Aihe: v-amp prosta
1
Hössö
21.09.2006 22:53:33
Harkinnassa Behkun V-amp pro ja FCB 1010 midilauta, noiden mukana ei ilmeisestikään tule mitään muuta kaapelin tynkää kuin powerkaapeli tuolle vampille. Eikai noiden yhteiselolle tarvita kuin midipiuha, vai vaatiiko tuo midilautakin powerin?
Twinkle
22.09.2006 02:33:37
Oli varmaan kovasti vaivaksi itse mennä behringerin sivuille ja ladata sieltä manuaalit, missä kerrotaan että kyseinen midilankku vaatii oman virtapiuhan. Kyseinen virtapiuha toimitetaan laitteen mukana, sisäänrakennettuun muuntajaan käy mikä tahansa IEC-virtajohto.

Tämän lisäksi toimintaan tarvitaan siis yksi MIDI-piuha lankun ja V-ampin väliin.
koponen
22.09.2006 08:25:01
Tämän lisäksi toimintaan tarvitaan siis yksi MIDI-piuha lankun ja V-ampin väliin.

Kannattaa suosiolla laittaa kaksi. Ei ole kiva jos pedaali ja masiina joutuvat eri tilaan aina kun käy käsin painamassa v-ampin nappuloita.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Hössö
22.09.2006 09:04:47
Oli varmaan kovasti vaivaksi itse mennä behringerin sivuille ja ladata sieltä manuaalit

Voi anteeksi, kun vaivasin, Teidän ylhäisyytenne;)
Ziggy Bubba
22.09.2006 12:20:29 (muokattu 22.09.2006 12:20:53)

Tolle paketille tulee jo aika reilusti hintaa, ei tarttis paljoa sijottaa lisää niin saisit jo Pod XT Liven. Sillä irtoaa jo reilusti "aidompaa" soundia kuin noista V-Ampeista. Ja koko systeemi olisi yhdessä kätevässä paketissa.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Hössö
22.09.2006 15:03:42
Tolle paketille tulee jo aika reilusti hintaa, ei tarttis paljoa sijottaa lisää niin saisit jo Pod XT Liven.

Olen testannut XT liven, en vakuuttunut. Odotukset olivat todella korkealla testaamaan mennessäni, palasin pettyneenä. En ainakaan niin paljon siitä uutena suostuisi maksamaan. Meinasin vähän että jos tuon vamppi pron laittais ja sille kaveriksi tuo midilauta, ja jos sitten tunnostaa täydeltä perseeltä, voi sen myydä pois ja voihan tuota midilautaa muuhunkin käyttää.
superfly
22.09.2006 15:36:10
Olen testannut XT liven, en vakuuttunut. Odotukset olivat todella korkealla testaamaan mennessäni, palasin pettyneenä. En ainakaan niin paljon siitä uutena suostuisi maksamaan. Meinasin vähän että jos tuon vamppi pron laittais ja sille kaveriksi tuo midilauta, ja jos sitten tunnostaa täydeltä perseeltä, voi sen myydä pois ja voihan tuota midilautaa muuhunkin käyttää.

Se on ainakin ihan varma asia että tuo V-Amp ei kuulosta paremmalta kuin XT. Noup.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Tympee Huttunen
22.09.2006 16:48:17 (muokattu 22.09.2006 16:49:07)
Kannattaa suosiolla laittaa kaksi. Ei ole kiva jos pedaali ja masiina joutuvat eri tilaan aina kun käy käsin painamassa v-ampin nappuloita.

En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat. Yhdellä piuhalla pärjää aivan hyvin. Jos menee jotain v-ampista painamaan, niin ei se muuta lankun tilaa. Lankusta seuraavan kerran painaessa muuttuu presetti ihan normaaliin tapaan.

Niin ja ei tosiaan pärjää V-amp Pro XT Livelle. Hyvä v-amp on hintaisekseen kyllä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
koponen
22.09.2006 19:18:38 (muokattu 22.09.2006 19:20:10)
En kyllä ymmärrä mitä tarkoitat. Yhdellä piuhalla pärjää aivan hyvin. Jos menee jotain v-ampista painamaan, niin ei se muuta lankun tilaa.

Niinpä :) Eli yhdellä piuhalla ei pärjää. Midit laitetaan kulkemaan molempiin suuntiin siksi että ohjain ja itse prosessori on aina samassa tilassa sääteli sitten kummasta hyvänsä. Ehkä tämä ei noissa behkun leluissa ja pelkissä presettien vaihdoissa ole mikään ongelma, mutta monipuolisemmissa vehkeissä tämä järjestely on must.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Ziggy Bubba
23.09.2006 17:07:45 (muokattu 23.09.2006 17:13:02)

Kokeilitko kuulokkeilla sitä Podia? Mulle eka kokemus XT:istä oli juuri kaupassa kehnoilla kuulokkeilla... Särötkin kuulostivat aivan karmivalta sirinältä. Kannattaa testata siis jollain muulla kuin kuulokkeilla, se kun kuulostaa niillä ihan paskalta :)

EDIT: Ja kannattaa muistaa että tuo XT Live on reilusti monipuolisempi. Esim. säröpurkkeja, mikkejä, seittemää eri wahia tai whammyä et löydä Behkun mallinnoksista... Eri asia onkin sitten onko sulla noille tarvetta. Terveen kirkkaalle ja dynaamiselle puhtaalle luulisi ainakin olevan. Sitä et V-Ampista saa.
www.mikseri.net/sigkk My musique
saastara
24.09.2006 02:13:52
Kokeilitko kuulokkeilla sitä Podia? Mulle eka kokemus XT:istä oli juuri kaupassa kehnoilla kuulokkeilla... Särötkin kuulostivat aivan karmivalta sirinältä. Kannattaa testata siis jollain muulla kuin kuulokkeilla, se kun kuulostaa niillä ihan paskalta :)

Kannattaa toki myös miettiä, että kuulokkeidenkin laaduissa on eroja.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Hössö
24.09.2006 10:10:17 (muokattu 24.09.2006 10:12:29)
Kiinnostuin tuosta v-amp prosta lähinnä youtube.comin videoiden perusteella, eli kun laittaa sinne hakusanaksi v-amp pro. Varsinkin se, jossa oli älytön kaiku, oli juuri minulle hyvinkin mieleinen saundi.

Ja mitä tulee siihen xt liven testaukseen, testasin sitä 50w engl screamerilla, en siis kuulokkeilla, se kun ei olisi tullut mihinkään kuulokekäyttöön.
saastara
24.09.2006 11:27:55
Kiinnostuin tuosta v-amp prosta lähinnä youtube.comin videoiden perusteella, eli kun laittaa sinne hakusanaksi v-amp pro. Varsinkin se, jossa oli älytön kaiku, oli juuri minulle hyvinkin mieleinen saundi.

Ja mitä tulee siihen xt liven testaukseen, testasin sitä 50w engl screamerilla, en siis kuulokkeilla, se kun ei olisi tullut mihinkään kuulokekäyttöön.

Meistähän on moneen junaan toki mutta jaksan kyllä ihmetellä jos jonkun mielestä V-amp Pro:ssa on paremmat soundit kuin Pod Xt:ssä. Ihme meininkiä..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Tympee Huttunen
24.09.2006 12:32:05

Mihin tarkoitukseen mallintavaa hankit, jos sulla Engl Screamer on? Kyllä uskallan veikata, ettet millään saa parempaa soundia mallintavilla. Efektejä voit toki Livestä ottaa, mutta itse en ainakaan säröjä siitä lähtisi tuossa tilanteessa ja tuolla kokoonpanolla hakemaan.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
Da Make
24.09.2006 13:31:59
VOX Tonelab SE on se juttu.
Vielä jonain päivänä myös aloitteleva Behringer kitaristi tajuaa, että hyvässä soolosoundissa on säröä vain ja ainoastaan sen verran, että särön vähyys lakkaa juuri häiritsemästä soittoa.
Nyanssit ja dynamiikka ovat kuin kultaa korville!
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Hössö
24.09.2006 18:42:24
Mihin tarkoitukseen mallintavaa hankit, jos sulla Engl Screamer on?

Ei minulla screameria ole, liikkeessä testasin vain xt liveä sillä, itselläni laney tf200. Ei tuo xt live missään nimessä huono minusta ollut, odotin vain jotain hieman erilaista. Niin hyvä se ei mielestäni ole, että suostuisin pulittamaan siitä yli 500€, tietty eri juttu jos käytettynä metsästää...

Ja mitä tulee siihen "aloittelevaan behringer kitaristiin", en pidä itseäni enää aivan aloittelijana, olen tarttunut kitaraan joka päivä jo 10 vuoden ajan...
Hössö
25.09.2006 14:13:21 (muokattu 27.09.2006 20:52:03)
Mites sitten, peseekö Korgin ax3000g vampin ihan kybällä? Onko tuo ihan lelu? Kotisoitteluun ja nauhoitteluun lähinnä etsiskelen jotain kaveria, ei kuitenkan ihan mitä tahansa scheissea. En ole paljoa kuullut puhuttavan tuosta ax3000:sta...

Eikös musaliikkeissä myydä midi/usb-piuhoja, notta sais esmes tuon korgin tietokoneeseen, jossa ei oo midiliitäntöjä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)