Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Punttiksen vaikutus kitaransoittoon
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Novac
23.09.2006 20:11:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En löytänyt haulla etsimääni, joten laitetaanpa aihetta pystyyn.
 
Eli minkälaisia vaikutuksia kuntosalitreenillä on kitaransoittoon? Onko siitä haittaa vai hyötyä tms? Kertokaas toki.
 
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Strutsi
23.09.2006 20:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää varmaan ainakin paremmalta keikalla.
Ei hevimiehen sovi olla kovin ruipelo.
 
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
Osta Fenderi!
Novac
23.09.2006 20:16:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää varmaan ainakin paremmalta keikalla.
Ei hevimiehen sovi olla kovin ruipelo.

 
Totta. Itse olen n. puoli vuotta käynyt, mutta vasta eilen aamullla treenatessa aloin ajatella, että voiko tuollaisten liikkeiden tekemisestä olla haittaa, kun kitaransoitto kuitenkin vaatii aika "herkkää otetta".
 
mikä on olutta on nyt mennyttä...
ekikoo
23.09.2006 20:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku väitti joskus jossain että haittaa hienomotoriikkaa sellainen karkea punttaus, mutta toisaalta: Onhan Petruccikin tänä päivänä aika pala eikä näytä soittoa haittaavan... :P
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Defactor
23.09.2006 20:20:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta. Itse olen n. puoli vuotta käynyt, mutta vasta eilen aamullla treenatessa aloin ajatella, että voiko tuollaisten liikkeiden tekemisestä olla haittaa, kun kitaransoitto kuitenkin vaatii aika "herkkää otetta".
 
Siis jos ei harjoita muuta kuin voimaa, niin voi olla haittaa
 
[V.U.K #33] "- Kun Uusis sanoo, niin kiviäkin kiinnostaa"
Peer
23.09.2006 20:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon käynyt kuntosalilla pari vuotta vaihtelevalla menestyksellä, nyt muutaman kuukauden aika aktiivisesti. Mulla haittavaikutuksena ainoastaan se, että raskaan puntin jälkeen ei soitto kulje vähään aikaan. Raskaiden perusliikkeiden vaikutuksesta en tosin oo niin varma kun maastaveto ja leuat vaatii aika paljon puristusvoimaa ja se jäykistää käsivarret ainakin hetkeks. Mut venyttely on ehdottoman tärkeetä niin ei paikat pääse jäykistyyn.
 
"Pretending to be someone your not is a waste of the person you are." -KC
Jonttu
23.09.2006 21:04:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Petruccikin tänä päivänä aika pala eikä näytä soittoa haittaavan... :P
 
Ja toisena tulee heti Zakk Wylde mieleen... Hyvin näyttää soitto taittuvan vielä :)
-Prokitaristi-
23.09.2006 21:17:45 (muokattu 23.09.2006 21:18:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toisena tulee heti Zakk Wylde mieleen... Hyvin näyttää soitto taittuvan vielä :)
 
Wylde tuli ainakin meikäläisellä ensimmäisenä mieleen :) Luulisi, että tyyppi katkoo Lespojansa kahdella sormella aina välillä vahingossa, kun innostuu, mutta kyllä tatsiakin löytyy herralta, esim. Pride And Glory :)
 
Härski
23.09.2006 21:19:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kyllähän kova punttaus varmasti kadottaa sen herkkyyden sormista. Wyldekään ei soita mitenkään hiplaten vaan roiskii menemään aika suoralla kädellä. Sitä paitsi hyvä kitaristi/soittaja soittaa hyvin, vaikka nostelisi kerrostaloja työkseen. Että jos reenaatte, niin reenatkaa kumpaakin. Tai ainakin sitä soittamista.
 
Krice
23.09.2006 21:19:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos lihakset jumii niin haittaahan siitä on. Ranteet voi olla aika jäässä jos treenaa paljon molempia aktiviteetteja. Kyllä tuota on huomannut sellaisen seikan, että jos ei nostele vähään aikaan punttia niin soitto jotenkin muuttuu rennommaksi..
 
Juustonaksu
23.09.2006 21:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuota on huomannut sellaisen seikan, että jos ei nostele vähään aikaan punttia niin soitto jotenkin muuttuu rennommaksi..
 
Joo, niinhän se on. Tuohon myös auttaa venyttely ja lämmittely ennen soittoa. Miten sitten kukin lämmitteleekään. Itse tykkään vain venytellä ranteet ja forkut ja soitella 5 min 1234-treenejä sekä Crazy Trainin riffejä.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
gorgonoidi
23.09.2006 22:18:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Petruccikin tänä päivänä aika pala eikä näytä soittoa haittaavan... :P
 
Ei sovi unohtaa Chuck Schuldineria. Kyllä häneltäkin aikamoiset muskelit löytyi ja soitto kulki todella sutjakkaasti.
 
Ben_D
23.09.2006 22:19:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Venyttely / lämmittely. Oli se sitten punttisali, kitaransoitto tai näpittäminen :)
 
http://www.fiercemetal.org
sinCCos
23.09.2006 23:08:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rudolf Schenker on myös tainnut käydä salilla :D Ainakin Scorppareitten dvd:n perusteella. :-)
 
Rakoni
23.09.2006 23:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin kulkee downstrokepuoli paremmin kun on ruvennut nostelemaan. Eihän se välttämättä tästä kiinni ole mutta sanoinpahan silti. Enkä usko, että punttis vaikuttaa paljoakaan soittoon heikentävästi, esimerkkejä tosiaan löytyy.
 
Soundi lähtee pakaroista
Juustonaksu
23.09.2006 23:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin kulkee downstrokepuoli paremmin kun on ruvennut nostelemaan. Eihän se välttämättä tästä kiinni ole mutta sanoinpahan silti. Enkä usko, että punttis vaikuttaa paljoakaan soittoon heikentävästi, esimerkkejä tosiaan löytyy.
 
Jos vedät paljon kyynärvarrella ja forkuilla noita downstrokeja niin joo, sillä on suuri vaikutus kestävyyteen. Huomasin saman itsekin, mutta loppupeleissä tuo olisi väärä tekniikka eikä siksi kannattaisi viljellä liikaa. Ranteesta sen pitäisi tulla. :)
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Rakoni
23.09.2006 23:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vedät paljon kyynärvarrella ja forkuilla noita downstrokeja niin joo, sillä on suuri vaikutus kestävyyteen. Huomasin saman itsekin, mutta loppupeleissä tuo olisi väärä tekniikka eikä siksi kannattaisi viljellä liikaa. Ranteesta sen pitäisi tulla. :)
 
Huomaamatta taas paljastin huonouteni :)
 
Soundi lähtee pakaroista
Juustonaksu
24.09.2006 00:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomaamatta taas paljastin huonouteni :)
 
No älähän nyt. Ainahan sitä ihminen tekee sillä tavalla, mikä tuntuu luontevimmalta ja helpoimmalta. Enpä itsekään juuri välitä tekniikasta, kunhan saisin soitettua sen, mitä haluan.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
JohnnyLee
24.09.2006 01:23:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Punttaamista harrastin noin 4 vuotta joista noin 2 ja puol vuotta oli tiukkaa treeniä. Sen huomasin, että kun sormien nivelet vahvistuu, soolojen soitto vaikeutuu! Sormien ns.näppäryys ja ketteryys saattaa hieman kärsiä raskaasta treenistä. Lisää sit kitarallakin notkeus ja venyttelyharjoituksia sormille, niin ei punttaamisesta mitään haittaa soittoon ole.
 
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
Twist
24.09.2006 02:06:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei se tapa kun vaan muistaa treenata sitä kitaran soittoakin.
 
Oops, I twisted again...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «