Aihe: Sooloskaba 54
1 2 3 4 5 6 7 8
J.Ahonen
20.09.2006 14:53:23
Äääh...Lopetan leikin rumpali ystävän kommenttiin minkä hän laukaisi, kun yritti soittaa kolmimuunteisesti "ei osaa eikä jaksa". Legendaarinen lause, kovin on motivoitunut kaveri. En jaksa edetä perse edellä, taidan tästä lähteä tapailemaan C-duurin 1-5 säveliä.
John Titor
20.09.2006 15:16:06

Mulle tuli mieleen, että Ambitus laittoi tohon "kertsin" basso linjaan tahalleen noi tauot, että ei vahingossakaan kukaan löydä sitä. Pitäiskö olla paska jätkä, ja tsekata transcribella noi Ambituksen helvetin arpeggiot (siis ambitus, ei yngwi) löytyisi ainakin kertsin soinnut. En tiedä. Ehkä käytän aikani järkevämmin, ehkä en : )

Mikä helvetti siinä muka on niin hankalaa? Ottaa bassolinjan ylös ja tiluttaa niin maan perkeleesti! Hisis-lokrilainen ja napolialainen sekstausskaala ovat hyviä vaihtoehtoja. Eikä kannata unohtaa kromanttisia sijaisharmooneja, niistä saa hyviä likkejä.
jyri.salonen
20.09.2006 20:46:58

No voihan video...Tulipa tehtyy aika kinkkinen tausta! Noh täs mun versio aiheesta.

http://www.kaapeli.fi/~matiasku/ambitus_sooloskaba54.mp3

Eihän noin nopeaa soittoa voi ihminen kuulla?! (täh)
Pande
20.09.2006 21:22:31

No mikset tee muistiinpanoja? 150 kertaa kehittävämpäähän se on näihin skaboihin osallistua yrittämällä oikeasti suunnilleen parhaansa. Ja jos soinnut on lapulla naaman edessä on huomattavasti helpompi harjoitella.

Tää soittaminen/tiluttaminen on mulle vain harrastus, ja tarkotuksena on pitää se mahdollisimman rentouttavana toimintana. Tärkeysjärjestyksessä edelle menevät asiat (Työ, opiskelut, perhe, muut harrastukset...) vievät jo ennestään ehkä liikaakin kapaseteettia, energiaa ei riitä mihinkään sen suurempiin analysointeihin. En panosta uraan kitaristina. Niinpä jollen taustaan korvakuulolta/perstuntumalla saa suht samantien soitettua niin jääköön. En tosin tähän taustaan vielä ole joutanut muutamaa minuuttia pidempään kokeilla, joten saattaishan tähän jotain höpödeelistä keksiä, jää nähtäväksi jaksaako/ehtiikö/joutaako/osaako.
"Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." Les Partisans de la Grotte Pompeux #5
Ambitus
21.09.2006 03:43:44

Eihän noin nopeaa soittoa voi ihminen kuulla?! (täh)

Tänään soitin keikalla kaikki maailman äänet ja baarista meni kaikki lasit rikki. Taisin epähuomiossa rikkoa äänivallin...pitäis varmaan opetella soittaa hitaammin.

Eihän toi nyt mitään ultimatetilua oo nähnykkään. Käy tsiigaa jotain nopeusspedejä jotka soittaa 5miljoonaa nuottii sekuntiin. Mulla on priona et jokainen ääni kuuluu ja musta ne kuuluukin (melkein kaikki). Yritä nyt jostain "Ferrarin" soitosta saada selvää...vittu mitä usvaa=D. Mun tulevaisuuden tavoitteena on soittaa tempoon 300 kuudestoistaosiatrioleja ja pelkkiä 3notes per string pattereita! Ne on rautaa!!!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Ambitus
21.09.2006 04:08:35

Mikä helvetti siinä muka on niin hankalaa? Ottaa bassolinjan ylös ja tiluttaa niin maan perkeleesti! Hisis-lokrilainen ja napolialainen sekstausskaala ovat hyviä vaihtoehtoja. Eikä kannata unohtaa kromanttisia sijaisharmooneja, niistä saa hyviä likkejä.

Oh! Kromanttiset sijaisharmoonit on mun favoritee! Niistä saa taiottua mitä ihmeellisempiä mutanttiskaaloja! Varsinkin kun ne fuusioituu denatontiseen ja muodostaa yhdessä mitä hienoimman tetralordin! AH! OH!
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Muuki
21.09.2006 04:21:55
Taispa muuttua Dadaskaba 54:ksi.
Europe on maailman paras bändi.
John Titor
21.09.2006 12:15:53 (muokattu 21.09.2006 12:33:32)

"Shut Up And Play Yer Guitar" - Frank Zappa

Alappas sitten tiluttaa ja mukaan skabaan.

Ää, soitan paljon mieluummin suutani:D
Jospas sitä innostuisi äänittämään, en tiedä. Innostumista ei ainakaan jonkun bluesurpon käsky pane päälle.

Mutta oikeasti, ei se harmonia mikään erikoisen hankala ole. Monissa standardeissakin kohtaa paljon vittumaisempia kadensseja.
John Titor
21.09.2006 12:30:44 (muokattu 21.09.2006 12:32:22)

Oh! Kromanttiset sijaisharmoonit on mun favoritee! Niistä saa taiottua mitä ihmeellisempiä mutanttiskaaloja!

Joojoo, mun suosikki on wolverine-skaala, se on adamantiumia fuusioskaalojen alumiinisessa joukossa:D

Varsinkin kun ne fuusioituu denatontiseen ja muodostaa yhdessä mitä hienoimman tetralordin! AH! OH!

Uu, elä puhu enempää rumia, senkin Tetralord of Death:D Älä unohda soittaa dominasoinnun päälle laajennettua suomalaisugrilaista orbis-skaalaa!
J.Ahonen
21.09.2006 12:47:50
Mutta oikeasti, ei se harmonia mikään erikoisen hankala ole. Monissa standardeissakin kohtaa paljon vittumaisempia kadensseja.

Juu mut standardit on pikkuisen iizimpiä blokata koska esim. jazz pianossa ei ole surisevaa vibratoa mikä poukkoilee isolla alueella. Tuo se on ainut mikä minut sekottaa. Mutta katsotaan nyt, jos sitä perjantaina jotain suoltaisi, ei se bassolinja mikään paha ollutkaan. Pitää vielä "hiffata" se kertsi niin pääsee asiaan. Tipun aina siinä puoli välissä kärryiltä. Ei viitsi mitään paskaa alkaa kuitenkaan suoltamaan.
velsa
21.09.2006 13:34:07

Mun tulevaisuuden tavoitteena on soittaa tempoon 300 kuudestoistaosiatrioleja ja pelkkiä 3notes per string pattereita! Ne on rautaa!!!

Toivottavasti kuitenkin oot muuten terve........
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
21.09.2006 16:32:47

Ää, soitan paljon mieluummin suutani:D
Jospas sitä innostuisi äänittämään, en tiedä. Innostumista ei ainakaan jonkun bluesurpon käsky pane päälle.

No toi suunsoitto on kyllä huomattu, eipä tästä tämän enempää, kun ei taidot sulla riitäkään muuhun.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Heikki
21.09.2006 16:42:21

No toi suunsoitto on kyllä huomattu, eipä tästä tämän enempää, kun ei taidot sulla riitäkään muuhun.

Tähän väliin on pakko sanoa, että sinullako muka riittää? voi vitja mitä juttuja
BigPapa
21.09.2006 16:45:01 (muokattu 21.09.2006 16:54:36)

Tähän väliin on pakko sanoa, että sinullako muka riittää? voi vitja mitä juttuja

No kiitos kiitos. En oo mitää tilua ollu tarjoomassakaan, enkä tarjoo. Pidän enemmän musiikista.

Innostumista ei ainakaan jonkun bluesurpon käsky pane päälle.

Ja tossahan on sitä juttua ja "asennetta" ihan tarpeeks noin alkuun....
John Titor
21.09.2006 17:02:37 (muokattu 21.09.2006 17:03:08)

Näin o. Ero on vaan siinä että mä maltan olla esittelemättä niitä riittämättömiä taitojani toisin kuin.
BigPapa
21.09.2006 17:17:00 (muokattu 21.09.2006 17:52:54)

Näin o. Ero on vaan siinä että mä maltan olla esittelemättä niitä riittämättömiä taitojani toisin kuin.

Ne on riittäneet aika moneen paikkaan, eikä tarvi huudella nimimerkin takaa.
Heikki
21.09.2006 17:54:12

janik
21.09.2006 17:54:46
BigPapa
21.09.2006 18:10:32

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)