Aihe: JCM 800 treeniksellä/mikäs kotona?
1 2 3
Grabel
20.09.2006 22:37:42
Mulla juuri samanlaine pulmallinen pattitilanne menossa. Jos ei menisikään merta edemmäs kalaan, nii mitehän marsun JTM30-kompo murahtaisi? Aika mainioita klippejä joskus vehkeestä kuulin, kliineissäki tais olla jotai järkeä jopa.

Mulla oli vielä tämän vuoden alussa JTM-30 combo ja se sopi kyllä kotivahvariksi oikein hyvin. Särökanava ei tarvinnut yhtään huudatusta toimiakseen kunnolla - vaikka kyseessä oli putkivehje. Puhdas kanavakin oli heleä ja hyvä. Vakioelementit olin tosin vaihtanut Celestionin "Vintage kymppeihin".
Ko. combolla pärjäsi myös bändin kanssa suht hyvin ja olen harmitellut vekottimen myyntiä pitkin vuotta.. rahapulassa tietenkin myin, kun piti ostaa isompia romuja..

Semmoset myrskynmerkit kuitenkin on, että taitaa meikällä mennä rahat pod xt:hen. Kotihiplailuun aktiivikajarien kanssa tuntuisi olevan mainio vehje. Isojen poikien leikkikalut eli 2203-kasa kera pedaalien sitten bändiolosuhteisiin.

Minulla on myös kämpällä 2203, mutta kotona Tonelab :)
Rokkia rennolla asenteella!
Vemmy
20.09.2006 22:39:10
Juu, vanhan liiton jäärät ei hyväksy mitään uutta. Pahimmilla ei ole edes tietokone kytketty stereoihin, ja musiikkia kuunnellaan cd-levyiltä tai jopa vinyyleiltä niille tarkoitetuilla soittimilla, ja c-kasettidekkikin on yhä käytössä. Tietokoneelta ei edes löydy musiikkia missään muodossa, ja viimeinen kannettava musiikkilaite on ollut joskus 90-luvun alussa käytössä ollut kannettava cd-soitin, joka silloin syrjäytti korvalappustereot. Kitaransoitossa kotivahvistimena toimii joko pieni transistoricombo (johon ei ole koskettukaan vuoteen) tai putkistäkki. Ihme epeleitä. Tekevät nauhoituksetkin treenikämpällä tai studiossa. Ihme touhua. Kannattaa ilmoittaa tällaisista edistyksen vastustajista vanhushuoltoon, ovat varmaan jo dementoituneitakin, eivätkä pysty huolehtimaan itsestään. Hoitoon joutavat.

Jokohan mulleki ois varattu oma näyttelykoppi jossain museossa?

Treeniksellä putkistäkki, kotona putkistäkki, soundeja ruuvataan sitten studiossa. Helppoa, ku ihan sama mitä soittaa, se kuulostaa aina samalta. =)

Ottakaa pussillinen hernemaissipaprikaa molempiin sieraimiin.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
-Cale
20.09.2006 22:42:44
Eipä se välttämättä mikään vanhan liiton jäärä tarvitse olla, että kaipaa jonkin vahvarin kotiin. Meillä ei ainakaan löydy kotoa kuin yhdet stereot ja tietokone. Molemmat sijaitsevat olohuoneessa. Eipä auta paljon perustella modernisuudella, kun rouva tekee jotain työtä tietokoneella stereoiden vieressä. Ei siihen vaan silloin mennä soittelemaan. Ja jos mun pitää valita pienen kitarastyrkan tai toisen hifi-setin kanssa, niin eipä mulla ainakaan ole mitään valitsemisen vaikeutta siinä. Kyllä mä mieluummin otan pienen combon, minkä kanssa mä voin mennä ihan mihin tahansa nurkkaan häpeämään.

No rouva voi ystävällisesti siirtyä pois koneen ja stereoiden luota siksi aikaa kun herra soittaa... Kyllä sitä jokin kuri ja järjestys on oltava, naiset eivät saa puuttua miesten soittohommiin! Taidat olla tossun alla kaikenlisäksi, saat mennäkkin nurkkaan häpeämään!

No joo, anteeksi, ei liity aiheeseen taas mitenkään.
kimurantti1
20.09.2006 23:00:43
No rouva voi ystävällisesti siirtyä pois koneen ja stereoiden luota siksi aikaa kun herra soittaa... Kyllä sitä jokin kuri ja järjestys on oltava, naiset eivät saa puuttua miesten soittohommiin! Taidat olla tossun alla kaikenlisäksi, saat mennäkkin nurkkaan häpeämään!

Sulla on tosi kummallinen käsitys parisuhteesta ja kahden ihmisen yhteiselosta, ellei tuo sitten ollut sarkasmia mitä mä en vain tajunnut... ;-)
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
oiva tumpeloinen
20.09.2006 23:10:41
Sulla on tosi kummallinen käsitys parisuhteesta ja kahden ihmisen yhteiselosta, ellei tuo sitten ollut sarkasmia mitä mä en vain tajunnut... ;-)

Mä luulen, että oikea vastaus on puuttuva käsitys parisuhteesta. Sitä paitsi mä viihdyn erittäin hyvin tossun alla. Kun mä annan toisen määrätä omien halujen mukaan (mä siis painun sinne nurkkaan vahvareineni), niin hyvästä käytöksestä mä pääsen mukilliselle aina kun mä pyydän. =)
-Cale
20.09.2006 23:17:59
Mä luulen, että oikea vastaus on puuttuva käsitys parisuhteesta. Sitä paitsi mä viihdyn erittäin hyvin tossun alla. Kun mä annan toisen määrätä omien halujen mukaan (mä siis painun sinne nurkkaan vahvareineni), niin hyvästä käytöksestä mä pääsen mukilliselle aina kun mä pyydän. =)

Heh, tuo voi pitää hyvin paikkansa :) En tosiaan oo ainakaa vielä mikään konkari näissä parisuhdeasioissa, mutta oon tehny kyl selväks että mun musapuuhiin ei puututa! Tämä on nähtävästi ymmärrettykin varsin hyvin :) En mäkää puutu tyttöystävän harrastuksiin.

Mutta mutta, mikähän parisuhdethreadi tästäkin tuli :)
Ben_D
21.09.2006 07:17:59 (muokattu 21.09.2006 09:46:22)

Juu, vanhan liiton jäärät ei hyväksy mitään uutta. Pahimmilla ei ole edes tietokone kytketty stereoihin, ja musiikkia kuunnellaan cd-levyiltä tai jopa vinyyleiltä niille tarkoitetuilla soittimilla, ja c-kasettidekkikin on yhä käytössä. Tietokoneelta ei edes löydy musiikkia missään muodossa, ja viimeinen kannettava musiikkilaite on ollut joskus 90-luvun alussa käytössä ollut kannettava cd-soitin, joka silloin syrjäytti korvalappustereot. Kitaransoitossa kotivahvistimena toimii joko pieni transistoricombo (johon ei ole koskettukaan vuoteen) tai putkistäkki. Ihme epeleitä. Tekevät nauhoituksetkin treenikämpällä tai studiossa. Ihme touhua. Kannattaa ilmoittaa tällaisista edistyksen vastustajista vanhushuoltoon, ovat varmaan jo dementoituneitakin, eivätkä pysty huolehtimaan itsestään. Hoitoon joutavat.

Jokohan mulleki ois varattu oma näyttelykoppi jossain museossa?

Treeniksellä putkistäkki, kotona putkistäkki, soundeja ruuvataan sitten studiossa. Helppoa, ku ihan sama mitä soittaa, se kuulostaa aina samalta. =)

Ottakaa pussillinen hernemaissipaprikaa molempiin sieraimiin.

Joopajoo..musiikista puheenollen...itseltä löytyy noin 800 vinyyliä ja 20 ceedeetä :) Niin...ja vaimo anto suht uuden Iskun vitriinin olohuoneesta mun vinyyleille ja osti tilalle olohuoneeseen toisen...
http://www.fiercemetal.org
Bee-äf
21.09.2006 08:19:32
Jos osaa kolvata+rakentaa ja tykkää enempi vanhemmista rokkisoundeista, niin kantsii tsekata Uraltone Jr. Alle 300, siihen saa huippukajarin vielä päälle alle 500:n
Jos äänittelee paljon kotona ja tykkää leikkiä soundeilla, niin miksei mallinnnuslootakin käy.
Mutta muuten kitara ilman kunnon putkivahvistinta on vain puolikas instrumenttia.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
mhelin
21.09.2006 10:28:16 (muokattu 21.09.2006 10:34:08)
Tech21 Trademark 10/30, ensimmäistä saa enää käytettynä, mutta päätettä ja elementtiä lukuunottamatta ovat sama kone.

Tai Behringerin GM-110 combo joka taitaa olla kopio tuosta Trademark 30:stä (taitaa vaan olla saatavilla enää noista Asia-Pacific maista).
Nacher
21.09.2006 13:15:07
Näin aiheeseen liittyen tai liittymättä, lähteekö täällä ihmisten mielestä tosiaan noista putkistäkeistä kotivolumella niin huono soundi, että mielummin sitten käytetään jotain 15w trankkulelua tai muuta halpisroskaa? Ymmärrän toki sen, ettei kaikkia natsaa kuljetella nuppia eestaas treeniksen ja kodin välillä, mutta jos mahdollisuus on soittaa sitä "oikeaa" vahvaria kotonakin, niin miksi vaivautua leikkimään leluilla?
Spike
21.09.2006 13:26:31
Mä ainakin soitan putkinupilla ja kaapilla kotona. Roudailemaan joutuu.
Clearly motivated by an unholy alliance. Vaihdetaan SD Distortion -> JB/Custom/tarjoa.
Ben_D
21.09.2006 13:27:24

Näin aiheeseen liittyen tai liittymättä, lähteekö täällä ihmisten mielestä tosiaan noista putkistäkeistä kotivolumella niin huono soundi, että mielummin sitten käytetään jotain 15w trankkulelua tai muuta halpisroskaa? Ymmärrän toki sen, ettei kaikkia natsaa kuljetella nuppia eestaas treeniksen ja kodin välillä, mutta jos mahdollisuus on soittaa sitä "oikeaa" vahvaria kotonakin, niin miksi vaivautua leikkimään leluilla?

PodXT ei ole lelu...sitä käytetään ihan ammattistudioissakin. Ei oikein innosta roudata ENGL half-stackia kämpiltä himaan ja takasin.
J.Hollström
21.09.2006 13:37:51
PodXT ei ole lelu...sitä käytetään ihan ammattistudioissakin.

En ole ko. purkkia koskaan kokeillut. Jotain sampleja kuullut ja säröosasto on ihan ok, mutta silloin kun laitteelta vaaditaan dynamiikkaa ja reagoimista soittajan käteen, ei noilla yleensä ole saatu samaa tuntumaa kuin esim. putkikoneilla. Eli käytännössä se miten ääni siistiytyy kun esim. kun volumea käännetään kitarasta hiljemmalle.
Ben_D
21.09.2006 13:40:05

En ole ko. purkkia koskaan kokeillut. Jotain sampleja kuullut ja säröosasto on ihan ok, mutta silloin kun laitteelta vaaditaan dynamiikkaa ja reagoimista soittajan käteen, ei noilla yleensä ole saatu samaa tuntumaa kuin esim. putkikoneilla. Eli käytännössä se miten ääni siistiytyy kun esim. kun volumea käännetään kitarasta hiljemmalle.

Ainakin Line 6 sivuilla olevat samplet ovat todella syvältä...en mäkään treenikämpillä / livenä Podia käyttäis..sitä varten on putkivehkeet.
Numb
21.09.2006 13:52:22

Minulla on kotosalla Marshallin JTM30. Jos tuo JCM800 -soundi iskee, niin eihän siihen pääse kuin toisella Marshallilla :) JTM:llä on sellainen hyvä puoli, että soundi aukeaa pienemmälläkin volalla.

Omistan myös Rolandin Microcuben. Se vasta lystiä onkin, kun olen kytkenyt cuben Marshalliin... Aika villejä soundeja löytyy.
-Cale
21.09.2006 14:20:45
Ainakin Line 6 sivuilla olevat samplet ovat todella syvältä...en mäkään treenikämpillä / livenä Podia käyttäis..sitä varten on putkivehkeet.

Ainakin tossa Pod 2.0 vaikuttaa soundit varsin lupaavilta ainakin mun mieleen, että mitä ne ovatkaan kun pääsee testailemaan :) Tosin en haekkaan mitään absoluuttisen täydellistä putkisaundia...
Keke Urlaub
21.09.2006 14:56:40

Mä soittelen kotona tällä hetkellä Tech 21 Trademark 10 ---> framus 212. Hyvin jytkää.
"It wouldn't pain me more to bury you rich / Than to bury you poor / In your Jesus Christ pose"
Fortune
21.09.2006 17:26:07
Mä soittelen kotona tällä hetkellä Tech 21 Trademark 10 ---> framus 212. Hyvin jytkää.

Lisäkaapin kanssa TM10 riittää bändisoittoonkin, ainakin pop-soundeilla. Kokeiltu on, TM30 riittänee vielä paremmin. Ja se soundi on terve perussoundi, ei mikään multi-ihme. Eipähän huku vaihtoehtoihin ja valikoihin, se on minulle ainakin ensiarvoisen tärkeää digimaailmasta ja räkkihelvetistä irti päästyäni. Saa vain soittaa ja soundi on terve säätämättäkin.
Look behind you, a three-necked guitar!
Ziggy Bubba
21.09.2006 18:04:28

Just noissa pikkurosoissa toi XT onkin selkeiten mennyt vanhemmista malleista eteenpäin. Kitaran volume vaikuttaa dynaamiikkaan oikein mukavasti, aika samaan tapaan kuin tuolla mun Voxin AD30VT:llä. Eli kannattaa kokeilla vaikka tuo XT:n Bassman-mallinnus, sillä saa oikein maukasta soundia. Ja säröpurkitkin toimivat tuon kanssa hienosti.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)