Aihe: eBay -kokemukset
1
käki
15.11.2003 14:29:41
Kertokaapa eBay -huutokauppakokemuksianne.

Onko huutamasi tavara ollut hyvää vai huonoa ?

Mikä oli maksukäytäntö ?

Mistä päin maailmaa tavaraa hankit ?

Mitkä olivat toimituskulut ?

Oliko epäselvyyksiä, jne ..?

Halvalla tuntuu lähtevän, jos tuuri käy. Seurailin erästä huutoa, joka päättyi hetki sitten. Fenderin presari -80 hintaan 631 €, Itävallasta.
- Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan -
rockpock
15.11.2003 22:04:18
Kertokaapa eBay -huutokauppakokemuksianne.

Yhtään huonoa ostosta en ole tehnyt, oon ostanut n. 20 kertaa EBAYSTA. Siellä on aika tarkkaa toi homma, myyjät voivat rekisteröityä ainoastaan luottotiedoilla.

Mikä oli maksukäytäntö ?

Oon aina lähettänyyt rahat normaalipostissa käteisenä. (jopa Braziliaan ja Japaniin, hyvin toimii)

Lähinnähän tuolla on US myyjiä, mutta myös UK, EU ja kts. yllä.

Normaali lentopostikulut, tulleja en oo maksanut kun vissiin kerran, mutta sen voi välttää kun pyytää myyjää laittamaan tavaran arvon tarpeeksi pieneksi siihen tullilappuun.

Mulla ei oo ollut mitään. Oon ostellu lähinnä pientä kamaa, cd-levyjä ja jotain bändipaitoja tms.

Halvalla tuntuu lähtevän, jos tuuri käy. Seurailin erästä huutoa, joka päättyi hetki sitten. Fenderin presari -80 hintaan 631 €, Itävallasta.

Joo sieltä voi tehdä todella hyviä löytöjä. Pari semmoista vintage bändipaitaa 90-luvun alusta mitä oon aina halunnut on lähteny alle 20e ja vielä loistokuntoisia. EU-alueella on vielä hyvä kun ei tuu tullia.

Lisäksi CD/LP markkinat on omaa luokkaansa, EBAY:stä löytää periaatteessa ihan mitä vaan kun selailee tiuhaan. Suosittelen kaikille.

Kandee tietysti vähän katsoa sitä feedback ratingia ennenkuin solmii kaupat.
parinc.
15.11.2003 22:23:17 (muokattu 15.11.2003 22:23:57)
Ei oo kokemusta kuin yksistä kaupoista; tilasin tuossa taannoin pari lippua Radioheadin loppuunmyydylle Lontoon keikalle. Tästä tuskin on sulle mitään hyötyä, mutta vastaan silti.

Ei vikaa.

Mikä oli maksukäytäntö ?

No v***u shekki. Myyjän pyynnöstä. Onneksi oli kaveri Englannissa joka hoiti shekin eteenpäin.

Lontoosta.

3.60£ (special delivery), mutta kama tuli Lontooseen kaverin osoitteeseen.

Ei.
Myy mulle lippu Danko Jonesiin Tavastialle 19.12.!
kalkkuna
15.11.2003 22:38:11
On kauppoja kyllä tehty, mutta sanon että kärsivällisyyttä pitää olla!

Toinen asia on tuo rekisteröityminen, ei helppoa.
käki
16.11.2003 00:46:01
Itse rekisteröidyin jo. Mitenkäs tuon maksupuolen kanssa, tottahan maksatte vasta kun tavara on kourassa, eikö ?
- Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan -
askomiko
16.11.2003 01:13:58 (muokattu 16.11.2003 01:14:43)
Ostin saksan Ebaysta Englin. Laite tuli ehjänä perille ja myyjä tuntui oikein mukavalta. Mutta myyjästähän tuommoinen riippuu eikä niinkään myyntiformaatista. Maksoin suoraan myyjän tilille. Vähän arvelutti, mutta kun kattelin että se oli myynyt enemmänkin kitaravermeitä hyvillä palautteilla niin uskalsin sitten.
rockpock
16.11.2003 11:06:29
Ostin saksan Ebaysta Englin. Laite tuli ehjänä perille ja myyjä tuntui oikein mukavalta. Mutta myyjästähän tuommoinen riippuu eikä niinkään myyntiformaatista. Maksoin suoraan myyjän tilille. Vähän arvelutti, mutta kun kattelin että se oli myynyt enemmänkin kitaravermeitä hyvillä palautteilla niin uskalsin sitten.

Joo palaute on tärkeää, jos myyjällä on esim. 50+ positiivista palautetta, niin kyllä mä luotan.

Ja aina oon tosiaan lähettänyt rahat etukäteen ja tavara on tullut perille ok.
askomiko
16.11.2003 17:42:32 (muokattu 16.11.2003 17:43:48)
Mutta palautteesta pitää myös katsoa mitä siellä on myyty! Yhdensorttinen huijaus kun on se, että ensin myydään vaikka sukkia ja cd-sinkkuja ja kerätään palautteeseen plussaa vaikka kuinka. Sitten pudotetaan se iso pommi, ja "myydään" se Les Paul '57 reissue. ;) (Terveisiä huutonetistä, unohtivat vaan ensin kerätä sen hyvän palautteen, saati opetella kirjoittamaan.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)