Aihe: Myyttekö vai säilytättekö??
1 2 3
balzary
22.09.2006 11:08:02 (muokattu 22.09.2006 11:10:26)

Onhan noi aina lähtenyt kiertoon kun parempaa /sillä hetkellä sopivampaa on tullut eteen. Entiset ja nykyiset bassot laskin just, ja uusin ostos sai järjestysnumeron 15. Bassojen hyvyydestä kamarumba ei ole ollut kiinni ensimmäisen basson myynnin jälkeen.

E: Itsensäruoskintatilastona voidaan sanoa, että ensimmäisenä 7 vuotena tuli soitettua kahdella bassolla. Loput on viimeiseltä 4 vuodelta.
Soundi lähtee oliiviöljystä.
J.Hollström
22.09.2006 11:29:02
Nää juniorithan vaihtaa bassojaan useimmin kuin meikäläinen kalsareita. Eli yli basso / soittovuosi?
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Karlsson
22.09.2006 11:30:37
Nää juniorithan vaihtaa bassojaan useimmin kuin meikäläinen kalsareita. Eli yli basso / soittovuosi?

Tiuhempaan.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Johannes_t
22.09.2006 11:39:43 (muokattu 22.09.2006 11:39:56)

Meikän menneet bassot:

-Ibanez (joku soundgear, ihan ookoo)
-Jackson Concert series (vähän ookoompi)
-Warwick FNA (oli työkaluna melkein kymmenen vuotta, sai väistyä viisikielisen tieltä)
-Yamaha 270 (väliaikaisena harjoitusritsana)
-Tokai nauhaton Jazz (käväisi talossa hetki ennen Pedullaa)
-Warwick FNA Jazzman (tuli FNA:n tilalle, väistyi Laklandin tieltä)

ja nykyiset:

Lakland 5502
Pedulla Buzz nauhaton
Kontra
absqua
22.09.2006 11:41:52

no ei nyt ihan sentään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
balzary
22.09.2006 11:47:54

Muusikoiden.netin aktiivikäytön aloittaminen korreloi täysin bassojen kierron nopeutumiseen.
absqua
22.09.2006 11:49:15
Muusikoiden.netin aktiivikäytön aloittaminen korreloi täysin bassojen kierron nopeutumiseen.

Mulla se oli ebayn löytyminen.
J.Hollström
22.09.2006 12:01:31

Mulla taas hyvien bassojen löytäminen on hidastanut vaihtotahtia.
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Niskamies
22.09.2006 12:02:11

Mulla taas rahan puute.
More is more.
Teijo K.
22.09.2006 12:05:18 (muokattu 22.09.2006 12:06:56)

Iso on määrä. Olisi mielenkiintoista kuulla vähän enemmän millaisia herkkuja siellä joukossa on ollut?

Lähinnä pitkäleimafendereitä.

No ei, kaikkea sekalaista. Suurin osa itse tehtyjä, (noin 20 kpl).

Ja onhan tässä harrasteltu kaheeksanköötluvulta asit saakaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
balzary
22.09.2006 12:09:18

Ei se koko pakka kierräkkään, Neuserit pysyy.
absqua
22.09.2006 12:10:14
Ei se koko pakka kierräkkään, parhaat pysyy.

Noin se menee.
J.Hollström
22.09.2006 12:13:01
parhaat

Noin se menee.

Allekirjoitus kertoo oleellisen pointin.
balzary
22.09.2006 12:13:40

parhaat

Noin se menee.

Kylkyl, puhuin omalta kohdalta.
absqua
22.09.2006 12:17:15

Joo, ei jää epäselväksi.
Pirkka
22.09.2006 17:05:06

Etkös sä omista vaan sen 6-kielisen John
Patitucci-mallin Yamahalta?

Mulla on ollut elämäni aikana 7 sähköbassoo ja yks kontra. Ne kaks ekaa sähkistä laitoin vaihdossa. Sen jälkeen tulleet viisi ovat kaikki mulla edelleen. En usko että pystyn luopuun. Vahvistimia oon vaihdellu mutta sitäkään tuskin enää tapahtuu, korkeintaan määrä lisääntyy.

Kontran myin pois kun kypsyin jazziin ja eräisiin ihmisiin, tarkoitus olisi hankkia toinen tilalle nyt kun jazzinnostus on palannut.
Ylläri
22.09.2006 19:17:22 (muokattu 22.09.2006 19:19:17)
Paninpa itsekin laskien omistettujen bassojen määrää. Kokonaislukemaksi tuli 9, joista siis kolme on jäljellä. Kun sen jakaa n. 20 vuotta kestäneelle soittouralle, voi todeta ettei GAS ole ihan älyttömyyksiin päässyt riistäytymään.

Aikajana sinänsä on mielenkiintoinen. Harrastuksen alkuvuosina bassot vaihtuivat tiheähköön tahtiin, mutta eka "kunnon" basso olikin sitten kehissä 13 vuotta. Pari vuotta takaperin GAS sitten iski uudestaan ja sen jälkeen on uusia soittopelejä tullut taloon vanhaan malliin. Nyt kasassa on semmoinen arsenaali, että sillä pärjäisi varmasti vaikka seuraavat 13 vuotta. Mutta eihän GAS ole ennenkään pärjäämisestä ja tarpeesta ollut kiinni, joten paras olla llikoja uhoamatta...
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
juici
22.09.2006 20:56:15

Toinen basso joutais myydä pois kun tuli uudeksi hevoseksi Myrskylintu hommattua. Ekaan bassoon vaan liittyy paljon rakkaita muistoja.
Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006
Boomer
22.09.2006 21:00:15

Fiddu, meitsinhän on just taimissa; kahdeksan omaa bassoa käynyt sylissä, ja kohta seitsemän vuotta tullut pomputeltua. Luulen kyllä, että tahti hidastuu, kun on ruvennut hiffaamaan mistä itse tykkää. Iältäni en siis ole ihan junnu enää, soittajan kylläkin.

Itse kysymykseen vastauksena: kolme olen myynyt, ja harvennus jatkunee, ainakin jos joskus iskee uusi gas, niin pitää raivata tilaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)