Aihe: Aito SG vs. Epiphone SG
1
jaakko1000
22.09.2006 09:27:50
Aloitin soiton joskus 70-luvun puolella ja eka kitara oli Kasuga SG enkä siitä juuri mitään muista muuta kuin sen, että se oli soittokelpoinen. Nyt tekisi mieli verestää muistoja (aina GAS, käytettävien varojen rajallinen määrä/vuosi vs. muu perhe..).
Kitarahan on rakenteeltaan perin yksinkertainen ja katselinkin Epiphonen hintoja ja HC:n ylen kehuvia kirjoituksia. E-versio on halpa eli onko teistä kukaan vertaillut soitannollisisa eroja aidon Gibsonin ja Epiphonen välillä. Elektroniikkaa ja kovopuoltahan voi aina vaihtaa.
Freewheeler
22.09.2006 10:02:13
Hehee, mulla melkein sama vaiva, jonka ratkaisin ostamalla Epin SG-400 -skeban. Todella soittokelponen peli, mitä ei voi sanoa noista 70-luvun puolivälin japsikopioista jollainen mullakin oli! Hyvä paksu kaula, kokomahonkinen rakenne liimakaulalla ja kevyt kuin mikä. Orkkismikit ja sähköt yllättävän hyvää laatua, ei heti tarvitse vaihtaa. Lakkaus todella ohut ja "uponnut" puun syihin, ihan kuin Gibsonin nitrolakkakin. Virittimet vaihdoin Klusoneihin, vaikka alkuperäisetkin toimivat hyvin. Vaihda musta satula ja mikkivalitsimen nuppi valkoisiksi ja verme näyttää vielä enemmän SG:ltä. Kannattaa zekkailla Huutonettiä, sieltä omani löysin naurettavaan hintaan :-)
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Les Fender
22.09.2006 11:16:11
Suosittelen Epin SG-400 vintagea. Hiukan kalliimpi (uutena n.100e) kuin tuo tavallinen, mutta jo valmiiksi Groverin virittimet, paremmat mikit ja mielestäni mukavampi satiinilakkaus.
"Living is easy with eyes closed!"
StringPervert
22.09.2006 13:14:30
Mun mielestä epissä tökkii lavan muotoilu, mikä nyt ei tietenkään vaikuta soitettavuuteen...
pnorman
22.09.2006 14:09:52
Minullakin tökkii lavan muoto, mutta kyllä Epi on hinta/laatusuhteeltaan kohdillaan. Itse kuitenkin hankin äskettäin pitkän tauon jälkeen Gibson SG Standard:n ja en ole katunut. Mitään upgradeja ei tarvi. Näissä tulee lisäksi kova laukku mukaan, se on mielestäni pakollinen SG-tyyppiselle kitaralle.
Nacher
22.09.2006 14:13:02
Haluaako joku arvailla, mikä noissa SG menaceissa on oikein vikana, kun niitä saa niin halvalla? Joku 850e T-kaupassa, ja valmiiksi hyvät elektroniikat ym. Sellainen haastaa mielestäni ainakin kovasti noita halvempia kopioita, ja saa kuitenkin "aidon Gibson logon" lapaan :).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)