Aihe: Kinmania stratoon
1 2
ministeri
19.09.2006 16:02:20
Ainoastaan ne kaikkein kirkkaimmat helinät puuttuvat. Tosin sitäkin saa halutessaan pelaamalla potikoilla, konkilla ja mikin korkeudella.

Miten mikkien korkeus vaikuttaa soundin kirkkauteen? JOs haluan vähemmän kihinää laitanko mikkejä ylös vai alas?
Musanäytteessä The Lazy Whale demo! Tsekkaa!
k...
20.09.2006 08:14:30
No mulla on ollu n. 4 vuotta nuo kinmanin woodstockit fendän amerikan stratossa (jossa on vaahtera kaula) eikä ne mitkään yli kirkkaat mikit mun mielestä ole.

Mulla ollu stratossa woodstockit n. 4 kk. Eipä nuo erikoisen kirkkaat ole, mutta en kyllä pahemmin ole testaillut muita kitaroita/mikkejä jotta olisin pätevä näistä keskustelemaan. Eiköhän se kirkkaus riipu hyvinkin pitkälti siitä mitä materiaaleja kepukassa on käytetty mikkien lisäksi, ainakin tällaisen käsityksen olen saanut, mutta tämä on vain minun harhaluuloni joka ei todellakaan perustu kokemukseen vaan nettisurffailuun.

Itseasiassa olen hieman pettynyt siihen että mikit eivät ole niin kirkkaat mitä toivoin, mutta eiköhän sekin muuttuisi jos otelaudassa olisi ruusupuun/ebenpuun sijaan vaahteraa sekä rungossa jotain kirkkaampaa puuta (mitä lie tällä hetkellä). Siitä en tiedä paljonko puiden laatu vaikuttaa, mutta oman kepukkani arvo nelinkertaistui kun laitoin Kinmanit siihen kiinni joten tuo puu ei välttämättä ole kovinkaan laadukasta.
http://www.justfuckinggoogleit.com/
askomiko
20.09.2006 10:07:15
Siitä en tiedä paljonko puiden laatu vaikuttaa, mutta oman kepukkani arvo nelinkertaistui kun laitoin Kinmanit siihen kiinni joten tuo puu ei välttämättä ole kovinkaan laadukasta.

Heh, ainakin kitarasi kustannus nelinkertaistui, arvo ei välttämäti. Mutta puu (ja talla) tekee paljon. Kuten olen noin 1000 kertaa kertonut omasta Strat plussasta jonka sointi parani järkyttävästi kun vaihdoin rungon (ja tallan).
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Pluto
20.09.2006 10:14:53
Mulla ollu stratossa woodstockit n. 4 kk. Eipä nuo erikoisen kirkkaat ole, mutta en kyllä pahemmin ole testaillut muita kitaroita/mikkejä jotta olisin pätevä näistä keskustelemaan. Eiköhän se kirkkaus riipu hyvinkin pitkälti siitä mitä materiaaleja kepukassa on käytetty mikkien lisäksi, ainakin tällaisen käsityksen olen saanut, mutta tämä on vain minun harhaluuloni joka ei todellakaan perustu kokemukseen vaan nettisurffailuun.

Itselläni on stratossa ruusupuinen otelauta, joten hieman kirkkaammat mikit eivät välttämättä olisi huono asia. Woodstockeissa vaan arveluttaa puheet siitä, että kyseessä on todella kuuma setti, joka ajaa etuasteen helposti ruvelle. Irtoaako siitä sitten lainkaan tuollaisia kuulaita, pyöreitä puhtaita soundeja? Se olisi mukava kuulla.
Dillon, you son of a bitch!
Dr. Muff
20.09.2006 10:47:01
Itselläni on stratossa ruusupuinen otelauta, joten hieman kirkkaammat mikit eivät välttämättä olisi huono asia. Woodstockeissa vaan arveluttaa puheet siitä, että kyseessä on todella kuuma setti, joka ajaa etuasteen helposti ruvelle. Irtoaako siitä sitten lainkaan tuollaisia kuulaita, pyöreitä puhtaita soundeja? Se olisi mukava kuulla.

Nooh. Eipä nuo nyt niin kuumat ole. Ei mitään humppariluokkaa missään tapauksessa. Kuulostaa aina vähän amatöörien puuhastelulta kun joku valittaa että mikit ovat niin kuumat ettei saa puhdasta. Siinä tapauksessa kannattaa ehkä harkita oikeaa vahvistinta kuin laittaa 300€ uusiin mikkeihin. Joko ostat?
I read the internet, I know what's going on. - Axl
p130
20.09.2006 13:57:27

Miten mikkien korkeus vaikuttaa soundin kirkkauteen? JOs haluan vähemmän kihinää laitanko mikkejä ylös vai alas?

Periaatteessahan tuon pitäisi parantua laskemalla treblepuolta (ja nostamalla bassopuolta). Mikin korkeuksilla ja asennolla kannattaa ihan oikesti leikkiä, helppoa ja halpaa mutta usein ylenkatsottua "virittelyä".
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Dr. Muff
20.09.2006 14:08:23
Vahvistinpuoli on kyllä kunnossa, ei sen puoleen.

No sitten ei huolta. Tarkoitin lähinnä yleisellä tasolla, kohdistaen pienet varaukset tilanteeseen jossa ei saada puhdasta. Tosi harvassa vahvistimessa on niin herkät inputit ettei puhdasta saisi gainia tiputtamalla.

Toi on vaan sen verran iso raha että on todella hankala tehdä ostopäätöstä pelkkien sanallisten kuvailujen perusteella. Tällä viikolla meinasin kuitenkin saada ratkaisun aikaan.

Totta. Kokeiluksi se tuppaa yleensä menemään.

Voisitko vähän vielä kuvailla niitä Woodstockien cleaneja? Taipuuko yhtään Pulliais-osastoon päinkään?

Eikö Pulliainen soittele CBS-stratolla? Pitäisi siis olla ainakin samalla hehtaarilla. Ei oikein ole niin tuttu tuo Pulliainen että osaisin mitään absoluuttista sanoa. Stratolta noi kuulostaa. Vaikka noissa on outputtia ihan kivasti ne ei soundaa samalta kuin kuumaksi käämityt perinteiset singlecoilit, siinä on ero miksi noita ei oikein suoraan voi dc res arvojen perusteella verrata tavallisiin.

Niistä kinmanin klipeistä ja kuvailuista.. Vaikka ne kinmanin sanalliset kuvailut ovat sinnepäin en ole samaa mieltä noiden mikkien agressiivisuudesta. Ei noi mitenkään silmille hyppää. Stratolta strato kuulostaa herra majuri.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
ministeri
20.09.2006 15:05:00
Periaatteessahan tuon pitäisi parantua laskemalla treblepuolta (ja nostamalla bassopuolta). Mikin korkeuksilla ja asennolla kannattaa ihan oikesti leikkiä, helppoa ja halpaa mutta usein ylenkatsottua "virittelyä".

Joo. Heti aloin testailemaan. Väänsin omasta stratosta korkeammalle tummemman soinnin toivossa...Illalla pääsee kämpälle testaamaan että miten vaikuttaa. Onhan noita tietty ennenkin väännellyt mutta lähinnä silloin etsinyt mikkien keskinäistä balanssia en tonea niinkään.
Musanäytteessä The Lazy Whale demo! Tsekkaa!
Rämppy
20.09.2006 16:43:37 (muokattu 20.09.2006 16:56:00)
Eikö Pulliainen soittele CBS-stratolla?
Soittaa eniten 70-luvun alun vehkeillä. Mutta saattavat olla vuosien varrella moneen kertaan modailtuja. Että mitkä mikit niissä mahtaa olla...jossain kitarassa taitaa olla just Kinmanit, ellen väärin muista kuulleeni.
Mun mielestä pulliaistyyppistä soundia saa kaikilla suht. normaaleilla stratomikeillä. Mullon Kinmanin ekan sukupolven AVn-T, ja ne ovat erittäin pulliaiset. Kirkkautta ja pyöreyttä just sopivasti. Toisaalta nuo soundit irtoaa mun kokemuksen mukaan erittäin vaivattomasti myös esim. Lindy Fralin Blues Specialeilla ja Fender Texas Specialeilla. Molemmat (samoin kuin Avn-T) ovat soundiltaan ihan pikkiriikkisen perinteisintä vintagemikkiä tummempia, mutta kuitenkin täysiveriset vintagemikit. Eli aivan mahtavia mikkejä kaikki. Sanoisin melkeinpä, että mikin merkkiä ja mallia tärkeämpää on, että mikkien korkeus ja keskinäinen balanssi on säädetty kohdalleen. Sweet spotin löytyminen voi ottaa jonkin verran aikaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)