Aihe: Lucas jakaa rahojaan
1
Bonham
20.09.2006 15:18:26
TS:

Kulttuuri
Lucasilta isot rahat filmikoululle
Elokuvamoguli George Lucas rahoittaa alansa koulutusta muhkealla summalla. Star Wars -saagan isä lahjoitti filmikoulun uusien tilojen rakentamiseen 175 miljoonaa dollaria. Ohjaaja antoi varat elokuvakoululle, joka toimii University of Southern Californian (USC) yhteydessä. Lucas on itse opiskellut aikanaan tässä opinahjossa. Hollywoodin isokenkäiset ovat ennenkin rahoittaneet filmikoulua, joka perustettiin jo vuonna 1929. Koulua hallinnoi yliopiston ohella Academy of Motion Picture Arts and Sciences.

Julkaistu 20.9.2006 15:11:00

Irtoispa täälläkin joltain moisia summia kulttuurille..
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
MV
20.09.2006 16:30:14
Irtoispa täälläkin joltain moisia summia kulttuurille..

Ei kukaan suomalainen ansaitse yhtä paljon:)
"Mun suunnitelma oli juoda niin paljon viinaa kuin mahdollista ja panna mahdollisimman montaa muiaa. No miksei äiääkin." -Kukkakeppi big brotheriin yrittämisestä
wrshredder
20.09.2006 17:05:27
Iso käsi Herra Lucasille kyllä.

Aika muhkeat tilat saa kyllä aikaan tolla summalla :D
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Alpha
20.09.2006 21:19:32
Ei toivoakaan, että täällä tehtäisiin moisia lahjoituksia. Suurin yksityisen tekemä lahjoitus mitä mä olen nähnyt, lienee Jussin Salonojan lahjoittama summa tsunamin jälkeen...

Sekin jää kauas tuosta ja toivoisin tosiaan, että Suomessa panostettaisiin vielä enemmän tähän filmiteollisuuteen, musiikkiin...yms...
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
Mechanizm
20.09.2006 21:53:52
Animaatioelokuvat saivat rahaa
Julkaistu 13.09.2006 kello: 12:19

Suomen elokuvasäätiö on saanut testamenttilahjoituksen. Varsinaissuomalainen rouva testamenttasi säätiölle lähes satatuhatta euroa. Rouva ei toiminut elokuva-alalla, ja lahjoitus tuli säätiölle yllätyksenä. Elokuvasäätiö ei ole koskaan aiemmin saanut testamenttilahjoitusta.

Lahjoittaja Anneli Hannus toivoi, että rahat käytettäisiin suomalaisen elokuvatuotannon tukemiseen. Elokuvasäätiön hallitus päätti tukea kotimaista lasten animaatioelokuvaa. Hallitus katsoo, että lahjoitus saa lastenelokuvissa maksimaalisen näkyvyyden, sillä lapsille suunnatut elokuvat ovat pitkäikäisiä.

Lahjoitus jakautuu kahdelle elokuvalle, joista kumpikin saa hieman yli 48 000 euroa. Elokuvat ovat Animakerin Tie tähtiin ja Matila Röhr Productionsin Röllin sydän.
To ride, shoot straight and speak the truth
zorro
20.09.2006 23:15:44
Varmaan hoksannu omista viimeaikasista tuotoksistansa, että kyseinen koulu tarvii vähän lisää resursseja koulutuksen parantamiseen.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)