten :)

Etsi jostain ESP Jeff Hanneman -signature. Nimenomaan uusimmassa mallissa on taas Kahler vakiona, kun yhtiö alkoi tänä vuonna taas rullaamaan.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/160/jhstd.phtml
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei mitään, vielä!
Karvarusina
24.09.2006 10:34:07 (muokattu 24.09.2006 10:34:33)
Edit. Swan ehti ensin
balzary
24.09.2006 10:34:21

ei helvetti 8 kk, eihä tollasta aikaa jaksa venaa :-), onko muita samanhintaluokan soitinrakentajia, eu-alueella?

Onhan noita vaikka kuinka paljon. esim www.avbasses.com (myös kitaroita), www.jurkovic-guitars.com. Mulla oli joku lista noista jossain, tsekeissä/slovakiassa esim vielä Kamil Gregen, Sivcak-Soller, Porizka jne.
Soundi lähtee oliiviöljystä.
saastara
24.09.2006 11:25:28
Etsi jostain ESP Jeff Hanneman -signature. Nimenomaan uusimmassa mallissa on taas Kahler vakiona, kun yhtiö alkoi tänä vuonna taas rullaamaan.

Tuolla hinnalla vain saa jos lähestulkoon kaksi Rania.. :) Mutta kaipa tuon ESPin sietääkin sitten olla jo ihan hyvä tuolla hinnalla.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Swan
24.09.2006 11:40:54
Tuolla hinnalla vain saa jos lähestulkoon kaksi Rania.. :) Mutta kaipa tuon ESPin sietääkin sitten olla jo ihan hyvä tuolla hinnalla.

Tässä haettiinkin sitä, missä pääsisi Kahleria testaamaan.
Once lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Tori:
Ei mitään, vielä!
Laupias Tuoni
24.09.2006 12:26:04

Onhan noita vaikka kuinka paljon. esim www.avbasses.com (myös kitaroita), www.jurkovic-guitars.com. Mulla oli joku lista noista jossain, tsekeissä/slovakiassa esim vielä Kamil Gregen, Sivcak-Soller, Porizka jne.

Puolasta tiedän Ranin lisäksi Rekin ja Mayonesin:
http://rekguitars.com/english.php?site=about
http://www.mayones.com/eng/

Omakohtaista kokemusta ei ole, olen tutustunut firmoihin vain nettisivujensa kautta.
saastara
24.09.2006 12:30:30
Tässä haettiinkin sitä, missä pääsisi Kahleria testaamaan.

Jaajaa.. *menee nurkkaan häpeämään*
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
-Prokitaristi-
24.09.2006 12:31:54

Täytyypä joskus käydä Musapörssissä tesmaamassa, josko sinne vaikka tuollainen tulisi.
oiva tumpeloinen
24.09.2006 12:48:37

Noinkohan noita Raneja nyt enään ihan ilmaiseksi saa.....

Mulle on ainakin parista viimeisestä sivusta jäänyt mielikuva, että samanlaisilla specseillä Ran rupeaisi lähentelemään 2K euroa, jos ei raapaise rikkikin tuota rajaa. Tuosta ESP:stä kun lasket vielä jonkin verran tinkavaraa pois ja mahdollisen jälleenmyyntiarvon, niin ei se välttämättä enään mikään huono vekotin ole. Mä ymmärrän tietenkin customin idean, mutta aika monella tuntuu suurin customin etu olevan omasuunnitellut inlayt.....
olli8
24.09.2006 18:12:31
R or L handed : right handed
Scale length : 25.5
Body shape other : Stratocaster
Construction : all access neck joint (bolt-on)
Body material : swamp ash
Top wood options : no Finish : solid
Finish other : White
Custom finish : none
Headstock shape other : 70s Strat head
Neck material : maple 3P
Headstock : regular
Headstock cover : plastic (b/w/b)
Headstock finish : natural
Neck finish : clear satin
Fingerboard material : plain maple
Number of frets : 22
Body binding : none
Binding material : N/A
Pickup configuration : S-S-H
Fret size : Dunlop 6150
Fingerboard inlays (MOP) : dots
Custom inlays : no
Inlay at 12th fret (MOP) : none
Fingerboard side inlays : plastic dots
Fingerboard binding : none
Headstock binding : none
Nut : locking
Width : 1 11/16(43mm)
Hardware color : chrome
Bridge system : original Floyd Rose Tremolo
Tuning machines : Schaller M6
Straplocks : Schaller
Pickups : DiMarzio
Neck : stock strat pup
Middle : stock strat pup
Bridge : Super distortion
Pickup rings : metal
Control knobs : 2 x volume
Other controls : none
Pickup selector : 5-way lever
Flight case : no

Hinnaksi kertyi 1240e. Ainut mikä estää minua tilaamasta on 8kk odotusaika. PAKKO SAADA KITARA HETI! Onko kukaan muutes tuolta stratocasteria vielä tilannut? Ja kysäisempäs tässä samalla että olisko kannattavempaa odottaa RANIA vaiko tilata 70s classic strato ja siihen asennuttaa floikat ja humbukkerit?
ps3t
24.09.2006 19:28:54

Noinkohan noita Raneja nyt enään ihan ilmaiseksi saa.....

Mulle on ainakin parista viimeisestä sivusta jäänyt mielikuva, että samanlaisilla specseillä Ran rupeaisi lähentelemään 2K euroa, jos ei raapaise rikkikin tuota rajaa. Tuosta ESP:stä kun lasket vielä jonkin verran tinkavaraa pois ja mahdollisen jälleenmyyntiarvon, niin ei se välttämättä enään mikään huono vekotin ole. Mä ymmärrän tietenkin customin idean, mutta aika monella tuntuu suurin customin etu olevan omasuunnitellut inlayt.....

Saattaa olla. Joillekkin kitara on soitin, toisille lelu. Mutta kun kerran saat handmade-pelin samaan hintaan/halvemmalla kuin tehdasmallin soitinliikkeestä niin kukapa ei tilaisi.
Itse tilasin Ranin siksi että olen vasuri enkä jaksa enää leikkiä postilaatikkopulttiliitosten ja itselle tarpeettomien floikkatallojen kanssa. Kunnon vasurille tulee Suomessa hintaa yli 2000e. Ja niistäkään mikään näkemäni malli ei miellyttänyt. Siksi Custom:)
Teknisyys on perseestä.
oiva tumpeloinen
24.09.2006 19:41:40
Saattaa olla. Joillekkin kitara on soitin, toisille lelu. Mutta kun kerran saat handmade-pelin samaan hintaan/halvemmalla kuin tehdasmallin soitinliikkeestä niin kukapa ei tilaisi.
Itse tilasin Ranin siksi että olen vasuri enkä jaksa enää leikkiä postilaatikkopulttiliitosten ja itselle tarpeettomien floikkatallojen kanssa. Kunnon vasurille tulee Suomessa hintaa yli 2000e. Ja niistäkään mikään näkemäni malli ei miellyttänyt. Siksi Custom:)

Mä en taas itse paljoakaan panisi arvoa käsityölle, jos kitaran laadusta puhutaan. Hyvä kitara on hyvä kitara, ihan sama, kuka tai mikä sen on tehnyt. Enkä mä kyllä ole missään yli 2k euron kitarassa nahnyt postilaatikkopulttiliitosten tapaisia ongelmia, vaikka sarjavalmisteinen kapula olisi ollutkin. Samasta hintaluokasta löytyy varmastikin myös kitaroita, joissa ei ole tarpeettomia floikkatalloja.

Kuten aiemmin sanottu, mä ymmärrän idean customista, jos on jokin syy sille. Tai, kuten aiemmin tuntui olevan RANien suhteen ideana, halpa hinta yhdistettynä laatuun (tästä itsellä vain kuulopuhehavaintoa). Viime sivujen kirjoituksista vain huokuu se, että ainakin ensimmäinen pointti alkaa olemaan vähän niin ja näin.
ralliolli
24.09.2006 20:17:05 (muokattu 24.09.2006 20:22:29)
Yllätti vähän tuo hinta-arvio omalle customkepille, ainakin kun vertaa näihin muihin tässä topikissa. Onkohan se tuo itsesuunniteltu bodyshape mikä nostaa sitä hintaa, kun nuo osat ei kovin kalliiksi tule. Onhan siinä tietenki enemmän hommaa (ajatustyötä) kun ei ole ennen samanlaista tehnyt.

Eli 1840€ hintaa tulisi näillä spekseillä:

-Neck thru 24.75 (mahonki siivet, 5p mahonki/vaahtera kaula, Eben FB)
-Kermabinding (bodytop, FB, HS)
-TOM kielet läpi rungon
-Earvanaa, Groveria (virittimet), Schalleria (talla)
-Solid white, kaula clear satin
-Vain yksi dotti (MOP) 12 nauhalla
-Ei mikkejä, potikoita, jakkia jne. Elektroniikka on jo valmiina
-Flightcase
-Compound radius

Tuossa varmaan nuo (hinnan kannalta) olennaisimmat speksit. Tuo hintahan on ihan ok, mutta silti rakennan luultavasti itse. 1500€ olisin voinut maksaa hyvinkin.
Ite pääsen vasta n. 8kk päästä rakentamaan, ja joudun tekemään vielä laukunkin + ostamaan työkaluja + vähentämään soittamista rakentamisen ajaksi. Sarjatuotantokitaroista yksikään ei vastaa tarpeitani, joten vaihtoehdot ovat aika vähissä, ellei jollakin olisi heittää ehdotuksia mahdollisista rakentajista tuohon hintaan; joku mnettiläinen harrastelijakin kävisi ihan hyvin, sopivaan hintaan.

Edit. Tuohon hintaan carved top, ja flattop 150€ halvemmalla. Menee silti yli budjetin.
Ben_D
24.09.2006 20:32:40

Mä en taas itse paljoakaan panisi arvoa käsityölle, jos kitaran laadusta puhutaan. Hyvä kitara on hyvä kitara, ihan sama, kuka tai mikä sen on tehnyt. Enkä mä kyllä ole missään yli 2k euron kitarassa nahnyt tapaisia ongelmia, vaikka sarjavalmisteinen kapula olisi ollutkin. Samasta hintaluokasta löytyy varmastikin myös kitaroita, joissa ei ole tarpeettomia floikkatalloja.

Kuten aiemmin sanottu, mä ymmärrän idean customista, jos on jokin syy sille. Tai, kuten aiemmin tuntui olevan RANien suhteen ideana, halpa hinta yhdistettynä laatuun (tästä itsellä vain kuulopuhehavaintoa). Viime sivujen kirjoituksista vain huokuu se, että ainakin ensimmäinen pointti alkaa olemaan vähän niin ja näin.

Hommahan on nyt niin, että mun mielestä kukaan ei ole kenellekkään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa kitaran X. Mä tilasin Ranilta skitan siksi, että Jacksonilla ei perusmallistossa ole KV:ta, jossa Stop Tailpiece ja 1-mikki pelkällä volalla. Mulla on KV-2, mutta siinä on floikka enkä toista floikkakeppiä kaipaa....niin...ja onhan mulla Kahler kitara.
http://www.fiercemetal.org
Fin_Rocker
24.09.2006 20:35:53 (muokattu 24.09.2006 20:41:20)
R or L handed : right handed
Scale length : 25.5
Body shape other : Stratocaster
Construction : all access neck joint (bolt-on)
Body material : swamp ash
Top wood options : no Finish : solid
Finish other : White
Custom finish : none
Headstock shape other : 70s Strat head
Neck material : maple 3P
Headstock : regular
Headstock cover : plastic (b/w/b)
Headstock finish : natural
Neck finish : clear satin
Fingerboard material : plain maple
Number of frets : 22
Body binding : none
Binding material : N/A
Pickup configuration : S-S-H
Fret size : Dunlop 6150
Fingerboard inlays (MOP) : dots
Custom inlays : no
Inlay at 12th fret (MOP) : none
Fingerboard side inlays : plastic dots
Fingerboard binding : none
Headstock binding : none
Nut : locking
Width : 1 11/16(43mm)
Hardware color : chrome
Bridge system : original Floyd Rose Tremolo
Tuning machines : Schaller M6
Straplocks : Schaller
Pickups : DiMarzio
Neck : stock strat pup
Middle : stock strat pup
Bridge : Super distortion
Pickup rings : metal
Control knobs : 2 x volume
Other controls : none
Pickup selector : 5-way lever
Flight case : no

Hinnaksi kertyi 1240e. Ainut mikä estää minua tilaamasta on 8kk odotusaika. PAKKO SAADA KITARA HETI! Onko kukaan muutes tuolta stratocasteria vielä tilannut? Ja kysäisempäs tässä samalla että olisko kannattavempaa odottaa RANIA vaiko tilata 70s classic strato ja siihen asennuttaa floikat ja humbukkerit?

itse sain Ranilta hintaarvioksi 880€, strato vaahterakaulalla ja swampash bodylla ja schallerin floikalla, ilman mikkejä ja muita elektroniikkaa. toisesta paikasta kysyin niin saisivat tehtyä kolmessa kuukaudessa vastaavan kitaran :-)

Joka tapauksessa tilaan joltain pajalta kitaran, koska floikkastratoja ei oikein oo tehdasvalmisteisina

E: Itse en modaisi kitaraan floikkaa, ennemmin soittelisin floikattomalla fenderillä.
oiva tumpeloinen
24.09.2006 20:43:11
Hommahan on nyt niin, että mun mielestä kukaan ei ole kenellekkään tilivelvollinen siitä, miksi haluaa kitaran X. Mä tilasin Ranilta skitan siksi, että Jacksonilla ei perusmallistossa ole KV:ta, jossa Stop Tailpiece ja 1-mikki pelkällä volalla. Mulla on KV-2, mutta siinä on floikka enkä toista floikkakeppiä kaipaa....niin...ja onhan mulla Kahler kitara.

Ei tietenkään kukaan ole tilivelvollinen kenellekään toiselle (tai perheet erikseen, mutta netissä oleskellessa). Mä vaan ajattelin sitä, että näyttää kovasti siltä, että noiden Ranien hinnat on nousemaan päin. Ja aiemmin niiden ilo oli halpa hinta. Nyt sen halvan hinnan onkin korvannut mielikuva omasta customista, vaikka se ei kaikissa tilanteissa ole mitenkään järkevä vaihtoehto.
Fin_Rocker
24.09.2006 20:54:15
huvittavaa ku kattoo mitä porukat on tilaamassa...kultaosasia jalopuu kitaroita tiesmillä spekseillä :-) :-), itseä kiinnostaa lähinnä tollaiset 'postilaatikko' stratot :-)
Ben_D
24.09.2006 21:03:43

huvittavaa ku kattoo mitä porukat on tilaamassa...kultaosasia jalopuu kitaroita tiesmillä spekseillä :-) :-), itseä kiinnostaa lähinnä tollaiset 'postilaatikko' stratot :-)

Kyllä...vähän pistää hymyilyttään kaikenmaailman ihme bindingit ja otelautaköynnökset. Ja kultaa pitää olla enemmän kun mustalaisen ranteessa. Ei tarvi kyllä ihmetellä, miksi kestää...nooh...jokainen tyylillään. Mä diggailen kanssa enemmän ihan tollasesta perusmeiningistä.
http://www.fiercemetal.org
J.RA
24.09.2006 21:06:23 (muokattu 24.09.2006 21:08:28)
huvittavaa ku kattoo mitä porukat on tilaamassa...kultaosasia jalopuu kitaroita tiesmillä spekseillä :-) :-), itseä kiinnostaa lähinnä tollaiset 'postilaatikko' stratot :-

Kai porukka tilaa sitä mitä haluavat. Sitä mikä omaa silmää miellyttää. Miksi tilata "postilaatikko" strato. Mitä sillä sitten tarkoitatkaan. Eikö kaupat ole niitä pullollaan?

Itselle syy customiin oli vasurikitaroiden vähäisyys. Itselle on tulossa suht simppeli cruiser-malli, mutta tuossa hintaluokassa ja tuon tyyliselle kepille ei paljon vasurimalleja oikeasti löydy!

Kyllä...vähän pistää hymyilyttään kaikenmaailman ihme bindingit ja otelautaköynnökset. Ja kultaa pitää olla enemmän kun mustalaisen ranteessa. Ei tarvi kyllä ihmetellä, miksi kestää...nooh...jokainen tyylillään. Mä diggailen kanssa enemmän ihan tollasesta perusmeiningistä.

Edelleen. Jokainen tyylillään... Ei kait tässä nyt ongelmaa ole?

Vaikka sieltä tilaisi mitä tahansa, ei kait se nyt paljoa ainakaan toimitusajoissa tunnu?
-Sellasta se vaan on-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)