Jouni74 20.09.2006 17:29:55 | |
---|
eli JCM-kepittelijät, onko hyviä ideoita/kokemuksia kotiolosuhteisiin pienestä vaffarista. Saundimaailma otsikon suunnalta. (sis. Boss SD-1) Hintaluokka alle 500,- |
Härski 20.09.2006 17:47:45 | |
---|
Ennenkuin joku sanoo, että microcube, niin kannattaa miettiä, miltä se JCM kuulostaa. Itsehän soittelen tolla craten kakkiasella kotona, ihan kelporomu. Hughes&Kettnerin Edition Blue 15r on myös ihan näpsäkkä vehe. |
kimurantti1 20.09.2006 17:52:54 | |
---|
Hughes&Kettnerin Edition Blue 15r on myös ihan näpsäkkä vehe. Tai miksei vaikka Edition Tube? Mä en ole sitä kokeillut, mutta Jucciksen tekemät ääninäytteet on niin maukkaita että pakko on jossain päästä testaamaan. Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... |
Härski 20.09.2006 18:10:00 | |
---|
Tai miksei vaikka Edition Tube? Mä en ole sitä kokeillut, mutta Jucciksen tekemät ääninäytteet on niin maukkaita että pakko on jossain päästä testaamaan. No siksei, että se on ehkä turhan iso himassa soitteluun. Tai miten vaan, jos vaan tykkää ja naapurit tykkää. Itsehän en tuosta saanut kelposoundia pikkuvolilla. |
Velli 20.09.2006 18:26:43 | |
---|
Laita makkariin pieni Fender (esim. Frontman 25R) ja siihen kiinni Pod 2. Jos käytettynä hommaat, niin saat ne n. 300€:oon ja ajavat asiansa hyvin kotisoittelussa. |
tuluppa 20.09.2006 18:32:53 | |
---|
Mulla juuri samanlaine pulmallinen pattitilanne menossa. Jos ei menisikään merta edemmäs kalaan, nii mitehän marsun JTM30-kompo murahtaisi? Aika mainioita klippejä joskus vehkeestä kuulin, kliineissäki tais olla jotai järkeä jopa. Tai löytyisiköhän jostain vielä Ashdown peacemaker 40 hm. Semmoset myrskynmerkit kuitenkin on, että taitaa meikällä mennä rahat pod xt:hen. Kotihiplailuun aktiivikajarien kanssa tuntuisi olevan mainio vehje. Isojen poikien leikkikalut eli 2203-kasa kera pedaalien sitten bändiolosuhteisiin. |
Mikaelo 20.09.2006 18:33:11 | |
---|
Itselläni on Craten gx15, jota ryyditän PODilla. Toimii kotona ihan ok, ja saundeja sekä efektejä mukavasti. Crate tais maksaa 50 euroa, ja podejahan on moneen makuun. In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Skebaristi 20.09.2006 18:43:16 | |
---|
Itselläni on Craten gx15, jota ryyditän PODilla. Toimii kotona ihan ok, ja saundeja sekä efektejä mukavasti. Crate tais maksaa 50 euroa, ja podejahan on moneen makuun. Mulla on käytössä tuo sama setup, mutta PODin sijasta käytän Digitech GNX3:sta. Hyvin riittää kotiin. |
Gypsy 20.09.2006 18:51:55 | |
---|
Toi Crate GX15 on mun mielestä kyllä ihan täys paska. Toisenlaisella elementillä saattais toimiakin, mutta ton kanssa saundit on surkeet. Kuulostaa ihan lelulta. Laitoin kerran tommosen elementin Marsun perään ja Marsu rupes kuulostaan yhtä huonolta. Cratee en kyllä toisella elementillä kokeillu. |
Skebaristi 20.09.2006 18:56:32 | |
---|
Toi Crate GX15 on mun mielestä kyllä ihan täys paska. Toisenlaisella elementillä saattais toimiakin, mutta ton kanssa saundit on surkeet. Kuulostaa ihan lelulta. Laitoin kerran tommosen elementin Marsun perään ja Marsu rupes kuulostaan yhtä huonolta. Cratee en kyllä toisella elementillä kokeillu. No eihän se kummoinen ole, mutta jos esim. fender frontmaniin vertaa, niin on se paljon parempi. Kotelokin on paljon jykevämpi kuin monissa muissa halpisvahvistimissa. |
Kitarasankari 20.09.2006 19:18:23 | |
---|
MicroCube on paras :) Ja on himassa kuin kotonaan! Todella hyvä hankinta ja eikä oo kallis. Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
Fortune 20.09.2006 19:22:08 | |
---|
Tech21 Trademark 10/30, ensimmäistä saa enää käytettynä, mutta päätettä ja elementtiä lukuunottamatta ovat sama kone. Tuo minulla oli kasisatasen korvikkeena kotona ja brittimallinnus oli varsin tyydyttävä. Ja Trademark tottelee nätisti pedaaleitakin, jopa säröttimiä. Ja onhan se nyt esteettisesti miellyttävämpikin kuin tuo Rolandin digi-ihme. Look behind you, a three-necked guitar! |
Mikaelo 20.09.2006 19:53:13 | |
---|
Toi Crate GX15 on mun mielestä kyllä ihan täys paska. No onhan se keskenään. Tarkoitus oli "mainostaa" härpäke+tosihalpavahvistin vaihtoehtoa. Härpäkettä kun voi mallista riippuen käyttää esim äänityksiin, tai jopa PA:n kautta soittamiseen. In a world gone mad, only a lunatic is truly insane. -Homer Simpson ,Romantikkoitkijät #41 |
Ben_D 20.09.2006 20:10:29 | |
---|
Mä en käsitä, miks hommata vahvistinromua himaan kun vaihtoehtoina on PodXT tai GuitarPort. Löytyy niin paljon soundeja kun kukaan voi tarvita. http://www.fiercemetal.org |
Joees 20.09.2006 20:37:03 | |
---|
Mä en käsitä, miks hommata vahvistinromua himaan kun vaihtoehtoina on PodXT tai GuitarPort. Löytyy niin paljon soundeja kun kukaan voi tarvita. Noi on kyllä musta himaan ihan järkeviä vaihtoehtoja. Mut mä hommaan Matampin MiniMatin ainakin aluksi himaan. Myöhemmin jotain Toneporttia tai guitarporttia tai vastaavia vois ajatella. Loafers Nurmi = Viikset Play that damn thing! |
J.Hollström 20.09.2006 20:37:25 | |
---|
Mä en käsitä, miks hommata vahvistinromua himaan kun vaihtoehtoina on PodXT tai GuitarPort. Löytyy niin paljon soundeja kun kukaan voi tarvita. Mä käsitän. Kyllä minä mielummin soitan kotonakin oikeilla vahvistimilla kuin jollain muovisilla mallintavilla. Samalla voi kokeilla erilaisia purkkeja styrkkarin kanssa ja tutustua rauhassa miten efektit käyttäytyy oikeissa olosuhteissa. Ja ämyrinhän se aina vaatii, jos ei jaksa aina kuulokkeet päässä soitella. Eli minulle combo on ok himassakin, joskus nuppi + kaappikin. Lisäksi niiden kanssa on kiva puuhastella, askarella ja paskarella. |
Fortune 20.09.2006 20:50:32 | |
---|
Mä käsitän. Kyllä minä mielummin soitan kotonakin oikeilla vahvistimilla kuin jollain muovisilla mallintavilla. Samalla voi kokeilla erilaisia purkkeja styrkkarin kanssa ja tutustua rauhassa miten efektit käyttäytyy oikeissa olosuhteissa. Ja ämyrinhän se aina vaatii, jos ei jaksa aina kuulokkeet päässä soitella. Eli minulle combo on ok himassakin, joskus nuppi + kaappikin. Lisäksi niiden kanssa on kiva puuhastella, askarella ja paskarella. Juu, itse myin Tech21:sen rahapulassa ja luulin pärjääväni pelkällä Macilla ja Amplitubella, mutta kyllä se pikkucombo on hankinnan alla. Jotenkin sitä haluaa pitää soittamisen ja fiilispohjaisen treenauksen erillään tästä koneesta, jota joutuu opiskelujen ja töiden puolesta käyttämään ihan tarpeeksi. Mutta kaikille omansa, minä huomasin että ikävä jäi TM10:iä. Look behind you, a three-necked guitar! |
Mä käsitän. Kyllä minä mielummin soitan kotonakin oikeilla vahvistimilla kuin jollain muovisilla mallintavilla. Samalla voi kokeilla erilaisia purkkeja styrkkarin kanssa ja tutustua rauhassa miten efektit käyttäytyy oikeissa olosuhteissa. Ja ämyrinhän se aina vaatii, jos ei jaksa aina kuulokkeet päässä soitella. Eli minulle combo on ok himassakin, joskus nuppi + kaappikin. Lisäksi niiden kanssa on kiva puuhastella, askarella ja paskarella. Mua ei PodXT:ssä pieni muovisuus haittaa, koska siinä on helvetin hyvät soundit...ja nauhottaminen on helppoo kun heinänteko..USB piuha kiinni ja raituri päälle. Styrkkarin kanssa se on sitä piuhojen kanssa runkkaamista ja mikittämistä....ja pitäis kait olla jonkunnäkönen äänikorttikin. Ei vaadi kun kotistereot niin homma toimii PodXT:lla / GuitarPortilla. Henk.koht. en ole kiinnostunut kokeilemaan purkkeja styrkkarin kanssa, koska en käytä kun viritintä ja delayta...Jokainen tyylillään, mutta mä valitsen himaan mielummin pienen tietokoneyhteensopivan vekottimen kun styrkkarin...styrkkari pysykööt treenikämpillä. On tullut nimittäin kokeiltua himassa styrkkari, mikki, äänikortti yhdistelmää...tylsää hommaa. Meikäläisellä on PodXT + Cubase SX + BFD + Battery + Broomstick. Niillä pärjää. http://www.fiercemetal.org |
J.Hollström 20.09.2006 22:11:02 | |
---|
Mua ei PodXT:ssä pieni muovisuus haittaa, koska siinä on helvetin hyvät soundit... No hajua ei ainakaan noissa purkeissa ole mukana, vaikka soundit sinnepäin voisi ollakin. Sillä mikään ei luo perempaa tunnelmaa kuin putkistyrkkarin vieno tuoksu (putkien hohdosta puhumattakaan) soittohuoneessa. Ainakin noi vanhemmat koneet tuoksuu ihan omalleen, muijakin alkoi vihjailemaan että täällä haisee jo ihan musakaupalle kun roudasin tän viimeisimmän värkin kotia. http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=862 |
-Cale 20.09.2006 22:14:38 | |
---|
Mä en käsitä, miks hommata vahvistinromua himaan kun vaihtoehtoina on PodXT tai GuitarPort. Löytyy niin paljon soundeja kun kukaan voi tarvita. Joo samaa ite ihmettelen. Nää on näitä vanhan liiton jääriä joille ei käy kun aito tavara :) |