sunder 01.09.2006 13:19:44 | |
---|
Pitkä jannu, pitkät kädet.. Pakko tarttua tähän. Jos on pitkä jannu ja pitkät kädet, niin on se ruumis suhteessa muutenkin pidempi, jolloin tilanne on sama kun lyhyelläkin soittajalla. Käsien pituus suhteessa torsoon taitaa ihmisellä olla melko vakio. Eri asia on, jos kädet ovat suhteessa pitkät vartaloon, vrt. gorilla :) |
losli 01.09.2006 13:28:50 (muokattu 01.09.2006 13:29:36) | |
---|
Pakko tarttua tähän. Jos on pitkä jannu ja pitkät kädet, niin on se ruumis suhteessa muutenkin pidempi, jolloin tilanne on sama kun lyhyelläkin soittajalla. Käsien pituus suhteessa torsoon taitaa ihmisellä olla melko vakio. Eri asia on, jos kädet ovat suhteessa pitkät vartaloon, vrt. gorilla :) Vaikutelmaa alhaalla roikkuvasta kitarasta voi korostaa myös vetämällä housut mahdollisimman ylös. :-)) |
wilzhu 01.09.2006 14:19:36 | |
---|
Vaikutelmaa alhaalla roikkuvasta kitarasta voi korostaa myös vetämällä housut mahdollisimman ylös. :-)) Nykyään maalainenkin voi olla "cool"? Elämä off. |
Piirakka 02.09.2006 08:00:10 | |
---|
Ja entiset mäkihyppääjät näyttää kitara kaulassa aina niin "rock"ilta 8D "I play stratocasters because no one good has ever played one!"
"I chose not to tilu"
"Edustan soittajana niinsanottua rävellys-koulukuntaa jonka Jimmy Page aikoinaan kehitti, muita edustajia muunmuassa Rory Gallagher ja Prince" |
Tony Narrows 20.09.2006 09:47:26 | |
---|
mutta jos puhutaan jostaki petruccista tai steve vaista, niin ei varmasti tee yhtään virhettä. urheilusuoritus täytyy olla täydellinen jokasuhteessa. Olen kyl hieman eri mieltä asiasta. Kyllä nämä herrat tekee virheitä aika paljonkin tai siis ei niitä välttämättä itse ajattele virheeksi, mutta muutamia juttuja olen lukenut ja kuullut missä kertovat virheistään ja oikeastaan ne eivät varsinaisia soittovirheitä ole vaan ovat unohtaneet esim jotain. Sit voi miettiä, että jos itse olisitte julkaisemassa Live-taltiointia niin julkaisisitko sellasta pätkää, jossa soitat vit**lleen?? Kyllä nämä oikeat livepätkät on yleensä käsitelty studiossa vielä jälkeen päin ja sinne on lisäilty asioita ja poistettu asioita eli bootleg-keikkoja kuuntelemaan niin kuulet niitä virheitä. Alias Tonza^^ |
yngwie malmsteen 20.09.2006 10:30:07 | |
---|
Mietityttää paljon, että ihmetyttää on, että miten kukaan voi soittaa se kitara polvissa ? Siis otteen nappaaminen tulee todella vaikeaksi. soittihan henrixsikin niskan takana :) nappaappa sieltä otteet :D |
Numb 20.09.2006 10:58:04 | |
---|
Aina kun yrittää ite vedellä vähän esiintyen niin ei meinaa onnistua. Keskittymistä vaatii soitto ja mun on vaikee sovittaa sinne showta mukaan, ei varmaan kovin harvinainen ongelma. Kuinka Janick Gers tekee sen? :-) Jos on musa kovin progea, niin ei siinä hirveästi pompita; siinä menee tuo hienomotorinen puoli sekaisin. Maidenillahan suurin osa kamasta on teknisesti aika helppoa. Niin kuin nyt rockissa pakkaa olemaan. Tuskin se Janickikaan ihan hirveästi riehuu silloin kun on hankalampaa tavaraa tekeillä. Joku Van Halenin E. taas on niin suvereeni, että se mikä on minulle mahdotonta on EVH:lle mitätön pikkujuttu. Kyllä siinä on hyvä mahdollisuus pompahdella, kun käyttää kapasiteetistaan korkeintaan kymmenetä osaa. Jos aina treenaa paikallaan jupottaen, niin ei se irtonainen liike keikalla yhtäkkiä lähde, jos keikkailee sen verran kun nyt keskiverto amatööribändi keikkailee. Kyllä rockbändiin kuulu vähän showta, ja sitäkin puolta on hyvä vähän reenata. |
Kirk_Hammett 20.09.2006 21:14:54 | |
---|
joskus kun joku kitaristi tekee virheitä niin joku voi luulla sitä improvisoinniksi. joskus se tietty kuulostaa siltä ja joskus se jopa onkin sitä You know it's sad but true... |
Carpenter 20.09.2006 21:39:03 | |
---|
Itse mielummin kuuntelen hyvin soitettua liveä kuin playpackia. Esim. tämä on aivan loistavaa tavaraa ellei tätäkin nyt ole studiossa korjailtu. :D Satrianin basisti on loistava. |
Ze Kink 20.09.2006 23:02:37 | |
---|
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO, |
Apricot 21.09.2006 00:46:52 | |
---|
Joku Van Halenin E. taas on niin suvereeni, että se mikä on minulle mahdotonta on EVH:lle mitätön pikkujuttu. Kyllä siinä on hyvä mahdollisuus pompahdella, kun käyttää kapasiteetistaan korkeintaan kymmenetä osaa. Näin on. Ja toisaalta, tyypit ei tajua että ei joka kohta jossain biisissä vaadi täyttä keskittymistä ja parasta soittoasentoa. Jos jotain kvinttiotetta vaan hakataan, niin siinä voi hyppiä päällään vaikka vähemmilläkin taidoilla. Jos biisin tilukohtaus kestää vaikka 3 sekuntia, niin sen ajan voi skarpata helpostikin ilman että riehakas yleisvaikutelma kärsii yhtään. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
Up The Irons! |
Lesko 21.09.2006 16:06:45 | |
---|
Muutoin tuohon live-juttuun puutun sen verran, että mielummin näen sen epävireisemmän oikean liven, kuin millään play/singbackina vedetyn vedon. Playbackina soittamisen voisi vaikka rinnastaa urheilun sopupeleihin, joka sekään ei palvele yleisöä millään lailla. Tai ainakaan sitä osaa yleisöstä, joka haluaisi nähdä sen, jos saa sanoa 'suorituksen' niin kuin se spontaanisti menee. Ainakin itse tuntee itsensä vähän petetyksi kuullessaan jo ensimmäisistä nuoteista, että jaahans, tulee nauhalta. Olen yrittänyt välttää näitä -iltamia joita televisiosta tulee, joskin ovat tärkeitä, riippuen sijoituskohteesta plaa plaa plaa. Tekopyhyyttä tässä vähiten kaivataan. Koheu. Olen hyvin hyvin hyvin paljon samaa mieltä. Tekisivät biisinsä sellaiseksi että ne voi soittaa myöskin livenä oikeasti, tai sitten vain tekisivät uuden sovituksen liveä varten. Nykyään kun ängetään 88 kitararaitaa biisiin ja silti bändissä on vain yksi kitaristi niin menee hieman yli, tai sitten vain totisesti se pitäisi luonata myös livenä jotenkin, ei samalla tavalla kuin levyllä, mutta ei saatana ainakaan palybackinä! "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
ruikula 22.09.2006 11:08:50 | |
---|
Olen hyvin hyvin hyvin paljon samaa mieltä. Tekisivät biisinsä sellaiseksi että ne voi soittaa myöskin livenä oikeasti, tai sitten vain tekisivät uuden sovituksen liveä varten. Kuten edellä jo mainittiin, mutta nostanpa vielä. Toisinaan playbackin vetämiseen perusteena voi olla esimerkiksi tahti, jolla konserttia / gaalaa tehdään. Viisi minuuttia on naftisti lyhyt roudaustauko ja parinkymmenen bändin soundcheckkikin vie jonkunmoisen tovin. Mahdollisesti muitakin syitä siis on kuin orkesterin absoluuttinen pahuus. Liveä on totta kai miellyttävämpi kuunnella. Tästä en lähde väittelemään. Like shepherd with his flock, a minor with his coal, we're in this together |
Metsämies 27.09.2006 12:47:23 (muokattu 27.09.2006 12:48:21) | |
---|
ainaki kiss:in alive1 virheet korjattiin studiossa. jätettiin vaan yleisön äänet , rummut ja laulu ja loput lisättiin jälkeen päin.siis sille levylle R.I.P. Jimi Hendrix |
Chino 28.09.2006 21:36:58 | |
---|
|
VJP 29.09.2006 20:47:52 | |
---|
|
peto 29.09.2006 21:51:52 | |
---|
Aina kun yrittää ite vedellä vähän esiintyen niin ei meinaa onnistua. Keskittymistä vaatii soitto ja mun on vaikee sovittaa sinne showta mukaan, ei varmaan kovin harvinainen ongelma. Kuinka Janick Gers tekee sen? :-) Janick vetääkin ihan päin h*lvettiä.. |
Tombi 20.11.2006 10:32:38 | |
---|
|
janik 20.11.2006 11:39:01 | |
---|
|