Aihe: Sooloskaba 54
1 2 3 4 5 6 7 8
J.Hollström
22.09.2006 19:33:01
Ambitus on maailman mukavin jätkä ja itse asiassa varsin hyvin todellisuudessa kiinni ylimielisyyden sijaan:D

Tosiasiassa kyse on siitä, että täällä muusikoiden.netissä on valtava määrä A) kaiken maailman urpoja jotka jaksavat ensinnäkin haukkua kaikki maailman soittajat ihan paskoiksi (paitsi niitä vanhoja legendoja, ne on aina rautaa), vaikka soittajat vääntäisivät miten hyvin miten tahansa vaikeita juttuja miten tahansa vaikeiden taustojen päälle. Tuntuu etteivät kyseiset tyypit oikeasti ymmärrä vähääkään siitä, miten paljon aikaa ja vaivaa kovat soittajat ovat touhuunsa laittaneet, eivätkä myöskään tunnu erottavan eri tyyppisten soittajien tasoa kovin hyvin. Lisäksi täällä on myös valtava määrä B) kaiken maailman urpoja jotka haluavat olla maailman kovimpia soittajia mutta eivät ole valmiita näkemään tippaakaan vaivaa saavuttaakseen päämääränsä.
Tällainen haaste saattaa joskus herättää ihmisiä näkemään itsensä selvemmin.

Tuollainen tausta synnyttää aika paljon keskustelua ja asettaa ihmiset uuteen valoon. Jos ihmiset vielä osaavat tarkkailla itseään ja lukea keskustelua rivien välistä, on mahdollista huomata puutteita omassa itsessä ja työskentelytavoissa ja kehittyä. Jos esimerkiksi ei saa tuon taustan sointuja ylös, niin korvissa on varmastikin hiukan kehitettävää (en todellakaan sano, että on ihan persekorvat jos ei saa ylös noita sointuja, ovat ne haasteelliset, mutta korvia voi harjoittaa vaikka kuinka paljon). Vaikka saisi soinnut ylös, voi silti huomata että ei pysty kuulemaan päässään melodioita vaihtuvan harmonian päälle. Jos ei ylipäänsä pysty vetämään mitään järkevää, niin sitten voi vaan hyväksyä asian, painella treenikoppiin takaisin ja kehittää itseään mahdollisimman monipuolisesti.

Aina, kun joku bluesesko haukkuu kaiken maailman tiluttajat ihan paskoiksi eikä pysty vetämään sooloa tämänkaltaisen taustan päälle edes tonaliteetin rajoissa ja silti jatkaa henkseleiden paukuttelua entiseen malliin; tai joku tiluttaja ei ymmärrä loistavaa blues-soittoa koska se on hidasta, on mun mielestä jossain jotain mätää. Ongelma on vaan siinä, että yleensä jälkimmäisessä tapauksessa ymmärtämätön on alle parikymppinen, kun taas ensimmäisessä tapauksessa ei ole ikärajaa. Blues on siistiä musaa, mutta niin on tilukin kun vaan opettelee erottamaan sen paskan joukosta helmet.

Antakaa oikeasti kaikkien kukkien kukkia ja jos joku kukka näyttää rumalta, voi olla että vika on katsojan silmässä ennemmin kuin kukassa.

Jauha sinäkin vähemmän ja soita enemmän, eli soita tähän joku soolo. Nyökytellään sitten enemmän näille kommenteille.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
John Titor
22.09.2006 19:42:24

Jauha sinäkin vähemmän ja soita enemmän, eli soita tähän joku soolo. Nyökytellään sitten enemmän näille kommenteille.

En mä vaadi keltään yhtään mitään. Jokainen saa duunata ihan mitä huvittaa, eri asia sitten onko se järkevää. Oletteko murhaamattakin vain siksi että joku todistetusti "viisaampi" on päättänyt sen olevan tyhmää vai siksi, että on fiksumpaa olla murhaamatta? Mä äänitän soolon jos mua kiinnostaa äänittää soolo, voin todeta että tähän skabaan en varmastikaan ehdi osallistua. Ambitus tietää miksi:D
J.Hollström
22.09.2006 19:45:15
Oletteko murhaamattakin vain siksi että joku todistetusti "viisaampi" on päättänyt sen olevan tyhmää vai siksi, että on fiksumpaa olla murhaamatta?

Näin perjantai-iltana tommosista kommenteista ei ymmärrä hevonvittua. Mutta kukin tyylillään.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
John Titor
22.09.2006 19:47:49 (muokattu 22.09.2006 19:48:05)

Näin perjantai-iltana tommosista kommenteista ei ymmärrä hevonvittua. Mutta kukin tyylillään.

Lähinnä tarkoitin sitä, että pitääkö mun jotenkin todistaa osaavani soittaa, ennen kuin olen pätevä kertomaan mielestäni järkeviä ajatuksia muusikkofoorumilla? Eikö niiden järkevyyttä voi pohtia ihan niiden sisällön pohjalta eikä sen pohjalta kuka ne on sanonut?
J.Hollström
22.09.2006 19:52:00
Lähinnä tarkoitin sitä, että pitääkö mun jotenkin todistaa osaavani soittaa, ennen kuin olen pätevä kertomaan mielestäni järkeviä ajatuksia muusikkofoorumilla? Eikö niiden järkevyyttä voi pohtia ihan niiden sisällön pohjalta eikä sen pohjalta kuka ne on sanonut?

Minun silmissä ja korvissa uskottavuus menee toiseen potenssiin sen jälkeen kun tiedän kaverin osaavan soittaa muutakin kuin suutaan.
John Titor
22.09.2006 19:54:46

Minun silmissä ja korvissa uskottavuus menee toiseen potenssiin sen jälkeen kun tiedän kaverin osaavan soittaa muutakin kuin suutaan.

No se on sitten sun ongelmasi. Ei ihme että ihmiset vieläkin niin kärkkäästi ovat iskemässä puukkoa toisen rinnuksiin kännissä ja selvänä.
J.Hollström
22.09.2006 20:02:55
No se on sitten sun ongelmasi. Ei ihme että ihmiset vieläkin niin kärkkäästi ovat iskemässä puukkoa toisen rinnuksiin kännissä ja selvänä.

Itse kritsoit että täällä on monenlaista urpoa jauhamassa paskaa. Itse olet samaa osastoa niinkauan kuin soittonäytteet on antamatta. Tämä on Muusikoiden.net. Muusikot soittaa jotain.
velsa
22.09.2006 20:14:12

http://mp3.mikseri.net/hifi/k/kitar … -_kinnunen_mnetin_sooloskaba_54.mp3

palatakseni asiaan.....eiks kukaan noteerannu tätä hemmoo......poikkeuksillisen hyvä sormi vibra......noin niinku tässä genressä.......siis mun mielestä.......hieno meininki!!!!!
Kauas on pitkä matka........
Ambitus
22.09.2006 20:19:33

palatakseni asiaan.....eiks kukaan noteerannu tätä hemmoo......poikkeuksillisen hyvä sormi vibra......noin niinku tässä genressä.......siis mun mielestä.......hieno meininki!!!!!

Joo tällä kaverilla on hyvä meisinki. Huomaa et hemmo on soitellu jonkun aikaa, vaikka väittää ettei tajua teorioista mitään... Keep it up!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
J.Hollström
22.09.2006 20:21:09

Helvetin hyvin vetää. Eikä jauha paskaa.
BigPapa
22.09.2006 20:23:33

Helvetin hyvin vetää. Eikä jauha paskaa.

Jukille ++
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Muuki
22.09.2006 20:40:01 (muokattu 22.09.2006 20:47:45)
Jukille ++

Juuh, kyllä määkin plussat nakkaan. Ihan vaan sen vuoksi että kaveri on vetänyt kolmisen kertaa jo hienosti, ja puhuu asiaa. En minä tässä kenekään puolelle asetu, mutta hieman noita yhteenottoja vois rajoittaa. Kahtokeehan kaikki peiliin.

En muuten uskalla yrittää edes mitään tuohon taustaan. Rhaukka!

E: Nakkaampa tasavertaisesti kaikille viisaille lussan.
Europe on maailman paras bändi.
Stratocaster_90
22.09.2006 20:52:43 (muokattu 22.09.2006 20:54:37)

6 pistettä Ambitukselle. Tulee mieleen kunnon virtuoosi setitys. Tilu iskee muhun :) Positiivisessa mielessä tietysti.

Hmm... Tolkki?
jyri.salonen
22.09.2006 20:53:08

Täällähän on ollu ihan kunnon kähinät :D Niin sitä pitää.
Ajattelin kuitenkin osallistua tuohon skabaan

Tässäpä ois:

Täytyy myöntää kyllä että ambitus pisti melekoset sointumyllytykset tuohon. Ite en teoriasta tajua juurikaan mitään. Korvakuulolta piti laittaa ne HC osiot tuosta.

kele :D

Naukuu niin maan perke-leesti! ++
BigPapa
22.09.2006 21:23:26

Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Urmas Potkuri
22.09.2006 21:47:33 (muokattu 22.09.2006 21:55:39)

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=229166&type=hi

Tässä sittenkin uus.

Jessss! Kunkku-Albert tyyli käy mihin vaan ja loistavasti. :)
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
monotone
22.09.2006 21:52:25

Tuntuu etteivät kyseiset tyypit oikeasti ymmärrä vähääkään siitä, miten paljon aikaa ja vaivaa kovat soittajat ovat touhuunsa laittaneet, eivätkä myöskään tunnu erottavan eri tyyppisten soittajien tasoa kovin hyvin.

Yks pieni sivujuonne tähän asiaan.

Mua pikkasen häiritsee ajatus siitä, että vaivan näköä pitäisi erityisesti arvostaa musiikillisessa yhteydessä. Sehän on ihmiselle hyvä ominaisuus, muttei tee musiikista välttämättä yhtään parempaa. Mahdollisesti kyllä mutta itseisarvona toissijainen.

Mua kiinnostaa enemmän se mikä tekee soitosta persoonallista ja hyvässä lykyssä jopa omaperäistä. Enemmän huomiota sisältöön kuin muotoon. Ajatellaan nyt vaikka (ison maailman esimerkein) Neil Young'ia tai The Edge'ä - ei häikäise tekniikat, mutta musiikki puhuu puolestaan.

Itselläkin jo varttisatanen soittoa takana, mä en tässä vaiheessa edes yritä osata kaikkea tai edes kovin paljoa. Se mikä tuntuu parhaimmalle tulee yleensä luontevimmin ja kuulostaa tod.näk. samalla myös parhaimmalle. Se riittää mulle.
Urmas Potkuri
22.09.2006 21:59:08

Mua pikkasen häiritsee ajatus siitä, että vaivan näköä pitäisi erityisesti arvostaa musiikillisessa yhteydessä. Sehän on ihmiselle hyvä ominaisuus, muttei tee musiikista välttämättä yhtään parempaa. Mahdollisesti kyllä mutta itseisarvona toissijainen.

Mua kiinnostaa enemmän se mikä tekee soitosta persoonallista ja hyvässä lykyssä jopa omaperäistä. Enemmän huomiota sisältöön kuin muotoon. Ajatellaan nyt vaikka (ison maailman esimerkein) Neil Young'ia tai The Edge'ä - ei häikäise tekniikat, mutta musiikki puhuu puolestaan.

Itselläkin jo varttisatanen soittoa takana, mä en tässä vaiheessa edes yritä osata kaikkea tai edes kovin paljoa. Se mikä tuntuu parhaimmalle tulee yleensä luontevimmin ja kuulostaa tod.näk. samalla myös parhaimmalle. Se riittää mulle.

Plussa tästä. Asiallista tekstiä.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
Pande
22.09.2006 22:14:35

Tausta on selvästi osoittautunut hyväksi, koska moni on jaksanut pinnistellä siihen jotain järkevää(kin). Juccizella ja Kinnusella hyvät vedot myös Ambituksen lisäksi (muita en laiskuuttani vielä ole ennen äänestystä viitsinyt kuunnella).

Itsekin kokeilin soitella ja nauhoitella tuohon, ja kyllähän tuohon keksii ideoita yllättävänkin paljon. Ilman muistiinpanojakin tuntuu pärjäävän kunhan tuon kuuntelee niin monta kertaa että jää päähän :P

Mutta eipä ole kyllä valitettavasti aikaa harjotella ideoiden raakileista eheää kokonaisuutta. Aikaahan siihen menisi vähintään tuonverran mitä Ambituksellakin. (Tunti kitaran parissa on tunti erossa lapsesta, ja niitä tunteja on kovin rajallinen määrä nykyään).

Tokihan se on niin, että jos soitossaan haluaa kehittyä niin sitä paremmin kehittyy (yleensä) mitä enemmän näkee vaivaa (olettaen että vaivannäkö on edes suhteellisen järkevästi "koordinoitua").

Taisi mennä Titor -linjoille meikäläisenkin osallistuminen, mutta olkoon kerpele :)
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)