Aihe: sekunda kieliä??
1 2 3
Kiinankeisari
20.09.2006 21:12:41
kielet on kyllä mielenkiintosia, melkein joka merkki tuntuu jonkun käsissä katkeilevan. mulla tattarioista huonoja kokemuksia, katkeilee ja tummuu nopeasti. fenderin kielet on taas ihan kauheita soittaa, niissä tuntuu selvä reuna, vaikka onkin vissiin pyöreitä. ernie balleja käytin pitkään, nyt on tulossa saitenkatalogilta 15 pakettia ghs:siä. on melkein yhtä hyviä kun ballit ja puolet halvempia. vähän löysempi tatsi ehkä.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
gasser
20.09.2006 21:16:22
Mä suosin dadariota. Chromes-setti on hyvä. Paskimmat kokemukset on ghs:n boomersseista. Ne oli jotenkin "kovat"? eikä oikein toiminu.
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
-Cale
20.09.2006 21:19:20
Nyt tosin siirryn Ernie Balleihin. Mutta siis kerran ostin Fenderin kieliä ja meni pian poikki.

Ite siirryin kans Ernie Balleihin Fenderin kielistä, eikä ainakaan vielä ole mitään pahaa sanottavaa näistä. Fenderin kielet eivät tahtoneet pysyä kovin kauaa hyväsointisina, varsinkin ohut e-kieli menetti saundinsa hyvin nopeasti.
Werde
20.09.2006 21:44:34 (muokattu 20.09.2006 21:44:50)
Mulla on ollut pitkään käytössä GHS:iä, ovat tasalaatuisia mutta menevät pian huonoksi. Halpa hinta kompensoi tosin tuon.

Elixirit on parhaita. Ei vaan tahdo sopivaa settiä löytyä, kun 10-52 on niissä liian jäykkä 25,5" stankku-E:hen ja paksuja irtokieliä saa heikosti alavirekäyttöön. Tuo 10-52 pitää tosin hankkia lyhytskaalaiseen, kun menin sellaisen ostamaan.
pekurides
21.09.2006 00:10:11

Kaikki ihan paskoja.... paitti joskus -90 alkupuolella ostin semmoset ku maxima muistaakseni, jotain 90mk, kullatut kielet tai ainakin sen väriset olivat:)

Saundit oli muistaakseni pehmeät mutta taisi olla silloisille näpeilleni turhan paksu setti kun olivat kovin jäykät ja siten paskamaiset soittaa.

Mutta kyllä oli perkeleen hianoa ku kulta Charvelissa kiilteli :)
Tunteella päin vittua.
Ze Kink
21.09.2006 00:19:32
Maximaa myydään edelleen, oon yrittäny ettiä sellasia, mutta ainoa paikka mistä niitä näyttäisi saavan on Thomann.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Krice
21.09.2006 00:39:36

D'Addariot tykkäsi miun käsittelyssä kulua erittäin nopeasti huonoon kuntoon

Ainoat negatiiviset kokemukset liittyvät minullakin daddarioihin, tai oliko ne nyt dean markleyt.. halpa hinta merkinnee huonoa laatua tässäkin asiassa.
ReBeat
21.09.2006 08:00:18

Maximoiden näkyvämpi nimi taitaa ainakin nykyään olla Optima. Tuoltakin niitä saa:
http://saitenkatalog.de/catalog/def … id=3b6b488599d8a8606f8f9edbc13f2427
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
PIM
21.09.2006 09:29:23 (muokattu 21.09.2006 09:34:10)
Maximoiden näkyvämpi nimi taitaa ainakin nykyään olla Optima. Tuoltakin niitä saa:
http://saitenkatalog.de/catalog/def … id=3b6b488599d8a8606f8f9edbc13f2427

Konkurssin jälkeen tuossa pari (+-5) vuotta sitten nimi vaihtui Optimaksi. Onneksi kielet pysyivät samoina. Tai no, mulla olla on niitä vielä about kolkytä settiä jemmassa kun tuli hätäpäissään hamstrattua kun kuulin konkurssista, eli riittää lähes loppuelämäksi ainakin nykyisillä soittomäärillä.

paitti joskus -90 alkupuolella ostin semmoset ku maxima muistaakseni, jotain 90mk, kullatut kielet tai ainakin sen väriset olivat:)

Harvinaista, mutta miellyttävää hintakehitystä. Viidessätoista vuodessa on hinta laskenut markoissa laskien yhdeksästäkympistä viiteenkymppiin.
P2
21.09.2006 10:52:03
D'Addariot on ainoat kielet, joita olen bendailemalla poikki saanut, tosin eihän ne mitkään uudet enää olleet, mutta kuitenkin. GHS:t on muuten hyviä, paitsi että viikon intensiivisen soittelun jälkeen ne on jo vaihtokunnossa, varsinkin punotut kielet tulevat vanhan tuntuisiksi todella nopeasti. Dean Markley:ssa tuntui olevan vähän sama vika, tosin ei niin pahasti. Ernie Ballit oli ihan ok, tosin settien paksuuksissa oli jotain outoa. DR:t on mielestäni parhaat, varsinkin nämä hexacorelliset hi-beamit ovat mieleeni, kestävät tarpeeksi kauan ja ovat hyvät soundiltaan, eikä susiakaan ole vastaan paketeista tullut.
Heikki
21.09.2006 11:01:55

kielet on kyllä mielenkiintosia, melkein joka merkki tuntuu jonkun käsissä katkeilevan.

Aika ylläri että kielet katkeilevat, eipä noissa saman hintaluokan kielissä juurikaan eroja ole, kyllä ne kaikki saa katkeamaan. D'Addarriot on kyllä aika pyllystä, kun ne pakataan niin saatanan ärsyttävästi.
rosberg
21.09.2006 11:38:10
Aika ylläri että kielet katkeilevat, eipä noissa saman hintaluokan kielissä juurikaan eroja ole, kyllä ne kaikki saa katkeamaan. D'Addarriot on kyllä aika pyllystä, kun ne pakataan niin saatanan ärsyttävästi.

et taida paljoa saarioisen roiskeläpästäkään perustaa. en tajua mikä siinä on huonoa. pahvikuori, muovipussi ja kielet siellä. värikoodit vielä tunnottomille apuna.
elämä voittaa!
doom crew
21.09.2006 11:51:12

Itellä on aina ernie ballit skulannu hyvin
FIRE IT UP LET THE ENGINES ROLL
Teemu K.
21.09.2006 12:19:23

D'Addarriot on kyllä aika pyllystä, kun ne pakataan niin saatanan ärsyttävästi.

Tuo on jo jotain uutta. Mitää vikaa siinä pakkauksessa muka on?
Ovat myös viherpiipertäjien mieleen, kun on pakattu luonnonystävällisesti. : )
Kymmenellä kahdesta on lukihäiriö!
Manicci
21.09.2006 12:29:45
Vuoden päivät olen käyttänyt Daddarioita, ja niinä vuoden päivinä katkaissut 0 kieltä.

Nyt sorruin laittamaan Fenderin vastaavan setin, ja eiköhän samantien napsahtanut 2 poikki.
How blue can you get?
Kiinankeisari
21.09.2006 14:00:56

jotenkin vaan tuntuu että niitä jollakin ihan systemaattisesti katkeilee ja merkkiä vaihtamalla vasta helpottaa... no, mun valintani on ghs, halvalla hyvää.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Heikki
21.09.2006 15:35:19

et taida paljoa saarioisen roiskeläpästäkään perustaa. en tajua mikä siinä on huonoa. pahvikuori, muovipussi ja kielet siellä. värikoodit vielä tunnottomille apuna.

Heti hermostutaan, no voi voi. Mun mielestä se vaan ei oo hyvä, että D'Addarrioissa kaikki kielet on kieritetty yhelle rullalle.
JoeHans
21.09.2006 17:45:11 (muokattu 21.09.2006 18:07:38)
D'addariot meni kerralla boikottiin, kun sattui setti, josta katkesi viisi(5) kieltä kuukauden aikana. Dean Markleytten kans oli muutama setti putkeen, joissa oli susi a-kieli. Nyt on Ernie Ballia käytetty tyytyväisenä sitten jonkun aikaa.
Trying is the first step towards failure.
Ze Kink
21.09.2006 18:22:17
Sitä en kyllä tajua, että miksi nuo D'Addarion sähkiskielet on niin kamalia. Klasarikitarassa olen niitä Pro Artéja käyttänyt jo 9v. Savarezia aika monet käyttää, mutta ite en niistä oikein digannut. Sähkiksellä käytin n. vuoden ajan D'addarioita, ja ne oli kyllä ihan perseestä. Onnistuin katkaisemaan melkein joka setistä jonkun kielen, ja tatsikin muuttui nopeasti kuminauhaksi. Nykyään käytän enää Elixiriä, joskin mulla on vielä parit Bluesteelit tuossa ja yksi DR:n ekstrakestävä setti. Elixireissä ainoa häiritsevä juttu on se, että 11-setti on 0.11-0.49, kun tykkään enemmän 0.11-0.52 -setistä.
KÄYTÄ USAN KONTSUA UN USA USAN KONTSU O SEMMONEN AITO KONTSU VEÄTSE VAA SIIHE PINTAA, YO,
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)