Aihe: Humppapikkujoulut perjantaina 9.2.2007
1 2 3 4 5 6 7
EP
23.09.2006 17:50:09
Älkää ny saatana sopiko sitä tapaamista minekkään hevonvitun korpeen!
Mun miälestä Manse olis keskeinen paikka!
uruttaja
23.09.2006 17:56:19
Tulen jos ei ole keikkaa, jos on keikka en tule. Eikös tuo ole aika selkeää puhetta.

Tähän saat komppausta. jos kelpaa.
baron
23.09.2006 18:57:25

Älkää ny saatana sopiko sitä tapaamista minekkään hevonvitun korpeen!
Mun miälestä Manse olis keskeinen paikka!

Tä?
Viimeeksi oli siellä ja ei sua näkynyt, ei ainakaan lauteilla!
"Speaking about music is like dancing about architecture"
EP
23.09.2006 20:42:37
Tä?
Viimeeksi oli siellä ja ei sua näkynyt, ei ainakaan lauteilla!

No olinhan mie siellä, mutta te olitte niin hyviä etten kehdannut lauteille (enkä ollut samalla fiijiksen tasollakaan)!
Keskeinen paikka kuitenkin, lyhyt matka kaikkialle..
pekkajau
23.09.2006 21:56:36
Vittu... näillä kymmenillä ei enää huvita lähteä mihinkään!
Ei mulle tarvitse taputtaa...olen talon väkeä!
Tankero
23.09.2006 22:53:01
Vittu... näillä kymmenillä ei enää huvita lähteä mihinkään!

Näin on: Janttauaan.
Varmasti, vissiin.
isojussi
24.09.2006 10:48:07 (muokattu 24.09.2006 10:50:56)
Mitä sä nyt sitten taas horiset?

Joo joo....mutta,sä teet (pää?)duuniasi YKSIN,ja eikö tuo opetustyösi ole ns pätkätyötä,eli muistaakseni itse sanoit että syysjaksolla oli perjantaisin vain tunti opetusta?

Senkin tunnin järjestin tiistaille.

Ja jos sä saat sen 2500€/brutto viidestä keikasta+nuo opetustyöt,niin ei liene vaikeeta järjestää niin ettei ole keikkaa 9.2?Ellet ole siihen jo jotain sopinut?Ja taatusti jää silti perheelle aikaa?

Sen sijaan ammatikseen ns perinteisempää muusikontyötä tekevillä tuo pe on varsin tod.näk. kiinni?Ja joillekkin se 100-200€ menetettyä liksaa on ihan paljon rahaa.Jos mä soittaisin jossain vakituiseen,ei tulis mieleenkään perua keikkaa joidenkin pippaloiden takia...saati ottaa tuuraaja.
Eri asia on sitten se kuinka monta ammattilaista täällä enää pyörii...laivalla tapasin muutaman m.nettilaisen,mukavia paavoja kaikki!

Kun nyt osasit laskee tohonkin asti, laskepa, paljonko mulle maksaa jättää keikka ottamatta. ja paljonko maksaa päivätyösivutoimiesalle yksi palkaton vapaa.

Mä en soita enää kuin huvikseni,eli harvoin,eikä mun mielestäni ole mittenkään hauskaa tai välttämätöntä soittaa huttua vapaa-ajalla,varsinkaan päihtyneiden kollegojen kaa,sitä on ihan tarpeeks saanut kokea ihan elävässä elämässä,HOHO!

Tota en käy kokonaan kiistämään ollenkaan.

Tosin on kiva välillä soittaa uusien tuttavuuksien kanssa - mutta miks siitä pitäis maksaa monta sataa?

Mä oon ihan oikeesti suunnitellu ja ajatellu alämäni niin, että ylimääräistä rahaa ei oo latin latia, mutta elämän laatuun panostetaan. Se kyllä tarkoittaa sitä, että 20% kuukausituloista on liikaa rahaa pistää ryyppyreissuun.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
24.09.2006 10:50:35
Tulen jos ei ole keikkaa, jos on keikka en tule. Eikös tuo ole aika selkeää puhetta.

Mun selkärankaan ei tommonen periaate sovi.

Mä jäin just siitä syystä pois meidän bilebändistä - musta on vitun väärin toisia kohtaan se, että "tuun jas ei satu tuleen keikkaa."

Jos mä jotain lupaan, sen mä pidän.
Martso
24.09.2006 10:59:52

Mä jäin just siitä syystä pois meidän bilebändistä - musta on vitun väärin toisia kohtaan se, että "tuun jas ei satu tuleen keikkaa."

Niin, mutta jos sinä olet luvannu sen sille bändille, että teet mitä tulee? Eikös se ole silloin sen tekemistä, mitä on tullu luvattua? Meillä tämä ainaki on näin. Pitää aina muistaa, että kyseessä on muidenki leipä, kuin itsensä - vähän sama, että et mene esim. jollain laivalla sanomaan risteilyhenkilölle, mitä olet hänen tekemisistään mieltä, koska siinä saa koko bändi todnäk. potkut, eikä pelkästään sanoja. Muutaman päivän varoitusaika on sitte asia erikseen, kohtuullisuus pitää löytyä. Tämä on aika pitkälti tän alan kuva - sitoutumista ja lupausten pitämistä, jos mitenkään eikoo ittensä elättää.
isojussi
24.09.2006 11:35:58 (muokattu 24.09.2006 11:44:28)
Sorry Martso, mä selvitin asian vähän epäselvästi, mutta en haluu puida sitä tässä. EDIT - no sen verran voin sanoo, että ne ehdotti mulle etää lähtisin keikalle, jos ei oo omaa vetioo sille illalle ja tuleekin sitten, niin hoidan ne. En mä voi niin tehdä. Mä oon oikeesti 110% sitoutuja - jos sitä meinaat.

Ja EDIT2: Kysessähän ei tosiaankaan ollu leipäorkesteri vaan harrastusbändi.
paice60
24.09.2006 13:35:31

Niin siis ammatikseni soittavani ehkä ensin tulee kuitenkin työ, mistä saan elannon ja sitten jos jää aikaa, tulee huvitukset. Väärin sekin on jos lähden johonkin pikkujouluihin ja otan bändiin tuuraajan, niin vaikka olisi kuinka hyvä kaveri soittamaan, silti se ei ole sama juttu. Mietippä asiaa hieman meidän ammattilaisten kannalta.
Miks´ mä oon täällä?
EP
24.09.2006 15:49:27
Pitää aina muistaa, että kyseessä on muidenki leipä, kuin itsensä - vähän sama, että et mene esim. jollain laivalla sanomaan risteilyhenkilölle, mitä olet hänen tekemisistään mieltä, koska siinä saa koko bändi todnäk. potkut, eikä pelkästään sanoja.

Tämmöinen tuli mieleen:
Meillä oli joskus (vähän aikaa)rumpali joka aina kun joku yleisöstä tai järkkäreistä tuli kysymään jotain meidän orkesterista niin kertoi vähättelevään sävyyn, että hän tykkää mieluumin soittaa rokkia ja soittaa tanssimusiikkia "vain siinä sivussa".
Ukko
24.09.2006 17:06:13

Tämä on aika pitkälti tän alan kuva - sitoutumista ja lupausten pitämistä, jos mitenkään eikoo ittensä elättää.

Samahan se on alalla kuin alalla. Paljon löytyy duunia joissa jokainen on päivittäisessä ja pitkän aikavälin systeemeissä paljolti riippuvainen siitä että samassa kytköksissä oleva henkilöstö tekee sovitulla ajalla sovitun homman. Jos joku vähät välittää tiimin ajanhallinnasta ynm. hauskasta systeemistä niin kohta on hermot kireällä osalla porukkaa ja koko pakka on vaarassa hajota. Ja ajatelkaapa pätkäduunin tekijöitä. Olet koko ajan päivystyksessä siltä varalta että jostain lohkeaa hommia. Mitään pitkän aikavälin vapaa-ajan suunnitelmia ei voi tehdä koska kerran sanottu ei työmarkkinoille voi merkitä sitä että kohta duunia ei tarjotakaan.
isojussi
24.09.2006 19:34:54 (muokattu 24.09.2006 19:36:19)
Samahan se on alalla kuin alalla. Paljon löytyy duunia joissa jokainen on päivittäisessä ja pitkän aikavälin systeemeissä paljolti riippuvainen siitä että samassa kytköksissä oleva henkilöstö tekee sovitulla ajalla sovitun homman. ....

Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, että ammattimuusikoitten tars jättää keikka tekemättä, että pääsis sooittamaan humppaa amatöörien kanssa, kun nää ei itse arvosta järjestämäänsä tapahtumaa sen vertaa, että uhraisivat siihen esim. pekkasen tai tekisivät tarvittavan vapaapäivän etukäteen sisään?????

Aikanaan kuin olin päätoimisesti oikeissa töissä, niin kyllä tarvittaessa pystyi olemaan päivän poissa töistä - järjestelykysymys.

Sitäpaitsi eiks ko. tapahtuma oo tarkoitus kuitenkin järjestää illalla, jolloin 90% sivutoimisista on kuitenkin vapaalla?

Mutta kun mitään tämmöistä ikinä ollaan järjestämässä sivutoimiesat ovat heti kuorossa määkimässä: "viikonloppuna-viikonloppuna!!!!"
v_m_kangas
24.09.2006 20:21:49

Öö..eikös nää pikkujoulut voi vaan yksinkertaisesti unohtaa jos noin luonnon päälle käy ottamaan? Täällähän voi jopa valita mitä säikeitä yleensäkään edes lukee.
Humppaa tai soita humppaa
Sertzo S
24.09.2006 20:42:09 (muokattu 24.09.2006 20:42:33)
"Öö..eikös nää pikkujoulut voi vaan yksinkertaisesti unohtaa jos noin luonnon päälle käy ottamaan? "

Ei millään pahalla, mutta itse päätin unohtaa koko humppapikkujoulut. Viime vuona en päässyt ja enkä oikein jaksanutkaan.
isojussi
24.09.2006 20:54:44
Öö..eikös nää pikkujoulut voi vaan yksinkertaisesti unohtaa jos noin luonnon päälle käy ottamaan? Täällähän voi jopa valita mitä säikeitä yleensäkään edes lukee.

Niin - varmaan parempi muutenkin tehdä kaksi leiriä?

Ajattelin vaan tätä myös vähän yleisemmällä tasolla.
Ukko
24.09.2006 21:12:42

1. Mitä tekemistä sillä on sen kanssa, että ammattimuusikoitten tars jättää keikka tekemättä, että pääsis sooittamaan humppaa amatöörien kanssa, kun nää ei itse arvosta järjestämäänsä tapahtumaa sen vertaa, että uhraisivat siihen esim. pekkasen tai tekisivät tarvittavan vapaapäivän etukäteen sisään?????

2. Aikanaan kuin olin päätoimisesti oikeissa töissä, niin kyllä tarvittaessa pystyi olemaan päivän poissa töistä - järjestelykysymys.

3. Sitäpaitsi eiks ko. tapahtuma oo tarkoitus kuitenkin järjestää illalla, jolloin 90% sivutoimisista on kuitenkin vapaalla?

4. Mutta kun mitään tämmöistä ikinä ollaan järjestämässä sivutoimiesat ovat heti kuorossa määkimässä: "viikonloppuna-viikonloppuna!!!!"

1. Ammattilaiset voivat jättää amatöörien kanssa humpan soittamisen ihan miten miten mieli tekee. Sinä kun olet kunnon kokoomuslainen ja heidän tapaansa vain omaan napaansa tuijottava itsekeskeinen tapaus kuten aika usein on tullut täällä ilmi, voit tehdä ihan niinkuin itse haluat. Onneksi maailmassa löytyy vielä edes muutama "kommari" ( oman ajatusmaailmasi mukaan ) jotka ajattelevat sitä tiimityöskentelyä ja sen mukanaan tuomaa pelihenkeä jättäen oman perseen hyvinvoinniun kakkossijalle. Luoja siunatkoon sitä päivää kun omistajatahotkin huomaavat sen seikan mikä on nykypäivänänä aika vieras ajatus heille.

2. Koitas kokoomuslainen tutustua järjestelmäsi tuomaan työelämään "hyvinvointiin" hiukka paremmin muuten kuin oman itsekeskeisen näkemyksesi kautta.

3. Yritä edes huomata matkajärjestelyt ja seuraava aamu joka väistämättä seuraa mainittua tapahumaa.

4. Näyttää ne "ammattiesatkin" olevan määkimiskuorossa ihan hyvin harrastaja esojen kannoilla.
isojussi
24.09.2006 21:18:44
Mä oon siis itsekeskeinen "kokoomuslainen", kun oon sitä mieltä, että joskus vois näissä jutuissa ottaa muutkin huomioon, kuin päivätyöläiset?

Ja mikäs siinä seuraavassa aamussa on sitten vikana?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)