Aihe: Meneekö Metalli?
1 2 3 4 5
gorgonoidi
05.09.2006 19:53:45

Itse olen jäävi oikeastaan osallistumaan tähän ketjuun, koska en ole sen kummemmin hiphoppari kuin metallinainenkaan (tai minkään muunkaan alakulttuurin värientunnustaja), mutta tulin vain toteamaan (ehkä olen todennut tämän jo joskus aiemminkin jossain ketjussa) että kaksi tuntemaani kovinta "hiphopparia" ei näytä päällepäin pätkääkään hiphoppareilta. Ei ole jalassa housuja jonne mahtuisi koko ompeluseura, eivätkä ole kuorruttaneet itseään halpis-blingblingillä tai muilla heimotunnuksilla. Myöskään en ole heidän suustaan kuullut ikinä poikkipuoleista sanaa muunlaista musiikkia kohtaan, vaikka kotona useimmiten levylautasella pyöriikin oman lempigenren sellaiset artistit, joista viidenkymmenen sentin hiphopparit eivät ole ikinä edes kuulleet... Ja niillä levylautasilla pyörii kyllä sitten räpin lisäksi muutakin, vaikka omin genre onkin selkeä.

Siistejä heppuja :) Tollasii niiden kaikkien pitäs olla. Olen ihan samamaa mieltä kanssasi ja annan plussan.
t-termiitti
05.09.2006 21:49:27

kun yleensähän on niin, että kaikki metalli-ihmiset suorastaan vihaavat räppiä, hiphoppia jne.. niin mites on, hyväksyttekös te tämän tyylin immeiset metallimusiikin?

vai onko tämä vain yksipuoleista?

Eiköhän jokaisesta genrestä löydy sellaisia jääräpäitä, jotka eivät sulata mitään muuta kuin sitä yhtä. Eikä siinä mitään.

Niin, meneekö metalli?

Menee, jos se on hyvää, paitsi kasarisukkahousuhevi, koska kun olet kuullut yhden heviballadin tai tilutussikermän, niin olet kuullut ne kaikki. Toisaalta "ylirangga" hevi voi olla puuduttuvaa puuroa, joka ei kuulosta yhtään siltä miltä artistit sen luulevat kuulostavan eli rankalta. Raskaalta kyllä, mutta vain puuduttavuudessaan. Mutta hyvä hevi on hyvää - en tosin juurikaan omista.
Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle.
Robbo
07.09.2006 18:07:43
Menee tietysti. Emperorit, Satyriconit ja Dark Thronet toimii ihan yhtä mainiosti kuin Gang Starrit, KRS Onet ja Roots Manuvatkin.
2541
07.09.2006 21:28:59

Kolahtaakos ketjun aloittajalle sitten rap, hip hop, funk ym.?
Nieby
08.09.2006 08:08:07
Kolahtaakos ketjun aloittajalle sitten rap, hip hop, funk ym.?

no ei kyllä oikeen kolahda ;( mutta nyt, kun menin bassotunneille, niin eilen käsiteltiin släppingiä, joten kai sitä täytyy hieman tuohon funkkiinkin tutustua;)

mutta tosiaan räp ja hip hop ei mene. ei siitä tarvii sitten ruveta riehuu, jokaisella oma mielipide.
Rattata
08.09.2006 08:11:09
Niin, meneekö metalli?

Menee, jos se on hyvää, paitsi kasarisukkahousuhevi, koska kun olet kuullut yhden heviballadin tai tilutussikermän, niin olet kuullut ne kaikki. Toisaalta "ylirangga" hevi voi olla puuduttuvaa puuroa, joka ei kuulosta yhtään siltä miltä artistit sen luulevat kuulostavan eli rankalta. Raskaalta kyllä, mutta vain puuduttavuudessaan. Mutta hyvä hevi on hyvää - en tosin juurikaan omista.

Joo. En jaksa kirjottaa kun tässä oli suurinpiirtein munkin ajatukset.
M.A.C.H.O. #11
nekronaut
08.09.2006 14:32:24 (muokattu 08.09.2006 14:39:12)
Menee tietysti. Emperorit, Satyriconit ja Dark Thronet toimii ihan yhtä mainiosti kuin Gang Starrit, KRS Onet ja Roots Manuvatkin.

komppaan! mutta kuten jo mainittu mtv:n "rap/hiphop" ei toimi, ei sitten mitenkään, yleensä paska komppi taustalla, eikä välttämättä edes bassoja tms, ku se stanan komppi ja 50cent siihen päälle puhuu "blingbling/bitches, fast cars money/pussy/party/nigga jeajou", ni ei vittu! mut esim juurikin KRS-ONE, toimii yhtälailla kun darkthrone! ja funkki nyt toimii lähes esittäjästä riippumatta...

en tiiä meniks oftopikk, mut ei kiinnosta...
gorgonoidi
08.09.2006 15:00:25

komppaan! mutta kuten jo mainittu mtv:n "rap/hiphop" ei toimi, ei sitten mitenkään, yleensä paska komppi taustalla, eikä välttämättä edes bassoja tms, ku se stanan komppi ja 50cent siihen päälle puhuu "blingbling/bitches, fast cars money/pussy/party/nigga jeajou", ni ei vittu! mut esim juurikin KRS-ONE, toimii yhtälailla kun darkthrone! ja funkki nyt toimii lähes esittäjästä riippumatta...

en tiiä meniks oftopikk, mut ei kiinnosta...

Ei mennyt. Ihan hyvin sanottu ja olen mys ihan samoilla linjoilla kanssasi.
Heikki L.
08.09.2006 15:29:49 (muokattu 08.09.2006 15:32:00)

Juu, ja aerosmith ja run dmc... tai onyx ja biohazard. Salt'n'Pepallakin on joku biisi ("Not your business" ta joku sen suuntainen) josta on myös metallihtavampi versio.

Joskus kultaisella 90-luvulla tuli diggailtua Judgment day(?) -leffan soundtrakkia missä oli just tuota Onyx/Biohazard -rapmetalmeininkiä. Faith No More&BooYaTribe oli ihan v*tun kova.

Edit: Eikun Judgment night

http://www.cduniverse.com/search/xx … ic/pid/1087767/a/Judgment+Night.htm
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Temetheus
17.09.2006 19:22:52
Vastaan tähän threadiin puolueettomana, sillä en ole pitkiin pitkiin aikoihin tuntenut itseäni minkään genren edustajaksi. Mutta toisaalta se genrejen läpikäyminen 'yksi kerrallaan' on todella hyvä juttu musikaalisen kehittymisen kannalta, tulee tahkottua tarkasti genre läpi ja sitten kun jossain vaiheessa toteaa kaiken läpikäyneeksi niin on musiikkipää kehittynyt valtavasti ja huomaa todella kuinka kaikista genreistä löytyy hyviäkin artisteja!
Eli kaikkea mikä on hyvää kuunnellaan. Vaikka itseltäni ne suurimmat suosikit löytyy (pääasiassa) jazzin, klasarin ja elokuvamusiikin puolelta niin monia hyviä artisteja löytyy silti metallimusiikin, progen, konemusiikin, hip hopin, muun rytmimusiikin ja kansanmusiikin parista!

Joo, tämä MTV-räppi ei iske sitten yhtään, mutta Don Johnson Big Bandin tasoiset hip hop -poppoot joiden moniuloitteinen musiikki hipoo genrerajoja moneen suuntaan jaksavat innostaa. Myös mm. Kanye West, The Latin Kings (ainakin ne pari biisiä mitkä olen kuullut) ja Fugees!

Vähän off-topiciksi meni - metallista puhuttu paskan vertaakaan - mutta oli pakko sanoa.
"Musiikki on järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille."
Bonesaw
17.09.2006 19:39:48 (muokattu 17.09.2006 19:40:02)
The Latin Kings (ainakin ne pari biisiä mitkä olen kuullut)

Eikö The Latin Kings oo ruotsalainen bändi,johon Jukka Tolosellakin oli jotain kytkentöjä?
Temetheus
18.09.2006 22:47:44
Kyllä, Tolonen on ainakin jollain albumilla/albumeilla soitellut kitaraa.
"Musiikki on järjestyksen luoja ilmiöiden, erityisesti ihmisen ja ajan välille."
Starless
21.09.2006 21:49:55 (muokattu 21.09.2006 21:50:36)
Faith No More rikko kyllä räpin ja mätön rajoja aika rajusti
Temetheus
23.09.2006 13:28:15
Niin, mutta jos nyt aletaan miettiä mitä se "rap" meinaa niin eikö se juuri sitä puhelaulutyyliä, räppäystä tarkoitakin? Ja sitten jos musiikaalisesti mennään muutenkin kuin vokaalien osalta sinne räppäykseen, niin puhutaan hip hopista? En tiedä.
Youni
21.10.2006 17:57:13
Olin ala-asteaikoina suomirokkifani, Zen Cafe ym. Siitä mentiin sitten metalliin. Pikku hiljaa olen löytänyt myös reggaen, rootsin ja modernimmankin. Mitään en ole kuitenkaan unohtanut. En ole siirtynyt genrestä toiseen vaan löytänyt aina uusia juttuja lisäksi.

Sanon usein, että en tykkää niinkään genretellä vaan kuunnella hyvää musiikkia.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
BobHope
21.10.2006 23:55:16

Sanotaanpa nyt näin, että top 10 artistilistaltani löytyy sekä Paleface että Moonsorrow. Genre ei rajoita vaan itse musiikki.
Pitäisiköhän tähän oikeasti keksiä jotain fiksua?
masterhat
23.10.2006 22:26:11
kyllä tulee kuunneltua. itseasiassa viimeviikol yövuorossa duunis oli messis joku "sekalaista" mp3-cd inttiajoilta, ja soitin oli randomilla. ekaks tuli vanhaa katatoniaa ja sit perään cypress hilliä, sen jälkeen verveä ja sit taas cypress hilliä. eli hyvä musiikki on aina hyvää musiikkityyliin katsomatta. kyllähän siin' liikuttiin aika nopeesti fiilareista toisiin:)
Head like a hole
KickBoX
24.10.2006 19:13:53 (muokattu 24.10.2006 19:14:41)
Olen pohjimmiltani tätä "truu hevi metal" kansaa, ja kuuntelen kaikkea thrashin, ja brutaalin death metallin välillä.

Nyt on uudempana tuttavuutena tullut reggae, blues ja jazz. Hippi hoppi ei edelleenkään uppoa. En vain voi ottaa tosissaan sitä "hardkore gängstä räpping jou matafako" hommaa. Älkää lyökö.
gorgonoidi
24.10.2006 21:21:01

Nyt on uudempana tuttavuutena tullut reggae, blues ja jazz. Hippi hoppi ei edelleenkään uppoa. En vain voi ottaa tosissaan sitä "hardkore gängstä räpping jou matafako" hommaa. Älkää lyökö.

Se onkin just sellasta kakkaa. On olemassa aivan tajuttoman hyvää räppiäkin mikä ei ole tuollaista :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)