Aihe: Sonorlite
1 2
theikki
23.09.2006 00:26:54
Onkohan kellään tietoa moisien kannujen tämän päivän arvosta?Ostin tämän visakoivu setin -88 ja silloin maksoin pelkistä pöntöistä 21.000mk.Setti on 8,10,12,16,22 ja snare 14-7½.Onhan ne saanut pieniä kolhuja keikka käytössä,mut sanoisin ok kunto.
Klooni
23.09.2006 09:35:17
Kunnosta toki riippuu paljon ja siitä ovatko kaikki palikat orginaaleja ...
Mutta karkeasti omana mielipiteenä sanoisin siinä 1600-1800 euroa haarukassa liikutaan. (perustuen myytyihin rumpuihin ja setteihin saksassa ja jenkkilässä)

Mutta varsinainen kysymys onkin että miksi ihmeessä myyt ? :-) meinaan että saat pistää kohtuullisesti hilloa väliin että saat paremmat rummut kuin nuo.
theikki
23.09.2006 10:32:28
Kunnosta toki riippuu paljon ja siitä ovatko kaikki palikat orginaaleja ...
Mutta karkeasti omana mielipiteenä sanoisin siinä 1600-1800 euroa haarukassa liikutaan. (perustuen myytyihin rumpuihin ja setteihin saksassa ja jenkkilässä)

Mutta varsinainen kysymys onkin että miksi ihmeessä myyt ? :-) meinaan että saat pistää kohtuullisesti hilloa väliin että saat paremmat rummut kuin nuo.

Kyl kaikki pelkkiin pönttöihin liittyvä on orggista,mut sit mul on jammun ja taman standejä. No se myynti homma onkin sellanen juttu,et ne rummut on olleet aikalailla käyttämättä n.5v.kun mä oon sairastanu paniikkihäiriötä jo15v.ja mä taistelin sitä vastaan ja luovutin kun rupes menee kaikki asiat v.lleen.Mä lopetin 2000 vuonna soittamisen melkeen kokonaan ja nyt oon tehny äänentoistohommia.Lavalle mua ei enää saa soittamaan. Olisitko kiinnostunu sonoreista..
Jupi57
23.09.2006 10:55:56
Kyl kaikki pelkkiin pönttöihin liittyvä on orggista,mut sit mul on jammun ja taman standejä. No se myynti homma onkin sellanen juttu,et ne rummut on olleet aikalailla käyttämättä n.5v.kun mä oon sairastanu paniikkihäiriötä jo15v.ja mä taistelin sitä vastaan ja luovutin kun rupes menee kaikki asiat v.lleen.Mä lopetin 2000 vuonna soittamisen melkeen kokonaan ja nyt oon tehny äänentoistohommia.Lavalle mua ei enää saa soittamaan. Olisitko kiinnostunu sonoreista..

Heeeiiii!!!
Torille kuvan kanssa myyntiin, kiitos. Kiinnostuneita varmasti ilmaantuu ja saat kunnon hinnan varsinkin jos nuo jammut ja tamat ovat rankempaa osastoa.
Bacchus
23.09.2006 11:05:45
Onkohan kellään tietoa moisien kannujen tämän päivän arvosta?Ostin tämän visakoivu setin -88 ja silloin maksoin pelkistä pöntöistä 21.000mk.Setti on 8,10,12,16,22 ja snare 14-7½.Onhan ne saanut pieniä kolhuja keikka käytössä,mut sanoisin ok kunto.

Tuollaisesta kattauksesta saat helposti yli 2000€. Koot ovat harvinaiset ja halutut, varsinkin 10" tomi puuttuu monen kattauksesta. Virveli on myös todella haluttu ja hinnoissaan.

Itse myisin setin osissa, esim. 8" ja 10" tomit erikseen, ja sitten 12/16/22-kattaus yhdessä, virvelin sitten setin mukana tai erikseen, riippuen tarjouksista.

Monilla on Sonorliteissa kattaus 12",13",16" ja 22", joten 8" ja 10" ovat haluttuja. Ostajaehdokas löytyy esimerkiksi allekirjoittaneesta.;)

Jos muuten olet halukas myymään virvelin, tai 8"/10" tomit erikseen, niin ota yhteyttä. Itse hankin juuri Sonorlitet (Scandi birch) ja nuo irtorummut sopisivat settiin täydellisesti.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Nolte
23.09.2006 11:07:29
Heeeiiii!!!
Torille kuvan kanssa myyntiin, kiitos. Kiinnostuneita varmasti ilmaantuu ja saat kunnon hinnan varsinkin jos nuo jammut ja tamat ovat rankempaa osastoa.

Jooooo! On näet Sonorit kovasti "muodissa" näinä aikoina, eikä vähiten Hollmi-5:n ansiosta. No, rumpujen laadullakin saattaa olla tekemistä asian kanssa... Aikaahan se myyminen voi viedä, isoista summista kun on kysymys.

Tsemppiä sairautesi kanssa!
Hyvät kamat - huono soittaja!
Jupi57
23.09.2006 11:41:49
Heeeiiii!!!

Jooooo! On näet Sonorit kovasti "muodissa" näinä aikoina, eikä vähiten Hollmi-5:n ansiosta. No, rumpujen laadullakin saattaa olla tekemistä asian kanssa... Aikaahan se myyminen voi viedä, isoista summista kun on kysymys.

En ole itse kiinnostunut, mutta reilun pelin hengessä... varsinkin sairaudesta kärsivää omistajaa kohtaan.
Nolte
23.09.2006 11:51:17
En ole itse kiinnostunut, mutta reilun pelin hengessä... varsinkin sairaudesta kärsivää omistajaa kohtaan.

Niin niin. Joo joo... ;)
ddrum54
23.09.2006 12:26:11
On näet Sonorit kovasti "muodissa" näinä aikoina, eikä vähiten Hollmi-5:n ansiosta.

Kaikella kunnioituksella... Hehkutuksella, mielikuvineen, ei ole pelkästään positiivinen vaikutus...

Alkuperäiseen kysymykseen : Katso e-bay: stä vastaavien settien hinnoittelua ja lätkäise päälle Suomi - lisä. Erityisesti huomioiden harvinaiset koot. Muistaakseni Hollmi-5 mainitsi yhden käytetyn 10" tomin hinnaksi 800e.

Voimia sairautesi kanssa. Mullakin tuo viheliäisen vittumainen tauti on ollut melkein 40 vuotta. Mulla viinanjuonnin lopettaminen vähensi kohtauksia, joita pahimmillaan oli 12kpl päivässä, 1-2:teen vuodessa.
2`n 4
Jupi57
23.09.2006 12:35:12
On näet Sonorit kovasti "muodissa" näinä aikoina, eikä vähiten Hollmi-5:n ansiosta.

Kaikella kunnioituksella... Hehkutuksella, mielikuvineen, ei ole pelkästään positiivinen vaikutus...

Alkuperäiseen kysymykseen : Katso e-bay: stä vastaavien settien hinnoittelua ja lätkäise päälle Suomi - lisä. Erityisesti huomioiden harvinaiset koot. Muistaakseni Hollmi-5 mainitsi yhden käytetyn 10" tomin hinnaksi 800e.

Voimia sairautesi kanssa. Mullakin tuo viheliäisen vittumainen tauti on ollut melkein 40 vuotta. Mulla viinanjuonnin lopettaminen vähensi kohtauksia, joita pahimmillaan oli 12kpl päivässä, 1-2:teen vuodessa.

+++ + hatunnosto/kunnianosoitus.
Bacchus
23.09.2006 12:40:36 (muokattu 23.09.2006 12:47:58)

Jep, ostajan oli välttämättä saatava 10" tomi, joten hinnaksi tuli 800€. Haluttavuus ja ostajan tarve määräävät hinnan.

EDIT:

Niin, ja hinnan katsominen eBaystä voi olla vaikeaa, koska täydellisesti vastaavia settejä ei liiku miltei ikinä.

Kannattaa täältä katsoa, ja kysyä sopivaa hintaa setille:

www.sonormuseum.com

ja sieltä kohta "Messageboard and classifieds"
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Nolte
23.09.2006 13:07:33
Mullakin tuo viheliäisen vittumainen tauti on ollut melkein 40 vuotta. Mulla viinanjuonnin lopettaminen vähensi kohtauksia, joita pahimmillaan oli 12kpl päivässä, 1-2:teen vuodessa.

Nyt menee off-topikiksi:

Vau! Dramaattinen käänne parempaan. Hieno homma!

Itse en ole onneksi kärsinyt varsinaisesta paniikkihäiriöstä, mutta monenmuotoinen sosiaalinen jännittäminen yms., joka kai periaatteessa voisi johtaa siihenkin, on kovinkin tuttua.

Nojoo, jos pistettäisiin rumpaleiden virallinen sairaus-topikki pystyyn, niin se voisikin olla menestys. :)
Jupi57
23.09.2006 15:21:06
Nojoo, jos pistettäisiin rumpaleiden virallinen sairaus-topikki pystyyn, niin se voisikin olla menestys.

Tervettä epäluuloisuutta.
Suurin osa on juoppohulluja tai hyvää vauhtia hankkiutumassa sellaisiksi ; ).
theikki
23.09.2006 16:13:55

(Voimia sairautesi kanssa. Mullakin tuo viheliäisen vittumainen tauti on ollut melkein 40 vuotta. Mulla viinanjuonnin lopettaminen vähensi kohtauksia, joita pahimmillaan oli 12kpl päivässä, 1-2:teen vuodessa.

No melkosen helvetin oot käyny sinäkin huh.Todellakin voimia sulle ja muillekkin,mut asiaan.Mä räpsin kuvia niistä sonoreista ja laitan jonnekin katteltaviks.Kyl ne on aika pro.t silleen ,et ne joko soi helvetin hyvin tai jos vähänkin luistaa virityshommissa ,ni eipähän toimikkaan.Eli niistä on pidettävä hyvää huolta.Katsellaan ja kuunnellaan.Kiitos kaikille ja jatketaan aiheesta jos kiinnostaa. Ai niin,mikä toi hollmi-juttu on?
moderndrummer88
23.09.2006 16:18:29
Ai niin,mikä toi hollmi-juttu on?

m.netin virallen sonortietäjä ja -hehkuttaja http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=21651
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
hollmi-5
23.09.2006 16:48:34 (muokattu 24.09.2006 11:09:52)
m.netin virallen sonortietäjä ja -hehkuttaja http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=21651 Ja Ludwig-intoilija ;-) Justiinsa tuli jenkeistä COB-Supra ( vm. 60-63, salapoliisityö on kesken, koska rumpu on vielä paketissa) ja Keikkareissulta kannoin tänään Sonorin 100-vuotisjuhlalogolla olevan Sonorin Phonic 14x6,5 virvelin vuodelta 1975. Menee tämäkin ilta rumpujen kanssa puuhastellen.

Sonorlitet on vallan mahtavat ja tuo Scandinavian Birch on arvostetuin viimeistely. Saman hintaisina ne kaikki värit aikoinaan myytiin (koivu, musta, valkea ja tilauksesta keltainen ja punainen). Virveleitä näkyy tuolla viiden sadan hujakoilla joskus myynnissä. 10" tomi on superharvinainen. Siksi arvokas. Voi olla vaikea setti myydä, koska halvalla ei kannata luopua. Tosin ostaja ja myyjä tässä tapauksessa neuvotelkoon hinnan kohdalleen. Itse en myisi settiä alle 2500 edes pelkkiä pannuja ilman mitään standeja. Saksasta tiedustelin 10, 12 tt 14 ft ja 20 bd settiä. Ei telineitä eikä virveliä. 4000 euroa oli pyyntihinta.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Klooni
23.09.2006 20:28:15
Hinta-arvioni perustin mm. tälläisiin ilmoituksiin :

Beautiful Scandi Sonorlites in all the right sizes! 16x20 bass, 9x10 tom, 10x12 tom, 11x13 tom, 12x14 tom (used as floor with rims-mount cradle) and matching 7.25x14 snare. $1600 plus shipping.

Eric Everett
ericteverett@apk.net
(tuo sonormuseum:in foorumista)

Pahoillani olen tuosta myymisen syystä, toivotamme voimia ja parantumisia.
Jos olisi rahaa lompakossa, tai visassa varaa, niin ostaisin nuo jo periaatteesta ...
mutta voi kun olen köyhä :-(

Hollmi tekee kulttuuriteon ja ostaa ne tänne Savonlinnaan, edelleen ihan periaatteesta ? :-p
hollmi-5
23.09.2006 21:58:40 (muokattu 23.09.2006 22:00:16)
Minulla oli visakoivuiset Sonorlitet. Nyt no on rumpalilla, joka niitä enemmän tarvitsee. Oli kyllä mukava saada itselleen uudestaan Sonorliten setti ja todeta, kuinka mahtavasoundinen paketti se onkaan.

Kehitys ei ole mennyt yhtään eteenpäin koivurummuissa nohin verrattuna. Tosin miten se voisikaan, kun kaikkea pannaan vähemmän, että saadaan hinta alemmas. Sitten vielä uskotellaan pöljille, että nyt on parasta sitten hehkulampun, kun pantiin minimalistiset lugit, paperin ohuet rungot ja siirrettiin tuotanto sinne, missä halvimmalla tehdään. Hehkutuksella, mielikuvineen, ei ole pelkästään positiivinen vaikutus... Eli hehkutus jatkuu...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
ddrum54
24.09.2006 00:10:56
Sitten vielä uskotellaan pöljille, että nyt on parasta sitten hehkulampun, kun pantiin minimalistiset lugit, paperin ohuet rungot ja siirrettiin tuotanto sinne, missä halvimmalla tehdään.

Hehe, ymmärsit hyvin pointtini. Hehkutus on ihan ok, kunhan se ei sisällä rotupuhtausoppia, tai kaukaa haettuja verukkeita.

Joka tapauksessa maailma on hyviä rumpuja täynnä. Tuskin Kumu-Pekalla töitä olisi, jos paperinohut runko osoittautuisikin täysin epäonnistuneeksi.

On monta tapaa tehdä hyvä rumpu. Raudanlujat ammattilaiset, ympäri maailman, tekevät loistavia tuotteita meille kuluttajille. Niistä me sitten valitsemme, kukin omilla perusteillamme, oman tuotteemme.
2`n 4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)