JuSu 21.09.2006 09:03:56 (muokattu 21.09.2006 09:10:14) | |
---|
Moro! Eli Screamer saa väistyä kompaktimman, tai ainakin helpommin liikuteltavan räkkitzydeemin tieltä. Tarkoituksena on siis kantaa etuaste/efektiräkkiä kahden treeniksen välillä, pääte löytyy paikanpäältä. Toiselta treenikseltä päätä löytyy (Rocktron Velocity 120), mutta toinen on hakusessa. Uusi tai käytetty, budjetti n. 750 euroa, putki. Varovasti olen tuuminnut Mesan 20/20 -päätettä, tuossa kiehtoo laitteen fyysinen koko (1 HE) sekä sopiva tehoreservi. Onko tästä kokemuksia kenelläkään? Uutena paukahtaa budjetista pihalle, mutta käytettynä ainakin eBaysta löytynee. Muita ehdotuksia? Peavey Classic 50/50:ä on jo tarjottu ja sellainen mulla on joskus ollutkin, joten turvallinen ja edullinen valinta. Kuitenkin tuntuisi, että jos Screamerin soundista halusi jotain negatiivista hakea, niin sellaista keskialueräyhää olisi voinut olla vähän lisää. Olisiko siis päätteessä syytä löytyä EL34:ia? eBayssa menee noita Englin vanhempia päätteitä (2x20-100W) aika polkuhintaan, alta neljän sadan, ainakin pienempiä. Lisäksi kiinnostaisi VHT 2/50/2, sekä Carvin TS-100. Carvin mahtuisi Saksasta tilattuna budjettiin uutenakin. Ehdotuksia, ajatuksia? JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
ejhfi 21.09.2006 09:28:47 | |
---|
Noh vaikka Engl E 840/50? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
Jormaz 21.09.2006 09:54:06 | |
---|
Mesa oli Englin kaverina, jotenkin liian ohuen tuntunen soundi. Nyt on toi Carvin, pitäs vaihattaa kunnon putket tilalle niin tietäis vehkeen todellisen luonteen. Carvin on musta kyllä parempi ton etusen kanssa kuin kyseinen Mesa. Suurin ongelma on kuitenkin itse etunen. Vituttaa ne säätönamiskat kun on erikseen lo ja hi mid sekä high. Ei oikeen koskaan pääse kunnon tasapainoon. Jetzt gehts wieder aufwärts |
Exhausted 21.09.2006 10:07:01 | |
---|
Käytä Screameria päättärinä. Ei mee rahaa kamanvaihtoon ja tarvittaessa sulla on vahvarinuppikin vielä. |
JuSu 21.09.2006 10:11:12 | |
---|
Käytä Screameria päättärinä. Ei mee rahaa kamanvaihtoon ja tarvittaessa sulla on vahvarinuppikin vielä. Ei tuo oikein ole vaihtoehto. Tarkoitus oli nimenomaan saada setti kompaktimmaksi tai ainakin helpommin liikuteltavaksi. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Deranged 21.09.2006 10:18:08 | |
---|
sellaista keskialueräyhää olisi voinut olla vähän lisää. Olisiko siis päätteessä syytä löytyä EL34:ia? Auttaa kummasti. Itse tykkään kovasti Electro-Harmonixin EL34 soundista. Ehdotuksia, ajatuksia? Jos et ole vielä testannut Marshall EL34 50/50 päättäriä, nyt on sen aika. Ihan oikeasti. Tuo on paras Marshallin tuote, jota olen koskaan hiplannut. |
_Tony_ 21.09.2006 19:15:55 | |
---|
Kyllä nuo kaikki mainitsemasi on hyviä vaihtoehtoja. Yrittäisin ekana saada VHT:tä tai ENGL:iä käytettynä. Jos ei onnistu niin kyllä se Mesan 20/20:nkin on hyvä peli ja potkuakin siinä on yllättävän paljon. "Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa |
pekurides 21.09.2006 22:54:54 (muokattu 21.09.2006 22:55:37) | |
---|
onko siin screemerissä jotain vikaa? Mikset jätä screameria toiselle kämpälle ja sit e530+ pääte toiselle, (siis sulla yksi pääte jo olikin?) Mulla on VHT2150 ,paras mitä ite tiedän. Vaikka onkin ladattu KT88 tuubeilla (2x100w) ni soundaa ihan törkeen hyvin olohuoneessakin ja eipä noita kt88 tuubia vissiin kauheesti tarkoitettukaan ruvelle ajaa. Dynamiikka aivan tajuton, voipi plektrakäellä tarvittaessa kaataa vaikka pieniä autoja:) Ainakin metallipitoiseen jumppaan veri guud! Englin 50+50 pääte oli aika munaton mielestäni. Tunteella päin vittua. |
JuSu 22.09.2006 08:48:05 (muokattu 22.09.2006 08:50:04) | |
---|
onko siin screemerissä jotain vikaa? Soundillisesti ei, mutta tää siirtyminen räkkikamoihin on jo jonkin aikaa kummitellut otsalohkossa. Tarkoituksena on saada setti/setit helpommin liikkuvaksi ja pienikokoiseksi. Mikset jätä screameria toiselle kämpälle ja sit e530+ pääte toiselle, (siis sulla yksi pääte jo olikin?) Tuossa tapauksessa mun pitäis kuitenkin kantaa G-Majoria edestakaisin. Samassa räkissä sitten kulkee etunenkin. Mulla on VHT2150 ,paras mitä ite tiedän. Aika mörssäri... =) Englin 50+50 pääte oli aika munaton mielestäni. Ok. Tällaistakin tarjottiin, täytyypä siis testata tarkasti jos tähän alan kallistua. Onhan tässä mun vaihtoruljanssissa vähän sellaista makua, että osin tää tapahtuu pelkästä vaihtelunhalusta. Periaate 'jos se ei ole rikki, älä yritä korjata sitä' OLISI hyvä ohjenuora... Mutta pyörät pyörii jo... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Werihukka 22.09.2006 09:45:14 (muokattu 22.09.2006 09:45:48) | |
---|
Riveran Hammer vois olla kova... itse mietin sitä jossain vaiheessa päätteeksi, mutta lähden varmaan nuppilinjalle kuitenkin. Tuo on siis 320 wattinen stereopääte ja sitä olisi helppo käyttää monona 160 wattisena :) Sitten kun toisen puolen putket menee niin voi jatkaa tarvittaessa toisilla. Kätevä keikoilla ja studiossa. Taitaa olla kyllä aikas pirun painava vekotin, tajusin tossa vasta. :) Edit: Lisäisimpä vielä että putkipääte on. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
JuSu 22.09.2006 09:51:34 | |
---|
Sitten kun toisen puolen putket menee niin voi jatkaa tarvittaessa toisilla. Kätevä keikoilla ja studiossa. Mä olen kokenut stereopäätteen suurimmaksi eduksi sen, että keikoilla (tai treeneissä) voi laittaa toiseen kanavaan sen pääkaiuttimen, joka mikitetään tai laulukamakeikoilla puskee yleisöön. Toisen kanavaan sitten voi laittaa pikkukaapin itselle monitoriksi. Näin voi sitten säädellä omaa lavavolumeaan ilman, että kokonaismiksaus on moksiskaan. Mutta tuo ei tietty poista tuota toistakaan pointtia. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
zeme 22.09.2006 10:09:54 | |
---|
Riveran Hammer vois olla kova... itse mietin sitä jossain vaiheessa päätteeksi, mutta lähden varmaan nuppilinjalle kuitenkin. Tuo on siis 320 wattinen stereopääte ja sitä olisi helppo käyttää monona 160 wattisena :) Sitten kun toisen puolen putket menee niin voi jatkaa tarvittaessa toisilla. Kätevä keikoilla ja studiossa. Muutenkin toi riveran hammer on aika mörssärin näkönen... Suorastaan tarvis oman räkkinsä, eikö se olekkin joku 4 unittia korkea?? Jos oikein muistelen... No problem. |
Jos et ole vielä testannut Marshall EL34 50/50 päättäriä, nyt on sen aika. Ihan oikeasti. Tuo on paras Marshallin tuote, jota olen koskaan hiplannut. Mä ehdottaisin kanssa tätä vaihtoehtoa. Sen huonoin puoli (ainakin tätä tapausta ajatellen) on fyysinen koko. Uudempi malli taitaa viedä 3 unitia räkistä ja tuo vanhempi malli vie 4. Siinä ne huonot puolet sitten mielestäni olikin. Luotettavuus ja soundi on mua ainakin eniten lohduttanut sen koon kanssa. Vahvarin takaa löytyy myös kytkimet, jolla voi puolittaa tehon. Silloin se olisi 2x25W, eli ei tehoissa olisi paljoakaan eroa siihen Mesan tai Marsun EL84-malliin. Nuo vahvarit on myös usein vähän halvempia, kuin Mesat, Englit ja vastaavat. Käy ihmeessä kokeilemassa. |