Aihe: stevie ray
1
rrl3
21.09.2006 22:35:19
millähän mikeillä toi SRV sai sen murakan soundin stratoonsa.
b...bl..blu..blue..BLUES!!!
Dr. Muff
21.09.2006 23:17:20
millähän mikeillä toi SRV sai sen murakan soundin stratoonsa.

Numero ykkösessä oli pre-CBS mikit noin vuodelta '59. Jossain kitarassa mm. Van Zandtit ja jossain lipstickit. Netistä löytyy. Texas Speciaalit on aika kaukana. Tukkoiset ja epädynaamiset.

Mikit oli vaan yksi pala siinä isossa palapelissä.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
LamaAjanElvis
21.09.2006 23:20:16
Ei niitä mikkejä kannata niin paljoa miettiä. Sillä oli monta eri Stratoa eri mikeillä ja kaikillä lähti se SRV soundi. Siinä rähjääntyneessä vakkarivehkeessä oli ihan orkkis Fenderin mikit, eli ei mitkään ulostulohirmut. Sitten oli tietenkin jotain spedaalia ja putkivahvistinta.

Soundi lähtee sormista, on tämä vanha ja kulunut sanonta. Pikkaa vaikka lähempää kaulaa, niin tulee vähän tummempi soundi. En osaa muuta sanoa.
Sormet lähtee soundista.
Läpistö
21.09.2006 23:31:49 (muokattu 21.09.2006 23:32:01)

Kyllä mun mielestä Texas specialit + paksut kielet -yhdsitelmällä pääsee aika lähelle tuota soundia.
"Every dream is a bridge burned down"
Rämppy
22.09.2006 09:34:56 (muokattu 22.09.2006 09:41:59)
Kyllä mun mielestä Texas specialit + paksut kielet -yhdsitelmällä pääsee aika lähelle tuota soundia.

Komppia. Mutta homma onnistuu myös lähes kaikilla hyvälaatuisilla perus-stratomikeillä. Lisäksi tarvitaan tosiaan strato, paksut kielet, putkivahvistin (Fender-tyyppinen ainakin toimii), overdrivepedaali (tube screamer-tyyppinen) ja tietenkin ne sormet.
Jos SRV-soundia (tai mitä tahansa blues/rock/rautalankameininkiä) haluaa, niin mun mielestä Texas Special on hyvä mikkivalinta. Soivat erittäin eloisasti ja dynaamisesti, kunhan säädöt on kohdallaan. Mulla ne on aika alas säädetty ja kyllä soivat nätisti, mutta tarvittaessa myös tanakasti. Tai eihän ne mikit soi, mut kuitenkin...
Se teksasin spesiaalin (todella) pienenpieni keskialuekorostus ei ehkä tee mikeille oikeutta makuuhuonesoittelussa, mutta bändisoitossa siitä on ollut selkeää etua ainakin mun mielestä. Tulee ripaus ryhtiä soundiin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Humu
22.09.2006 14:09:05
Siis kyllähän mä samaa mieltä olen, että stratosoundi korostuu hyvin Vauhganin kitaroinnissa ja yleensä kaikki stratot on hyvin samanhenkisiä SRV:n soundin suuntaan.
Kuiteski aika hyvin huomas eron tällä yhdellä livevideolla(en muistamillä), missä äijä vaihtaa sellaiseen kellertävään tortoisepleksillä varustettuun stratoon, eli perinteisemmällä..hieman honottavalla ja "ohuemmalla" soundilla varustettuun vehkeeseen. Siitä kyllä huomaa, että kyllä siinä numberonessa oli oma "jujunsa", vaikkakin tunnistettava stratosoundihan siitäkin lähti.
Mutta kuten nii usein on todettu...sormistahan se lähtee...jne.;D
Simplex
22.09.2006 18:39:49

Sillon kun itsellä oli paha treenausvimma joku vuosi takaperin oli SRV se ykkösjuttu. Sittemmin olen aktiivisesti koittanut päästä eroon siitä tatsista.

Sama juttu ja aika hyvin alkaa olemaan unohtanutkin ne SRV-jekut. Tuntuu pöhköltä jos ei bluesia soittaessaan keksi mitään muuta kun Vauhkosen lickejä, leimaantuu helposti imitaattoriksi.
Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)