Aihe: Sooloskaba 54
1 2 3 4 5 6 7 8
Ambitus
21.09.2006 18:10:47

No kiitos kiitos. En oo mitää tilua ollu tarjoomassakaan, enkä tarjoo. Pidän enemmän musiikista.

Määrittele "musiikki". Tilu on myös musiikkia. Onko sinun "musiikkisi" sellaista, että soitellaan kokonuotteja tempossa 30? Mieipidekysymyshän tämäkin on, mutta jotenkin huomaa, että et oikein halua tahi tahdo arvostaa lahjoja ja rankkaa työtä. Ei se nopeasti soittaminen tule ilmaiseksi. Siihen vaaditaan monen vuoden aktiivinen duuni. Täällä Mnetissä on paljon kepittäjiä, jotka luulevat liikaa itsestään ja pitävät itseään uutena kitaroinnin profeettana. Ne on asia erikseen. Mun mielestä on vain erittäin hyvä, että jokainen soittaessaan käyttää sen 110% teknillisistä-ja musikaalisista kyvyistään ja uskaltaa ottaa riskejä. Siinä kehittyy, eikä jää junnaamaan pelkkää bluespentatonista.

Niille, jotka eivät jaksa blokata kymmentä sointua niin johan on. Miten te luulette musiikillisten kykyjenne kehittyvän? Onhan se kivaa soitella pelkkää perunaa ja kaalia, eikä ymmärtää mitään harmonioista. Sen takia mä tein ton taustan kattoakseni miten nämä Mnetin professionaalit "kaikkitietäväiset" kitaristit siihen soittavat ja suhtautuvat. Paljon kyllä puhutaan!

Ps. Titor: Sunnuntaikitaristit voi jättää omaan arvoonsa. Jos auot päätäsi tuohon tahtiin, niin toivoisin sun ottavan osaa tähän skabaan. Sama koskee kaikkia! Luulisi, että sunkin tietämyksellä ja "riittämättömillä taidoilla" pystyisit vetää aika hyvänkin pätkän.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Ambitus
21.09.2006 18:21:09

BigPapa
21.09.2006 18:23:07 (muokattu 21.09.2006 18:54:36)

Määrittele "musiikki". Tilu on myös musiikkia. Onko sinun "musiikkisi" sellaista, että soitellaan kokonuotteja tempossa 30? Mieipidekysymyshän tämäkin on, mutta jotenkin huomaa, että et oikein halua tahi tahdo arvostaa lahjoja ja rankkaa työtä. Ei se nopeasti soittaminen tule ilmaiseksi.

Tota vois ihan kysellä vaikka Leslie Westiltä, vaikka eihän Lesliekään ole kai mitenkään hyvä tossa kitaransoitossa. Jos musiikin hyvyys = kitarasolistin nopeus niin ollaan aika väärillä jäljillä mun mielestä. Melodisuus , soundi , persoonallisuus, svengi yms. jotain sellaista minä enemmän arvostan kuin miljoonaa miljoonaa nuottia sekunnissa.Bluespentatonistakin voi vääntää niin monella tavalla.Ei mua ainakaan kyllästytä yhtään kuunnella hyviä blues-soittajia.
Se ei kuitenkaan ole kaikki mitä kuuntelen.Kornia ruveta lyömään leimakirveellä ohtaan bluespuristinleimaa, siihen muottiin en istu.Jos on hyvä tekniikka niin sehän on hyvä juttu, sitä vaan mielestäni kantsis käyttää musiikin hyväksi enemmän kuin itseisarvona.Ja kyllä sille kaikkein nopeimmallekin tiluttajalle löytyy kannattajakuntaa ja arvostusta ihan minusta riippumatta.Kukin tekee asioita tyylillään.Eiks niin....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
jyri.salonen
21.09.2006 18:27:58

Ambitus soittaa hiton hyvin! Sillä selvä! Ja kukapa uskaltaa aukoa päätään miehelle joka on äänittänyt Dingon uusimman levyn? :) Eipä monien meriittilistalta semmosta löydy.
Ambitus
21.09.2006 18:28:37

Ambitus soittaa hiton hyvin! Sillä selvä! Ja kukapa uskaltaa aukoa päätään miehelle joka on äänittänyt Dingon uusimman levyn? :) Eipä monien meriittilistalta semmosta löydy.

Aaargghh!!! Suolaa haavoihin!!! Medic!!!!
pes
21.09.2006 18:49:09 (muokattu 21.09.2006 19:18:46)

no niinpä näkyy joo...ja että oikein studiolla tehdään matskut?

edit: toi tausta ei lataannu...
edit2: tuli se 5 yrittämisellä sittenkin...
Starlia
21.09.2006 18:55:28

Tähän, jos vastaisi vittumaisesti, niin Dingo on tehnyt viimeksi hyvän levyn 80-luvulla, jolloin Ambituskin kakki vielä housuihinsa. Ja tuo "levyn äänitys" on ehkä hiukan epämääräinen maininta. Voinhan minäkin äänittää vaikka Rollareiden levyn (jos suhteita vain riittäisi), niin, että olen se joka painaa rec ja stop nappuloita.

Sori.. Kaljaa juon taas vaihteeksi.
Ambitus
21.09.2006 19:12:49 (muokattu 21.09.2006 19:17:48)

Tähän, jos vastaisi vittumaisesti, niin Dingo on tehnyt viimeksi hyvän levyn 80-luvulla, jolloin Ambituskin kakki vielä housuihinsa. Ja tuo "levyn äänitys" on ehkä hiukan epämääräinen maininta. Voinhan minäkin äänittää vaikka Rollareiden levyn (jos suhteita vain riittäisi), niin, että olen se joka painaa rec ja stop nappuloita.

Sori.. Kaljaa juon taas vaihteeksi.

Hahhahhaa! Senkus näkis! Jätkä painamassa rec ja stop napukoita. Mä veikkaan et ne menis sulta sekaisin!=D Se on valitettavaa mutta totta että Dingo on tehny viimeksi "hyvän levyn" 80-luvulla. Minkäs teet. Kyl mä mieluummin käyn äänittelee ja miksailee bändejä kuin seison mäkin keittiössä kääntämässä purilaista. Äänittäjä on se, joka laittaa mikit paikoilleen ja hakee tuottajan haluaman soundin instrumenteista, sekä tallentaa soiton äänitteelle. Nykyään äänittäjän kuvaan kuuluu myös editointi, osatuottaminen ja esimiksaus.

Kalja on hyvvee!!!
Muuki
21.09.2006 19:13:21
Mun mielestä on vain erittäin hyvä, että jokainen soittaessaan käyttää sen 110% teknillisistä-ja musikaalisista kyvyistään ja uskaltaa ottaa riskejä. Siinä kehittyy, eikä jää junnaamaan pelkkää bluespentatonista.

Ite olen jäänyt junnaamaan ja aivan tarkoituksella. Joku tuossa vain viehättää enemmän kuin mikään muu. Mun mielestä tuo on aivan yhtä haastava ja monipuolinen kuin mikä tahansa muu skaala. Ainakin siitä voi saada monipuolisen jos vähänkään riittää mielikuvitusta ja teoriaa soittamiseen. Yhtä lailla sillä voi yliampua jankkaamalla samaa potaskaa.

Eipä sillä, yhtä lailla arvostan mitä tahansa musiikillista piirrettä jonkun hepun soittamisessa. Tuota pentatonista voi maustaa niin monella tavalla ettei siihen taida riittää ihmisen elinaika. Nämä on muutenkin pirun hankalia aiheita kun me ollaan kaikki erilaisia ja jokaisella on oma mielipiteensä. Siirryn syrjään..
Europe on maailman paras bändi.
Starlia
21.09.2006 19:25:07 (muokattu 21.09.2006 19:25:35)
Hahhahhaa! Senkus näkis! Jätkä painamassa rec ja stop napukoita. Mä veikkaan et ne menis sulta sekaisin!=D

Todennäköisesti.

Se on valitettavaa mutta totta että Dingo on tehny viimeksi "hyvän levyn" 80-luvulla. Minkäs teet.

Taidat sitten arvostaa itse omia tekeleitäsi

Kyl mä mieluummin käyn äänittelee ja miksailee bändejä kuin seison mäkin keittiössä kääntämässä purilaista.

Kukapa ei olisi samaa mieltä?

Äänittäjä on se, joka laittaa mikit paikoilleen ja hakee tuottajan haluaman soundin instrumenteista, sekä tallentaa soiton äänitteelle. Nykyään äänittäjän kuvaan kuuluu myös editointi, osatuottaminen ja esimiksaus.

Kyllä minä tuon tiesin. Huomaa edellisen viestini konditionaali.

Kalja on hyvvee!!!

On se parempaa kuin Dingon uusi levy.

Ja jos palataan takaisin aiheeseen....
Ambitus
21.09.2006 19:25:09 (muokattu 21.09.2006 19:26:25)

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=133118&

Tuolla voi jatkaa tätä blues vs. tilu keskustelua:
BigPapa
21.09.2006 19:28:54

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=133118&

Tuolla voi jatkaa tätä blues vs. tilu keskustelua:

Tähän vaan senverran, että on muutakin kuin blues tai tilu, ainakin mun mielestä...; /..ei minulla muuta.
J.Hollström
21.09.2006 20:03:15
Kun tää meni nyt niin kauhian totiseksi vääntämiseksi, niin minäkin äänitin sooloni uudelleen.

http://juki.1g.fi/mp3/Juki68_Sooloskaba_54.mp3

Ensimmäisessä vedossa oli liikaa vibraattoooo.
monotone
21.09.2006 20:56:45

Tää meni niin totiseks ettei mulla tullut sooloista ku jotain ihme Totoo... Sorry, no can do.
BigPapa
21.09.2006 21:26:33

Ei tätä nyt niin vakavasti jaksa ottaa, että uusiks tekisin, eiks tää nyt pitäis olla enemmänkin hauskanpitoa. Sen verin minkä verin.
J.Hollström
21.09.2006 21:30:45
Ei tätä nyt niin vakavasti jaksa ottaa, että uusiks tekisin, eiks tää nyt pitäis olla enemmänkin hauskanpitoa. Sen verin minkä verin.

No se mun eka oli lähinnä vitsi. Siksi uusi soolo ettei ihmiset käsitä väärin, en halua halventaa skabaa millään huumoripläjäyksillä. Ei toi tokakaan nyt mikään tarkkaanfuntsittu ole, 2. otto ja täynnä virheitä ja muita selityksiä. Lähinnä tsekkailin miten toi 11-settinen tele + '70 Bantami toimii äänityksissä. Ehkä tuli liikaa noita kaikuloita, mutta olkoon...
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Pande
21.09.2006 21:48:36 (muokattu 21.09.2006 21:49:22)

Sunnuntaikitaristit voi jättää omaan arvoonsa.

Mutta eihän täältä muita löydykään. Suurin osa meistä tällä palstalla kyllä soittaa kitaraa, mutta todella harva on kitaristi. Ammatikseen kitaraa soittavia sooloskabaan osallistujia -- varsinaisia kitaristeja -- ei liene kovin montaa. Yngwien kokoisia egoja kyllä sentään löytyy vähintään jokatoiselta, mutta onhan sekin jo jotain(?)

Tilu vs fiilistely vs hunppa vs whatever -keskustelu on jo senverran wanha ja murheellinen klisee etten jaksa sitä sen kummemmin edes kommentoida, eikä kenenkään muunkaan pitäisi.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Urmas Potkuri
21.09.2006 22:04:50

Suurin osa meistä tällä palstalla kyllä soittaa kitaraa, mutta todella harva on kitaristi. Ammatikseen kitaraa soittavia sooloskabaan osallistujia -- varsinaisia kitaristeja -- ei liene kovin montaa. Yngwien kokoisia egoja kyllä sentään löytyy vähintään jokatoiselta, mutta onhan sekin jo jotain(?)

Näin minäkin olen kuvitellut asian olevan. Menee ihan hupaisa asia (sooloskaba) liian vakavaksi ja aiheesta pahasti pihalle näköjään.
Itse olen nimenomaan sunnuntaiharrastaja ja minusta on aivan herttasen yhdentekevää soittaako joku nopeasti vai ei ja mistä helevetin skaalasta ja moodista. Arvostelen kuulemaani musiikkia yksinkertaisella menetelmällä, eli kuulostaako se minusta hyvältä vai ei. Sitä, että omat mieltymykseni ovat nimenomaan juurimusiikin puolella en osaa hävetä, vaikka ilmeisesti pitäisi. :)
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
Kampela77
21.09.2006 23:08:48
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)