rheinone 15.09.2006 18:46:19 (muokattu 15.09.2006 18:48:48) | |
---|
Saablari ku toi Malcolm Young meni sillon 70-luvulla riisumaan hienon Jet Firebird:insä (näkyy mun oma kuva 2:ssa) nykyiseen asuunsa, joka lienee kaikille tuttu. Hankin reilu vuosi sitten G6131MYR Malcolm Young signature-kitaran (vrt. mun oma kuva 3), jossa on sentään punainen väri jäljellä, mutta mielestäni Gretschin esteettiseen olemukseen oleellisesti kuuluva plektrasuojus puuttuu. Tänään tuli viesti että nyt olis Jet Firebirdin plektrasuojus saatavilla Suomessa. Mitä mieltä olette signaturekitaran modaamisesta? Yks kaveri kommentoi jotain tällasta: "Alä helvetissä rupee porailemaan siihen bodyyn reikiä, kitaran arvo laskee". Eli olenko tekemässä tollon työn? Heittäkäähän tekin kommenttinne. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
ballfish 15.09.2006 18:49:00 | |
---|
No aiotko sitä myydä?? Siitähän se vaan on kiinni. Nimim. Kitaroita ostetaan, ei myydä. ;) |
Kuha 15.09.2006 18:57:02 | |
---|
Jos ei oo rikki niin älä korjaa. Muistakaa venytellä. |
le pargo 15.09.2006 19:26:42 | |
---|
"Alä helvetissä rupee porailemaan siihen bodyyn reikiä, kitaran arvo laskee". Eli olenko tekemässä tollon työn? Heittäkäähän tekin kommenttinne. Jos et raski porailla reikiä bodyyn niin onnistuisko plektrasuoja kiinnittää mikinraameihin..? Porais plekusuojaan reiät oikeille kohdille ja molempiin mikinraameihin hankkis vähän pidemmät ruuvit (1/raami) joilla suoja tulis kiinni. Ton alapuolisen kiinnikkeen vois korvata kumitulpalla, joka nojaa bodyyn. Vois sitten halutessaan palauttaa alkuperäiseen asuun. |
Karlsson 15.09.2006 20:20:43 | |
---|
Mitä mieltä olette signaturekitaran modaamisesta? Yks kaveri kommentoi jotain tällasta: "Alä helvetissä rupee porailemaan siihen bodyyn reikiä, kitaran arvo laskee". Eli olenko tekemässä tollon työn? Heittäkäähän tekin kommenttinne. Se on sun kitara, ei Malcolm Youngin. Pora käteen ja menoks. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
MadMatt 15.09.2006 20:33:29 (muokattu 15.09.2006 20:34:20) | |
---|
Siitä tulee rheinone signature |
lindo 15.09.2006 20:45:57 | |
---|
Nimim. Kitaroita ostetaan, ei myydä. ;) You said it best brother. Yhden kitaran kerran myin ja nyt vituttaa, kun ois käyttöä sille.
Rok rok |
zuppermuhle 15.09.2006 21:02:38 | |
---|
Teet juuri niinkuin itse haluat. Mielestäni tuo kitara näyttäisi hienoimmalta ilman plektrasuojaa mutta itseppä päätät. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
rheinone 16.09.2006 10:33:04 | |
---|
Se on sun kitara, ei Malcolm Youngin. Pora käteen ja menoks. Niin, kitarahan se vain on. Sitäpaitsi edellinen omistaja oli jo poraillu pari reikää, ku sillä oli ilmeisesti ollu Bigsby tossa. BadAss-talla oli kuitenkin pistetty takasin sillon kun tein kaupat. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
rheinone 21.09.2006 20:26:31 | |
---|
Jee jee, tänään lähti Gretsch porailtavaksi. Siitä tulee hieno! All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Paby 21.09.2006 20:48:32 | |
---|
Tossa kuva n.2 jetbirdissä on keskellä humppari; meinaatko semmosen vielä modauttaa? Siihen ei taida pelkkä ruuvien porailu riittää. Aika villi kitara tulis kyllä. 8) Christ, what would rock and roll be without feedback? |
rheinone 21.09.2006 21:24:07 (muokattu 21.09.2006 21:32:29) | |
---|
Tossa kuva n.2 jetbirdissä on keskellä humppari; meinaatko semmosen vielä modauttaa? Siihen ei taida pelkkä ruuvien porailu riittää. Aika villi kitara tulis kyllä. 8) Ei tartte kolmatta mikkiä. Malcolmin tarpeisiin riittää pelkkä Filtertron tallassa, ja hyvä niin. Mutta mulla kaulamikille on kyllä käyttöä: Sillä löytyy mukavasti saundivariaatiota, varsinkin kun tallassa on TV Jonesin Power'tron ja kaulassa Gretschin oma Filtertron. Kuva 2:ssa näkyvän humpparin tohon keskelle tuuttaaminen on mun mielestä ollu suoraan sanottuna hienon Jet Firebirdin raiskaamista, esteettisestikin. Keskimikki oli kitarassa jo silloin kun Malcolm sai sen isobroidiltaan Georgelta. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Paby 21.09.2006 21:25:48 | |
---|
Keskimikki oli kitarassa jo silloin kun Malcolmin sai sen isobroidiltaan Georgelta. Isobroidit on tyhmiä jätkiä. Tiedän kokemuksesta kun sellainen olen. Christ, what would rock and roll be without feedback? |
Isobroidit on tyhmiä jätkiä. Tiedän kokemuksesta kun sellainen olen. Heh heh, samassa venheessä ollaan. Eli tyhmiä isobroideja. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
zuppermuhle 21.09.2006 21:33:51 | |
---|
Tossa kuva n.2 jetbirdissä on keskellä humppari; meinaatko semmosen vielä modauttaa? Siihen ei taida pelkkä ruuvien porailu riittää. Aika villi kitara tulis kyllä. 8) No eihän Malcomillakaan ole siinä nykyään mitään. Pirun hieno kitara joka tapauksessa. M.A.C.H.O #18 "AI LAID!" |
Joees 24.09.2006 19:19:15 | |
---|
Mitenköhän toimis tuollainen filtertron tallassa ja joku perus humbucker tai p90 kaulassa. Jos jollain kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Anyway... Pistähän kuvia sitten kun on porailut porailtu ja osat lisätty! Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
rheinone 27.09.2006 14:01:44 | |
---|
Anyway... Pistähän kuvia sitten kun on porailut porailtu ja osat lisätty! No nyt on omakuvassa rheinone-signature porailtuna. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Numb 27.09.2006 14:08:13 | |
---|
Siitä tuli hyvä. |
Joees 27.09.2006 14:59:53 | |
---|
No nyt on omakuvassa rheinone-signature porailtuna. Hyvähän tuo. Vaan en silti osaa sanoo kumpi oli parempi mun makuun :) Pääasia että sä diggailet. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
Angus 27.09.2006 17:05:08 | |
---|
Toi on kyllä todella kaunis kitara, tosin mun mielestä komeampi ilman plektrasuojusta. |