bender 15.11.2003 02:24:40 | |
---|
elikkä aikomuksena tehdä oma tele. Olen kyllä lukenut ton faqin mutta haluaisin silti kommentteja, eli mistä kannattaisi aloittaa. |
poppamies 15.11.2003 09:01:07 | |
---|
elikkä aikomuksena tehdä oma tele. Olen kyllä lukenut ton faqin mutta haluaisin silti kommentteja, eli mistä kannattaisi aloittaa. Hommaa ensin piirrustukset jos ei niitä sinulla ole jo. Sitten kokemukseta suosittelisin hommaamaan pleksin, ehkä myös tallan ja potikkalevyn. Miksi pleksi näin aikaisessa vaiheesa? No olen karvaasti saannut kokea ettei ole kovin helppoa saada valmis pleksi sopimaan sataprosenttisesti valmiiseen kitaraan. On paljon helpompaa pitää pleksiä käsillä kun kitaraa muotoilee niin sovitus on sataprosenttinen. On muutenkin hyvä että kaikki helat ja tillbehöörit mikkejä myöten on hankittuna niin kaikki sopii sitten varmasti. Motivaatio myös kasvaa kun aina vähän väliä saa "kasata" sen puolivalmiin telen sängynpeitteelle ja vain ihailla kättensä työtä. "G-strings are for strippers" |
vrajala 15.11.2003 15:24:04 | |
---|
Kannattaa muutenkin suunnitella kitara valmiiksi asti heti aluksi. Esim. jos runko maalataan, ei puutavaran ja liimasaumojen ym. ulkonäköön tarvitse kiinnittää huomiota. Mahdolliset laminoinnit kannattaa myös miettiä ennen puutavaran ostoa. Suunnitelun jälkeen hommaat puuta (riittävästi). Jos et osta puuta soitinrakentajalta, niin varmistu sen kuivuudesta. Ulkona varastoitu puutavara kannattaa tuoda vähintään kahdeksi kuukaudeksi (tuo aika ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon :) sisälle. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Solex 15.11.2003 16:39:21 | |
---|
Tälläisen näkökulman haluaisin tuoda: Oletko tietoinen siitä minkälaisia työkaluja tulet tarvitsemaan? Huonoilla perustyökaluilla ei saa kuin harmia joten lainaa esim. kaveriltasi kunnon kamat jos itse et omista. Vähemmän yleisistä työstökoneista tärkein(ääritapauksissa ei välttämätön mutta suositeltava) on varmaankin yläjyrsin joten jos et omista/halua satsata siihen niin sekin varmaan löytyy joltain puun kanssa puuhastelevalta kaveriltasi. Väkivalta Lopettaa Vittuilun. |
bender 16.11.2003 00:43:48 | |
---|
mitäs puuta suosittelette tuohon bodyyn |
mitäs puuta suosittelette tuohon bodyyn Telet ja stratot ovat perinteisesti leppää tai saarnia. Kotimaiset lajit ovat aivan käypiä joskaan eivät ulkomaisia juurikaan edullisempia. Muitakin vaihtoehtoja toki on. Rutosti. Juu, varmast näi, mää kysyi? |