Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tremol-No .. vallankumouksellinen tallanblokkaaja
1 2 3
ReBeat
21.09.2006 18:13:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tremol-no.com/
 
Mitäs mieltä olette tuosta? Olisko aihetta menestystuotteeksi? Tremol-No käy tyypillisiin stratotalloihin, Wilkinsoneihin ja floikkiin (sekä 6- että 7-kielisille). Laite asennetaan siis tallajousien oheen ja sillä saa tarvittaessa blokattua tallan parilla sormenliikkeellä. Täysin kelluvat tallat saa Deep-C nimisen lisävarusteen avulla säädettyä silmänräpäyksessä joko kiinteiksi, pelkästään alaspäin kammettaviksi tai sitten täysin kelluviksi. Vireenpitävyys paranee, tuplabendit onnistuvat ongelmitta ja kaupanpäällisiksi sustain paranee. Asennus on helppo eikä kitaraan tarvi tehdä mitään modauksia. Hintaa näyttää olevan noin 65 dollaria. Tuota on näemmä kehuttu suunnilleen parhaaksi sähkökitaroihin liittyväksi innovaatioksi pitkiin aikoihin.
 
Oli miten oli niin mun mielestä toi vaikuttaa kyllä kokeilemisen arvoiselta kapineelta.
 
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
LaXu
21.09.2006 18:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma toimii niin kuin pitääkin, mutta minusta tuo hinta on kovin suolainen. Noin paljoa en kuitenkaan viitsi maksaa siitä ilosta, että pääsisin floikkakitaraani (ainoa vibratallalla varustettu kitarani joka ei ole blokattu jo valmiiksi) säätämään "kiinteätallaiseksi."
Da Make
21.09.2006 18:30:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näppärän oloinen vipstaakkeli!
Jos olisi ylimääräistä, niin laittaisin tuon tilaukseen.
 
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Ze Kink
21.09.2006 21:34:41 (muokattu 21.09.2006 21:37:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näppärän oloinen vipstaakkeli!
Jos olisi ylimääräistä, niin laittaisin tuon tilaukseen.

 
Samaten. Voi olla että tulee tuollainen hommattua kyllä jossain vaiheessa.
 
Komeasti muuten kepittelee Balducci taas.
 
E: taitaa muuten rämpytellä tuolla taustalla tuossa asennusvideossa, hehe. Kuuluu jotain epämääräistä rämpyttelyä.
 
Parkereissahan on ollut tuolla tavalla toimiva talla jo jonkun aikaa. Mietinkin että miksei muihin kitaroihin ole tuollaista laitettu.
 
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Hössö
21.09.2006 21:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tuota vekotinta Suomenmaalta vai pitääkö lähteä pidemmän matkan tilaushommiin?
 
jpentti
21.09.2006 23:45:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikko sitten asentelin otsikonmukaisen vempeleen yhteen kitaraani. $68 oli hintaa lähetyskuluineen (eBay). Aiempaa kokemusta on Hipshotin tremsetteristä ja kyllä tämä tuntuu olevan pykälää korkeammalla evoluution asteikolla...kunnon materiaaleista tehty ja todella simppeli asentaa. Ja kun laite ei ole käytössä niin systeemin olemassaoloa ei huomaa toisin kuin tremsetterin kanssa.
 
Pussillinen varaosiakin tuli mukana ja saattaa olla tarpeenkin koska on teoriassa mahdollista, että lukituksen peukaloruuvit saattavat löystyä ja pudota huomaamatta silloin kun talla ei ole blokattuna. Nyt tarvis vielä kehitellä jonkinlainen EVH D-tunaa vastaava systeemi upotetulle floikalle niin olispa droppivireen vaihto vihdoinkin suht helppoa kelluvatallaiselle.
 
Tasapaino
22.09.2006 00:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko mä udella, että miksi täytyy olla kelluva talla, jos sitten haluaa blokata sen..?
 
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
McNulty
22.09.2006 01:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko mä udella, että miksi täytyy olla kelluva talla, jos sitten haluaa blokata sen..?
 
Juuri siksi että nyt se on kätsysti mahdollista :)
 
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Ze Kink
22.09.2006 01:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko mä udella, että miksi täytyy olla kelluva talla, jos sitten haluaa blokata sen..?
 
Sitä ei aina välttämättä tarvitse. Niinkin yksinkertaista. Ja kiinteää tallaa ei taas saa kovin helposti kellumaan.
 
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
JuSu
22.09.2006 09:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli miten oli niin mun mielestä toi vaikuttaa kyllä kokeilemisen arvoiselta kapineelta.
 
Rukouksiini on vastattu. Täytyy tuollainen saada heti-kaikki-mulle-tänne-nyt.
 
JuSu
 
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Tumppi38
22.09.2006 09:17:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rukouksiini on vastattu. Täytyy tuollainen saada heti-kaikki-mulle-tänne-nyt.
 
JuSu

 
Entäs toi ... http://www.stewmac.com/shop/Bridges … ar_tremolo_parts/Tremconverter.html
 
"Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt" - "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja"
Tietysti Pauligin
22.09.2006 09:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko mä udella, että miksi täytyy olla kelluva talla, jos sitten haluaa blokata sen..?
 
Ideahan tuossa onkin se, että parissa sekunnissa saa vaihdettua kelluvasta kiinteään.
 
Näppärä vehje. Yksi floikkakitara on mutta ei tule pahemmin soitettua. Ehkä sitten voisi tuollaisen hommata kunhan tuon joskus jaksaa kunnostaa, elektroniikkaa uusiksi ym.......
 
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
oiva tumpeloinen
22.09.2006 11:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältähän tuo vaikuttaa. Ja jos se kerran toimii, kuten luvataan, niin eipä tuo liian kalliskaan ole. Laitteen kestävyys on tietenkin pienehkö kysymysmerkki.
 
Mitenkäs jpentti, kun olet moisen asentanut...tuliko paketin mukana se lyhyempi ruuvi, jonka setä tuossa asennusvideossa vaihtoi?
 
PekkaM
22.09.2006 11:27:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota on näemmä kehuttu suunnilleen parhaaksi sähkökitaroihin liittyväksi innovaatioksi pitkiin aikoihin.
 
Suunnilleen puolet kehujalaumasta ja Kevan Geier itse ovat vanhoja Jemsiten vakiokirjoittajia ;) Ei sillä, ettei se hyvä voisi olla.
 
(tosin Kevan taisi lopulta saada ikibannit oltuaan tarpeeksi hankala ihminen tarpeeksi pitkään)
 
Werde
22.09.2006 11:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon kanssa ei saa jousia latvala-tyyliin, ja se on huonompi juttu. Muuten vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.
 
oiva tumpeloinen
22.09.2006 11:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon kanssa ei saa jousia latvala-tyyliin, ja se on huonompi juttu. Muuten vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.
 
Don´t mind me asking......
 
Mikä on Latvala-tyyli?
 
Terry Pantheras
22.09.2006 12:02:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Don´t mind me asking......
 
Mikä on Latvala-tyyli?

 
\|/ oisko se tämmönen kenties...?
McNulty
22.09.2006 12:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuempien kielten puolella kaksi suoraan, paksumpien kielten puolella yksi viistosti tallan reunasta kohti springclawn keskustaa.
 
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
Xizor
22.09.2006 12:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuempien kielten puolella kaksi suoraan, paksumpien kielten puolella yksi viistosti tallan reunasta kohti springclawn keskustaa.
 
Just noinhan se on:
 
http://ca.regionline.fi/unitar/guit … palace/postpics/new/roope_setup.jpg
 
Voisko joku muuten valaista hiukka, että mitä hyötyä tuosta on verrattuna normaaliin tapaan...?
 
Werde
22.09.2006 14:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko joku muuten valaista hiukka, että mitä hyötyä tuosta on verrattuna normaaliin tapaan...?
 
Väitäävät kovasti kitaran soivan paremmin tuolla asetelmalla. Melkoista mutuilua, mutta itse olin huomaavinani saman kun vaihdoin keppeihini tuon asetelman. Kannattaa kokeilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «