Aihe: Käyttökelpoisimmat ensiasennusmikit?
1
arppah8
20.09.2006 20:55:06 (muokattu 20.09.2006 21:02:20)

Eri valmistajien halvemman hintaluokan kitaroissahan on yleensä ko. firman omat tai lisenssillä valmistetut (esim. DuncanDesigned) mikit. Mitkä näistä ovat arvon Mnettiläisten mielestä käyttökelpoisimpia? Ibanezin V7/V8-sarjaa ei ainakaan ole yleensä ihan lyttyyn haukuttu. Entäpä uudemmat DiMarzioIbz/DuncanIbz-mikit?

Wink wink: Mulle saa tarjota nimimikkeihin vaihdon jälkeen ylijääneitä kaulahumppareita. Kaikki edellämainitut käyvät, jopa (gasp) DuncanDesignit. Ja Ibanezilta vielä Inf1. Ilmoitus löytyy myös torilta. Pikaviestillä tavoittaa parhaiten.
Peace, love and good happiness stuff.
tommi_899
20.09.2006 21:55:36

Ibanezin zs (sz zs sz lottoa) 520 mallissa oli ainakin perusmikit ihan ok. en tiedä kyllä mitkä oli/muista
JuSu
20.09.2006 22:04:14 (muokattu 20.09.2006 22:04:29)
Eri valmistajien halvemman hintaluokan kitaroissahan on yleensä ko. firman omat tai lisenssillä valmistetut (esim. DuncanDesigned) mikit. Mitkä näistä ovat arvon Mnettiläisten mielestä käyttökelpoisimpia?

Bladen Texas Standard -stratossa (hintaluokka n. 600 euroa uutena) oli oivalliset Levinson -yksikelaiset.

Eikä mulla ole noista Duncan Designed -mikeistäkään pahaa sanottavaa. Ostin toissakesänä Ibanez RG620QM:n ilman mikkejä, ja siihen väliaikaisratkaisuna Duncan Designed -humpparit kolmella kympillä. Ne ovat siinä vieläkin.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
arppah8
20.09.2006 22:12:06

Eikä mulla ole noista Duncan Designed -mikeistäkään pahaa sanottavaa. Ostin toissakesänä Ibanez RG620QM:n ilman mikkejä, ja siihen väliaikaisratkaisuna Duncan Designed -humpparit kolmella kympillä. Ne ovat siinä vieläkin.

JuSu

Itsekin olen ollut ihan tyytyväinen LTDni DD102-mikkeihin. Käyvät perusmikit. Ja mistäs se soundi lähtikään;)
Peace, love and good happiness stuff.
SiwamieS
20.09.2006 23:31:07
Ibanezin V7/V8-sarjaa ei ainakaan ole yleensä ihan lyttyyn haukuttu. .

Juu, hyvät on. Myös mun kasari-westonessa on perin kelvolliset tehdasmikit.
Take your wings outside, you can't fly in here
Prkl
21.09.2006 03:43:07
Itselläni on Ibanez prestigessä V7/S1/V8 ensiasennusmikit ja olen erittäin tyytyväinen niihin. Sen sijaan Jacksonissani olleet Duncan Designed-mikit (kaula ja talla) eivät miellyttäneet joten vaihdoin ne pois ja ovat nyt turhan panttina, ostaa saa.
Werde
21.09.2006 09:12:37
Itselläni on Ibanez prestigessä V7/S1/V8 ensiasennusmikit ja olen erittäin tyytyväinen niihin.

Mulla on vaihtunut nuo hyvin nopsaan pois molemmista RG:istä jotka olen omistanut. Dimarziota kun lyö tilalle niin hymy nousee huulille heti ensisoinnusta alkaen, ero on niin valtava.
maggot
21.09.2006 10:19:38
Mä en myöskään ole ollut oikein vakuuttunut noista Ibanezin omista mikeistä, ainoastaan IBZUSA sarja on mielestäni ihan ok. Mutta niinkuin Werdekin totesi on ero Dimarzioihin huomattava. Mulla onkin RG750:sestä mikkien vaihdon jälkeen jäljelle jäänyt IBZUSAF2 kaulamikkinä RGT42DX:ssä, toimii muuten yllättävän hyvin Evolutionin kanssa, Evolution siis tallassa.

Muiden kitaravalmistajien mikeistä ei olekkaan niin kokemusta, Jacksonin omat mikit ei ole myöskään oikein vakuuttanut, aikanaan kun omistin Charvel model 2 sekä Jackson dinky x:n tai jonkun vastaavan. Mutta silloin ei hirveesti ollut muutenkaan tietoa kitarakamoista. Kuhan soitteli vain..
"reality is a very fragile thing after all..."
hq
21.09.2006 12:42:32
Aikanaan oli RG420:sessa INF-sarjan Ibanez-mikit, enkä kyllä löytänyt niistä mitään vikaa, kelvot humpparit.

Itse kyllä petyin pahasti S470:ssä olleeseen INF2:een. Parannus oli valtava kun tilalle vaihtoi DiMarzio Evolutionin. Kaulassa INF1 on vielä kiinni, se on siedettävämpi, vaikka oletan että sekin paranisi vaihtamalla.
"Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?"
Krice
21.09.2006 13:05:11

Mitenkähän iso ero näissä lopulta on. En ole ikinä hyviä mikkejä käyttänyt, pitäisi varmaan kokeilla itse käytännössä, kun puhutaan VALTAVASTA erosta...
Da Make
21.09.2006 13:53:48
Fender Showmaster HH mallissa on oikeat Duncanin mikit, hyvät soundit irtoaa. T-kaupasta kepukka 599e.
Katso omat plussasi täältä! : Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki : "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
-K-
21.09.2006 13:59:11
Iban ensimmäisissä SZ 320 mallissa oli kyllä tervesoundiset ja silti hönkivät mikit. Ennen tätä duncan/ibz juttua.
Suus kii tai paan sut pesähän !!!
hq
21.09.2006 16:41:26 (muokattu 21.09.2006 16:45:40)
Mitenkähän iso ero näissä lopulta on. En ole ikinä hyviä mikkejä käyttänyt, pitäisi varmaan kokeilla itse käytännössä, kun puhutaan VALTAVASTA erosta...

Se eron "valtavuus" tuli havaittua lähinnä dempatessa säröillä... INF2:lla soundi oli ohut ja mitäänsanomaton, Evolutionilla se kuulostaa sellaiselta kuin pitääkin. Ja korkeat äänet eivät enää särje korvaan samalla tavalla, vaan ovat pehmeämpiä.

Toisaalta, myös joku merkitön halpahumbucker Squier stratossa kuulosti paremmalta kuin tuo INF2 Ibanezissa... (no, dempatessa ainakin)

Kai se vahvistimestakin riippuu miten se reagoi erilaisiin mikkeihin.
"Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?"
Fortune
21.09.2006 17:24:17
Se eron "valtavuus" tuli havaittua lähinnä dempatessa säröillä... INF2:lla soundi oli ohut ja mitäänsanomaton, Evolutionilla se kuulostaa sellaiselta kuin pitääkin. Ja korkeat äänet eivät enää särje korvaan samalla tavalla, vaan ovat pehmeämpiä.

Toisaalta, myös joku merkitön halpahumbucker Squier stratossa kuulosti paremmalta kuin tuo INF2 Ibanezissa... (no, dempatessa ainakin)

Kai se vahvistimestakin riippuu miten se reagoi erilaisiin mikkeihin.

Ja siitä, miten sitä kitaraa soittaa, pitää mukauttaa vahvistimen säädöt ja soittotyyli niihin mikkeihin.

Ehkä olen ihan väärässä ketjussa, koska en jaksa nähdä vaivaa soundiasioissa, mutta kiertävillä rupumikeillä varustettuja halpiksia lukuunottamatta en ole normaalitasoisissa ja sitä paremmissa kepeissä törmännyt mitenkään ihmeellisen huonoihin mikkeihin. Ei niitä livenä kukaan erota niitä eroja kuitenkaan. Äänittäessä eri juttu, mutta en minä edes tiedä, miten esim. nuo Ibanezin saati nykyisen Les Paulini mikit voisivat olla parempia, ääni kuuluu eikä kierrä jos ei halua :)
Look behind you, a three-necked guitar!
oiva tumpeloinen
21.09.2006 17:39:05
Ehkä olen ihan väärässä ketjussa, koska en jaksa nähdä vaivaa soundiasioissa, mutta kiertävillä rupumikeillä varustettuja halpiksia lukuunottamatta en ole normaalitasoisissa ja sitä paremmissa kepeissä törmännyt mitenkään ihmeellisen huonoihin mikkeihin. Ei niitä livenä kukaan erota niitä eroja kuitenkaan. Äänittäessä eri juttu, mutta en minä edes tiedä, miten esim. nuo Ibanezin saati nykyisen Les Paulini mikit voisivat olla parempia, ääni kuuluu eikä kierrä jos ei halua :)

Tuolla logiikalla voi keikalla vetää ihan millä tahansa kamoilla, kun ei sitä eroa kuitenkaan kukaan kuule. Homma riippuu keikallakin aika paljon soitettavasta muzakista.

Jos puhutaan esim. noista Iban V1, V2, V7 ja V8 -mikeistä, niin niiden suurin ero merkkimikkien välillä on erottelukyky. Noissa vanhemmissa Iban mikeissä se ei meinaan kovinkaan hyvä ole.
Pentinpuro
22.09.2006 14:33:54

Ostin Ibanezin AF-103:sen, siinä on Super 58 -humpparit. Makialta kuulostaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)