Aihe: Downpickaukseen nopeutta
1 2 3 4
Krice
23.09.2006 09:36:49

Treenaa ylöspäin pickausta. Kuulostaa hullulta, mutta se nopeuttaa downpickausta, koska downpickauksessa hitainta on plektran vetäminen takaisin ylös!
NRider
23.09.2006 12:28:17
Mutta se kuullostaa rankemmalta.

Jos alternaten osaa hyvin, se kuulostaa samalta kuin downpikkaus. Ts ylös- ja alaslyönnit kuulostavat samalta.
En nyt kuitenkaan osaa sanoa kumpi tarvitsee enemmän treeniä, nopean downpikkauksen hallitseminen vai se, että saa alternaten kuulostamaan samalta kun downpikkaus, riippuu (yllättäen) ihan soittajasta, kumpi on helpompaa.
Werde
23.09.2006 14:44:01
Soittele At The Gatesia. Cold:in kun vedät pelkällä downpickkauksella olet aika kova sälli. Vai vetääkö sen joku muukin niin kuin Dino? :)
THE RIPPER
23.09.2006 16:50:09 (muokattu 23.09.2006 16:50:44)
mulla ei tuommoisia ongelmia ollu koskaan.
kun aikoinaan alotin kitaran soiton soitin noin 2-3kk downstrokea. sit sain kaverilta kuulla että on semmonenki ku pickaaminenki, et sillai.
ei kannata darrassa ottaa lasia vettä. jos suussa ei oikein mitää makua ole. sillä se vesi toi ainakin minulla bissen maun suuhun, ja koko päivän kestävä ketjureaktio alkoi
Kapt. Bratislava
23.09.2006 20:03:08
millä tavoin on mahdollista saada lisää nopeutta siihen?

Metronomilla. Hilaat nopeutta hiljalleen ylöspäin. :p
Kritiikin tulee olla ei ainoastaan häikäilemätöntä vaan myös henkilökohtaista. -Wilhelm Peterson-Berger / Taiteilija ei harjoittele vaan kokee. -Charlie Christensen
Ben_D
23.09.2006 20:18:26

Ai tää olikin tota Metallica -juttua. Eipä oo tullut kuunneltua.

Olis syytä kuunnella...upeita sävellyksiä mm. levyllä Master Of Puppets. Ja tämän tyylisuunnan maailman paras basisti, IMO.
http://www.fiercemetal.org
yngwie malmsteen
23.09.2006 20:53:01
Olis syytä kuunnella...upeita sävellyksiä mm. levyllä Master Of Puppets. Ja tämän tyylisuunnan maailman paras basisti, IMO.

Asiaa :)
Ei tarvii muuta ku harjotella Masteria niin
siitä se lähtee :P
BigPapa
23.09.2006 21:37:29

Sen verran oon kuullu että ei putoo mulle. Joka pitää, niin ihan vapaasti. Kaikilla meillä on omat juttumme joita digataan.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ben_D
23.09.2006 22:18:20

Sen verran oon kuullu että ei putoo mulle. Joka pitää, niin ihan vapaasti. Kaikilla meillä on omat juttumme joita digataan.

Aivan...joskus vaan ei ole pahitteeksi kuunnella jotain omasta mausta poikkeavaa :)
BigPapa
23.09.2006 22:30:10 (muokattu 23.09.2006 22:41:20)

Aivan...joskus vaan ei ole pahitteeksi kuunnella jotain omasta mausta poikkeavaa :)

Led Zeppelin , Black Sabbath, Deep Purple, Free, Bad Company, Nazareth, Cream, Hendrix, The Who, Rory Gallagher, Delbert McClinton, Dave Edmunds, Edgar ja Johnny Winter, Rick Derringer,Albert King, Freddie King, SRV , Jimmie Vaughan, Doobie Brothers, Allman Brothers, Lynyrd Skynyrd, Steppenwolf, Spin Doctors, Thin Lizzy, Gary Moore, Tempest, Colosseum, Uriah Heep, Slade, Hurriganes, Tolonen, Wigwam, Juice & Coitus Int., Alwari Tuohitorvi, Sonny Boy Williamson, Little Walter, Hollywood Fats, Bach, Beethoven, Sibelius, Steely Dan, Wes Montgomery, Barney Kessel, Count Basie, Benny Goodman, Django Reinhardt, Lester Polfus ....tossa ihan kapee otanta mun diggailuista....
Juustonaksu
23.09.2006 22:58:13
Jeah, BigPapa diggaa just oikeista bändeistä :)

Komp. Tuolla oli pari omaakin suosikkia joukossa. :) Mutta noin kattavasta joukosta luulisi löytyvän kaikille jotain.

Downpickingiin saat nopeutta vain harjoittelulla. Metronomi ei ole pahitteeksi. Oma ongelmani ei ole se Downpickin nopeus vaan se tahdissa pysyminen ja stamina.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
sinCCos
23.09.2006 23:06:15
Jooh, mut noi kaikki on rok :-)
Niin, no mä haluan downpickausta treenata lähinnä muutaman Metallican biisin ja Jamesin takia =D , vaikkei sitä usein tuu mitään raskasta soiteltua.
Jake.e
24.09.2006 00:49:19
Bigpapa

Downstrokella et ikinä vedä yhtä nopeita komppijuttuja kuin erestakaisella.

Totta joka sana! Henkeen ja vereen samaa mieltä.

Veri_heavy

Mutta se kuullostaa rankemmalta.

Jos opetteleee alternate pickauksen salat kunnolla niin ei varmasti kuulosta tippaakaan rankenmalta. Aina olen ollut sitä mieltä että pelkkä downpickaus ei kannata tippaakaan kun liikutaan nopeuksissa 150 ja yli. Homma hoituu paljon mukavammin alternatella ja kun kompit vaihdetaan Yngwie sooloihin ei tarvitse aloittaa uutta palstaa alternate pickaukselle. Noh mielipide asioita nämä ovat. Toinen tykkää tytöstä toinen mummosta.

Soittele siis aluksi hitaammin ja lämmittele.
Jerk.
Ben_D
24.09.2006 11:49:44 (muokattu 24.09.2006 11:54:33)

Led Zeppelin , Black Sabbath, Deep Purple, Free, Bad Company, Nazareth, Cream, Hendrix, The Who, Rory Gallagher, Delbert McClinton, Dave Edmunds, Edgar ja Johnny Winter, Rick Derringer,Albert King, Freddie King, SRV , Jimmie Vaughan, Doobie Brothers, Allman Brothers, Lynyrd Skynyrd, Steppenwolf, Spin Doctors, Thin Lizzy, Gary Moore, Tempest, Colosseum, Uriah Heep, Slade, Hurriganes, Tolonen, Wigwam, Juice & Coitus Int., Alwari Tuohitorvi, Sonny Boy Williamson, Little Walter, Hollywood Fats, Bach, Beethoven, Sibelius, Steely Dan, Wes Montgomery, Barney Kessel, Count Basie, Benny Goodman, Django Reinhardt, Lester Polfus ....tossa ihan kapee otanta mun diggailuista....

Ei ainuttakaan vanhan Metallican tyylistä bändiä...kuuntele joskus ihan huvin ja urheilun vuoksi ajatuksella Master Of Puppets alusta loppuun...siellä on oikeesti helvetin hienoja juttuja.

Jos opetteleee alternate pickauksen salat kunnolla niin ei varmasti kuulosta tippaakaan rankenmalta. Aina olen ollut sitä mieltä että pelkkä downpickaus ei kannata tippaakaan kun liikutaan nopeuksissa 150 ja yli. Homma hoituu paljon mukavammin alternatella ja kun kompit vaihdetaan Yngwie sooloihin ei tarvitse aloittaa uutta palstaa alternate pickaukselle. Noh mielipide asioita nämä ovat. Toinen tykkää tytöstä toinen mummosta.

Komppaukseen ei pidä paikkaansa....pelkkä downstroke kuulostaa tiukemmalta.

Lainaan Kunnaksen Jaskaa tuolta FAQ:sta:

Plektralla soittaminen ainoastaan alaspäin. Suosittu metallimusiikissa, koska jokainen soitettu ääni on lähes samankuuloinen... eli atakki on tasainen. Johtuuko sitten yläsävelsarjoista vai mistä lie.
RekoS
24.09.2006 12:08:21
Jos vähänkin tuntuu jännitystä, lopetat soiton, venyttelet ja pyörittelet rannetta, ja sen jälkeen jatkat.

minä ainakin vedän downstrokea väkisin ja annan käsien jännittyä. (Ja menee downstrokea tempolla 240 kahdeksasosina lähes 2 minuuttia.) Ja eikös se hetfieldiki niin tee. Käsilihakset alkaa kehittyä niin jaksaa iha kivasti. Eli mun mielestä vetää vaan joka välis nii kyl se alkaa menemään.
Roitto
24.09.2006 12:58:36
minä ainakin vedän downstrokea väkisin ja annan käsien jännittyä. (Ja menee downstrokea tempolla 240 kahdeksasosina lähes 2 minuuttia.) Ja eikös se hetfieldiki niin tee. Käsilihakset alkaa kehittyä niin jaksaa iha kivasti. Eli mun mielestä vetää vaan joka välis nii kyl se alkaa menemään.

Mistäs lihaksista nyt mahdat puhua? Tuskimpa se nyt on hyvä juttu että koko käsi on jäykkänä ja ranne jännittyneenä. Mutta nämä on yksilöllisiä juttuja, oma ranne ei kestäny sitä että jännitin, sitten tajusin että ei tartte jännittää ja nopeus melkein tuplaantui.
Ylimääräinen lihasjännitys nyt vaan ei ole hyväksi, koska jänteet jäävät jumiin lihasten väliin, etenkin jos soittaa pidempiä sessioita tuolla tavalla kuten kuvailit, ja se aiheuttaa tenniskyynerpäätä ja näitä kuuluisia ranneoireita. Kato faq aiheesta Soittajan käsi ja rannekanavaoireyhtymä.
Yhden miehen Fight Club
BigPapa
24.09.2006 13:00:44 (muokattu 24.09.2006 13:22:42)

Ei se downstroke ole pelkästään metalli juttu, sitä käytetään myöskin tämäntyyppisissä jutuissa. Tohon soitin pelkällä downstrokella, kyse ei ollut rankkuudesta eikä missään tapauksessa nopeudesta vaan svengistä. Kuka löytää sekaan piilotetun akustisen ja mitä rytmiikkaa se vetelee.

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=199533&type=hi
Benizakura
25.09.2006 00:04:45
Käsilihasten on oltava kovana jos heviä aikoo soittaa. Ja pippelin.
Torniojaws
25.09.2006 00:53:35

Käsilihasten on oltava kovana jos heviä aikoo soittaa. Ja pippelin.

Eikun se on sitä kikkeliheviä.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)